Pagina 1 van 1

UPC: Is dit een vorm van smaad?

Geplaatst: 23 mei 2007 21:42
door erix4u
:cry:
Al sinds een bijna vijf jaar waren wij verlost van de ellende die UPC heet.
Het heeft ons destijds bijna een jaar gekost om uiteindelijk een rekeningoverzicht te krijgen met een "0,-- euro resterend" te krijgen plus een brief waarin verteld werd dat ons abonnement gestopt werd en dat we zouden worden afgesloten.
Ik heb daarna zo nu en dan eens een antennekabeltje in de muur gestoken. Het heeft nog een half jaar geduurd voor er geen signaal meer op stond. Maar goed, We waren er van af. !
:lol:
We zijn al die tijd al heel tevreden met de schotel en ADSL

Een aantal weken geleden heeft UPC ons weer herontdekt als potentiele klanten. (Weinig kans overigens.) Ze hebben ons tweemaal een mooie brief gestuurd waarin ze vertellen wat we nu allemaal missen, en hoe mooi de wereld van kabeltv/internet en telefonie eruit ziet.

Nu krijgen we echter deze week ineens een kaart in de bus. Een briefkaart zodat de postbode hem ook goed kan lezen. De tekst op de voorkant in KOEIE-LETTERS
BELANGRIJK Afsluiting UPC radio- en tv-signaal
Op de achterkant de volgende tekst:
Aan de bewoners van dit adres
xxxxxx
xxxxxx <- Ons adres...
xxxxxx

Geachte heer/mevrouw,

Op uw adres wordt momenteel het UPC Standaardpakket Radio/TV geleverd, maar hier wordt volgens onze administratie niet voor betaald.
Wij hebben u in de afgelopen weken tweemaal een brief gestuurd met de vraag of signaallevering op uw adres gewenst is.

Vanwege het uitblijven van een reactie óf omdat u heb aangegeven dat u geen prijs stelt op signaallevering, zullen wij de levering van het UPC Standaardpakket radio/TV op uw adres per dinsdag 29 mei 2007 beëindigen.

Indien u het signaal toch wilt blijven ontvangen, meldt u zich dan uiterlijk zaterdag 26 mei 2007 aan voor het UPC Standaardpakket Radio/TV, door het electronisch antwoordformulier in te vullen op upctelevisie.nl of te bellen met 0800 06 04. Daarmee voorkomt u dat u € 35,11 heraansluitkosten moet betalen.
Een heraansluiting neemt minimaal 4 werkdagen in beslag en tot die tijd kunt u dus geen radio/TV via de kabel luisteren en of lijkn.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

Wat is dit in één keer voor flauwekul. Ons een beetje openlijk met zo'n briefkaart aan de schandpaal nagelen alsof we wanbetalers zijn. Terwijl we al 5 jaar geen kabel TV gekeken hebben of radio geluisterd hebben.

Moet ik hier nu nog iets mee doen?
Ik bedoel volgende week staat er zeker een deurwaarder aan de deur omdat er schijnbaar toch X-tijd signaal op onze kabel gestaan heeft waar we niets van weten !
Mogen we even een jaar abonnementsgeld vange meneer ?

Fl*k*R even een eind op. Als ik nog één brief krijg dan graaf ik die K**-kabel persoonlijk onder mijn huis vandaan, knip hem aan mijn erfgrens af en lever hem in bij zo'n UPC (rouw)Center.




[/quote]

Re: UPC: Is dit een vorm van smaad?

Geplaatst: 24 mei 2007 01:15
door rene117
hahahah het zal upc weer eens niet zijn als je die kabel door knip en dan doe je hem in een doos is er gelijk weer een bom melding zo dom zijn ze dan ook wel weer nieuw logo en straks zeggen ze nog
net als de belasting dienst leuker kunnen we het niet maken

Re: UPC: Is dit een vorm van smaad?

Geplaatst: 24 mei 2007 08:48
door Ron58
plus een brief waarin verteld werd dat ons abonnement gestopt werd en dat we zouden worden afgesloten
Die heb je goed bewaard neem ik aan.
Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken, laat ze maar afsluiten wat niet eens bestaat.

Re: UPC: Is dit een vorm van smaad?

Geplaatst: 24 mei 2007 08:49
door Beertje02
Als alles 5 jaar geleden is afgehandeld gewoon die ballentent negeren.

Re: UPC: Is dit een vorm van smaad?

Geplaatst: 24 mei 2007 10:16
door NijMeGeN
Origineel Beertje02, ik denk alleen dat erix4u er weinig aan heeft.

Re: UPC: Is dit een vorm van smaad?

Geplaatst: 24 mei 2007 13:01
door Ron58
ik denk alleen dat erix4u er weinig aan heeft.
Toch is dat wat hij gerust kan doen. Hij heeft de bewijzen dat hij geen klant (meer) is bij UPC.

Re: UPC: Is dit een vorm van smaad?

Geplaatst: 24 mei 2007 16:02
door erix4u
:evil: Het ergste vindt ik nog de briefkaart.
Die vinden we zelf te vergaan.
"BELANGRIJK Afsluiting UPC radio- en tv-signaal." (ten onrechte) zonder enveloppe aan mijn adres te sturen.
Voor hetzelfde geld komt die bij een van de buren terecht en krijg je in de buurt de naam van wanbetaler.


Zo ga ik persoonlijk niet met mensen om (iemand vals beschuldigen)en wil dus ook niet dat mensen zo met ons omgaan.

We zullen de post van UPC ook negeren.
We hopen alleen dat ze ons ook gaan negeren?
Trammelant zat gehad met UPC (6 jaar gelden).
Nee, UPC nooit meer.

Re: UPC: Is dit een vorm van smaad?

Geplaatst: 24 mei 2007 16:11
door Beertje02
NijMeGen,

Je kletst uit je nek, als hij inderdaad die opzegbrief heeft gewoon NEGEREN!!

Re: UPC: Is dit een vorm van smaad?

Geplaatst: 25 mei 2007 08:41
door testertje
Persoonlijk kijk ik altijd of er een antwoord envelop bij zit.

Zo ja:
Scheur ik de brief stuk zorg ik dat mijn naam adres en dergelijke goed leesbaar is en stuur ik de brief weer terug.
Doe ik overigens bij alle ongevraagde post.

Hierna heb je er nooit geen last meer van.
Een verscheurde brief word beter gelezen dan een geschreven brief denk ik dan maar. :D

Re: UPC: Is dit een vorm van smaad?

Geplaatst: 25 mei 2007 10:14
door NijMeGeN
Leg eens uit beertje, wat heb ik dan uit me nek geklets.

Re: UPC: Is dit een vorm van smaad?

Geplaatst: 25 mei 2007 16:06
door Beertje02
NijMeGeN


Geplaatst op 24 Mei 2007 09:16 door NijMeGeN


--------------------------------------------------------------------------------

Origineel Beertje02, ik denk alleen dat erix4u er weinig aan heeft.

Naar boven

Wat je hier schrijft, als hij bewijs heeft NEGEREN die UPC club.

Re: UPC: Is dit een vorm van smaad?

Geplaatst: 25 mei 2007 16:13
door G van Kuijk
Ook ik heb zo'n ervaring met UPC zoals eric heeft. Ze blijven het gewoon proberen en die smeerlappen blijven je gewoon een herinnering sturen voor iets wat je totaal niet meer hebt. Ook ik heb een 0,00 afrekeing maar nu krijg ik ineens een incassobureau op mijn dak dat ze nog geld van mij willen. Mooi niet dus. Wat dat voor administratie is weet ik niet maar volgens mij is het gewoon een bijelkaar geraapt zooitje ongeregeld. Ben blij met mijn Canal Digital en nooit geen UPC meer.

Re: UPC: Is dit een vorm van smaad?

Geplaatst: 26 mei 2007 18:44
door KPN
Ze sturen naar ieder adres waar al een tijdje geen abonnement meer is, zo'n brief.

Ze hopen dat er inmiddels een nieuwe bewoner is die wel een abonnement wil, of dat jezelf bij nader inzien weer lid wil worden.

De brief is niet voor niets niet persoonlijk maar gericht aan "de bewoners van dit adres".

Om je druk te maken over wat de buren of de postbode ervan vinden, dat vind ik wel heel erg overdreven. Ik neem aan dat de buren die schotel ook al een tijdje hebben zien hangen en begrijpen dat je sindsdien geen kabel meer hebt.

Zelf heb ik in 5 jaar tijd al twee keer zo'n brief gehad en het doet me niets.

Ja, anders moet je maar briefjes bij de buren in de brievenbus gooien dat je echt geen wanbetaler bent, wat voor indruk de post van UPC (die heel misschien per ongeluk bij hun in de bus is gekomen) dan ook mag wekken. En vermelt er ook bij, dat u via de schotel kijkt en doe er een kopie van een factuur van CD bij. :roll:

Re: UPC: Is dit een vorm van smaad?

Geplaatst: 18 jul 2007 00:39
door walliedje
Mijn Moeder van 75 jaar heeft altijd kabel-tv gehad maar woont sinds 2 jaar op een nieuw adres waar de woningbouw een schotel heeft geplaatst en daarmee alle bewoners van analoge en digitale kanalen bediend.
Mijn moeder kan echter niet overweg met de bijbehoorende setop box en kijkt dus alleen naar de direct doorgegeven kanalen zonder de setopbox aan te hoeven zetten.
Zij kreeg deze kaart met precies dezelfde tekst met als enige aanpassing de data.
Er stond ook op dat zij de afgelopen weken al 2 keer een brief aan haar adres hadden gestuurd, en dat zij daar nog niet op had gereageerd en dat ze nu dus overgingen tot afsluiting.
Deze afsluiting kon volgens UPC alleen voorkomen worden als zij binnen 3 dagen de UPC zou bellen om een registratie formulier in te vullen.
Mijn moeder dacht dat ze dan ook met terugwerkende kracht de UPC moest betalen, vanaf het moment dat zij daar was komen wonen, omdat zij nog nooit aan de UPC had betaald en zij wel al die tijd televisie had gekeken.
Zij ging er namelijk vanuit dat haar woningbouwvereniging deze kosten altijd aan de UPC afdroeg, want zij kon immers tv kijken en in haar beleving kwam dat dan altijd via de UPC.
Zij heeft toen alle papieren van de woningbouwvereniging naar boven gehaald om op haar contract na te zien of er gespecificeerd werd op het betalen van haar voor de geleverde UPC kanalen.
Dit kon zij uiteraard niet vinden en de paniek sloeg haar om het hart.
Ze heeft die hele middag zitten huilen omdat zij dacht dat zij nu zwaar in de problemen zat en dat zij binnen drie werkdagen geen tv meer had en dat zij een inmens groot bedrag moest betalen aan de UPC.
Ik had eerst tegen haar gezegd dat zij de klantenservice moest bellen hoe dit nou eigelijk zit en dat zij ze moest confronteren met de leugens die zij op de kaart zetten, wat betreft de twee brieven die zij haar gestuurd zouden hebben, toen ik echter op internet het telefoonmummer van de klantenservice zocht en vond, zag ik dat dit nummer een tarief hanteerd van 10 eurocent per minuut. Uit ervaring weet ik dat dit schandalig kan oplopen, omdat je niet onmiddellijk iemand aan de lijn krijgt.
Dus toen ik verder zocht, stuitte ik op deze site van radar en zag dat deze policy van de UPC gewoon is (volgens hun dan).
Mijn Moeder heeft een rot dag achter de rug en zij was behoorlijk overstuur, temeer omdat zij iemand is die altijd onmiddellijk al haar rekeningen betaalt, want zij is als de dood dat zij als wanbetaler wordt bestempeld.

Ik vind het een schandalige en agressieve manier van het benaderen van nietsvermoedende mensen, en die dan om problemen uit de weg te gaan maar opnieuw een contract afsluiten met de UPC terwijl dit niet nodig is.

Re: UPC: Is dit een vorm van smaad?

Geplaatst: 18 jul 2007 10:31
door agro
toen ik echter op internet het telefoonmummer van de klantenservice zocht en vond, zag ik dat dit nummer een tarief hanteerd van 10 eurocent per minuut. Uit ervaring weet ik dat dit schandalig kan oplopen, omdat je niet onmiddellijk iemand aan de lijn krijgt.
Zoek je een "normaal adres of telefoonnummer" van een bedrijf kijk dan eens op deze site: www.uw-adres.nl
En voor gratis 0800 telefoonnummers en adres(sen) (antwoordnummer) www.antwoordnummer.nl

Re: UPC: Is dit een vorm van smaad?

Geplaatst: 18 jul 2007 10:58
door D1RK
Elke niet aktive aansluiting krijgt wel eens signaal, dus elke 2 jaar hier, en een brief, U kunt Nu kijken en als U niet reageerd stoppen we,
het is Aan de Bewoners van..

Dus ik heb elke 2 jaar een 3 maanden signaal, maar dit ongevraagt leveren waarop ik niet hoef te reageren mag, maar je bent nooit verplicht iets te betalen, reageer niet, want dan hebben ze een reactie, en probleren dan juist deze verkoop door te drukken!

Een tevreden sateliet kijker die naast de eigen provincie ook enkele andere graag wil zien!
Dus niet alleen UPC doet dit, maar vermoedelijk allemaal.