LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP NOTEBOOK

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
bigabbafan

HP NOTEBOOK

Ongelezen bericht door bigabbafan »

Wie is er ook zo ontevreden over het merk HP? Heb sinds 27-02-2007 een nieuw notebook. Vanaf het opstarten kreeg ik constant foutmeldingen. Vele maanden later werd de notebook en dag later dan afgesproken als nog opgehaald voor reparatie. Helaas het plaatsen van 2 nieuwe harde schijven hebben het probleem niet opgelost. Wederom een afspraak gemaakt om het notebook te laten ophalen. Dit zou gisteren gebeuren zelfs om 16.15 werd ons bezworen dat het toestel echt zou worden gehaald. Helaas een dag later zit ik nog steeds te wachten. Heb ondanks extra verzekering zoiets van mijn vertrouwen in HP is helemaal weg geen me een niew notebook vooral omdat de klachten van af dag één er al zijn helaas dat recht schijn ik NIET te hebben

ikbenik

Re: HP NOTEBOOK

Ongelezen bericht door ikbenik »

Even over de aard van de foutmeldingen:

Waren het soms foutmeldingen als je bij Internet Explorer fatale foutmeldingen kreeg en stond er Norton Antivirus 2007 op?

Zo ja, dan flikker heel snel die antivirus eraf!

Die zal wel de foutmeldingen veroorzaken.

Punt 2:

Schakel ook gelijk de automatische updates uit.
Door een fout aan de kant van Microsoft zit er een bug in de automatische updates, waardoor de computer ook vast kan lopen.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Je mag aannemen dat als ze de harde schijf vervangen, de aard van de klacht niet softwarematig zal zijn :)

ikbenik

Je mag aannemen dat als ze de harde schijf vervangen, de aard van de klacht niet softwarematig zal zijn
Vaak doen ze ook maar wat.

Ik ga vaak wel op onderzoek uit en ik kom dan achter de oorzaak van het probleem.
De meeste werkplaatsen doen dat niet, teveel moeite.

Spyware en virussen kunnen die verschijnsel ook veroorzaken.

bigabbafan

Ongelezen bericht door bigabbafan »

De HP is standaard zo afgeleverd. Meteen al bij het opstarten werd internet exployer er uit gegooid aangezien Windows deze niet kon vinden. Daarna nog veel meer vreemde meldingen enz. Dan en blauw scherm met mededeling uw systeem is hetsteld van een ernistige fout en ga zo maar door. Vanaf dag 1 is het met deze laptop al helemaal mis. Morgen word deze WEER opgehaald maar het vertrouwen in HP is bij mij verdwenen.
Groeten Anton

ikbenik

De HP is standaard zo afgeleverd. Meteen al bij het opstarten werd internet exployer er uit gegooid aangezien Windows deze niet kon vinden. Daarna nog veel meer vreemde meldingen enz. Dan en blauw scherm met mededeling uw systeem is hetsteld van een ernistige fout en ga zo maar door.
Komt door de proefversie van Norton Antivirus of Norton Internet security!

Geloof me nu maar!

Flikker die Norton troep eraf, en je bent verlost van de problemen!

Er is niets met de hardware!

Ik weet waar ik het over heb.

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

de zooi formatteren (zo'n door norton vervuild systeem is bagger)
en iets goeds nemen zoals kaspersky oid.

ikbenik

Ik heb dit probleem ook bij een klant gehad (niet bij een door mij geleverd systeem).
Ik ben toen 3 uur bezig geweest om achter het probleem te komen.

Norton was toen de boosdoener.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

of gooi er linux er op, heb je (nog) geen last van virussen.

ikbenik

Dat zeg je nu wel, maar de eerste virussen voor de open source software is al aangetroffen.

WilfredVerweij

Ongelezen bericht door WilfredVerweij »

Ik ben het ten eerste het er wel over eens dat NORTON een slecht werkend programma is maar.......
terug naar de HP. Zelf bezit ik ook een HP (pavillion dv6060). Slechter kan je niet gevonden krijgen. Ik heb deze computer aan het begin van mijn studie gekocht en nu (nog geen jaar later) is mijn computer al voor de 3e keer kapot. Ook moet hij nu voor de 3e keer terug naar de fabriek.

Niet alleen ik heb hiervan last. Samen met mijn vriend heb ik deze laptop gekocht en deze laptop is intussen ook al 3 keer terug gestuurd naar de fabriek.

In de fabriek vervangen ze STANDAARD al het moederboard. (ofwel er word geen onderzoek gedaan naar de oorzaak)
als er nog iets anders niet doet zoals het beeldscherm of draadloos netwerk(2 van de 3 problemen die ik heb gehad) is dat een extraatje wat ze vervangen.

tot slot ik ben er van overtuigd dat het niet komt door NORTON maar dat het komt door HP. want een hardeschijf betekend opnieuw installeren. dit zorgt er in de MEESTE gevallen voor dat de computer weer in een goede staat terecht komt.

ikbenik

tot slot ik ben er van overtuigd dat het niet komt door NORTON maar dat het komt door HP. want een hardeschijf betekend opnieuw installeren.
Achja, de monteurs hebben er dus geen verstand van.

Ik vraag me af en toe af waarom dat wij als computermonteurs de klanten informeren.

Ze luisteren toch nooit en weten het altijd beter.

Het ligt wel aan Norton!!!!

Als monteur zijnde heb ik dat al vaak meegemaakt.

Maarja, de consument weet het toch altijd beter, zelfs al hebben ze er geen moer verstand van!

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

klopt, de fcking rede dat ze zeggen dat norton goed is, is omdat elke keer dat jij (vaak met automatisch incasso) je abonnement verlengt ook HP of desbetreffende bedrijf muntjes ontvangt
consument krijgt hierdoor gesponsorde informatie.

ikbenik

Ik lever al meer dan een jaar geen Norton meer.
En Norton is bagger. Eigen ervaring.
Al kan ik Norton leveren, toch doe ik dat niet.
Ik ga geen slechte virusscanners aan klanten leveren.

Punt 2:
De reden dat ik zo stug volhoudt, heeft met het feit te maken dat een klant precies hetzelfde meegemaakt had.
Internet Explorer gaf steeds foutmeldingen.
Fatale foutmeldingen dat Internet Explorer werd afgesloten, omdat IE een illegale bewerking had uitgevoerd.

Toen de nieuwste versie van IE gedownload (in de veilige modus) en geïnstalleerd.
Hielp niets.

Toen Norton gedeïntalleerd, en weg foutmeldingen.

Dus het ligt niet aan het merk of aan de hardware, maar aan Norton!

Mijn manier van repareren is echt naar de fouten zoeken en verhelpen, niet door zomaar in het wilde weg onderdelen vervangen en dan maar hopen dat het dat is.

Ik spreek uit eigen ervaring, niet wat anderen blaten!

Gesloten