Gedragswijze van Telfort bij Prepaid klanten
Geplaatst: 31 mei 2007 01:13
Gisteren bij terugkomst van vakantie op schiphol merkte ik dat mijn prepaid mobiel het niet meer deed, ik moest een nummer bellen ad 0,20 eurocent per minuut om op te waarderen. Terwijl ik nog beltegoed had!!! Blijkbaar heeft Telfort eenzijdig de voorwaarden veranderd en mensen niet op de hoogte gesteld. Ik was er zeer onstemd over.
Hierbij het antwoord van Telfort en mijn reactie hier weer op. Herkent iemand deze zaken en weet iemand of inderdaad zomaar eenzijdig de voorwaarden veranderd kunnen worden? Zij beschikken nu over het door mij betaalde geld, ik moet betalen om mijn geld niet kwijt te raken.... en dan het ongemak erbij nog. Gelukkig had ik in mijn emailadres nog een reactie van Telfort staan, want op de site lijkt het of je niet meer in contact kunt treden, of zie ik iets over het hoofd? Ik vind het een beetje mafia praktijken zo.
Antwoord telfort:
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.
In uw e-mail geeft u aan dat Telfort de voorwaarden voor onbeperkt beltegoed niet mag wijzigen, of in ieder geval het resterende beltegoed moet uitbetalen. Graag reageren wij hierop.
Op 4 april 2006 heeft Telfort, conform artikel 1.3 uit de Algemene Voorwaarden een wijziging doorgevoerd in de voorwaarden voor onbeperkte houdbaarheid van het beltegoed. Het beltegoed van Telfort is onbeperkt houdbaar indien dit één keer per twaalf maanden wordt opgewaardeerd. Als het beltegoed niet binnen deze twaalf maanden wordt opgewaardeerd, wordt na afloop van de twaalf maanden het beltegoed gedurende 90 dagen “bevroren”. De aansluiting blijft dan 90 dagen actief voor vormen van gebruik waar geen vergoeding voor is verschuldigd (zoals gebeld worden of bellen naar gratis nummers). Indien binnen deze 90 dagen wordt opgewaardeerd, komt het volledige beltegoed weer beschikbaar. Indien binnen de 90 dagen niet wordt opgewaardeerd, eindigt de overeenkomst en vervallen het beltegoed
en het telefoonnummer.
Telfort heeft de voorwaarden voor de houdbaarheid van het beltegoed begin maart 2006, vier weken voor ingang van de wijziging op 4 april 2006, bekendgemaakt aan al haar prepay klanten zoals omschreven in de overeenkomst. Alle prepay klanten zijn per sms, internet en een advertentie in een landelijk dagblad (De Telegraaf) hierover geïnformeerd. Op basis van de overeenkomst en op basis van de wet mag Telfort de voorwaarden op deze manier wijzigen.
Wij hebben uit reacties van onze klanten begrepen dat de communicatie over de wijziging in onze Algemene Voorwaarden over de houdbaarheid van het prepay-beltegoed niet duidelijk is geweest. Wij vinden dit heel vervelend en hebben daarom besloten de vervaldatum van het beltegoed uit te stellen.
We hebben de vervaldatum van het beltegoed tijdelijk vastgesteld op 31 juli 2007, waardoor ook het beltegoed weer toegankelijk is geworden. Wij zorgen ervoor dat u binnen 48 uur weer gebruik kan maken van de diensten. Wij adviseren u het beltegoed voor de eerdergenoemde datum op te waarderen, zodat u gebruik kunt blijven maken van het resterende beltegoed en uw telefoonnummer. Wij zullen u zo spoedig mogelijk informeren over de definitieve vervaldatum.
Heeft u nog vragen? Dan kunt u ons altijd een e-mail sturen, want wij helpen u natuurlijk graag verder.
Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.
Klantenservice
mijn reactie daarop (ik wacht nog op antwoord):
In ieder geval bedankt voor uw (redelijk) snelle antwoord. U begrijpt hopelijk mijn ongenoegen.
U zegt "Alle prepay klanten zijn per sms, internet en een advertentie in een landelijk dagblad (De Telegraaf) hierover geïnformeerd."
Het bevreemdt mij dat u dit zegt, want zoals u hopelijk kunt begrijpen is dit bij mij NIET gebeurd. Tevens geeft u aan dat er klachten waren, dus denk ik niet dat u die zin zo kunt stellen, zoals u het doet.
Ik heb geen sms gehad, ik lees de telegraaf niet en wat betekent "via internet geïnformeerd?" Ik ben hier benieuwd naar. Betekent dit dat er iets op uw pagina is geplaatst? Als ik geen aanleiding heb uw pagina te bezoeken, dan zal ik dat ook niet doen.
Verder heb ik ook gemeld dat uw pagina niet goed werkt, ik ging dus zoeken of ik iets kon vinden, wat ik dan zou moeten doen en dacht het onderwerp gevonden te hebben en moest klikken op 'lees verder' en kreeg een lege pagina te zien........... en dat bij vele onderwerpjes van de klantenservice functie.
Dit betekent (lijkt het) dat uw internetpagina tot op heden niet op orde is.
Het bevreemdt me dan ook te l ezen dat u de klanten "via internet hebt geïnformeerd".
Ik zie graag uw reactie op het voorgaande tegemoet.
Groet,
A
Hierbij het antwoord van Telfort en mijn reactie hier weer op. Herkent iemand deze zaken en weet iemand of inderdaad zomaar eenzijdig de voorwaarden veranderd kunnen worden? Zij beschikken nu over het door mij betaalde geld, ik moet betalen om mijn geld niet kwijt te raken.... en dan het ongemak erbij nog. Gelukkig had ik in mijn emailadres nog een reactie van Telfort staan, want op de site lijkt het of je niet meer in contact kunt treden, of zie ik iets over het hoofd? Ik vind het een beetje mafia praktijken zo.
Antwoord telfort:
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.
In uw e-mail geeft u aan dat Telfort de voorwaarden voor onbeperkt beltegoed niet mag wijzigen, of in ieder geval het resterende beltegoed moet uitbetalen. Graag reageren wij hierop.
Op 4 april 2006 heeft Telfort, conform artikel 1.3 uit de Algemene Voorwaarden een wijziging doorgevoerd in de voorwaarden voor onbeperkte houdbaarheid van het beltegoed. Het beltegoed van Telfort is onbeperkt houdbaar indien dit één keer per twaalf maanden wordt opgewaardeerd. Als het beltegoed niet binnen deze twaalf maanden wordt opgewaardeerd, wordt na afloop van de twaalf maanden het beltegoed gedurende 90 dagen “bevroren”. De aansluiting blijft dan 90 dagen actief voor vormen van gebruik waar geen vergoeding voor is verschuldigd (zoals gebeld worden of bellen naar gratis nummers). Indien binnen deze 90 dagen wordt opgewaardeerd, komt het volledige beltegoed weer beschikbaar. Indien binnen de 90 dagen niet wordt opgewaardeerd, eindigt de overeenkomst en vervallen het beltegoed
en het telefoonnummer.
Telfort heeft de voorwaarden voor de houdbaarheid van het beltegoed begin maart 2006, vier weken voor ingang van de wijziging op 4 april 2006, bekendgemaakt aan al haar prepay klanten zoals omschreven in de overeenkomst. Alle prepay klanten zijn per sms, internet en een advertentie in een landelijk dagblad (De Telegraaf) hierover geïnformeerd. Op basis van de overeenkomst en op basis van de wet mag Telfort de voorwaarden op deze manier wijzigen.
Wij hebben uit reacties van onze klanten begrepen dat de communicatie over de wijziging in onze Algemene Voorwaarden over de houdbaarheid van het prepay-beltegoed niet duidelijk is geweest. Wij vinden dit heel vervelend en hebben daarom besloten de vervaldatum van het beltegoed uit te stellen.
We hebben de vervaldatum van het beltegoed tijdelijk vastgesteld op 31 juli 2007, waardoor ook het beltegoed weer toegankelijk is geworden. Wij zorgen ervoor dat u binnen 48 uur weer gebruik kan maken van de diensten. Wij adviseren u het beltegoed voor de eerdergenoemde datum op te waarderen, zodat u gebruik kunt blijven maken van het resterende beltegoed en uw telefoonnummer. Wij zullen u zo spoedig mogelijk informeren over de definitieve vervaldatum.
Heeft u nog vragen? Dan kunt u ons altijd een e-mail sturen, want wij helpen u natuurlijk graag verder.
Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.
Klantenservice
mijn reactie daarop (ik wacht nog op antwoord):
In ieder geval bedankt voor uw (redelijk) snelle antwoord. U begrijpt hopelijk mijn ongenoegen.
U zegt "Alle prepay klanten zijn per sms, internet en een advertentie in een landelijk dagblad (De Telegraaf) hierover geïnformeerd."
Het bevreemdt mij dat u dit zegt, want zoals u hopelijk kunt begrijpen is dit bij mij NIET gebeurd. Tevens geeft u aan dat er klachten waren, dus denk ik niet dat u die zin zo kunt stellen, zoals u het doet.
Ik heb geen sms gehad, ik lees de telegraaf niet en wat betekent "via internet geïnformeerd?" Ik ben hier benieuwd naar. Betekent dit dat er iets op uw pagina is geplaatst? Als ik geen aanleiding heb uw pagina te bezoeken, dan zal ik dat ook niet doen.
Verder heb ik ook gemeld dat uw pagina niet goed werkt, ik ging dus zoeken of ik iets kon vinden, wat ik dan zou moeten doen en dacht het onderwerp gevonden te hebben en moest klikken op 'lees verder' en kreeg een lege pagina te zien........... en dat bij vele onderwerpjes van de klantenservice functie.
Dit betekent (lijkt het) dat uw internetpagina tot op heden niet op orde is.
Het bevreemdt me dan ook te l ezen dat u de klanten "via internet hebt geïnformeerd".
Ik zie graag uw reactie op het voorgaande tegemoet.
Groet,
A