Garantie tv Blokker --> tegoedbon??
Geplaatst: 03 jun 2007 17:29
Meer dan een maand geleden, deed mijn tv het ineens niet meer! Wilde net na de afwas ff op de bank gaan hangen, ben aan het zappen en FLOEPS! Beeld op zwart!! Met geen mogelijkheid weer beeld en/of geluid uit te krijgen. Aangezien ik nog maar sinds december eigenaar van het ding was, ben ik ermee teruggegaan naar de winkel waar ik em gekocht had: de Blokker.
Dus ik er maar meteen naartoe (het ding is immers nog geen half jaar oud) Vraag ik of er even iemand met me mee wil lopen om dat ding uit de auto te huffen (loodzwaar immers...) maar nee, dan moet ik maar een winkelwagentje van de Albert Heijn pakken en em daarin zetten... Van klantvriendelijkheid hebben ze daar blijkbaar nog nooit gehoord...
Nou prima, dan toch maar een winkelkar gepakt, tv erin gehesen (halve hernia aan over gehouden) en naar de Blokker gebracht. Of er ook een vervangende tv tegenover staat, voor de tijd dat die van mij ter reparatie gestuurd wordt? nou, nee dus. Als het erg lang duurt, mag ik wel weer eens bellen... In de ondertoon merk ik: hoe durft ze dat te vragen?!
Ben ik - geïrriteerd en bezweet - weer thuis, bellen ze me meteen alweer op: of ik de afstandsbediening nog wel even wil brengen... Nooit aan gedacht natuurlijk, maar goed, lijkt me dat ze die dingen ook bij de fabriek wel hebben... Nou ja, nog maar ff op de fiets gestapt en dat ding heen gebracht...
Tja, dat was inmiddels een dikke maand geleden... Nu hoorde ik vrijdag een berichtje op mijn voicemail, ik kon een nieuwe tv komen halen. Dus meteen vrijdagmiddag weer naar de Blokker toe, helemaal blij en een nieuwe tv meegekregen...
Thuis uit de doos gehaald, op de kast gezet en... ik vind em helemaal niet mooi!! Hij is heel anders, veel vierkanter en hoekiger dan de eerste tv... Bovendien past ie niet goed op de kast, de kast moest zelfs een heel eind naar voren geschoven, anders valt de tv eraf... Dat was met de eerste tv niet het geval... Ik wist niet zo goed wat ik hiermee aanmoest...
Uiteindelijk, na een wijze raad van mijn zus en mijn eigen overpeinzingen heb ik besloten alle verpakkingsmaterialen er weer omheen te doen, het ding weer in de doos te doen en de boel vanmorgen vroeg meteen terug te brengen. Leuk werk, maar niet heus, aangezien dat ding niet te tillen is natuurlijk... maar goed, je moet er wat voor over hebben.
Dus zaterdagochtend, negen uur stond ik weer in de Blokker met de tv die ik vijf minuten voor zes de vorige dag had opgehaald... Gelukkig was hetzelfde meisje er weer dat mij gisteren ook geholpen had... Ik heb haar het probleem voorgelegd (met de zenuwen in mijn keel... ) en tja, hoe nu verder?
Ze kon me geen geld teruggeven, aangezien de ontstane schade aan het andere toestel niet onder de garantie viel (volgens de fabriek was het stoot- of valschade, nou dat lijkt me sterk, ik was gewoon aan het zappen toen het beeld wegviel, er is verder nog nooit iets raars met dat ding gebeurd!), maar ik kon wel een tegoedbon krijgen voor een ander toestel... Ze hadden momenteel namelijk niets op voorraad dat op mijn tv leek...
Volgende week komt er een LCD-tv met dvd-speler in de folder... wel dubbel zo duur... maar goed, laten we maar zeggen dat het vakantiegeld dan toch ergens goed voor is... dus die heb ik nu maar gereserveerd... Eén ding weet ik daarvan in elk geval zeker: DIE PAST WÉL OP MIJN KAST!!
Maar nu mijn vraag, na dit hele verhaal: mag de Blokker dit doen? Want ik heb liever mijn geld terug dan een tegoedbon voor € 150. Die televisies van hun vertrouw ik toch voor geen meter meer en bovendien is de bon maar 60 dagen geldig... Zoals ik zei geven zij aan dat dit al "service" is, aangezien de schade zogenaamd niet onder de garantie viel, maar ja daar ben ik het dus absoluut niet mee eens!
Hoe zit dit wettelijk gezien? Ik zie door de bomen het bos even niet meer met alle websites over garantie en tegoedbonnen en dergelijke... Kan iemand mij hier een eensluidend antwoord op geven?
Dus ik er maar meteen naartoe (het ding is immers nog geen half jaar oud) Vraag ik of er even iemand met me mee wil lopen om dat ding uit de auto te huffen (loodzwaar immers...) maar nee, dan moet ik maar een winkelwagentje van de Albert Heijn pakken en em daarin zetten... Van klantvriendelijkheid hebben ze daar blijkbaar nog nooit gehoord...
Nou prima, dan toch maar een winkelkar gepakt, tv erin gehesen (halve hernia aan over gehouden) en naar de Blokker gebracht. Of er ook een vervangende tv tegenover staat, voor de tijd dat die van mij ter reparatie gestuurd wordt? nou, nee dus. Als het erg lang duurt, mag ik wel weer eens bellen... In de ondertoon merk ik: hoe durft ze dat te vragen?!
Ben ik - geïrriteerd en bezweet - weer thuis, bellen ze me meteen alweer op: of ik de afstandsbediening nog wel even wil brengen... Nooit aan gedacht natuurlijk, maar goed, lijkt me dat ze die dingen ook bij de fabriek wel hebben... Nou ja, nog maar ff op de fiets gestapt en dat ding heen gebracht...
Tja, dat was inmiddels een dikke maand geleden... Nu hoorde ik vrijdag een berichtje op mijn voicemail, ik kon een nieuwe tv komen halen. Dus meteen vrijdagmiddag weer naar de Blokker toe, helemaal blij en een nieuwe tv meegekregen...
Thuis uit de doos gehaald, op de kast gezet en... ik vind em helemaal niet mooi!! Hij is heel anders, veel vierkanter en hoekiger dan de eerste tv... Bovendien past ie niet goed op de kast, de kast moest zelfs een heel eind naar voren geschoven, anders valt de tv eraf... Dat was met de eerste tv niet het geval... Ik wist niet zo goed wat ik hiermee aanmoest...
Uiteindelijk, na een wijze raad van mijn zus en mijn eigen overpeinzingen heb ik besloten alle verpakkingsmaterialen er weer omheen te doen, het ding weer in de doos te doen en de boel vanmorgen vroeg meteen terug te brengen. Leuk werk, maar niet heus, aangezien dat ding niet te tillen is natuurlijk... maar goed, je moet er wat voor over hebben.
Dus zaterdagochtend, negen uur stond ik weer in de Blokker met de tv die ik vijf minuten voor zes de vorige dag had opgehaald... Gelukkig was hetzelfde meisje er weer dat mij gisteren ook geholpen had... Ik heb haar het probleem voorgelegd (met de zenuwen in mijn keel... ) en tja, hoe nu verder?
Ze kon me geen geld teruggeven, aangezien de ontstane schade aan het andere toestel niet onder de garantie viel (volgens de fabriek was het stoot- of valschade, nou dat lijkt me sterk, ik was gewoon aan het zappen toen het beeld wegviel, er is verder nog nooit iets raars met dat ding gebeurd!), maar ik kon wel een tegoedbon krijgen voor een ander toestel... Ze hadden momenteel namelijk niets op voorraad dat op mijn tv leek...
Volgende week komt er een LCD-tv met dvd-speler in de folder... wel dubbel zo duur... maar goed, laten we maar zeggen dat het vakantiegeld dan toch ergens goed voor is... dus die heb ik nu maar gereserveerd... Eén ding weet ik daarvan in elk geval zeker: DIE PAST WÉL OP MIJN KAST!!
Maar nu mijn vraag, na dit hele verhaal: mag de Blokker dit doen? Want ik heb liever mijn geld terug dan een tegoedbon voor € 150. Die televisies van hun vertrouw ik toch voor geen meter meer en bovendien is de bon maar 60 dagen geldig... Zoals ik zei geven zij aan dat dit al "service" is, aangezien de schade zogenaamd niet onder de garantie viel, maar ja daar ben ik het dus absoluut niet mee eens!
Hoe zit dit wettelijk gezien? Ik zie door de bomen het bos even niet meer met alle websites over garantie en tegoedbonnen en dergelijke... Kan iemand mij hier een eensluidend antwoord op geven?