LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom steeds zoeken naar nieuwe distributeurs?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk

Waarom steeds zoeken naar nieuwe distributeurs?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik ga toch even verder met mijn uiteenzetting.
sobeit stelde dat het een (mensen werven) niet kan zonder het ander (verkopen). Daar heeft hij gelijk in, maar toont ook gelijk het manco aan van mlm.
Een distributeur, deelenemer, of welke term je gebruikt, heeft in principe slechts een taak, namelijk verkopen van zowel het product als de opportunity. En in die zin betekent meer verkopers ook meer kansen op meer omzet.

Als je daarna gaat kijken naar de cijfers van de ondernemingen in kwestie doemt een andere vraag op.
Amway: Omzet 6 miljard en aantal distributeurs 3,6 miljoen. Gemiddelde omzet per distributeur is dan 1667 per jaar. Ofwel 139 per jaar.
Herbalife in 2004: Omzet 1,2 miljard en aantal distributeurs 1 miljoen. gem. omzet is 1200 euro, ofwel 100 per maand.

Hiervan gaat eigen gebruik nog af alsmede motivatietapes en dergelijke. Maar zelfs als deze twee dingen niet mee zouden tellen kom je nog op schrikbarende cijfers uit.
Mijn hemel, ze hebben bij Amway 3,6 miljoen mensen om die omzet te bereiken. Bij Herbalife 1 miljoen.
Toch kom ik mlm elke keer tegen als men zoekt naar nieuwe distributeurs. Met boodschappen als "werk vanuit huis", "extra geld verdienen" en "financieel onafhankelijk worden".
Het verbaast me dat ik nooit boodschappen zie om de producten te kopen.

Waarom toch steeds nieuwe mensen halen vraag ik me dan af. Ga je eerst eens richten op het vergroten, bijvoorbeeld verdubbelen van de omzet per distributeur. Zorg dat mensen veel langer blijven hangen.
Er valt zoveel meer te bereiken door je huidige groep distributeurs beter te laten werken. Alsmede te zorgen dat het verloop omlaag gaat.

meeuw

Re: Waarom steeds zoeken naar nieuwe distributeurs?

Ongelezen bericht door meeuw »

Maarschalk,

Even los van mijn reactie op jouw stelling(dat komt dadelijk)
Ik kijk soms even naar de discussies op dit forum.
De pro mlm ers komen en gaan. Ik ben al eens geweest en weggegaan, en ook nu zal mijn aanwezigheid op dit forem van tijdelijke aard zijn.
Echter er zijn er een paar die blijven! Een daarvan ben jij maarschalk en bijvoorbeeld nog een andere diepe mlm hater zoals mlmnagel.

Wat ik me nou het meest afvraag is hoe jij het voor elkaar krijgt om jaren aan een stuk via dit forum af te geven op mlm? Volgens mij zou je mlm miljonair zijn geworden als je met net zoveel toewijding een mlm organisatie had opgebouwd als met de toewijding die je hier hebt laten zien om mlm af te kraken.
Nogmaals. Ik verdwijn weer van dit forum, maar ik ben niet verbaasd als jij hier over 10 jaar nog zit.

Wat betreft de gemiddelde omzet per distributeur. Je hebt helemaal geliujk die is bedroevend laag. Natuurlijk zo het fantastisch zijn om de omzet op te schroeven met een gelijk aantal distributeurs of zelfs veel minder. De practijk is anders. De omzet van een mlm bedrijf komt van twee kanten namelijk het eigen gebruik van grote aantallen distributeurs, en verkoop. Wat dat laatste betreft is het zo dat slechts een marginaal gedellte van alle distributeurs goed verkoopt en rekruteert. Echter dat marginale deel doet het wel heel goed. Iedereen heeft in mlm de KANS om miljonair te worden. Er zijn er niet veel die dat ook doen.
Waarom niet?

-Omdat mensen er een hekel aan hebben om vaak NEE te horen.
-Omdat mensen zich niet kunnen voorstellen dat ook zij veel kunnen verdienen
-Omdat veel mensen het vooroordel hebben dat mlm een pyramide is en alleen de TOP geld verdient, en dat zij te klein zijn om die TOP ooit te bereiken.
=Omdat mensen dromen van financiele onafhankelijkheid maar niet bereid zijn om te doen wat daarvoor nodig is.
= Omdat mensen gewend zijn om x euro te ontvangen voor 1 uur werk, en niet om een uur te werken zonder dat daar een directe belonig tegenover staat.
- Omdat mlm ers geen baas hebben voor wie ze zullen moeten weken.
- Omdat mlm ers geen 500.000 euro schuld hebben bij de bank die ze eerst zullen moeten terugverdienen in hun business.
-Omdat het veel gemakkelijker is om moe terug van het werk met een pilsje en zakje pindas voor de TV te gaan zitten dan om je business op te bouwen.

MLM is een aantallen spel. Als je een grote organisatie rekruteert EN goed begeleid, dan vind je een deel van die organisatie die doet wat jij doet. Als je zo bezig bent dan kun je steenrijk worden. Er zijn genoeg mensen die dat ook gehaald hebben. Er zullen nog vele miljonairs in MLM gemaakt gaan worden. Het zal ook altijd zo zijn dat de overgrote meerderheid het niet haalt en wel om de redenen die ik hierboven genoemd heb. MLM geeft een KANS voor iedereen. Vervolgens is het aan een ieder afzonderlijk om er wat van te maken.
MLM is een business voor mensen die meestal niet kunnen verkopen en geen verstand hebben van marketing. Het type mensen van "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg".

Soms heb je mensen die dat kunnen ontstijgen, zij worden succesvol.
Is dat gemakkelijk? NEE, want elke mlm er wordt geconfronteerd met masas mensen die uiteindelijk zullen kiezen voor armoede en niet voor succes.
Door de AANTALLEN gaan is het parool om voldoende mensen te vinden om suksesvol mee samen te werken. Dat Herbalife 1 miljoen distributeurs heeft zegt niks. De meesten verkopen niks. Ik ben zelf geen herbalife distributeur(al ben ik dat wel ooit geweest) maar ik ken iemand persoonlijk die afgezien van van de commissies uit de downline elke maand 10.000 euro verdient uit persoonlijke verkopen. Uiteraard ken ik er meer die helemaal niets verkopen. Hoe komt dat dan toch? de ene alles de andere niks.

Het verschil zit em in de persoon. Wil je er werkelijk voor gaan of niet
Iedereen heeft de KANS. Niet iedereen pakt die kans.

Tenslotte voordat je me voor de voeten werpt waatom ikzelf geen herbalife distributeur meer ben.

Het antwoord is simpel. Ik ben opgevoed met het idee dat je voor een baas moet gaan werken als je van school komt. Herbalife heeft mijn geen succes gebracht maar wel geleerd om anders te denken.
Intussen ben ik succesvol in maar liefts twee andere organisaties. Ook voor mij geld overigens dat ondanks mijn stimulatie 80% van mijn downlines niks presteert. Jammer natuurlijk maar wat mij betreft gewoon een statistisch feit. Als je ongeveer weet welk percentage het wel gaat doen dan weet je hoeveel distributeurs je moet rekruteren.

Het blijft werk Mr. Maarschalik !
Maar het loont wel!!!!!!

So be it

Ongelezen bericht door So be it »

@ Meeuw,
Valt niets aan toe te voegen......! 8)

@ Maarschalk:
Ik ga toch even verder met mijn uiteenzetting.
sobeit stelde dat het een (mensen werven) niet kan zonder het ander (verkopen). Daar heeft hij gelijk in, maar toont ook gelijk het manco aan van mlm.
Een distributeur, deelenemer, of welke term je gebruikt, heeft in principe slechts een taak, namelijk verkopen van zowel het product als de opportunity. En in die zin betekent meer verkopers ook meer kansen op meer omzet.
Zie de verklaring van Meeuw. Het is dus geen "manco" in mlm.
En het is NIET slechts één taak, maar 2 keuzes:
Of alleen verkoop.... OF verkoop plus sposoring(jij noemt het "werven"........!
Ik kies deze term omdat een sponsor iets "geeft"....
Wij geven niks aan géld maar wel hulp! (Zit eigenbelang bij, ja, maar dat komt niet in je op, wanneer je helpt)
Als je daarna gaat kijken naar de cijfers van de ondernemingen in kwestie doemt een andere vraag op.
Amway: Omzet 6 miljard en aantal distributeurs 3,6 miljoen. Gemiddelde omzet per distributeur is dan 1667 per jaar. Ofwel 139 per jaar.
Herbalife in 2004: Omzet 1,2 miljard en aantal distributeurs 1 miljoen. gem. omzet is 1200 euro, ofwel 100 per maand.

Hiervan gaat eigen gebruik nog af alsmede motivatietapes en dergelijke. Maar zelfs als deze twee dingen niet mee zouden tellen kom je nog op schrikbarende cijfers uit.
Mijn hemel, ze hebben bij Amway 3,6 miljoen mensen om die omzet te bereiken. Bij Herbalife 1 miljoen. (Nou EN?? Is het een wedstrijd?)
Toch kom ik mlm elke keer tegen als men zoekt naar nieuwe distributeurs. Met boodschappen als "werk vanuit huis", "extra geld verdienen" en "financieel onafhankelijk worden".
Je hebt het nu jezelf eens uitgelegd? Goed zo.
En je conclussies kloppen ook...
Alleen vind jij dan dat er iets "mis" mee is en dat klopt ook, want jijzelf hebt het mis!! Maar een "verdubbeling van omzet per distr. zou heel wenselijk zijn en zou de inkomsten verdubbelen!!!!
Het verbaast me dat ik nooit boodschappen zie om de producten te kopen.
Dus je vindt het vreemd dat we niet lopen te leuren met producten?? Mooi toch?
Maar de verklaring is heel simpel:
Praktijk:
Je laat de mogelijkheden aan 20 mensen zien...
Een aantal lachen je uit..... (Radarforum)
Een aantal zegt NEE!
Een aantal mensen zullen de producten wel willen uit proberen en een groot deel, de meesten daarvan, worden klant.....
Waren dat er nu 7.... dan doe je dat nóg eens met 20 mensen... dan heb je het verdubbeld!!!
Veel meer KAN niet met een baan erbij!!
Waarom toch steeds nieuwe mensen halen vraag ik me dan af. Ga je eerst eens richten op het vergroten, bijvoorbeeld verdubbelen van de omzet per distributeur.
Wordt ook naar gestreefd., maar een huisarts of advokaat of havenloods hééft, net als ieder ander mens, maar 24 uur per dag...!
Zorg dat mensen veel langer blijven hangen.
Juist. Goede begeleiding..... Is het wat voor je?
Er valt zoveel meer te bereiken door je huidige groep distributeurs beter te laten werken. Alsmede te zorgen dat het verloop omlaag gaat.
Zoals al eerder besproken, je hebt geen moer te vertellen over je downline..... Je kunt ze alleen aanmoedigen, steunen en voor ze klaar staan.....

Fijn weekend verder....
So be it

Maarschalk

meeuw, als we nu de discussie beperken tot de inhoudelijke post. Ik ga niet in op je commentaar over mij. Ik heb mijn redenen om hier te zijn, en die gaan jou niets aan. Alsmede dat ik betwijfel of jij ze zal snappen.
Wat betreft de gemiddelde omzet per distributeur. Je hebt helemaal geliujk die is bedroevend laag. ..... De omzet van een mlm bedrijf komt van twee kanten namelijk het eigen gebruik van grote aantallen distributeurs, en verkoop. Wat dat laatste betreft is het zo dat slechts een marginaal gedellte van alle distributeurs goed verkoopt en rekruteert.
Hiermee heb je gelijk de essentie van mijn punt te pakken. Mlm bedrijven moeten dus wel blijven werven omdat ze zoveel mislukkelingen binnenhalen. Dat heb ik al eerder met sobeit bediscussieerd. Waarom niet beter selecteren? Een normaal bedrijf kan het ook.
Iedereen heeft in mlm de KANS om miljonair te worden. Er zijn er niet veel die dat ook doen.
Waarom niet?
Je komt met een enorme hoeveelheid redenen die er grofweg op neerkomen dat dat de losers zijn. Ik weet het, jij gebruitk die term niet, maar je uitspraken over hun zeggen genoeg.
Alleen beantwoord je hiermee nu net NIET mijn vraag. waarom worden deze mensen dan niet beter begeleid, zodat ze wel goed gaan presteren? En waarom worden er dan niet betere mensen geworven?
Alsmede de vraag of jouw antwoorden kloppen. Het klinkt meer als aannames over deze mensen, dan een werkelijke reden.
Vooral je volgende uitspraak is hierin treffend:
NEE, want elke mlm er wordt geconfronteerd met masas mensen die uiteindelijk zullen kiezen voor armoede en niet voor succes.
Vervolgens stel je dat het aantal hbl distributeurs niks zegt. Snap je mijn punt eigenlijk wel? Dit zijn de cijfers die hbl afgeeft aan de SEC. Zij stellen dus doodleuk dat 1 miljoen mensen ermee bezig is. Over de verkopen p.p. meldt hbl niets. Maar ik kan rekenen en kom dan tot de conclusie dat zij verschrikkelijk veel mensen nodig hebben om tot zo'n omzet te komen.

Laatstelijk viel je me laatste alinea op. Dat jij aldus bent opgevoed mag je jouw opvoeders voor de voeten werpen, of zelfs de Nederlandse maatschappij welke ondernemers onderwaardeert. Maar hoe je daarna kan stellen dat hbl heeft geleerd je anders te denken, en je als je mensen werft voor je downline 80% niets doet geeft me te denken of je echt wel iets geleerd hebt. Schijnbaar zet jij gewoon de fout die in mlm bestaat, continu de verkeerde mensen werven, gewoon door. Ondanks dat je hebt geleerd anders te denken bij herbalife. Maar als 80% niks doet, betekent dit dat bij jouw een groter percentage dan in de normale mlm wel iets doet, of is die 80% typerend voor mlm? In dat geval snap ik opnieuw niet waarom de omzetten zo laag zijn.

Maarschalk

@sobeit, zoals ik ook al in mijn respons op meeuw stelde is er wel iets mis. Inderdaad het is geen wedstrijd, maar het is zo'n verschrikkelijke verspilling van mensen als je zoveel personene nodig hebt om iets te bereiken dat we never nooit van doelmatig of efficient kunnen spreken. Iets waar in het gewone bedrijfsleven continu naar gestreefd wordt, maar voor mlm is het schijnbaar niet van belang. De reden is wel duidelijk, want een distributeur is uiteindelijk gewoon iemand die voor eigen risico verkoopt.
Dus je vindt het vreemd dat we niet lopen te leuren met producten?? Mooi toch?
Wat ik vreemd vindt is dat er wel continu geleurd wordt om nieuwe distributeurs te werven. Terwijl die er al genoeg zijn om een biljoenenomzet te bereiken.
Zoals al eerder besproken, je hebt geen moer te vertellen over je downline..... Je kunt ze alleen aanmoedigen, steunen en voor ze
klaar staan.....
En hier heb je opnieuw een zwakke plek van mlm blootgelegd.
1) Je zou mensen eruit kunnen flikkeren.
2) Zorg dat mensen veel efficienter gaan werke, zo niet zie 1). dat heft niets met 24 uur in een dag zitten, maar met efficiency. Die schijnbaar nog heel ver weg is in de mlm.

So be it

Fijn..., een "rustig" draadje....
Hiermee heb je gelijk de essentie van mijn punt te pakken. Mlm bedrijven moeten dus wel blijven werven omdat ze zoveel mislukkelingen binnenhalen. Dat heb ik al eerder met sobeit bediscussieerd. Waarom niet beter selecteren? Een normaal bedrijf kan het ook.
Je vergelijkingen moeten wél hetzelfde blijven, Maarschalk.
Wanneer de, in jouw ogen, "mislukkelingen"..., (in mijn ogen gewoon mensen "die er mee stoppen"), niet vervangen worden, is er géén groei.

ook een regulier bedrijf zal opnieuw mensen aantrekken wanneer zij groeien willen!!! Ook dáár zullen "mislukkelingen" bij zitten!!!
Je komt met een enorme hoeveelheid redenen die er grofweg op neerkomen dat dat de losers zijn. Ik weet het, jij gebruitk die term niet, maar je uitspraken over hun zeggen genoeg.
Mij ook..., maar het is wel een kenmerkend plaatje van de maatschappij.....8)
Zij stellen dus doodleuk dat 1 miljoen mensen ermee bezig is.

Nee. Staan ingeschreven..., NIET er mee bezig is!!! Voor jou hetzelfde..., in de praktijk verschillend.
Over de verkopen p.p. meldt hbl niets. Maar ik kan rekenen en kom dan tot de conclusie dat zij verschrikkelijk veel mensen nodig hebben om tot zo'n omzet te komen.
Nee. Niet "nodig" dus......
Dus zo'n bedrijf heeft mensen die niks uitvoeren "nodig"?
Het is helaas een bijverschijnsel... en dat is maar goed ook.......!!!
Zonder ongewenste "bijverschijnselen" gaat mlm op zijn gat....
(Ik vermoed dat je niet begrijpt waarom?? We hebben het er al eerder over gehad!)
De reden is wel duidelijk, want een distributeur is uiteindelijk gewoon iemand die voor eigen risico verkoopt.
MAG verkopen.... en mág "werven"......
Wat ik vreemd vindt is dat er wel continu geleurd wordt om nieuwe distributeurs te werven. Terwijl die er al genoeg zijn om een biljoenenomzet te bereiken.
Wil je dus méér omzet..... dan zul je dus verder moeten werven.... terwijl jouw suggestie volkomen waar is, het slimmer is je omzetje te verdubbelen met hetzelfde aantal klanten! Vandaar dat er tóch verkooptraingen plaats vinden!
En hier heb je opnieuw een zwakke plek van mlm blootgelegd.
1) Je zou mensen eruit kunnen flikkeren.
Dus IK zou JOU er uit moeten kunnen gooien???
In mlm kun je wél beslissen dat een persoon het niet waard is dat jij nog langer er tijd insteekt!! Er UIT gooien? Nee.
2) Zorg dat mensen veel efficienter gaan werke, zo niet zie 1). dat heft niets met 24 uur in een dag zitten, maar met efficiency. Die schijnbaar nog heel ver weg is in de mlm. :lol:

Vind je het erg dat wij de persoon belangrijker vinden dat zijn omzet??

Verder zag ik ergens iets staan over een selectie procedure????
Waar ga jij op selecteren?
Opleiding?
Ervaring? (heeft niemand die in mlm stapt)
Kleur?
Inkomen?
Uitstraling? Ambitie???

Hoeveel tijd ga je daar instoppen???

So be it

Ray-Dorco

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

So Be It,

je hebt weer netjes een pijnpunt op dit forum blootgelegd: Maarschalk

Maarschalk

@sobeit, inderdaad zal een normaal bedrijf ook mensen moeten aantrekken willen zij kunnen groeien. dat klopt. Alleen is het percentage mensen dat faalt daar veel lager. Heel erg veel lager. Blijkbaar doen zij iets wat mlm niet doet. De juiste mensen binnenhalen.
Jij vroeg aan het eind van je betoiog hoe je die mensen dan moet selecteren. Dit is niet iets wat ik in 1 zin kan beantwoorden.
Begin eens met meerdere gesprekken met mensen. Ik heb het idee dat nu iedereen die in wil stappen dat ook kan, zonder ooit eens die persoon "door te zagen" in een gesprek.
Ga in zo'n gsprek in op wat iemand gedaan heeft, wat hij wil gaan doen, hoe hij het aan gaat pakken, wat valkuilen zijn die hij denkt te moeten vermijden en hoe hij dit gaat doen.
Geef vervolgens mensen een proef periode waarin ze een bepaalde doelstelling moeten halen. Lukt dat niet, dan afscheid nemen.
Deze selectie is al dusdanig zwaar dat alle gelukszoekers die er geen tijd in willen steken zullen afhaken.
Nee. Staan ingeschreven..., NIET er mee bezig is!!! Voor jou hetzelfde..., in de praktijk verschillend.
NEE, ze gebruiken heel nadrukkelijk de term distributeur. Ik lees nergens dat "1 million" people have signed up. Maar wel dat ze 1 miljoe distributeurs hebben. Stond ook ooit in een artikel in het FD. Heb ik hier indertijd ook geplaatst.
Dat is voor mij niet hetzelfde. Als de moederorganisatie, Amway trouwens ook, zo onzorgvuldig met die term omgaat mag ik er conclusies aan verbinden.
Deze vind ik gweldig. Mlm heeft de ongewenste bijverschijnselen nodig om niet op zijn gat te gaan. Hiermee zeg je dus al dat mlm zonder al die charlatans op zou houde te bestaan, waarmee je ook weer zegt dat mlm niet serieus te nemen is.
Wil je dus méér omzet..... dan zul je dus verder moeten werven....
Ik weet dat jij en veel mlm-ers dat stellen. Maar daarin verschillen we dus van mening. Elke keer dat ik mlm tegenkom zoekt men distributeurs. Niet klanten.
Waarin we uiteindelijk verschillen is dat ik durf te stellen dat mlm hiermee zeer inefficient en onhandig bezig is.
De omzet die nu per distributeur wordt gehaald is zo laag dat je mijns inziens veel meer kan winnen, tegen veel lagere kosten, door gewoon de huidige mensen veel ebeter te laten werken.

So be it

@sobeit, inderdaad zal een normaal bedrijf ook mensen moeten aantrekken willen zij kunnen groeien. dat klopt. Alleen is het percentage mensen dat faalt daar veel lager. Heel erg veel lager. Blijkbaar doen zij iets wat mlm niet doet. De juiste mensen binnenhalen.
Het irriteert mij matelóós, Maarschalk, dat jij mensen die gewoon stoppen omdat zij "het" er niet voor over hebben of het gewoon hun prioriteit niet is... "FALERS'.. noemt!! Het ontbreekt ere nog maar aan dat je ze geen losers noemt!!!
Iets wat mlm-ers altijd wordt verweten!!!!
Jij vroeg aan het eind van je betoog hoe je die mensen dan moet selecteren. Dit is niet iets wat ik in 1 zin kan beantwoorden.
Begin eens met meerdere gesprekken met mensen. Ik heb het idee dat nu iedereen die in wil stappen dat ook kan, zonder ooit eens die persoon "door te zagen" in een gesprek.
Heel goed gezien en een goed voorstel van je.... wat natuurlijk na ruim 50 jaar allang is onderkent door de diverse orgs......
Ga in zo'n gsprek in op wat iemand gedaan heeft, wat hij wil gaan doen, hoe hij het aan gaat pakken, wat valkuilen zijn die hij denkt te moeten vermijden en hoe hij dit gaat doen.
Dus jij zou als slager...... iemand die totaal geen weet heeft over het slagersvak.... gaan vragen hoe hij dat vak wil gaan uitoefenen.....??
Gaat hij het vlees op straat vanuit zijn achterbak verkopen..., wel of geen koelcel in zijn schuurtje..., wel of geen opleiding....????
JIJ denkt nog steeds dat ALS JIJ ZOU WILLEN... dat je wel ff een mlm-org bouwt!!!
Hoe kan een mens er zó naast knallen!!! Wel begrijpelijk.., maar er naast!!!
Maakt niet uit of je doctorandus bent..., CEO van een grootbedrijf... of schilleboer.... Alle drie weten ze geen zak van mlm en alle drie gaan ze de fouten maken die IEDEREEN weer maakt!!!
En de één zegt na 3 pogingen op zijn eigen manier:
"Ik stop er mee"......

En de ander zegt...:
"Hééh..., kan beter ff luisteren en ff doornemen hoe ik kan voorkomen dat ik wéér op mijn bakkes ga?".....
Geef vervolgens mensen een proef periode waarin ze een bepaalde doelstelling moeten halen. Lukt dat niet, dan afscheid nemen.
Deze selectie is al dusdanig zwaar dat alle gelukszoekers die er geen tijd in willen steken zullen afhaken.
Nogmaals....., wie gaat de criteria bepalen???? Wie geeft jou dat recht? Het is mijn.... en JOUW en ZIJN eigen onderneming!!!!!
Dus je ontneemt ze dan het recht en niet veel tijd aan te besteden en alleen maar voor zichzelf en de buurvrouw producten te kopen tegen de inkoopsprijs? Je hebt tóch geen werk aan deze mensen.....! En het telt wel mee voor je totale omzet!!
Je wilt er in feite een totalitaire structuur van maken...! WEG vrij ondernemerschap....
Quote:

NEE, ze gebruiken heel nadrukkelijk de term distributeur. Ik lees nergens dat "1 million" people have signed up. Maar wel dat ze 1 miljoe distributeurs hebben. Stond ook ooit in een artikel in het FD. Heb ik hier indertijd ook geplaatst.
Heb geen zin om me aan details van HL te wijden.........
Dat is voor mij niet hetzelfde. Als de moederorganisatie, Amway trouwens ook, zo onzorgvuldig met die term omgaat mag ik er conclusies aan verbinden.
Misschien dat dat de reden is geweest voor de naamsverandering naar IBO.
Geen idee en het maakt mij niets uit.
De ene is een actieve distr... en de ander een niet actieve distr.....
Aan de een heb je geen werk en verdien je niets tot weinig en aan de ander heb je meer werk.... en vberdien je meer.

Maar je kent de structuur van mlm nog steeds niet dus je realiseert je niet dat die NIET actieve distr wel eens iemand kan ingeschreven hebben die een joekel van een organisatie bouwt... en jij kunt ons nog steeds niet vertellen waar je dan wél werk aan hebt en aan wie niet..., maar je kunt ons óók nog steeds niet vertellen wie dan wél geld verdient... en wie NIET!!!
Quote:

Deze vind ik gweldig. Mlm heeft de ongewenste bijverschijnselen nodig om niet op zijn gat te gaan. Hiermee zeg je dus al dat mlm zonder al die charlatans op zou houde te bestaan, waarmee je ook weer zegt dat mlm niet serieus te nemen is.
Kom ik straks op terug.... want je slaat wéér, in je onwetendheid de plank finaal mis!(En door stug vol te houden veranderd je onwetendheid in arrogantie)

Quote:
Wil je dus méér omzet..... dan zul je dus verder moeten werven....
Ik weet dat jij en veel mlm-ers dat stellen. Maar daarin verschillen we dus van mening. Elke keer dat ik mlm tegenkom zoekt men distributeurs. Niet klanten.
Ik HEB je al eerder uitgelegd dat wanneer je het aan bijv 20 mensen laat zien... er vanzelf klanten uit voortkomen......
Waarin we uiteindelijk verschillen is dat ik durf te stellen dat mlm hiermee zeer inefficient en onhandig bezig is.
Hé.... held op sokken..., waarom neem je dan niet de uitdaging op om te laten zien dat jij het beter kan???
De omzet die nu per distributeur wordt gehaald is zo laag dat je mijns inziens veel meer kan winnen, tegen veel lagere kosten, door gewoon de huidige mensen veel ebeter te laten werken.
LATEN werken???
Jij denkt nog steeds dat ze instappen omdat jij ze kunt bevelen????

Tot later....

So be it

Maarschalk

@sobeit, laten we een ding vooraf platslaan qua discussie. Mijn betoog draait er niet om dat ik denk dat een upliner dezelfde mogelijkheden en bevoegdheden heeft als een manager in een gewoon bedrijf. OOk weet ik dat de "functies" compleet anders zijn.
Mijn betoog draait erom dat mlm juist omdat jan en alleman mee kunnen gaan doen er voor het moederbedrijf zulke verschrikkelijk lage omzetten uitkomen. Juist omdat het merendeel niet succesvol is. Faalt zo je wilt. Die term durf ik wel in de mond te nemen.

Als ik het vanuit de moederorganisatie bekijk heb ik een aantal miljoen mensen die ingeschreven staan en niet in staat zijn om een fatsoenlijke omzet te realiseren waarmee ik serieus genomen wordt.
Als mlm-er moet ik elke keer verdedigen waarom er zo'n lage omzet per distributeur is. Terwijl ik tegelijkertijd om de oren word geslagen met al die sites waar gouden bergen worden beloofd.
Het irriteert mij matelóós, Maarschalk, dat jij mensen die gewoon stoppen omdat zij "het" er niet voor over hebben of het gewoon hun prioriteit niet is... "FALERS'.. noemt!!
Ik durf dit te stellen, zij hadden zxelfs niet in moeten stappen. En door de mensen fatsoenlijk eruit te filteren waren ze ook niet ingestapt.
Alle drie weten ze geen zak van mlm en alle drie gaan ze de fouten maken die IEDEREEN weer maakt!!!
Nogmaals....., wie gaat de criteria bepalen???? Wie geeft jou dat recht?
Je hebt tóch geen werk aan deze mensen.....! En het telt wel mee voor je totale omzet!!
Je spreekt jezelf een aantal tegen in deze post.
Het is wel degelijk mogelijk om middels goede selectie mensen eruit te filteren. Nogmaals, werkgevers doen dit al jaren en zij kunnen het ook.
Je loopt nu te schutteren dat mensen maar aan moeten klooien, want ja, ze weten niet hoe mlm werkt. Elders mogen we van jou lezen hoe simpel het wel niet is. Dan meld je in deze thread weer dat mensen alleen willen inkopen. En je geen werk aan ze hebt.

Prima, dan gaat mlm gewoon op deze manier door. Blijft het het lachertje in de bedrijswereld.
Ondanks al die geweldige verhalen die we hier mogen lezen, en op andere discussiefora blijven de Unilevers en P&G's met een veel kleinere groep mensen veel meer omzet te halen. En veel meer winst. Hun afzet en omzet en bereik is groter.
Maar nee, als ik stel dat het blijkbaar dan niet goed wordt aangepakt in de mlm snap ik er niks van.
De markt geeft mij gelijk.

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Amway spreekt wel degelijk over 3.6 miljoen distributeurs. Nergens op hun website staat dat ze niet allemaal actief zijn. Dus die 3.6 als vast gegeven nemen om de gemiddelde omzet per distributeur bereken is correct.

En als ze niet allemaal actief zijn, dan moet Amway dat maar aangeven, en de niet-actieven anders dan als distributeur omschrijven.

Trouwens, zelfs als is slechts pakweg de helft actief, dan nog blijft de gemiddelde omzet per distributeur bedroefend laag. En daarvan moeten dan nog de kosten af (verplaatsingen, eigen aankopen, seminaries, CD's, promotioemateriaal etc.).

So be it

Nou..., allereerst die hork van een mlmangel.....
Met je flutstellingen val je maar een ander lastig....

En nu Maarschalk....
Ook met jou heb IK het gehad,....
Je blijft weigeren vragen te stellen over een onderwerp waar je geen reet van weet...... en je trekt je eigen conclusies met een verzonnen uitleg van jezelf... naast de uitleg van een mlm-er.

In steno:
Allereerst over de "bijverschijnselen"....
Je zult wel weer gaan goochelen met mijn uitspraken, maar meer woorden maak ik toch echt niet meer aan je vuil.....
HET MOET MOEILIJK ZIJN OM EEN ORG TE BOUWEN!!!!!
Er MOET discipline voor nodig zijn...
En DOORZETTINGSVERMOGEN......

Anders zou zelfs jij..., wat??, zelfs mlmangel het kunnen!!!
Zo.., dat was dat!!
@sobeit, laten we een ding vooraf platslaan qua discussie. Mijn betoog draait er niet om dat ik denk dat een upliner dezelfde mogelijkheden en bevoegdheden heeft als een manager in een gewoon bedrijf. OOk weet ik dat de "functies" compleet anders zijn.
En je BLIJFT het wél vergelijken!
Mijn betoog draait erom dat mlm juist omdat jan en alleman mee kunnen gaan doen er voor het moederbedrijf zulke verschrikkelijk lage omzetten uitkomen.
Ja... en bij elkaar geteld maakt dat nog altijd een flink bedrag... en niemand heeft er werk aan want de inspanningen van die mensen zijn ook nihil. Dan is ook de hulp van de upline nihil...... Érg logisch in mijn ogen!
Juist omdat het merendeel niet succesvol is. Faalt zo je wilt. Die term durf ik wel in de mond te nemen.
Goh..., wat durf jij veel......
Dus wanneer iemand inschrijft om de avondvierdaagse te lopen... en hij stopt na 1 dag omdat
Hij zere poten heeft......
Geen "zin" meer heeft...
Geen tijd meer heeft.....
Maarschalk aan zijn kop loopt te zeuren dat het hem tóch niet lukt.....
dat geeft jouw het recht hem een faler, een mislukkeling, een loser te noemen??
Gewoon omdat hij niet afmaakte wat hij zei dat hij zou gaan doen???
Hij heeft besloten dat er een andere prioriteit was???
Je kunt soms vreemd uit de hoek komen jongen.. en dat alleen maar om je zin te krijgen...?
Als ik het vanuit de moederorganisatie bekijk heb ik een aantal miljoen mensen die ingeschreven staan en niet in staat zijn om een fatsoenlijke omzet te realiseren waarmee ik serieus genomen wordt.
Serieus genomen wordt???.
Door jou dus niet.....
weer trek je een conclusie die andere weer niet trekken..., en dat is je goed recht! Maar verkondig het niet als "waar".....
Hoezo zijn ze "niet in staat"???
Van wie "moeten" ze iets??? Ga jij dat bepalen??? Vrij arrogant.....
Als mlm-er moet ik elke keer verdedigen waarom er zo'n lage omzet per distributeur is. Terwijl ik tegelijkertijd om de oren word geslagen met al die sites waar gouden bergen worden beloofd.
Je BLIJFT weer dingen verzinnen hè???
Ik verdedig mlm niet... Ik leg het je uit......
En zonder dat je er maar iets zinnigs vanaf weet zeg je dat het anders is......
Quote:
Het irriteert mij matelóós, Maarschalk, dat jij mensen die gewoon stoppen omdat zij "het" er niet voor over hebben of het gewoon hun prioriteit niet is... "FALERS'.. noemt!!

Ik durf dit te stellen, zij hadden zelfs niet in moeten stappen. En door de mensen fatsoenlijk eruit te filteren waren ze ook niet ingestapt.
Ja... je durft heel wat....
Je durft zelfs jezelf voor paal te zetten.....
"Ze hadden zelfs niet in moeten stappen".....
Dat vind JIJ!!!! Zijzelf niet..., het bedrijf niet... en ik niet......
Waar HAAL je het lef vandaan zó op iemand neer te kijken en te kleineren......
Het is wel degelijk mogelijk om middels goede selectie mensen eruit te filteren. Nogmaals, werkgevers doen dit al jaren en zij kunnen het ook.
En wéér blijf je het vergelijken met het reguliere zakenleven....... :roll:
Je loopt nu te schutteren dat mensen maar aan moeten klooien, want ja, ze weten niet hoe mlm werkt.
Heb ik dat gezegd dan?? Waar dan??? Kletsmajoor....
Maar het zijn mensen die hun EIGEN beslissingen mogen nemen....!!
En dat wil JIJ ze afpakken....!!
Elders mogen we van jou lezen hoe simpel het wel niet is. Dan meld je in deze thread weer dat mensen alleen willen inkopen
.
Vertel maar waar ik zeg dat "mensen" alleen willen inkopen??
Kom, vertel!
Of heb ik gezegd dat SOMMIGEN slechts ingeschreven blijven om voor zichzelf.. of voor een paar buurtjes, in kunnen blijven kopen omdat ze de produkten zo goed vinden!! (Zou je te denken moeten geven..., maar dat is wat veel gevraagd???)
Zit je nu gewoon te liegen of "vergis" je je expres???
En je geen werk aan ze hebt.
Juist.... aan mensen die NIET erg actief zijn heb je ook weinig werk..., dit in tegenstelling tot een normale manager... die zijn mensen MOET laten produceren/omzetten!!!
Prima, dan gaat mlm gewoon op deze manier door. Blijft het het lachertje in de bedrijswereld.
Blijft JOUW lachertje en die van mensen als Econo... en mlmangel..... Moet je trots op zijn....
Ik luister liever wat publiekelijk bekende zakenmensen er van vinden... en wat ikzelf er van vindt. (Warren Buffett, S. Covey, Blair, (je kent het rijtje kneuzen in jouw ogen) toch wel???
Ondanks al die geweldige verhalen die we hier mogen lezen, en op andere discussiefora blijven de Unilevers en P&G's met een veel kleinere groep mensen veel meer omzet te halen. En veel meer winst. Hun afzet en omzet en bereik is groter.
Dus omdat jij groter en sterker bent dan je zoon is je zoon een nietsnut???? Mlm staat nu na 50 jaar nog maar aan het begin......
ALLES wordt inmiddels al via mlm óók verkocht!
Maar nee, als ik stel dat het blijkbaar dan niet goed wordt aangepakt in de mlm snap ik er niks van.
De markt geeft mij gelijk.
De markt kijkt wel uit! :lol:
Econometrist geeft je gelijk en figuren als mlmangel.......
En vooral jezelf!! :roll:

Ik heb geen ttrek meer nog verzonnen opmerkingen van jou te beantwoorden....
Ik dacht dat dit een serieus draadje was......
Dezelfde bull*hitt dus..... :oops:

SBI

mlmangel
Contacteer:

Verkopen jullie ook luchtkastelen? :wink:

So be it

varierend van tandenborstels tot reizen, bankstellen, auto verhuur verzekeringen en ooit ook nog eens in het verleden atoomschuilkelders... en dat is géén grap......

mlmangel
Contacteer:

... atoomschuilkelders ...
Naar het schijnt was Saddam er laaiend enthousiast over! :lol:

mrtelecom

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Gewoon ff op de kvk kijken en zien hoeveel mensen er falen die een eigen bedrijf op starten. Zeker niet minder dan in MLM (je moet natuurlijk eerst wel bepalen wat falen is, in mijn ogen is falen meer investeren dan je er in stopt na 5 jaar) alleen in het normale bedrijfsleven mag je blij wezen als het alleen de oprichter van het bedrijf (veel) geld kost.

Het kost in MLM weinig en je sleept niemand mee als je toch niet het doorzettingsvermogen hebt.

Grappig is het natuurlijk wel dat de mensen die hier steeds commentaar leveren enkel doorzettingsvermogen hebben in het afbreken van de pogingen van anderen maar zelf nooit iets op bouwen.

Maarschalk

@sobeit, ik loop niemand aan hun kpop te zeuren dat zij iets wel of niet doen. Ik stel alleen dat als iemand start hij wordt geacht dit af te maken. En inderdaad heel erg veel mlm-ers, die 99%, doet dit niet.
Dat vervolgens de hele methodiek niet serieus wordt genomen en niet wordt gebruikt in het normale bedrijfsleven verbaast mij niets. Evenals de constartering dat mlm nu niet doorgebroken is en dat over 100 jaar ook nog niet zal zijn.
Blijft JOUW lachertje en die van mensen als Econo... en mlmangel..... Moet je trots op zijn....
Ik luister liever wat publiekelijk bekende zakenmensen er van vinden... en wat ikzelf er van vindt. (Warren Buffett, S. Covey, Blair, (je kent het rijtje kneuzen in jouw ogen) toch wel???
Krijgen we deze weer. Ja, zij staa erachter, zij vinden het interessant.
Vreemd alleen dat zij NIET instappen. En belangrijker nog, de adviezen die zij op andere gebieden geven het goed doen, flink worden verkocht in de vorm van boeken, maar wat zij van mlm vinden geen aftrek vindt, behalve dan bij de mlm-ers zelf.
Dit terwijl deze mense mlm ook gewoon niks vinden en dat in hun dagelijke gang van zaken keer op keer laten zien.
Dat is een leugen en weet je zelf ook. Maar ga je gang, bewijs het maar.
Gewoon ff op de kvk kijken en zien hoeveel mensen er falen die een eigen bedrijf op starten. Zeker niet minder dan in MLM
Dat is al vaker gedaan. 23% stopt in het eerste jaar. Mlm zit eerder rond de 90%.

So be it

Een tussendoortje dan maar....

En inderdaad heel erg veel mlm-ers, die 99%, doet dit niet.
Zou je dit willen bewijzen?
De praktijk is nl anders.....
Krijgen we deze weer. Ja, zij staa erachter, zij vinden het interessant.
Vreemd alleen dat zij NIET instappen.

Krijgen we deze weer.....:lol:
Jij vindt mlm ook interessant en toch schrijf je niet in. Zo. Einde discussie.8)

Dat is een leugen en weet je zelf ook. Maar ga je gang, bewijs het maar.
Ho ho... dat jij regelmatig wordt betrapt op een leugen... wil niet zeggen dat IK dat ook doe....
Het bewijs mag je zelf opzoeken op Quixtar, AMIVO .UK, Australia en sinds een maand of 2 kunnen we ook mensen in Nederland een verzekering via mlm laten offreren.....
Niet denken dat je mij aan het domme werk kunt krijgen.
Als ik tijd in jou stop.... kom je toch weer steeds terug met argumenten die nergens op slaan.
Dat is al vaker gedaan. 23% stopt in het eerste jaar. Mlm zit eerder rond de 90%.
Bewijs dat maar en niet met die baggersite van mlmangel aankomen....
Vast gegeven....:
In wérkelijkheid verlengt ongeveer 50% hun "lidmaatschap"....., maar dat kun jij niet weten want dan zou je wat rond moeten struinen op mlm-websites... en DAT betekent dat je onderzoek aan het plegen zou zijn... en DAT is je bedoeling natuurlijk niet!!! :wink:

So be it
Wanneer stop je nu eens met die rotzooi te verkondigen?
Was het niet verstandiger geweest als je éérst even had gevraagd wat het percentage is... en het DAN pas gaat afkraken???

Maarschalk

Krijgen we deze weer.....
Jij vindt mlm ook interessant en toch schrijf je niet in. Zo. Einde discussie
Nou nee. Jij haalt elke keer deze mensen aan. Jij stelt dat hun interesse tekenend is. Ik stel juist dat hun niet instappen tekenend is.
Het bewijs mag je zelf opzoeken
Nee. Als je van mij bewijzen vraagt voor mijn stellingen, lever ze dan ook voor jouw stellingen. Jij stelt dat ALLES wordt verkocht via mlm. Ik zie dan ook graag bewijs tegemoet. Ik zit nu te denken aan vliegtuigen (bijvoorbeeld Jumbojets), atoomonderzeeers en Rolls Royces.

Mijn stelling van 99% haal ik uit berichten die ik eerder heb gelezen over onder andere Amway. Ik toegegeven ik kan dit niet zo snel bewijzen.

So be it

Ik zit nu te denken aan vliegtuigen (bijvoorbeeld Jumbojets), atoomonderzeeers en Rolls Royces.
Mooi..... Ik heb gelogen...., bedrogen..... mensen belazerd...
Ik heb het hele land bedrogen....... De hele wereld....
Ik beken schuld voor de grootste overtreding die ik hier heb gemaakt....!! :oops:

Maak jij nu je excuses voor het -alleen maar kunnen liegen-.......?

So be it :wink:

Gesloten