LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DE JONG INTRA

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
irma23
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 nov 2006 12:20

DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door irma23 »

hoi

Ik ging van het weekend eens kijken wat een reisje naar BARCELONA me ging kosten,

Omdat ik nog steeds geen prijs had gezien, en dus dacht dat ik dan zie ik dat op de volgende pagina wel, klikte ik door.

En kreeg tot mijn verassing een bevestiging van mijn geboekte vakantie????

Ik had niet geboekt

OOk zou ik nog gebeld worden, of de reis definitief zou moeten worden, dus ik dacht dan zeg ik wel, dat ik helemaal niet wou boeken, maar
alleen de prijs wil wetn

Ik ga toch niet boeken, als ik niet weet wat het kost

En vandaag alweer een grote verassing

De rekening


Ik dacht dan bel ik wel even, maar nu blijkt dus dat ik geboekt zou hebben,

Ik weet van niets

En dat ik dus de annulereing moet betalen

Ik ben woedend


Heb ook niet erg vriendelijk gereageerd tegenover de telefoniste, maar wat een waardeloze instelling is dat

Ik betaal in ieder geval geen CENT


gr irma

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door henk51 »

Beste Irma

Ik denk toch dat je verkeerde keuzes hebt gemaakt op de internetsite.
Als ik zoek naar een weekendje Barcelona krijg ik gewoon de totaalprijs te zien.Het feit dat je naam en adres gegevens hebt ingevuld wijst erop dat je de verkeerde knoppen hebt gebruikt.Je hebt denk ik gewoon het boekingsscherm gebruikt.Alleen voor het bekijken van de beschikbare data en prijzen hoef je geen n.a.w. in te vullen en kan er ook geen rekening gestuurd worden.Ik zou je adviseren een nette brief te schrijven en daarin uitleggen wat je had willen doen.Woedend opbellen heeft geen enkele zin werkt alleen maar averechts.( je hebt waarschijnlijk zelf de foute keuzes gemaakt.)Ik heb zelf tientallen malen op sites naar beschikbare reizen gezocht en gevonden,maar daarbij heb ik nooit mijn n.a.w. gegevens op te hoeven geven alleen als ik definitief ging boeken.

gr Henk

irma23
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 nov 2006 12:20

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door irma23 »

hoi

ik heb niet via de site de jong ,,geboekt,,
maar via barcelona.nl

Ik heb helemaal niets te zien gekregen over de kosten,
daarom heb ik ook verder geklikt

En overigens zou het wel erg prettig zijn als je ,,geboekt,, zou hebben dat je je boeking zou moeten bevestigen

ook dat heb ik niet gehoven

Dus als ik bv de buurvrouw niet zo leuki vindt, kan ik haar een reisje aan haar broek smeren :twisted:

dat stelt niets voor zo..,

nee ik ben het er helemaal niet mee eens,

Ik zou tenslotte gebeld worden voor de bevestiging

Ik heb zojuist de annulering binnen gekregen

en moet 252 euro betalen


Ik betaal echt helemaal niets

Ik ben me niet bewust van een boeking

Ok ik had niet woedend op moeten bellen, maar kwam net thuis van een vervelende afspraak, en dot kon er gewoon even niet mer bij

gr irma

irma23
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 nov 2006 12:20

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door irma23 »

ik heb nog eens op de site gekeken, en opnieuw ,,geboekt,,

alleen verder niets ingevuld, alleen kruisjes, dus iedereen kan zo boeken voor iemand

en kreeg dit scherm te zien



Bedankt voor uw aanvraag!

Binnen 1 werkdag (24 uur) wordt er via telefoon of e-mail contact met u opgenomen. Aanvragen die in het weekend gedaan worden, worden op maandag behandeld. Binnen een half uur ontvangt u via e-mail automatisch een bericht dat wij uw gegevens hebben ontvangen, en een korte samenvatting van de reis die u heeft geboekt of waarvoor de beschikbaarheid is opgevraagd. Controleer deze gegevens op juistheid. Mocht er iets niet kloppen, neem dan contact op met de touroperator. De contactinformatie van de touroperator vindt u in de e-mail. Ook voor vragen omtrent de reis en reservering kun je contact opnemen met de touroperator.

Mocht u na een half uur nog geen e-mail hebben ontvangen, stuur ons dan een mailtje op [email protected] met naam en de reis die je wilde boeken. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

We wensen u alvast veel vakantieplezier!


er is geen contact met me opgenomen :?:

groetjes irma

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Erg vervelend dat dat allemaal zomaar kan.

Het zou toch wel prettig zijn,dat je bij verder klikken attent gemaakt wordt op het feit dat je op een gegeven moment hebt geboekt. Of dat je bij het aanklikken van een bepaalde button geacht wordt te hebben geboekt. Je kan er in dat geval alsnog voor kiezen om niet verder te gaan.

Helaas zitten sommige websites zo in elkaar dat je boeking al een feit is, als je nog niet eens alle keuzes hebt gemaakt.


Maak Barcelona.nl heel erg duidelijk dat je niet van dit soort praktijken gediend bent, en dat je overweegt verder te gaan, indien ze niet onmiddellijk aangeven dat er sprake is van een misverstand.

Er is immers geen sprake van een wilsovereenstemming, JIJ wou informatie, en krijgt een boeking ervoor in de plaats. Het zou dit soort firma's simpel gezegd verboden moeten worden op deze manier hun diensten aan te bieden.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door sprookje »

Ben net ook even gaan kijken en een aantal keer iets aangeklikt en ik heb niet geboekt!Zo moeilijk is de site ook niet en je ziet heus wel of je gaat boeken of niet en anders moeten jullie zelfs maar een een kijkje nemen op barcelona.nl.Ik begrijp het niet hoor. :roll:

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door MLF »

sommige sites zijn niet goed, ik ging van de week ook kijken voor een tripje en ik druk op het knopje voor een prijs, het eerste was of ik ff mijn gegevens wil invoeren, dan weet je het al
Ik wil alleen een totaal prijs en niet boeken

ik kan me dus wel voorstellen dat het wel eens misloopt

scooter1967
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2007 22:49

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door scooter1967 »

Je hoeft je geen zorgen te maken als je binnen 1 week heb aangegeven dat je de boeking niet wilt. Er is namelijk een wet die je beschermd tegen dit soort zaken. Je hebt het recht je bestelling af te zeggen binnen een week wanneer deze via internet geplaatst is.

Groetjes Scooter1967

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Kennelijk geldt dat niet voor Barcelona.nl Denken ze.



Maar ook zij dienen zich aan de wet te houden.

irma23
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 nov 2006 12:20

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door irma23 »

hoi

bedankt voor jullie reacties

nee de site is niet moeilijk,

Maar omdat ik de prijs nergens zag, zoals die in werkelijkheid wilde zien, want het was een mooie aanbieding van 219 pp, maar ik wou kijken wat er allemaal bijkwam

en dat kwam ik nergens tegen, dus heb ik mijn gegevens ingevoerd, en dacht deze te zullen zien op de volgende pagina, maar toen kreeg ik dus dat berichtje wat ik eerder aangaf

Ik heb dus een paar dagen gewacht, want ik zou gebeld worden of een mail krijgen

maar die heb ik niet gehad, dus ik ben van mening dat er niets vastlicht, maar toen kwam dus die rekening

Ik vindt het roduit schandalig dat je met een enkel klikje dus iemand 252 euro afhandig kan maken

Ik vindt tenminste dat ik niet direct na ee klikje ,,teveel,,,misschien eraan vast moet zitten

Ik zou het dus heel normaal vinden als je de ,,boeking ,, zou moeten bevestigen

Maar hoe het nu gaat is ronduit schandalig

En ja ik had niet uit moeten vallen tegen de telefoniste, maar het kwam allemaal op het verkeerde moment

en dat was de druppel........

irma23
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 nov 2006 12:20

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door irma23 »

en

ik heb dus inderdaad gekeken hoe ik ervan af kon zien

maar dat afzeggen binnen een week schijnt niet te gelden voor een reis

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door sprookje »

Zoek eens op google volgens mij moet er een mogelijkheid zijn om er vanaf te geraken of vraag hulp aan t reisbureau waar je normaal boekt

irma23
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 nov 2006 12:20

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door irma23 »

hoi


ik reserveer eigenlijk al jaren via internet, is altijd perfect gegaan

ben even de voorwaarden van barcelona.nl gaan lezen en kwam dit tegen


Hoe reserveer ik voor kinderen en/of meer dan 8 personen?
Het is op dit moment nog niet mogelijk om zelf on-line een reservering te maken voor reizen met kinderkorting, of voor groepen groter dan 8 personen. U kunt hiervoor telefonisch reserveren via ons service center via 0900 - STEDENTRIP (0900-7833368, 20ct p/m). Wij zijn telefonisch bereikbaar op weekdagen van 09:00 - 17:00 en op zaterdag van 10:00 - 16:00. Voor groepen groter dan 8 personen kunt u eventueel meerdere malen het boekingsproces doorlopen.

Dus volgens deze voorwaarden kon ik niet boeken

:?:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Hoe groot was jouw groep dan? Beneden de 8 personen zou de boeking toch hebben plaatsgevonden?

Maar ik vind het net als jij niet netjes, dat niet eerder in het trajekt goed werd aangegeven dat je bij een volgende ''bevestiging'' een boeking deed.

Ik heb het ook vaker gehad, dat de prijs tot aan de definitieve boeking acceptabel leek, maar dan kwam de aap uit de mouw. Dan kwam er dit bij, dan kwam er dat bij, een verzekering (ook al had je een doorlopende verzekering), moest worden afgesloten, enzovoorts. NU mag dit soort dingen niet meer. Nu moet vanaf de eerste stap op de site duidelijk zijn wat je per persoon kwijt bent.

irma23
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 nov 2006 12:20

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door irma23 »

hoi

het ging over de kinderkorting

online kon dit niet afgesloten worden



Wat er allemaal kan komen van een muisklik ,,,teveel,,,,

Dit moet niet kunnen

scooter1967
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2007 22:49

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door scooter1967 »

Ik heb ooit een keer een boeking gedaan bij de jong intra, en dat was een lijndienst en toen kwam men nadat de vlucht definitief gemaakt was met het nieuws dat ik ook nog eens 15 gulden transactie kosten moest betalen. Ik kon dat ook niet meer weigeren. Na een tijdje van reisburo te hebben gewisseld kwam ik uiteindelijk bij dreizen terecht die vaak voordelige vluchten en reizen had van mijn gading.

Ik vind de jong intra een vreemd bedrijf. uiteindelijk zullen ze het niet redden op deze manier.

irma23
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 nov 2006 12:20

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door irma23 »

hoi

ik heb echt de prijs helemaal niet te zien gekregen, vandaar dat ik doorklikte

ik ga toch niet boeken voordat ik weet wat ik kwijt ben....

en inderdaad, is het schandalig dat ik helemaal niet hoefde te bevestigen dat ik ,,geboekt,,, zou hebben

zoals ik al vertelde, heb ik vanmiddag het systeem nog eens bekeken daar,

de reis begon met 219 pp, is x 3= 657 euro, maar ik kreeg kinderkoring, dus van het bedrag zou wat afgaan, maar er zou in mijn ogen ook wel wat bijkomen

nou WAT bijkomen

na de onbedoelde boeking kwam er 600 euro bij

dat is geen 219 pp, maar 419 pp

kosten die in rekening werden gebracht waar ik nog noooit van gehoord heb

bv

brandstoftoeslag...... 120 euro
luchthavenbelasting....105 euro
toeslag hoogseizoen heenvlucht....39 euro
toeslag ,, terugvlucht....39 euro
toeslag vertrekdag heenreis....39 euro
toeslag vertrekdag terugreis....150 euro

en ga zo maar door

dan is heel die 219 waar ze die reis mee aanbieden toch misleiding ?

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik zou ook naar barcalona, maar overal kwam er ongeveer 300 euro overheen.
We gaan nu met de bus naar loret.

Maar als het goed is moet je er wel vanaf kunnen komen, weet even niet welk wertsartikel het is.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door MLF »

ik was ook even kijken, vanaf 225 euro werd iets meer dan 700 euro

scooter1967
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2007 22:49

Re: DE JONG INTRA

Ongelezen bericht door scooter1967 »

PRECIES. hun manier van adverteren lijkt op misleiding. Toen ik na mijn vlucht bevestigd te hebben nog ineens 15 gulden transactie kosten moest dokken ( niet te verwarren met de boekingskosten want die had ik ook al betaald ) heb ik er nooit meer geboekt. Sterker nog, ik heb er nooit meer gekeken.

Gesloten