Amsterdam KATTENstad? Beslist!!
Toen mijn hond AANGELIJND een kat doodbeet die voor hem langssjeesde werd hij door zes agenten inbeslaggenomen en op last van de Officier van Justitie in ,n asiel geplaatst met als bestemming ''vernietiging'' zoals ze het zelf noemde. Hond is een kruising (soort schapedoes)
Na ,n door mij aangespannen rechtzaak mocht ik de hond pas weer terug naar huis halen, na 9 lange weken angst en spanning.
Klacht ingediend inmiddels en de tussenconlusie is ''deze hond had niet inbeslaggenomen mogen worden'' Wist ik natuurlijk al
Wat de dood van die kat betreft....is een absoluut drama natuurlijk daar wil ik niets aan afdoen. Maar als diezelfde kat de parkiet van de buren voor z,n neus had gehad denk ik niet dat ie ,t overleefd had.
Meten met twee maten dus. Een beest =een beest en die jagen soms op elkaar.
Mijn andere hond werd vreselijk gebeten door twee loslopers die met baas op ,n terras zaten, hartje centrum dus mijn hond was aangelijnd.
Politie gebeld die mij vertelden dat dit geen zaak voor hen was. Aanlijnplicht???? Dat moesten ze eerst nog even op het buro navragen
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Nooit meer iets van de heren gehoord maar mijn hond heeft inmiddels al diverse operaties ondergaan om de schade van de bijtwonden te herstellen en is ook nu nog onder behandeling.
Maaaaar..... als ik met mijn revaliderende hond op een pleintje speel omdat hij niet meer helemaal naar het park kan lopen.....dan wordt mij door diezelfde politie wel gevraagd of ik opruimmateriaal bij me heb. Want heb ik geen zakje (altijd bij me overigens) dan krijg ik een boete. Dan wel
Over die hondenbelasting.... bij plichten horen rechten heb ik altijd begrepen.
Niet bij deze verplichting en al helemaal niet in Amsterdam.
Voorzieningen? Niet in mijn buurt.
Niemand heeft last van mijn honden. Zijn altijd aangelijnd en de zakjes gaan zelfs keurig in de prullebak. Stinken doen ze wel en helaas daar heb ik nog niets op gevonden
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Lavendelzakjes misschien?
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)