Arrogantie van Postbank
Geplaatst: 08 jun 2007 12:04
Ik wil mijn huidige hypotheek oversluiten + het bedrag verhoging voor een uitbouw.
November 2006 een afspraak gemaakt met een postbank hypotheek adviseur. Conform de adviseur is alles mogelijk. Ik moet wel wachten tot 2007, dan zou de drempel van NHG gewijzigd zijn, daar kan ik dus mooi van profiteren.
Eind februari 2007 adviseur komt langs met de offerte. Hoe het ook geregeld was, ik heb maar 2 dagen de bedenktijd. Als een trouwe postbank aanhanger, vertrouw ik op zijn woorden. Offerte getekend en opgestuurd. Conform contract krijg ik door oversluiten een veel lagere rente dan nu en een extra verhogingsbedrag van 50.000 voor uitbouw.
Maart 2007, uit eerste BKR toetsing moet ik nog het een en ander regelen. Fijn. Zoals de Postbank het wilt, een paar rekening opgezegd. De schulden betaald. De nodige papieren verzameld. Echter, ik heb nog een aantal vragen met betrekking tot de papieren. April 2007 bel ik de hypotheek adviseur op. Adviseur is per 30 maart uitdienst? Via de voicemail krijg ik een naam van zijn aangestelde vervanger. Via de voicemail van de aangestelde vervanger krijg ik te horen dat hij op vakantie was? Verder niets.. Later krijg ik een voice mail van de vervangende adviseur, dat ik contact moet opnemen met een binnendienst medewerker.
Ok, Postbank hypotheek hoofdkantoor gebeld. Hoe vaak ik ook bel of uitleg, ik mag niet met een binnendienst personeel spraten. Van de ene hoek naar de ander word ik gestuurd. Ik moet het met de adviseur doen? Wat gebeurt hier! Fijn, na 3 dagen aan de telefoon te hebben gezeten, wil een binnendienst personeel mijn adviseur wel opbellen. Inderdaad hij heeft geen andere vervangende adviseur in zijn voicemail ingesproken. Ik krijg een 3de adviseur toegewezen.
Eerlijk gezegd geen van de vervangende kennen of weten maar iets van mijn profiel of dossier af. Ze komen ook niets langs voor een gesprek. Wat echt onbegrijpelijk is. Geen dossier, geen profiel en toch hulp verlenen.
Ok, conform de adviseur alle papieren zijn in order. Laatste BKR toetsing. Er staat nog 1 open? "Wat de..., kan niet!" dacht ik bij mijzelf. Okey, zoals gewoonlijk doet de postbank geen reet voor je. Heb zelf maar de BKR bedrijf een brief gestuurd. Ik heb nog een "aflopende" krediet" open staan van 1000 euro. Nadruk op "aflopend". Ja zelf dat moet ik ook oplossen. Fijn, ook dat is opgelost. Echter terwijl ik met de BKR toetsing aan het oplossen was krijg ik een nieuwe offerte van de postbank in mijn brievenbus. ???? In mijn ondergetekende offerte staat de regel "bij het niet halen van de passeer datum wordt het contract automatisch met 3 maanden verlengd". Waarom een nieuwe offerte?
Mei 2007 alles geregeld, bewijzen en papieren, weliswaar 3 dagen overtijd, dus beland ik automatische in de verlenging van 3 maanden. Ondertussen ben ik meer dan zat van de postbank. Het gedoe met de binnendienst medewerker. Het gedoe met de papieren en het gedoe met de BKR en zelf regelen van de taxatie rapport. De postbank steek *echt* geen vinger uit. Geen reet. Ze doen niets maar ook niets voor je. Eindelijk alles achter de rug, dacht ik bij mezelf.
De adviseur belt op. Alles is in order, echter je moet wel de nieuwe offerte ondertekenen. Ik leg waarom ik niet onderteken? Ik heb toch voor de oude getekend. Waarom zou ik voor de nieuwe tekenen. Wat op neerkomt, ik krijg geen hypotheek als ik de nieuwe offerte niet teken. ???? Offerte nummer is hetzelfde. Alleen opzet is totaal anders. In het oude geval wordt mijn oude hypotheek overgezet + 50.000 extra vergroting. In de nieuwe offerte wordt mijn oude hypotheek niet voort gezet. Die is opgesplits. Ik zou 50.000 extra vergroting krijg, maar die wordt nu 40.000. Mijn aflossingvrije deel zou in het oude geval dus 50.000 + bijkomende kosten zijn, nu zit hij bij 145.000 euro (+ die 40.000), omdat mijn oude is opgesplits in twee delen. Ik heb tegen de adviseur gezegd dat ik de nieuwe offerte niet ga tekenen. Dat is slecht voor mij en het voldoet niet aan mijn wensen. Fijn, weer geruzie. Toen heb ik gezegd. "Ik wil niets meer met de postbank te maken hebben. Ik ben zo goed als zat." Als ik niet teken krijg ik geen hypotheek. Dus mijn simpelste conclusie, zegt "stop maar mee".
Wat krijg ik nu van de postbank door de brievenbus. Conform het annuleren van de offerte rekenen wij 1% annulering kosten op uw rekening.
Wat is dat voor een onzin. Weer een brief naar de postbank hypotheek hoofdkantoor gestuurd, met de nodige bewijs materialen. De brief heeft dezelfde inhoud als die ik naar de adviseur heb opgestuurd. Nog steed valt de postbank mij lastig met de 1% annulering boete. Ik ben er zo zat van. Ik ben niet van plan het 1% annulering boete te betalen, daar zeker weet dat ik geen contractbreuk heb gepleegd. En dat ik in mijn rechten zit.
Weet iemand raad met zo iets? Hoe moet ik een beroep aanspannen? Ik ben maar een simpel algemene burger met een simpel loon, hoe kan ik de wetten laten gelden of aanspreken?
Oooh, de postbank reclame dat je op de TV ziet, geloof daar maar niet zoveel van. Kies voor een goed bank.
November 2006 een afspraak gemaakt met een postbank hypotheek adviseur. Conform de adviseur is alles mogelijk. Ik moet wel wachten tot 2007, dan zou de drempel van NHG gewijzigd zijn, daar kan ik dus mooi van profiteren.
Eind februari 2007 adviseur komt langs met de offerte. Hoe het ook geregeld was, ik heb maar 2 dagen de bedenktijd. Als een trouwe postbank aanhanger, vertrouw ik op zijn woorden. Offerte getekend en opgestuurd. Conform contract krijg ik door oversluiten een veel lagere rente dan nu en een extra verhogingsbedrag van 50.000 voor uitbouw.
Maart 2007, uit eerste BKR toetsing moet ik nog het een en ander regelen. Fijn. Zoals de Postbank het wilt, een paar rekening opgezegd. De schulden betaald. De nodige papieren verzameld. Echter, ik heb nog een aantal vragen met betrekking tot de papieren. April 2007 bel ik de hypotheek adviseur op. Adviseur is per 30 maart uitdienst? Via de voicemail krijg ik een naam van zijn aangestelde vervanger. Via de voicemail van de aangestelde vervanger krijg ik te horen dat hij op vakantie was? Verder niets.. Later krijg ik een voice mail van de vervangende adviseur, dat ik contact moet opnemen met een binnendienst medewerker.
Ok, Postbank hypotheek hoofdkantoor gebeld. Hoe vaak ik ook bel of uitleg, ik mag niet met een binnendienst personeel spraten. Van de ene hoek naar de ander word ik gestuurd. Ik moet het met de adviseur doen? Wat gebeurt hier! Fijn, na 3 dagen aan de telefoon te hebben gezeten, wil een binnendienst personeel mijn adviseur wel opbellen. Inderdaad hij heeft geen andere vervangende adviseur in zijn voicemail ingesproken. Ik krijg een 3de adviseur toegewezen.
Eerlijk gezegd geen van de vervangende kennen of weten maar iets van mijn profiel of dossier af. Ze komen ook niets langs voor een gesprek. Wat echt onbegrijpelijk is. Geen dossier, geen profiel en toch hulp verlenen.
Ok, conform de adviseur alle papieren zijn in order. Laatste BKR toetsing. Er staat nog 1 open? "Wat de..., kan niet!" dacht ik bij mijzelf. Okey, zoals gewoonlijk doet de postbank geen reet voor je. Heb zelf maar de BKR bedrijf een brief gestuurd. Ik heb nog een "aflopende" krediet" open staan van 1000 euro. Nadruk op "aflopend". Ja zelf dat moet ik ook oplossen. Fijn, ook dat is opgelost. Echter terwijl ik met de BKR toetsing aan het oplossen was krijg ik een nieuwe offerte van de postbank in mijn brievenbus. ???? In mijn ondergetekende offerte staat de regel "bij het niet halen van de passeer datum wordt het contract automatisch met 3 maanden verlengd". Waarom een nieuwe offerte?
Mei 2007 alles geregeld, bewijzen en papieren, weliswaar 3 dagen overtijd, dus beland ik automatische in de verlenging van 3 maanden. Ondertussen ben ik meer dan zat van de postbank. Het gedoe met de binnendienst medewerker. Het gedoe met de papieren en het gedoe met de BKR en zelf regelen van de taxatie rapport. De postbank steek *echt* geen vinger uit. Geen reet. Ze doen niets maar ook niets voor je. Eindelijk alles achter de rug, dacht ik bij mezelf.
De adviseur belt op. Alles is in order, echter je moet wel de nieuwe offerte ondertekenen. Ik leg waarom ik niet onderteken? Ik heb toch voor de oude getekend. Waarom zou ik voor de nieuwe tekenen. Wat op neerkomt, ik krijg geen hypotheek als ik de nieuwe offerte niet teken. ???? Offerte nummer is hetzelfde. Alleen opzet is totaal anders. In het oude geval wordt mijn oude hypotheek overgezet + 50.000 extra vergroting. In de nieuwe offerte wordt mijn oude hypotheek niet voort gezet. Die is opgesplits. Ik zou 50.000 extra vergroting krijg, maar die wordt nu 40.000. Mijn aflossingvrije deel zou in het oude geval dus 50.000 + bijkomende kosten zijn, nu zit hij bij 145.000 euro (+ die 40.000), omdat mijn oude is opgesplits in twee delen. Ik heb tegen de adviseur gezegd dat ik de nieuwe offerte niet ga tekenen. Dat is slecht voor mij en het voldoet niet aan mijn wensen. Fijn, weer geruzie. Toen heb ik gezegd. "Ik wil niets meer met de postbank te maken hebben. Ik ben zo goed als zat." Als ik niet teken krijg ik geen hypotheek. Dus mijn simpelste conclusie, zegt "stop maar mee".
Wat krijg ik nu van de postbank door de brievenbus. Conform het annuleren van de offerte rekenen wij 1% annulering kosten op uw rekening.
Wat is dat voor een onzin. Weer een brief naar de postbank hypotheek hoofdkantoor gestuurd, met de nodige bewijs materialen. De brief heeft dezelfde inhoud als die ik naar de adviseur heb opgestuurd. Nog steed valt de postbank mij lastig met de 1% annulering boete. Ik ben er zo zat van. Ik ben niet van plan het 1% annulering boete te betalen, daar zeker weet dat ik geen contractbreuk heb gepleegd. En dat ik in mijn rechten zit.
Weet iemand raad met zo iets? Hoe moet ik een beroep aanspannen? Ik ben maar een simpel algemene burger met een simpel loon, hoe kan ik de wetten laten gelden of aanspreken?
Oooh, de postbank reclame dat je op de TV ziet, geloof daar maar niet zoveel van. Kies voor een goed bank.