Beste mede forum gebruikers,
Ik heb ongeveer 2 maand terug bij de videoland Running scared en Haven uit de automaat gehuurt. 1 Weekje later heb ik alles netjes terug gebracht. Maar opeens kreeg ik na een paar week 1 aanmaning en ik dacht ik heb alles ingelevert dus dat zal wel. En laatst kreeg ik weer een aanmaning als ik niet de dvd`s zou terug brengen kreeg ik het incasso bureau op mijn dak, ik ben minderjarig dus niet fijn! Maar wat ik me nou afvraag, ik weet zeker dat ik ze terug heb gebracht, zit er een fout in de video automaat? Of is dat enigzins mogelijk want ik heb geen zin om 300 euro te betalen. En nog een detail
voor 100 euro konden ze blijkbaar alles vergeten. Dit komt enigzins raar over want waar ik dan aandenk is dat ze weten dat ik gelijk heb omdat het apperaat een kans op falen heeft. En dat dat niet toegegeven word dus ze proberen 100 euro los te peuteren bij een 16 jarige zoals ik. Dit zijn overigens puur speculaties.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen! 100 euro dokken voor iets wat ik niet misdaan heb? Detail: Een goed vriend van me zag dat ik de dvd`s optijd heb ingelevert.
Alvast bedankt voor de hulp!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte boete Videoland
Re: Onterechte boete Videoland
Ben je al bij videoland langs gegaan?
Het is trouwens nooit slim een aanmaning te vergeten als je zeker weet dat je het ruim voor de aanmaning verstuurd hebt al afgehandeld had.
Mijn advies, ga langs de videoland. LEg het verhaal uit en kijk hoe ze daar reageren
Het is trouwens nooit slim een aanmaning te vergeten als je zeker weet dat je het ruim voor de aanmaning verstuurd hebt al afgehandeld had.
Mijn advies, ga langs de videoland. LEg het verhaal uit en kijk hoe ze daar reageren
Re: Onterechte boete Videoland
Dat is al gebeurd.. Het was een zeer 'irritante' man. Telkens draaide de discussie aan zijn kant weer uit op:
'Ons systeem werkt perfect, de computers maken nooit een fout.'
Er was dus geen discussie mogelijk...
Stel dat er een fout is gemaakt door de computer dan zou hij in het magazijn van de automaat zitten, deze zou alleen eruit gehaalt kunnen worden door een monteur. Er is geen monteur bijgekomen dus daar is geen zekerheid van.
Ok zei ik: 'Stel dat een van de mede-werkers een fout heeft gemaakt of een klant de 2 dvd's heeft gestolen, dan ben ik toch niet schuldig?' MAar dat wat volgens hem ook uit te sluiten.
Ik heb de laatste maanden meerdere dvd's in de betreffende zaak geleent. Dus kan ik me niet precies meer herinneren of ik de 2 dvd's in questie nou in de automaat of in een bak aan de balie heb ingeleverd. En stel als ik hem niet bij de automaat had ingelevert, dus bij de balie, dan zouden we binnen 2 dagen gebelt worden, en dat is zover ik weet niet gebeurt.
Ik vind het nog altijd raar dat de boete eerst 300 euro zou zijn maar hij na een discussie besloot er een 100 euro van te maken. Als hij volgens regelementen recht heeft op 300 euro, waarom kan hij er dan 100 euro van maken? Het doet mij denken aan 'corruptie', kan hij dan zelf de regels bepalen?
Ook heeft hij ons tijdens de dicussie beschuldigd van liegen, dit vind ik het toppunt van de hele zaak. Wij weten zeker niet fout te zijn.
'Ons systeem werkt perfect, de computers maken nooit een fout.'
Er was dus geen discussie mogelijk...
Stel dat er een fout is gemaakt door de computer dan zou hij in het magazijn van de automaat zitten, deze zou alleen eruit gehaalt kunnen worden door een monteur. Er is geen monteur bijgekomen dus daar is geen zekerheid van.
Ok zei ik: 'Stel dat een van de mede-werkers een fout heeft gemaakt of een klant de 2 dvd's heeft gestolen, dan ben ik toch niet schuldig?' MAar dat wat volgens hem ook uit te sluiten.
Ik heb de laatste maanden meerdere dvd's in de betreffende zaak geleent. Dus kan ik me niet precies meer herinneren of ik de 2 dvd's in questie nou in de automaat of in een bak aan de balie heb ingeleverd. En stel als ik hem niet bij de automaat had ingelevert, dus bij de balie, dan zouden we binnen 2 dagen gebelt worden, en dat is zover ik weet niet gebeurt.
Ik vind het nog altijd raar dat de boete eerst 300 euro zou zijn maar hij na een discussie besloot er een 100 euro van te maken. Als hij volgens regelementen recht heeft op 300 euro, waarom kan hij er dan 100 euro van maken? Het doet mij denken aan 'corruptie', kan hij dan zelf de regels bepalen?
Ook heeft hij ons tijdens de dicussie beschuldigd van liegen, dit vind ik het toppunt van de hele zaak. Wij weten zeker niet fout te zijn.
Re: Onterechte boete Videoland
ze moeten dat toch kunnen checken, of die dvd binnen is? volgens mij hebben al die films een barcode en moeten ze hem terug kunnen vinden. laat die monteur maar komen, dan kun je het bewijzen. maar daar zijn ze zeker bang voor?
echt belachelijk, natuurlijk maken computers ook fouten. misschien nog wel meer dan mensen. wat een vervelende man!
ik hoop dat de situatie opgelost wordt zonder dat je dat geld moet betalen!
echt belachelijk, natuurlijk maken computers ook fouten. misschien nog wel meer dan mensen. wat een vervelende man!
ik hoop dat de situatie opgelost wordt zonder dat je dat geld moet betalen!
Re: Onterechte boete Videoland
computers maken juist fouten. Ook ik heb wel eens gezeur gehad en breng altijd de dvd terug als er iemand is , ik let ook op dat hij ze scant en vervolgens kijkt of de juiste dvd er wel in zit!
Maar balen dit zeg, zou niks betalen laat hem het via het geheugen van de pc eerst maar eens bewijzen.
Maar balen dit zeg, zou niks betalen laat hem het via het geheugen van de pc eerst maar eens bewijzen.
Re: Onterechte boete Videoland
De dvd uit de automaat is toch anders dan wanneer je hem binnen haalt?
Re: Onterechte boete Videoland
No worries.
Ik heb hetzelfde aan de orde gehad met m`n dochter.
Zij heeft de opgelegde boete niet betaald.
Gewoon voet bij stuk houden dat je m hebt afgeleverd .
Ik heb hetzelfde aan de orde gehad met m`n dochter.
Zij heeft de opgelegde boete niet betaald.
Gewoon voet bij stuk houden dat je m hebt afgeleverd .