LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vragenlijst leaseproces, vraag zoveel waarschijnlijk

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
thaasje
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2005 12:12

vragenlijst leaseproces, vraag zoveel waarschijnlijk

Ongelezen bericht door thaasje »

in 1998 was ik student, had een zaterdagbaantje en studiefinanciering.. al met al geen hoog inkomen. ik heb alleen helemaal niks meer daarvan, alles weggegooid, ik dacht de loonbriefjes ed toch niet meer nodig te hebben van een zaterdagbaantje, en van de studifinanciering heb ik met de verhuizing ook weggegooid...

ik heb dus geen flauw idee wat mijn gezinsinkomen :roll: was... onder de 1250 euro dat is zeker.

zal ik nu een copie van mn diploma mee kunnen sturen? dat ze kunnen zien dat ik in 2000 afgestudeerd ben al verpleegkundige (en dus werkelijk helemaal niks geen ervaring met beleggen had? of wat adviseren jullie mij (het is tenslotte el een hbo opleiding)

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: vragenlijst leaseproces, vraag zoveel waarschijnlijk

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Zelfde situatie hier!

Ik had de originele belastingaangiften nog, ik raad je het volgende aan:

1. Kopie van belastingaanslag 1998 opvragen bij de Belastingdienst. Het kan wel even duren voordat je deze ontvangt, verzamel daarom ook alvast andere bewijzen. Maar een belastingaanslag bewijst gewoon al heel erg veel: inkomen en vermogen. Beleggingservaring of opleiding kunnen gemakkelijker aan de hand van andere argumenten worden vastgesteld.

2. Je kunt kopieën van rekeningafschriften opzoeken en/of opvragen bij de bank waar je destijds een rekening had, daarop staan dan in ieder geval het woord 'STUDENTENREKENING' en de maandelijkse bijschrijving van de studiefinanciering / zaterdagbaan vermeld. Deze rekeningafschriften zijn vaak makkelijk op te vragen (je moet er wel voor betalen) maar bewijzen veel.

3. Een diploma zegt niet zoveel, een bewijs van inschrijving voor een bepaald jaar is beter! Je kunt bijvoorbeeld in 1994 met je HBO opleiding zijn gestart, van 1997 tot 1999 hebben gewerkt en in 2000 alsnog zijn afgestudeerd. Dan kan Dexia stellen dat je dan misschien wel een (hoger) inkomen had. Heb je geen bewijs van inschrijving meer, vraag deze dan schriftelijk op bij de onderwijsinstelling waar je studeerde. Vaak kunnen ze wel iets op papier zetten waaruit het e.e.a. blijkt.

Als dat alles niet lukt kun je altijd nog de verklaring ondertekenen en opsturen, maar doe dat alleen als je echt geen bewijzen kunt vinden. Dan zouden ze uit je geboortedatum nog kunnen afleiden dat je destijds student was / in ieder geval vast kunnen stellen dat je toen geen beleggingservaring had.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: vragenlijst leaseproces, vraag zoveel waarschijnlijk

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Alles goed en wel, maar ik blijf het uiterst vreemd vinden dat JIJ allerlei gegevens moet verstrekken terwijl Dexia zelf het verstrekken van hun gegevens altijd tegenwerkt.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: vragenlijst leaseproces, vraag zoveel waarschijnlijk

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Ach, zolang de te verstrekken informatie gunstig uitpakt als bewijs heb ik er geen moeite mee.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: vragenlijst leaseproces, vraag zoveel waarschijnlijk

Ongelezen bericht door B17 »

Alleih zulle was het niet Luc van Thielen die uitsprak samen te werken
met de EDR-Den Haag, om aan de gegevens van de gedupeerden te komen, of was dit het zoveelste blufverhaal !

Ik denk dat je wel gelijk gaat krijgen.

een prettig weekend,

B17

Gesloten