Intrum Justitia & Vodafone
Geplaatst: 12 jun 2007 13:23
Het is de laatste tijd wel de tijd van regende incassobureau's hier .. te bizar voor woorden.
Nadat ik een openstaande vordering had betwist bij Vodafone (er was teveel gerekend omdat ze mijn opzegging later hadden verwerkt dan de daadwerkelijke oppzeggingsdatum) en hen meerdere malen verzocht heb mij het juiste en gecorrigeerde bedrag door te geven en tevens aangaf dat tot ik het gecorrigeerde bedrag wist ik gewoon niet tot betaling over kon gaan maar uiteraard wel wilde betalen, kreeg ik steeds weer van Vodafone door dat de desbetreffende afdeling ermee bezig was en er vanzelf contact met mij opgenomen zou worden. Ik heb hier uiteraard alle correspondentie nog van.
Ongeveer 2 dagen nadat ik ze wederom had aangeschreven en had gevraagd of ze nu al het gecorrigeerde bedrag wisten zodat ik tot betalen over kon gaan, kreeg ik opeens een brief van Intrum Justitia, een bedrijf waar ik alleen van heb horen zeggen en dan niet al te positief. Helemaal vebouwereerd heb ik opgebeld waar ik van hen vernam dat het verzenden van de brief een foutje was, daar het dossier op bevroren was gezet door Vodafone, en uiteraard kon ik zonder tussenkomst van het incassobureau betalen en het met Vodafone zelf regelen, aldus de Intrum Justitia medewerkster.
Kreeg het aangepaste bedrag van Vodafone door en heb meteen diezelfde dag nog betaald. Wat schetst dan ook mijn verbazing als ik 4 dagen later een nota krijg van Intrum Justitia met de hoofdsom, die inmiddels al aan Vodafone voldaan was, en een lading incassokosten erbovenop.
Wat is de beste manier van hiermee omgaan?
Nadat ik een openstaande vordering had betwist bij Vodafone (er was teveel gerekend omdat ze mijn opzegging later hadden verwerkt dan de daadwerkelijke oppzeggingsdatum) en hen meerdere malen verzocht heb mij het juiste en gecorrigeerde bedrag door te geven en tevens aangaf dat tot ik het gecorrigeerde bedrag wist ik gewoon niet tot betaling over kon gaan maar uiteraard wel wilde betalen, kreeg ik steeds weer van Vodafone door dat de desbetreffende afdeling ermee bezig was en er vanzelf contact met mij opgenomen zou worden. Ik heb hier uiteraard alle correspondentie nog van.
Ongeveer 2 dagen nadat ik ze wederom had aangeschreven en had gevraagd of ze nu al het gecorrigeerde bedrag wisten zodat ik tot betalen over kon gaan, kreeg ik opeens een brief van Intrum Justitia, een bedrijf waar ik alleen van heb horen zeggen en dan niet al te positief. Helemaal vebouwereerd heb ik opgebeld waar ik van hen vernam dat het verzenden van de brief een foutje was, daar het dossier op bevroren was gezet door Vodafone, en uiteraard kon ik zonder tussenkomst van het incassobureau betalen en het met Vodafone zelf regelen, aldus de Intrum Justitia medewerkster.
Kreeg het aangepaste bedrag van Vodafone door en heb meteen diezelfde dag nog betaald. Wat schetst dan ook mijn verbazing als ik 4 dagen later een nota krijg van Intrum Justitia met de hoofdsom, die inmiddels al aan Vodafone voldaan was, en een lading incassokosten erbovenop.
Wat is de beste manier van hiermee omgaan?