LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
keukenleek
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:46

vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door keukenleek »

Inmiddels al verschillende suggesties gekregen op onderstaande vraag. Maar ik vraag me af wat de naam van het frontje is van Schmidt dat hieronder genoemd wordt door mrd.





Afgelopen weekend hebben wij een keuken gezien van Bontempi met een frontje dat we heel mooi vinden. De verkoper vertelde dat de keuken (in die opstelling) 15000 euro kost. Gezien het formaat keuken dat wij willen en de inbouwapparatuur die we willen wordt het lastig om deze keuken voor ons budget aan te schaffen. Maar we willen wel heel graag zo'n soort frontje.
Het frontje is van kunststof met horizontaal een houtstructuur. Deze structuur is ook voelbaar (relief). De kleur is off-white met licht/beige.
Op http://www.probewa.nl/bontempikeukens/b ... ntatie.htm is het frontje te zien (derde foto).

Wie weet welke merken een soortgelijk frontje ook hebben?
Laatst gewijzigd door keukenleek op 09 aug 2007 10:54, 2 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste keukenleek,
Gezien het formaat keuken
Waarom probeer je niet bij KSH zij leveren jou format. Dit is de beste keuken ter wereld in 2500 kleuren......en alles met Blum natuurlijk (spreek uit als bloem)...dat is ook het beste. Bovendien nog 150 kleuren graniet......(150?)....succes.

mrd
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jun 2006 12:41

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door mrd »

schmidt heeft hem in 2 kleuren, creme oxford (heel licht vanille) en in lava (grijs/bruin)

keukenleek
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:46

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door keukenleek »

@GWTE
Dat je een grote fan bent van Format en KSH is mij door de vele reactie van je op het forum al duidelijk. Als Format een dergelijk frontje kan leveren dan ga ik zeker eens bij Maxx kijken.

kimw
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2007 13:55

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door kimw »

Keukenleek, lijkt me een heel goed idee.

GWTE@ het zit je allemaal wel hoog he hahaha...

keukenleek
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:46

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door keukenleek »

Is er verder geen enkel merk dat een dergelijk frontje heeft?

@mrd
Thanx. Volgens de site van Schmidt zijn deze keukens te koop bij Bemmel en Kroon, dit is onze projectleverancier dus daar gaan we zeker kijken.

mrd
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jun 2006 12:41

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door mrd »

Je moet wel even van te voren bellen, of ze de nieuwe monsterdeuren al binnen hebben, niet alle dealers hebben de nieuwe deuren al binnen.

Als je een e-mail adres hebt kan ik je foto's mailen van de deuren, om te kijken of het is wat je precies bedoeld.

Met vriendelijke groet,
MRD

keukenleek
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:46

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door keukenleek »

@mrd
Volgens mij heb ik de frontjes die je bedoelt vandaag gezien. De verkoper had ze net uit de verpakking gehaald vertelde hij.
Ik vroeg dus meteen of het Schmidt frontjes waren.
Uit zijn verhaal maakte ik op dat ze Schmidt keukens verkopen als no-name. Kan dit kloppen? En maakt dit voor de kwaliteit van de keuken nog wat uit?

mrd
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jun 2006 12:41

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door mrd »

Waarschijnlijk bieden ze je dan Vancel aan, dit is het zelfde als Schmidt, maar dan als no-name.

De verschillen:

-schanierkapjes zijn zwart ipv zilverkleurig
-ladekapjes, zijn antraciet (standaard blum) ipv zilverkleurig met het logo van Schmidt erop
verder geen enkel verschil.

Een nette afgewerkte keuken, met veel extra's voor een betaalbare prijs!

veel succes!

keukenleek
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:46

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door keukenleek »

Bedankt voor de info.
De kleur van de kapjes vind ik niet belangrijk. Dat zie je toch niet of je let er in ieder geval niet op. Blij te horen dat het Blum scharnieren en zo zijn, als ik de berichten op dit forum lees is Blum de beste keus.

Misschien een stomme vraag, maar heb je enig idee over het prijsverschil (procentueel) tussen Bontempi en Vancel/Schmidt?

mrd
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jun 2006 12:41

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door mrd »

Let op

scharnieren zijn niet van blum
wel de dempingen en de lades


Nee ik ken de prijzen van bontempi niet, maar je zou gewoon een offerte kunnen laten maken, en dan nasst elkaar leggen

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Leicht heeft fronten met voelbare houtstructuur. Ik dacht dat het Amara-2 heet of zoiets.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door GWTE »

Leicht heeft fronten met voelbare houtstructuur
Ja maar ze dachten meer aan iets als KeukenConcurent, Ikea, Superkeukens, Kvik, keukenkampioen of schouwkeukens.......gezien de prijs.......snap je! Wel tussen de regels doorlezen a.u.b.

keukenleek
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:46

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door keukenleek »

@GWTE
Ben je naast pleitbezorger van Maxx nu ook al helderziende geworden???
Nee, wij zijn niet op zoek een goedkope keuken met zoveel mogelijk korting. Wij willen een goede keuken voor een goede prijs.

Even voor de duidelijkheid, ik vroeg naar het prijsverschil tussen Bontempi en Vancel/Schmidt om de volgende reden:
de frontjes van Bontempi vind ik gewoon het mooist, dus als Bontempi en Vancel ongeveer even duur zijn dan hoef ik bij Vancel geen offerte te laten maken. Maar als merk X nu soortgelijke frontjes heeft als Bontempi, kwalitatief even goed is maar lager geprijsd dan laten we daar dus wel een offerte van maken. De uiteindelijke keus zal afhangen van de verhouding kwaliteit/uiterlijk/prijs/gevoel.

Dus GWTE voortaan goed lezen en voortaan drie keer nadenken voordat je je domme vooroordelen hier ventileert.

@DikkeBertha
Thanx voor de tip. We gaan zeker naar Leicht kijken.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door maxx »

en alles met Blum natuurlijk (spreek uit als bloem)...dat is ook het beste. Bovendien nog 150 kleuren graniet......(150?)....succes
Zo zie je maar weer, nooit te oud om te leren. 150 kleuren natuursteen is toch niet zo verwonderlijk. Kijk eens op www.graniteland.com daar staan er nog iets meer dan die 150, 1600 om precies te zijn.

Maar ja snel weer on-topic,

Format Messina Tec leverbaar in dezelfde kunststof toplaag met voelbare houtstructuur. randafwerking in frontkleur, aluminiumlook, alimunium, RVS en multiplex-look.

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door GWTE »

Maar ja snel weer on-topic,

Format Messina Tec leverbaar in dezelfde kunststof toplaag met voelbare houtstructuur. randafwerking in frontkleur, aluminiumlook, alimunium, RVS en multiplex-look.
Format, dat zei ik toch ook al? Ik was dus hellemaal on-topic.
Neem ik het een keer op voor Maxx....is het weer niet goed.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Geachte keukenleek,

Als de meubelen van Bontempi als 100% prijs aangegeven zouden worden zit Schmidt op zo'n 50 tot 60%.

Kwalitatief geeft het ook wel wat verschillen, maar je gaf al aan hier geen voorkeur aan te geven, rationeel gezien hoeft dat misschien ook niet omdat het prijsverschil ook navenant is.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door GWTE »

Nee, wij zijn niet op zoek een goedkope keuken met zoveel mogelijk korting. Wij willen een goede keuken voor een goede prijs.
Sorry, ik ben ook maar een mens, ik kan me vergissen!
Afgelopen weekend hebben wij een keuken gezien van Bontempi met een frontje dat we heel mooi vinden. De verkoper vertelde dat de keuken (in die opstelling) 15000 euro kost. Gezien het formaat keuken dat wij willen en de inbouwapparatuur die we willen wordt het lastig om deze keuken voor ons budget aan te schaffen.
Maar lezen kan ik nog wel.......

keukenleek
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:46

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door keukenleek »

@zelfstandigste
dat is nogal een fors prijsverschil! Kwaliteit doet er natuurlijk wel toe, maar afgaande op de berichten hier is Schmidt toch echt niet slecht. Als ik de berichten hier moet geloven is Ballerina bijvoorbeeld kwalitatief slecht. Ook al hebben ze misschien nog zo'n mooie frontjes een Ballerina zal ik dan ook niet kopen.Maar als Bontempi 100% is, Schmidt 50-60%, hoeveel is Leicht dan?

@GWTE
blijkbaar word je door jou niet serieus genomen als je niet even 30.000 euro neerlegt voor een keuken

Kan iemand mij laten weten waar GWTE werkt? Dan weet ik in ieder geval waar ik niet moet zijn voor de aanschaf van mijn keuken.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: vraagje aan Schmidt verkoper/kenner (mrd ???)

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Keukenleek,
Leicht zal er tussen in liggen, als Bontempi 100% zal Leicht op ongeveer 80-90% liggen.
Maar let wel, dit geldt enkel voor het deel "keukenmeubelen" apparatuur en bladen is een ander verhaal!
En persoonlijk vind ik Schmidt en Ballerina best te vergelijken, zou ze ook beide niet "slecht" noemen, is gewoon een ander segment.
(Mercedes en volkswagen zijn beide, in de regel, niet slecht maar zijn ook niet rechtstreeks te vergelijken)

En de reacties van GWTE moet je gewoon niet serieus nemen, die vermaakt zich liever door mensen en diens uitspraken "op de korrel" te nemen, antwoord op een topic hoef je van hem niet verwachten.

Gesloten