Pagina 1 van 2
Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 12 jun 2007 23:45
door Borisdepoes
Schiphol begint klandizie te verliezen vanwege de schandalige tarieven die er gerekend worden voor parkeren. Handige ondernemers hebben in de omgeving de nodige (veel goedkopere) alternatieven uitgewerkt.
Dus heeft Schiphol sinds enige tijd SmartParking: tegen een voordeliger tarief kun je dan (uit een beperkt aantal plaatsen) een parkeerplaats van tevoren reserveren via internet.
Hadden wij dus gedaan, en dat werkte gladjes. Daarbij moet overigens wel gelijk worden betaald. Toen kwam er vanwege ziekenhuisopname een kink in de kabel en moest de gereserveerde SmartParking worden geannuleerd. Geen probleem, hadden we ook van tevoren gecheckt. Dat is mogelijk, en kost 10 euro administratiekosten. Dus via internet geannuleerd. Kreeg snel een mail dat de annulering was doorgevoerd, en dat het geld binnen 3 weken weer op mijn rekening zou staan.
Inmiddels zijn we bijna 10 (!!) weken verder, en heb nog geen cent gezien. Ook heb ik al een tiental mails gestuurd, maar niks.
Volgens mij hebben ze een bankrekening waar alleen maar geld OP gestort kan worden, en niets AF.
Bijzonder slecht.
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 13 jun 2007 07:49
door sprookje
hoi,wij parkeren altijd bij park and fly een parking een tien minutjes van het vliegveld vandaan.De eigenaar zet je auto achter een dikke ijzeren poort en niemand komt erin,zelfs de eigenaar van de wagen niet.dan brengt hij je met een klein busje naar de juiste terminal en bij terugkomst bel je hem op (nadat je je bagage hebt)en dan staat hij er binnen de tien minutjes om je op te pikken, en dan staat je wagen reeds klaar voor vertrek.dit alles kost slecht zes(6) euro per dag!En als je wil kun je je auto nog laten kuisen ook.En o ja je betaald pas bij aankomst als je vertrekt!
Hopelijk hebben jullie hier iets aan
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 13 jun 2007 11:07
door Globetrotter
Vervelend. Ik heb alleen maar goede ervaringen met Smart Parking.
Ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachte op je geld.
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 13 jun 2007 22:30
door halfje
sprookje;
waar is die parking precies?
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 14 jun 2007 09:04
door sprookje
hey halfje, .De parking ligt in hoofddorp rijnlanderweg 660 je moet wel een plaats reserveren via hun website, krijg je binnen de dag een bevestiging terug, met een wegbeschrijving erbij omdat veel gps em niiet vinden.je auto staat dan veilig binnen of buiten,wel achter omheining.
http://www.totalcareparking.nl/
hoop dat je hiermee bent geholpen,hier krijg je echt een zeer goede service.
groetjes
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 15 jun 2007 23:03
door sprookje
En heb je hier iets aan gehad,ben je ermee geholpen of niet???
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 15 jun 2007 23:19
door Chief
Smartparking bij schiphol kost 85 euro voor 15 dagen.
Totalcareparking 90 euro voor 15 dagen.
Dus of het echt goedkoper is
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 16 jun 2007 00:38
door hharteman
http://www.easypark2fly.nl/
Tot 24 uur voor vertrek gratis te annuleren.
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 16 jun 2007 07:15
door sprookje
Hharteman easypark2fly is bijna hetzelfde als totalcareparking alleen is totalcare of park and fly de eerste zeven dagen de prijs hetzelfde 45 euro , maar gewoonlijk gaan wij eenmaal 14 dagen en eenmaal 8 dagen en dan ben jij goedkoper uit.Toch ben ik geneigd te blijven gaan waar ik nu ga omdat ten eerste de service er zeer goed is ,ten tweede omdat ik mijn wagen er kan laten kuisen en ten derde omdat ik deze parking al goed weet liggen en als belg is het niet altijd even makkelijk om rond schiphol je weg te vinden.Toch vind ik jou informatie waardevol voor iedereen die niet weet waar te parkeren
Nog een puntje wil je dat op mijn parking je auto binnenstaat laat je hem kuisen voor 15 euro bij jou parking moet je 2 euro per dag bijbetalen.
groetjes
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 16 jun 2007 08:12
door hharteman
@ Sprookje,
Zo hebben ze allemaal hun voor en nadelen.
Heb zelf gebruik gemaakt van easypark2fly in Abbenes en dat ging goed.
Als de vliegtijden zodanig zijn dat ik met de trein kan, dan parkeer ik mijn auto bij een Metrostation in Amsterdam en pak de metro naar Duivendrecht.
Daar neem ik de trein naar Schiphol.
Iets meer werk maar gratis parkeren.
Zal alles doen om de woekerprijzen van parkeren te ontduiken.
Ik juich de prive alternatieven toe, en er kunnen er niet genoeg van komen.
Edit verkeerd station vermeld.
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 16 jun 2007 18:55
door sprookje
Hharteman even een vraagje,wat kost eigelijk parkeren op schiphhol zelf? Wij hebben van de eerste keer dat wij via Nederland vlogen totalcareparking gevonden.
Ben net thuis van een dag hard werken en wil mijn geld ook liever niet aan 't parkeren uitgeven.
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 16 jun 2007 19:19
door hharteman
Tussen de €104 en €128 voor 15 dagen, afhankelijk van het seizoen.
http://www.schiphol.nl/_parkeren/Parker ... v6tLpvJpbq
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 17 jun 2007 10:32
door sprookje
Dan toch liever totalpark of easypark, in zaventem zijn de prijsen toch iets milder.
Maar op en rond schiphol is niet gemakkelijk om met de auto je weg te vinden en die prive parkings zijn op de gps vaak niet te vinden,wij hebben een mio en die kon de rijnlanderweg in hoofddorp niet vinden dus hebben wij daar nog een half uur rondgereden om de weg te vinden.
Gelukkig waren wij eerst gaan kijken want ons vertrekuur viel zeer vroeg en daarom moesten wij s'nachts naar die parking rijden en als je dan moet beginnen te zoeken.
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 17 jun 2007 11:12
door kanovaarder
Parkeren op of rond Schiphol.
Hé, een gat in de markt zo lijkt het!
Met de eigen auto naar Schiphol?
En dan toch niet hoeven te zoeken maar gewoon bij de vertrekhal uit de eigen auto kunnen stappen en verder geen gezeur?
Zou ik dan niet (als zeer ervaren -ex- taxichauffeur gewoon terugrijden en uw auto daarna parkeren op een plaats zonder parkeergeld en u weer met uw eigen auto ophalen na uw telefoontje van aankomst?
Het lijkt mij in vele gevallen een stuk goedkoper dan het parkeren zoals reageerders omschrijven.
Grootvader
De Vrije Vogel
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 17 jun 2007 12:06
door hharteman
Als ex taxi-chauffeur weet u vast wel dat sommige conculega's dat niet leuk zullen vinden.
Het idee is goed, maar meer iets voor de studentensfeer denk ik.
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 17 jun 2007 12:35
door G7
Had ik dat maar eerder geweten vrije vogel.
, had graag van die dienst gebruik willen maken. Heb nu helaas al het vervoer via Schipholtaxi geregeld. En die prijzen zijn ook niet mis!
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 17 jun 2007 21:12
door sprookje
Wat is de schipholtaxi en hoe werkt het?
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 17 jun 2007 21:53
door G7
Hoe dat werkt? Nu, je gaat naar
www.schiphol.nl en daar staat ergens taxivervoer op en die klik je aan en zo kan je via internet je taxi (busje) bestellen. Meestal is dat dan van een taxibedrijf uit jou buurt, die zaken doet met Schiphol, in ons geval met connextion.
Je kunt ook eerst alleen de prijzen opvragen, voordat je definitief boekt.
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 19 jun 2007 10:22
door Shine
SmartParking, een prima alternatief en heb er goede ervaringen mee. Jammer dat uw annulering en terugbetaalkosten zo lang op zich laten wachten.
Voor wat betreft de kostenvergelijkingen met andere aanbieders:
Ach, het is allemaal erg relatief. Bij Smartparking heb je het voordeel dat je gebruik maakt van de gratis bus die om de 10 minuten vertrekt en je keurig netjes naar het vliegveld brengt. Dat scheelt weer een hoop gezeur met taxi's, trein en dies meer.
Nadeel van Smartparking is dat je in het bezit moet zijn van een mastercard en je daarmee dus een bepaalde, grote groep gebruikers uitsluit voor deze mogelijkheid.
Re: Schiphol Smart Parking heeft een betalingsprobleem...
Geplaatst: 19 jun 2007 11:55
door kanovaarder
Parkeerproblemen Schiphol
Kennelijk ben ik niet goed begrepen.
Het gat in de markt is dat u met uw eigen auto naar Schiphol kan rijden waarna ondergetekende dan uw auto overneemt en deze parkeert te Asd-Nrd waar geen parkeertarieven gelden.
Komt u terug dan belt u mij en de auto staat dan op het doorgegeven tijdstip weer voor u klaar.
Simpel toch?
En kijk, géén taxivervoer en toch het gemak daarvan en tegen veel lagere kosten!
En dat is dus een gat in de markt!
Maar wees eens eerlijk? Zou u uw auto aan een student met weinig rij-ervaring mee willen/durven geven?
Grootvader