| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte incasso: geld nog steeds niet terug Argenta bank
-
student538
Onterechte incasso: geld nog steeds niet terug Argenta bank
Nu het probleem is opgelost met pinnen doet zich al een nieuwe probleem voor. Gaat goed.... Er is een onterechte incasso geweest. Een bedrijf bij de ABN/AMRO bank heeft bij mijn rekening (Argenta) een bedrag van 10 euro afgeschreven daar waar ik nooit een machtiging voor heb gegeven heb. Ik heb inderdaad gelijk maar heb nog steeds mijn geld niet terug. Op 22 mei heb ik de melding gedaan. De Argenta Bank heeft gezegd dat de ABN binnen paar dagen daarop moest reageren na een schriftelijke reactie. Echter de ABN heeft een brief geschreven dat ze uitstel hebben gevraagd om de zaak verder te gaan onderzoeken. Als ik de Argenta bank vraag welke termijnen daarvoor gelden weten zij dat niet, zij zeggen ook niet even dat zoek ik even voor u uit of zo. Weet iemand hier meer van? Hoe lang mag het duren voordat je het geld weer terug hebt gekregen na de melding onterechte incasso? En kan ik ook de wettelijke rente eisen?
Let op: Storneren kon niet meer, omdat de 30 dagen voorbij waren en ik dat later pas in de gaten had dat er van een dergelijke bedrijf geld werd afgeschreven. Positieve is wel dat de Argenta bank mij op de hoogte wil blijven houden van het verloop hier van.
Let op: Storneren kon niet meer, omdat de 30 dagen voorbij waren en ik dat later pas in de gaten had dat er van een dergelijke bedrijf geld werd afgeschreven. Positieve is wel dat de Argenta bank mij op de hoogte wil blijven houden van het verloop hier van.
-
MAXIEM
Re: Onterechte incasso: geld nog steeds niet terug Argenta bank
Dag student538,
De termijn is (schrik niet): 1 jaar.
Maxiem.
De termijn is (schrik niet): 1 jaar.
Maxiem.
Weet je dat wel zeker?De termijn is (schrik niet): 1 jaar
De termijn waarbinnen je een procedure 'Melding Onterechte Incasso' moet opstarten is 1 jaar, maar de Rabobank bijvoorbeeld zegt 'De betrokken banken handelen de procedure in principe binnen een maand af.'
-
student538
Het is inderdaad na 1 maand na datum weer terug gehaald. Hier het bericht van de Argenta Bank:
Geachte heer/mevrouw,
Hiermee bevestigen wij dat de twee bedragen van de onterechte incasso's door de bank van de incassant werden teruggestort op onze tussenrekening en dat u het bedrag vandaag op uw rekening heeft ontvangen.
Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Argenta Spaarbank NV
Bijkantoor Nederland
Nieuwe Boschstraat 51
Geachte heer/mevrouw,
Hiermee bevestigen wij dat de twee bedragen van de onterechte incasso's door de bank van de incassant werden teruggestort op onze tussenrekening en dat u het bedrag vandaag op uw rekening heeft ontvangen.
Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Argenta Spaarbank NV
Bijkantoor Nederland
Nieuwe Boschstraat 51