Heb je het al eens bij een consumentenorganisatie geprobeerd? Zoals b.v. de Consumentenbond?
Die kan soms klachten bundelen en een (proef)proces starten voor gedupeerden van een bedrijf.
Dus als de fabrikant er een zooitje van maakt, is de winkelier weer de
***!
Want de consument heeft toch niets met de fabrikant te maken?
Heb je het al eens bij een consumentenorganisatie geprobeerd? Zoals b.v. de Consumentenbond?
Die kan soms klachten bundelen en een (proef)proces starten voor gedupeerden van een bedrijf.
Dan moeter er wel zo veel gedupeerden zijn willen ze er een proces van maken.
Want voor 1 persoon gaan ze dat echt niet doen!
De kosten zijn veel hoger dan wat er te winnen valt.
Waar moet je eigenlijk met je probleem terecht als een fabrikant je voor voor 75 euro benadeelt, terwijl dat bedrag ook je eigen risico is voor rechtsbijstand de zaak in behandeling neemt?
Nergens.
Helaas moet je dan je verlies nemen.
Want ga je eenmaal procederen, dan kost dat geld.
De kosten beginnen bij €350,- en kunnen fors oplopen.
Dus als je toch gaat procederen, is dat dom en ook heel stom.
Want je moet dan veel meer kosten maken dan je kunt terugkrijgen.
En als de rechter jouw eens ongelijk geeft, dus de zaak afwijst, dan moet je ook de kosten van jouw tegenpartij betalen.
Je bent daarvoor niet verzekerd en dat kan in de papieren lopen!
Voor jouw is die €75,- veel geld, maar om te procederen is die €75,- niks waard.
Jij bent nu €75,- kwijt, maar ik ben €259,- kwijt. Omdat een klant niet wilde betalen en op een rechtzaak afstuurde.
Daar kan ik dus naar fluiten!
Dus wat dat betreft zitten we in hetzelfde schuitje.
Als ik 1 advies mag geven:
Vergeet alles en ga er niet op door.
Het is vervelend en jammer, maar het is niet anders.