Fa-med en de arrogantie in de 'zorg'
Geplaatst: 20 jun 2007 13:19
Als een klant een rekening heeft betaald en hij krijgt toch nog een aanmaning, dan zal de ondernemer na een signaal van de klant dit onmiddelijk uitzoeken, hierop reageren en zonodig zijn excuses aanbieden. Zo niet bij de zorg in deze DDR HEILstaat. Steeds meer zorgverleners laten de fakturatie over aan Famed en soortgelijke bureaus. Ik krijg dus ook steeds vaker een rekening van dit bureau die meteen al begint bij het 'incasso traject' en het verzenden van brutale brieven. Op een tijdig betaalde rekening krijg je direct een aanmaning met hoge kosten (15%). Ik bellen (0900 nummer met bijbetaling) en na 20 minuten in de wacht krijg ik een onnozele kip die de betaling niet kan vinden. Ik stuur het betaalbewijs naar Famed per email (vlgs hun 'opdracht' [email protected]) en ontvang maanden later een 'sommatie' van de deurwaarder om binnen zeven dagen te betalen. De deurwaarder zegt een gerechtelijke procedure niet meer te kunnen stoppen en adviseert met klem te betalen.
Dit soort brutale bureaus schoffeert 'klanten' door stelselmatig niet te reageren op signalen dat rekeningen niet zijn betaald en aldus kosten te besparen. Ze blijven gewoon steeds hogere rekeningen sturen totdat een zaak voor moet komen en ze 'even snel' controleren of de rechtszaak wel haalbaar is. Zoniet, dan laten ze het gewoon vallen en sturen niet eens een bericht aan de 'zorgclient' dat de zaak geseponeerd is. Zo kunnen de zaak eventueel jaren later toch nog een keer oppikken, als de 'zorgclient' z'n bankafschriften al heeft vernietigd.
CONCLUSIE
Nooit betalen als je een betalingsbewijs hebt.
Direct schriftelijk (of per email) een bericht van betaling sturen.
Nooit bellen naar Famed (ze zullen het 'gesprek' in hun voordeel notuleren), betalingsbewijs bewaren en stuur ze een email dat ze jou kunnen bellen voor het betalingsbewijs (tegen betaling van dossierkosten).
Ze direct aansprakelijk stellen voor alle (dossier)kosten die moet maken voor hun 'sommaties'.
Direct de betreffende zorgverlener inlichten over deze wanprestatie van Famed! Deze zal zeggen 'dat ze er niets aan kunnen doen' en dat je Famed moet bellen (DDR HEILstaat mentaliteit).
De zorgverlener inlichten dat Famed jou maar moet bellen.
Geen zaken doen met zorgverleners die met dit soort bureaus in zee gaan.
Het dossier ten minste tien jaar bewaren.
Dit soort brutale bureaus schoffeert 'klanten' door stelselmatig niet te reageren op signalen dat rekeningen niet zijn betaald en aldus kosten te besparen. Ze blijven gewoon steeds hogere rekeningen sturen totdat een zaak voor moet komen en ze 'even snel' controleren of de rechtszaak wel haalbaar is. Zoniet, dan laten ze het gewoon vallen en sturen niet eens een bericht aan de 'zorgclient' dat de zaak geseponeerd is. Zo kunnen de zaak eventueel jaren later toch nog een keer oppikken, als de 'zorgclient' z'n bankafschriften al heeft vernietigd.
CONCLUSIE
Nooit betalen als je een betalingsbewijs hebt.
Direct schriftelijk (of per email) een bericht van betaling sturen.
Nooit bellen naar Famed (ze zullen het 'gesprek' in hun voordeel notuleren), betalingsbewijs bewaren en stuur ze een email dat ze jou kunnen bellen voor het betalingsbewijs (tegen betaling van dossierkosten).
Ze direct aansprakelijk stellen voor alle (dossier)kosten die moet maken voor hun 'sommaties'.
Direct de betreffende zorgverlener inlichten over deze wanprestatie van Famed! Deze zal zeggen 'dat ze er niets aan kunnen doen' en dat je Famed moet bellen (DDR HEILstaat mentaliteit).
De zorgverlener inlichten dat Famed jou maar moet bellen.
Geen zaken doen met zorgverleners die met dit soort bureaus in zee gaan.
Het dossier ten minste tien jaar bewaren.