LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vaatwastabletten
vaatwastabletten
Bij het gebruik van vaatwastabletten (Sun en c1000) blijft een vieze ingedroogde substantie achter op glazen.
Wie herkent dit probleem of juist niet?
-
Re: vaatwastabletten
vuil achterblijvend na gebruik vaatwasmachine.
Ik herken dit niet.
Wat ik wel ontdekte is dat de vaatwastabletten van de Dekamarkt huismerk en die van de Aldi net zo goed hun werk doen als die dure merken.
Wat betreft uw ervaring van achterblijvende vuilresten zal eerder te maken kunnen hebben met een defect of niet goed schoonmaken van de desbetreffende vaatwasmachine.
Bij de Bauknecht die ik in gebruik heb moet ik ook regelmatig het filter schoonmaken hetgeen overigens niet moeilijk is.
Mocht men dan ook problemen hebben met Bauknecht was/ en afwasmachines dan kan ik mij daarin niet verplaatsen omdat ik al vele jaren zonder problemen met dit merk was en afwas.
Tsa, niet getrouwd maar wel een afwasmachine, een goed dekbed en een hond die graag naast mij ligt in bed.
Dan heb je toch geen vrouw meer nodig?
En voor de rest; mijn handen zijn nog goed!
Dit voor diegene die er meer achter zoeken!
Grootvader
Ik herken dit niet.
Wat ik wel ontdekte is dat de vaatwastabletten van de Dekamarkt huismerk en die van de Aldi net zo goed hun werk doen als die dure merken.
Wat betreft uw ervaring van achterblijvende vuilresten zal eerder te maken kunnen hebben met een defect of niet goed schoonmaken van de desbetreffende vaatwasmachine.
Bij de Bauknecht die ik in gebruik heb moet ik ook regelmatig het filter schoonmaken hetgeen overigens niet moeilijk is.
Mocht men dan ook problemen hebben met Bauknecht was/ en afwasmachines dan kan ik mij daarin niet verplaatsen omdat ik al vele jaren zonder problemen met dit merk was en afwas.
Tsa, niet getrouwd maar wel een afwasmachine, een goed dekbed en een hond die graag naast mij ligt in bed.
Dan heb je toch geen vrouw meer nodig?
En voor de rest; mijn handen zijn nog goed!
Dit voor diegene die er meer achter zoeken!
Grootvader
@ eka
Probeer het eens met een half blokje.
Je zult het resultaat zien
Probeer het eens met een half blokje.
Je zult het resultaat zien
Heb zelf het idee dat het komt door de oplosbare folie die tegenwoordig om de tabletten zit?
evelien
evelien
Beetje off-topic maar toch het vermelden waard:
De standaard blokjes van AH kwamen laatst bij KASSA als beste uit de test en zijn een stuk voordeliger dan die van SUN (C100 heb ik geen ervaring mee). Wij zijn dus van SUN naar AH gegaan en zijn zeer tevreden! Ook de (eerder genoemde) blokjes van ALDI schijnen zeer goed te zijn.
De standaard blokjes van AH kwamen laatst bij KASSA als beste uit de test en zijn een stuk voordeliger dan die van SUN (C100 heb ik geen ervaring mee). Wij zijn dus van SUN naar AH gegaan en zijn zeer tevreden! Ook de (eerder genoemde) blokjes van ALDI schijnen zeer goed te zijn.
-
Vaatwasblokjes veroorzaken toch verstoppingen?
Ik dacht dat het beter was om poeder te gebruiken.
Ik dacht dat het beter was om poeder te gebruiken.
-
Vaatwasblokjes.
Verstoppingen?
Is dat het nieuwe (baker)praatje tussen mutsen onderling?
Juist het niet gebruiken van vaatwastabletten lan tot verstoppingen leiden.
Ach meid, ik heb al jaren geen vrouw maar wel een afwasmachine die met een lange slang op de afvoer zit en nooit enig probleem gehad.
Tsja, men moet natuurlijk wel af en toe even het filter schoonmaken. Maar dat wist u al?
Poeder voor een afwasmachine ken ik niet (wel voor de wasmachine).
Het enige poeder dat voor een afwasmachine nog wel gebruikt werd was een speciaal zout.
Sinds die drie/vier in éénblokjes hoeft dat niet meer gebruikt te worden!
En......... ook met de Aldi- of Dekamarktblokjes een perfect resultaat, ook die glazen zonder enige sluier.
Duur hoeft niet beter te zijn dan goedkoop!!!
Vaak komt dit soort spul zelfs vanuit één fabriek, alleen de verpakking is dan anders.
Zo, nu maar weer lekker koffie drinken.
Grootvader
Verstoppingen?
Is dat het nieuwe (baker)praatje tussen mutsen onderling?
Juist het niet gebruiken van vaatwastabletten lan tot verstoppingen leiden.
Ach meid, ik heb al jaren geen vrouw maar wel een afwasmachine die met een lange slang op de afvoer zit en nooit enig probleem gehad.
Tsja, men moet natuurlijk wel af en toe even het filter schoonmaken. Maar dat wist u al?
Poeder voor een afwasmachine ken ik niet (wel voor de wasmachine).
Het enige poeder dat voor een afwasmachine nog wel gebruikt werd was een speciaal zout.
En......... ook met de Aldi- of Dekamarktblokjes een perfect resultaat, ook die glazen zonder enige sluier.
Duur hoeft niet beter te zijn dan goedkoop!!!
Vaak komt dit soort spul zelfs vanuit één fabriek, alleen de verpakking is dan anders.
Zo, nu maar weer lekker koffie drinken.
Grootvader
Eke schreef:
Wij hebben namelijk enige tijd geleden een reparatie gehad aan onze wasmachine. De reparateur heeft deze toen ook schoongemaakt. Zijn verhaal was toen, dat wasmachines en vaatwassers tegenwoordig steeds beter worden. Ook waspoeder en vaatwasblokken worden steeds verbeterd. En daardoor hoeven zij niet meer bij hoge temperaturen gebruikt te worden, omdat alles al bij lagere temperaturen al schoon wordt volgens de reclame. En daardoor blijven er vuil en zeepresten achter, die op den duur voor allerlei problemen kunnen zorgen, zoals vuil wasgoed en vies vaatwerk. En in de vaatwasmachine valt dit goed op bij de glazen.
Zijn tip was dan ook om toch regelmatig het programma met de hoogste temperatuur instelling te gebruiken. Daardoor blijven de apparaten schoner.
En mocht U dit al doen, dan weet ik het niet
Even een vraag. Op welke temperatuur gebruikt U de vaatwasser. Bij ons draait deze (bijna) iedere nacht op de hoogste temperatuur.Bij het gebruik van vaatwastabletten (Sun en c1000) blijft een vieze ingedroogde substantie achter op glazen.
Wij hebben namelijk enige tijd geleden een reparatie gehad aan onze wasmachine. De reparateur heeft deze toen ook schoongemaakt. Zijn verhaal was toen, dat wasmachines en vaatwassers tegenwoordig steeds beter worden. Ook waspoeder en vaatwasblokken worden steeds verbeterd. En daardoor hoeven zij niet meer bij hoge temperaturen gebruikt te worden, omdat alles al bij lagere temperaturen al schoon wordt volgens de reclame. En daardoor blijven er vuil en zeepresten achter, die op den duur voor allerlei problemen kunnen zorgen, zoals vuil wasgoed en vies vaatwerk. En in de vaatwasmachine valt dit goed op bij de glazen.
Zijn tip was dan ook om toch regelmatig het programma met de hoogste temperatuur instelling te gebruiken. Daardoor blijven de apparaten schoner.
En mocht U dit al doen, dan weet ik het niet
Bedankt voor uw reactie. Onze vaatwasser kan alleen op 65 graden draaien.
Hoogste temp.van vaatwassers is 65 graden
hoger kan niet bij geen een vaarwasser.
Alleen het laatste program spoel-droog program
werkt op 90-95 graden dat is voor het drogen.
hoger kan niet bij geen een vaarwasser.
Alleen het laatste program spoel-droog program
werkt op 90-95 graden dat is voor het drogen.
Niet helemaal waar grootvader.Het enige poeder dat voor een afwasmachine nog wel gebruikt werd was een speciaal zout.
Zou toch maar de waterontharder in de gaten houden
voordat er vlekken komen.Als de bovenkant van de vuldop
(waar het zout in moet) niet groen is toch maar even wat
zout in doen.Is wel zo dat er
langer gewacht kan worden met regenereren.
ik heb ook veel problemen met de blokjes van SUN, (vaat erg vuil nog, matte aanslag op de glazen, en droge poeder in de pannen en in de glazen)
Ik ben blij dat ik nog een half pak heb en dan stap ik zeker over naar een ander product.
helaas krijg ik het blokje niet doorgeboken dus een half blokje proberen gaat niet.
Maak zeefje regelmatig schoon en was op ongeveer 50 graden.
Ik ben blij dat ik nog een half pak heb en dan stap ik zeker over naar een ander product.
helaas krijg ik het blokje niet doorgeboken dus een half blokje proberen gaat niet.
Maak zeefje regelmatig schoon en was op ongeveer 50 graden.
Let op.
Gooi dan het hele blokje in het bestekmandje
Bij verstoppingen gooi er eens een keteltje zeer heet water in.
Dat is mij wel bekend, dat geldt ook voor die van ons. Maar je kunt hem ook lager instellen. Dat duurt het niet zo lang. Dat bedoelde ik eigenlijk. Sorry als het niet helemaal duidelijk overgekomen is.Hoogste temp.van vaatwassers is 65 graden
Wij gebruiken overigens de blokje van de Lidl en hebben er geen problemen mee. Geen randen of vieze afzettingen.
Laatst gewijzigd door Dirkie op 26 jun 2007 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
nou kan ik me een heleboel voorstellen hoor, maar niet dat iemand niet bekend is met het feit dat je het filter in de vaatwasser moet schoonmaken.
fijn dat jullie allemaal meedenken trouwens maar uhhh is er wel iemand die tabletten met folie gebruikt?
fijn dat jullie allemaal meedenken trouwens maar uhhh is er wel iemand die tabletten met folie gebruikt?
Al eens gekeken naar het glansmiddel of de
dosering goed is.Wordt gelijktijdig gebruikt
als spoelmiddel bij het laatste program.
Folie lost helemaal op.Bij mij wel tenminste.
Heb nergens last van.
dosering goed is.Wordt gelijktijdig gebruikt
als spoelmiddel bij het laatste program.
Folie lost helemaal op.Bij mij wel tenminste.
Heb nergens last van.
Geplaatst op 26 Jun 2007 09:59 door Toolboy
--------------------------------------------------------------------------------
Let op.
Blijft altijd water achter in de vaatwasser dus heet water
heeft geen zin Bovendien heb ik nog nooit een verstopte
vaarwasser mee gemaakt zit toch een zeef en filter in.
Of je nou op de laagste temp wast of de hoogste bij
het laatste spoelprogram komt er altijd heet water door
i.v.m.drogen dus hij spoelt altijd schoon.
nah......dan is mijn ervaring toch anders: ik heb wel eens gehad dat de machine het vuile water niet wegpompte en dus alle gangen met hetzelfde vieze water deed
Een fles Muscle ontstopper loste het op!!
Een fles Muscle ontstopper loste het op!!
Whoo bot321.
Dagelijks vervangen wij labirinten die verstopt zitten met zeep en vet resten.
En na het droog programma is de gehele vaatwasser droog,mits deze goed werkt.
groet T
Dagelijks vervangen wij labirinten die verstopt zitten met zeep en vet resten.
En na het droog programma is de gehele vaatwasser droog,mits deze goed werkt.
groet T