pixmania
Geplaatst: 24 jun 2007 17:59
Op 22 maart bestelde ik een Yukai multimediaplayer bij Pixmania. Kosten: 88,24 euro. (ecl. btw) Tevens bestelde ik een zogenaamde zorgenvrije aankoopgarantie (8,75 euro,exclusief btw) en een VIPix-kortingskaart (8,40 euro, exclusief btw). Totaalbedrag: 133,35 euro (incl. btw)
Het apparaat werd redelijk op tijd bezorgd, een factuur en afleveringsbon ontbrak. Na een paar uur bleek de mediaplayer defect. Hij was niet meer op te laden. Ik heb daarop een usb-oplader gekocht die na aansluiting onmiddelijk doobrandde. Dit werd niets. Omdat Pixmania op haar website verklaart dat je binnen zeven dagen je geld terug kan krijgen, besloot het apparat terug te sturen. Dat is overigens geen kleinigheid. Tot mijn verbazing moest de doos naar Frankrijk gestuurd worden. Kosten 10, 30 euro. Op de site stond dat Pixmania deze kosten zou vergoeden. Hoe? Geen idee. Een mail naar de klantenservice leverde de volgende mededeling op: aftersales 38 dagen. Dat was het. Geen enkele inhoudelijke reactie. Vervolgens de klantenservice gebeld. Zinloze operatie. Na een paar minuten wordt de verbinding gebroken. Ik heb het nog een paar geprobeerd, het resultaat bleef het zelfde. Na enkele dagen maar weer eens een mail gestuurd. Reacie: aftersales 35 dagen. Enige dagen weer een mail gestuurd, zelfde reactie.
Het is nu 24 juni. 21 juni heb ik weer een mail gestuurd met de vraag waar mijn geld blijft. Reactie deze keer. U krijgt binnen 24 uur antwoord.
Dat is, het zal niemand verbazen, niet gebeurd.
Het is blijkbaar onmogelijk door te dringen tot deze volledig afgeschermde wereld die Pixmania heet. Alle mooie beloften op de website blijken pure leugens te zijn. De zorgenvrije aankoopgarantie een farce. Maar veel erger: ik heb het idee dat ik naar mijn geld kan fluiten. Natuurlijk accepteer ik dat niet en zal ik juridsiche stappen ondernemen tegen deze oplichtersbende. Maar in de tussentijd wil ik een ieder waarschuwen. BESTEL NOOIT IETS BIJ PIXMANIA!
Overigens vind ik de handelwijze van deze onderneming reden genoeg voor Radar om onderzoek naar te doen.
Het apparaat werd redelijk op tijd bezorgd, een factuur en afleveringsbon ontbrak. Na een paar uur bleek de mediaplayer defect. Hij was niet meer op te laden. Ik heb daarop een usb-oplader gekocht die na aansluiting onmiddelijk doobrandde. Dit werd niets. Omdat Pixmania op haar website verklaart dat je binnen zeven dagen je geld terug kan krijgen, besloot het apparat terug te sturen. Dat is overigens geen kleinigheid. Tot mijn verbazing moest de doos naar Frankrijk gestuurd worden. Kosten 10, 30 euro. Op de site stond dat Pixmania deze kosten zou vergoeden. Hoe? Geen idee. Een mail naar de klantenservice leverde de volgende mededeling op: aftersales 38 dagen. Dat was het. Geen enkele inhoudelijke reactie. Vervolgens de klantenservice gebeld. Zinloze operatie. Na een paar minuten wordt de verbinding gebroken. Ik heb het nog een paar geprobeerd, het resultaat bleef het zelfde. Na enkele dagen maar weer eens een mail gestuurd. Reacie: aftersales 35 dagen. Enige dagen weer een mail gestuurd, zelfde reactie.
Het is nu 24 juni. 21 juni heb ik weer een mail gestuurd met de vraag waar mijn geld blijft. Reactie deze keer. U krijgt binnen 24 uur antwoord.
Dat is, het zal niemand verbazen, niet gebeurd.
Het is blijkbaar onmogelijk door te dringen tot deze volledig afgeschermde wereld die Pixmania heet. Alle mooie beloften op de website blijken pure leugens te zijn. De zorgenvrije aankoopgarantie een farce. Maar veel erger: ik heb het idee dat ik naar mijn geld kan fluiten. Natuurlijk accepteer ik dat niet en zal ik juridsiche stappen ondernemen tegen deze oplichtersbende. Maar in de tussentijd wil ik een ieder waarschuwen. BESTEL NOOIT IETS BIJ PIXMANIA!
Overigens vind ik de handelwijze van deze onderneming reden genoeg voor Radar om onderzoek naar te doen.