LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring bedden Ikea

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Ring

Ervaring bedden Ikea

Ongelezen bericht door Ring »

Heeft er iemand op dit forum ervaring met ikea bedden. Zowel positieve, als negatieve reacties zijn welkom.

Wij zijn hard toe aan een nieuw bed...

tinne

Re: Ervaring bedden Ikea

Ongelezen bericht door tinne »

3 jaar geleden voor zoontje, toen 7, nieuw kamertje georganiseerd, kastjes, bureautje, en bed, met onderladen, lattenbodem en matras.
Wat er met de laatste combinatie mis is gegaan ben ik nog steeds niet achter, maar de lattenbodem laat het in het midden afweten, de drie middelste latten schieten door de rand van het bed heen en kun je elke dag weer terug goed doen. Eén dezer weken, als hij vakantie heeft en een weekje bij oma logeert, ga ik die middenlatten wel met een schroef vastzetten, want ik word hier niet blij van. Overigens, hij heeft hier geen last van, hij is nu 10 maar klein van stuk en net 23 kg, hij merkt het dus niet. In de afgelopen bijna 3 jaar, heb ik het op alle mogelijke manieren geprobeerd met die schuifdingen........... voor de extra versterking in de rug........

en dit was dus een één persoonsbed.

Ik zeg niet dat dat voor alle bedden van IKEA geldt, dat weet ik niet, maar dit is dan mijn ervaring..

Mvrgr. Tinne

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Op de een of andere manier ''kruipen'' die dwarslatten, terwijl je slaapt. Dat zal komen omdat je zoontje niet bepaald stil ligt in bed, wat niet verkeerd is, uiteraard (ik bedoel: hij zal in zijn slaap van houding veranderen).

Dat ligt denk ik niet aan het feit dat het Ikea-bedden zijn.

Nog een wonder dat het bed na het volgen van de bouw-instructies inderdaad als bed gebruikt kon worden. Tekeningen van Ikea blinken doorgaans niet uit in duidelijkheid. Voor je het weet heb je er een boekenkast van gemaakt......

tinne

ben ik eigenlijk wel een beetje met je eens Bodejosm43, maar hij weegt bijna niets. het zou moeten passen, het zou moeten werken, maar echt, wij hebben hier bijna schoolvakantie, en dan doet mama wel een paar schroefjes in die 3 dwarslatjes...

Als in : gaat mijn man in dat bed liggen, hij zakt er min of meer acuut doorheen...............

:D

maar ja, die weegt geen ca. 23 kg....................

Mvrgr. Tinne

ter info: dochter heeft een Beter Bed, bed......... vaste lattenbodem, (niet zo'n oprolbaar ding dus) nooooooooooit problemen mee gehad..

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Alsof alle Ikea bedden een oprolbare bodem hebben?? Ze hebben ook andere hoor! De reden dat mensen die hebben is omdat ze niets kosten (7,95 euro). Andere zaken hebben die dingen gewoon niet. Ikea verkoopt ook 'gewone' lattenbodems, zo duur en luxe als je ze maar wilt.

Die lattenbodems worden op de bedombouw vastgezet (rubberen doppen voor de laatste latten blokkeren de neiging tot schuiven). Dus wellicht de handleiding nog eens lezen misschien?

Ikea verkoopt enorm veel bedden, van goedkoop tot vrij luxe, en ook de matrassen zijn niet slecht. Je moet wel opletten dat je niet het goedkoopste van het goedkoopste neemt natuurlijk. Ik heb een Hopen bed van 130 euro en een Sultan Hamno van 300 euro en het slaapt heerlijk. Ook erg stabiel. Het prijsverschil wordt veroorzaakt doordat het vaak geen massieve materialen zijn, maar ook MDF is erg sterk. Het kan prima tegen een stootje trouwens (zie nickname).

Ik heb bij Ikea op de klantenservice gewerkt, maar heb geen reden om dingen te zeggen die niet waar zijn, er zijn ook wel artikelen die niet deugen (al kan je dat ook vaak zien aan de prijs). Maar neem maar van mij aan, die beddenhandel bij Ikea zit wel goed.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

IKEA bedden lijkt mij een goede keus voor zowel de ombouw + bodem = goede kwaliteit, makkelijk te monteren en een IKEAmatras.
Bovendien doet IKEA niet zo moeilijk als u zelf een te hard of een te zacht matras gekocht heeft.

Kortom, vanwege de prijs/kwaliteitverhouding heb ik nooit bij IKEA een miskoop gedaan.

Grootvader

tinne

HO captain pervert, dat oprol geval kostte zeker geen 7.95 (nl. 99.95) en werd aanbevolen bij dat bed en matras, gewoon zoals het daar opgesteld stond. Dat heb ik gekocht, niets anders, enneh, ik ben het volkomen ermee eens dat wij gewoon een beetje pech hadden. Ik heb DAT gekocht wat uitgestald stond, heb zelf, (52 kg.) proefgelegen op aanraden van de verkoopster, :oops:

Ergens is bij ons iets niet goed gegaan, als ik de 3 middelste latjes (met uitschuifgedeelte) even vast zet dmv. 2 x 3 schroefjes, is er verder niets aan de hand.

Maar ts vroeg om negatieve/ positieve ervaringen, nou, dit was dus de mijne.

Mvrgr. Tinne

Captain Pervert

Let wel, na opening verpakking mag je bij Ikea een matras omruilen met de volgende beperkingen:

het mag geen dekmatras zijn
het matras moet lichtgrijs of wit zijn (dus niet de hele goedkope, die zijn dk.grijs)
je mag maar 1x een matras omruilen

Dit omdat de matrassen na gebruik onverkoopbaar zijn en worden vernietigd.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Mijn lattenbodem (geen Ikea) had van die verstelbare middenlatten en ik ondervond daar ook problemen mee:
eigenlijk was er geen instelling dat die middenlatten even sterk waren als overige latten. Ook verschoof de instelling "spontaan."

Om rugklachten te bestrijden heb ik uiteindelijk die middenlatten maar verwisseld met die van het voeteneind.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Wij zijn zo'n beetje vaste klant bij Ikea. Zowel wijzelf als onze jongste dochter slapen in een Ikea bed.
Het in elkaar zetten is geen probleem. Ondanks wat anderen hier ook schrijven heb ik nog nooit een onduidelijk handleiding gezien van Ikea. Eerst even goed lezen en dan pas gaan bouwen. En dus niet de handleiding pas gebruiken als je er niet meer uitkomt :lol:

Als bodem gebruiken wel altijd de goedkoopste van Ikea, namelijk latten met het lint ertussen. Deze liggen muurvast en zijn echt stevig.

Wat wij niet hebben van Ikea zijn de matrassen. Die hebben we bij een speciaalzaak op maat laten maken. Daarvoor had ik namelijk regelmatig last van rugklachten. Sinds we die matrassen hebben, zijn de rugklachten ook verdwenen. En die gaf trouwens ook het advies om de meest harde (latten)bodem te gebruiken, want dan hield hij daar met het matras rekening mee.

elianne

Ongelezen bericht door elianne »

Hier ook een positieve reactie. Prima bedden en de bodem en matras zoek je zelf uit, keuze genoeg. In elkaar zetten is geen enkel probleem, wel even de tijd nemen. Je weet het vast wel: zelf doen scheelt geld! Service is bij mij altijd prima ervaren, geen gezeur en omruilen nooit een probleem. Ik geef toe dat ik momenteel een waterbed heb(dus niet van IKEA) maar de kids en logeerbedden zijn wel van de Zweedse kwaliteit.

MatthijsV

Ongelezen bericht door MatthijsV »

Tja, mijn eerste IKEA studentenbedje was erg slecht. Maar daar was de prijs ook naar :) Het was gemaakt van papier versterkt met spaanplaat... Geloof ik 100 euro toen voor betaald. Wel een 2 persoons bed :) 50 Euro voor de lattenbodem, die waren prima nadat ik ze had vastgespijkerd en 70 voor de dubbele matras. Matras is prima nog, maar t bed is allang uit elkaar gevallen.

Gelukkig heb ik nu een mooi bedje van een bekend merk en dat bevalt me prima :D

een

Ongelezen bericht door een »

Tekeningen van Ikea blinken doorgaans niet uit in duidelijkheid.
Dan moet je wel erg suf zijn. De tekeningen van IKEA zijn de duidelijkste die er zijn. Weleens een tekening van een ander 'merk' gezien?? Als je maar enig verstand hebt kun je de tekeningen van IKEA met gemak lezen :roll:

Morgaine

Ongelezen bericht door Morgaine »

Ik heb een bed, verstelbare lattenbodems en pocketveringmatrassen van Ikea en die bevallen uitstekend. Het in elkaar zetten ging ook prima. Een aanrader wat mij betreft.
M.v.g. Morgaine

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Lattenbodem?
Die rolbodem met houtjes, wel de eerste en laatste vastzettten, prima, maar een lattenbodem breekt wel eens bij het spingen, en probeer dan maar eens een latje ertussen te zetten, vastgeniete plastic...
Ook de verstelling Hard/Zacht verschuift, dus plakband erop!
De rolbodems kun je zelf een nieuwe houtje ertussen, maar bij lattenbodems moet je opzoek bij huisvuil en daar een goede lengte uit een andere gesneuvelde trekken!

Het matras is ook belangrijk, bonell binnenvering , niet die dunne 16 cm met 4 slags veren maar de duurdere 21 cm met 5 slags, die zijn wel roestvrij (wegens zweten) hebben een zomer en winterlaag, en bij kwantum koste de goedkoopste 90X200 dunne al E89,- maar deze dure betaalde ik maar E77,- normaal E160,- dus beddenspeciaalzaak in Broek op Langedijk was goedkoper en beter dan Kwantum en Leen Bakker, Ikea was ook duurder!
Deze Beddenspeciaal zaak geeft geen 12 maanden maar 5 jr garantie!
Dus goed zoeken en je vind meer voor minder!

een

Ongelezen bericht door een »

IKEA geeft 25 jaar garantie op de meeste matrassen (adviseert echter wel om de matrassen te vervangen na 8-10 jaar ivm hygiene en comfort)

Captain Pervert

Tinne
HO captain pervert, dat oprol geval kostte zeker geen 7.95 (nl. 99.95) en werd aanbevolen bij dat bed en matras, gewoon zoals het daar opgesteld stond. Dat heb ik gekocht, niets anders,

Ik bedoel te zeggen dat alleen het component "lattenbodem" 7.95 kost. Wat jij noemt is een totaalprijs (bed+bodem). Op die beddenafdelng zie je showmodellen van diverse verkrijgbare lattenbodems aan de muur, van die oproldingen tot normale lattenbodem (buigbare latten), die je al dan niet omhoog kan klappen, tot zelfs electrische lattenbodems van enkele honderden euro's.

Als je een bed koopt bij Ikea heb je de keuze welke lattenbodem je erin wilt, net als je kan kiezen voor verschillende matrassen en verschillende kleuren dekbedovertrekken.

Gesloten