Kapotte katalysator Golf V
Geplaatst: 25 jun 2007 19:04
In februari 2004 heb ik een nieuwe Golf V gekocht. De auto was vanaf begin niet vlekkeloos geleverd. Net voor de aflevering was de deurslot stuk gegaan, na drie maanden merkte ik trillingen en vibratie bij alle oneven versnellingen. Dit heeft tot gevolgd van een nieuwe versnellingbak. Bij achterwielen waren de velgen ook nieuwe vervangen. Tot nu toe heeft de autodealer mij goed geholpen.
Nu heb ik de auto voor iets meer dan drie jaar lang, merkte ik opnieuw trillingen aan de onderkant van de motor. Het bleek dat de katalysator stuk is gegaan (kmstand:96.000). Het rammelgeluid werd veroorzaakt door loskomende delen binnen de katalysator. Zo heeft audi technische expert geconstanteerd. Hij vond dat de katalysator te snel stuk is gegaan. Ik werd geadviseerd om een coulance regeling aan te vragen bij VW dealer waar ik de auto heb gekocht. Tijdens het telefonisch gesprek heb ik begrepen dat ik net buiten coulance regeling zit (max. drie jaar en 150.000km - het gaat om welke conditie is sneller verlopen).
Hebben jullie enige idee, hoe ik dit probleem het beste kan aanpakken?
Nu heb ik de auto voor iets meer dan drie jaar lang, merkte ik opnieuw trillingen aan de onderkant van de motor. Het bleek dat de katalysator stuk is gegaan (kmstand:96.000). Het rammelgeluid werd veroorzaakt door loskomende delen binnen de katalysator. Zo heeft audi technische expert geconstanteerd. Hij vond dat de katalysator te snel stuk is gegaan. Ik werd geadviseerd om een coulance regeling aan te vragen bij VW dealer waar ik de auto heb gekocht. Tijdens het telefonisch gesprek heb ik begrepen dat ik net buiten coulance regeling zit (max. drie jaar en 150.000km - het gaat om welke conditie is sneller verlopen).
Hebben jullie enige idee, hoe ik dit probleem het beste kan aanpakken?