Hetnet, reclame en het nakomen zijn twee dingen!!
Geplaatst: 26 jun 2007 12:42
Voor een klant die gebruik maakt van hetnet ben ik gaan uitzoeken waarom zijn e-mail niet meer ingezien kon worden. Tijdens het inloggen via webmail werd verzocht om contact op te nemen met hetnet.
Dit heb ik drie keer geprobeerd, een medewerker dhr. Abdeli o.i.d gooide de hoorn op de haak, en vervolgens gebeurde dit nog eens. Na een gesprek met dhr. Kooimans/Kooistra werd duidelijk dat mijn klant een andere pakket zou hebben besteld. Hier is geen overeenkomst voor getekend en nadat mijn klant had gecommuniceerd werd duidelijk dat er eigenlijks één iets wel duidelijk was. Dat was dat er niets duidelijk was.
Probleem is nu dat mijn klant zijn bedrijfs e-mail niet meer kan inzien. In de voorwaarden staat dat ze zijn mail account nog drie maanden reserveren. Dat is kennelijk iets anders als activeren want zijn klanten kunnen hem niet benaderen en ook kan hij geen responder instellen die zijn klanten laten weten welk e-mail adres ze nu kunnen gebruiken. Ook is er geen mogelijkheid om zijn mail te forwarder naar een ander mail adres. Of hij moet ervoor betalen en kan dan na minimaal een week zijn e-mail adres gebruiken.
Al met al is het een chaos bij hetnet waar mijn klant de dupe van wordt, dit in tegenstelling tot wat men in de reclame vertelt over het simpel annuleren van elk contract. Dit gaat hem namelijk ruim 19 euro kosten. Is er iemand die dit eerder heeft meegemaakt en welke mogelijke stappen zijn er eventueel te ondernemen wegens b.v. gederfde inkomsten omdat hij al geruime tijd zijn mail niet kan inzien en elke andere optie/alternatief ontbreekt.
Mijn eigen isp, xs4all, heeft voor mijn klant één en ander nagekeken en kon zien dat ondanks de opzegging een nieuwe aanvraag loopt waar absoluut geen goedkeuring voor is gegeven en ook geen handtekening voor is geplaatst. Ik noem dit malafide praktijken en ben in dat opzicht blij dat dit al vaker door trosradar aan de kaak gesteld is. Deze nieuwe aanvraag maakt dat de lijn niet "schoon" is waardoor hij ook nog niet kan overgaan naar een andere isp. Al met al een hele bedoening, graag zou ik hierover reacties vernemen en eventuele stappen die men al heeft ondernomen of kan ondernemen.
Met vriendelijk groet.
Dit heb ik drie keer geprobeerd, een medewerker dhr. Abdeli o.i.d gooide de hoorn op de haak, en vervolgens gebeurde dit nog eens. Na een gesprek met dhr. Kooimans/Kooistra werd duidelijk dat mijn klant een andere pakket zou hebben besteld. Hier is geen overeenkomst voor getekend en nadat mijn klant had gecommuniceerd werd duidelijk dat er eigenlijks één iets wel duidelijk was. Dat was dat er niets duidelijk was.
Probleem is nu dat mijn klant zijn bedrijfs e-mail niet meer kan inzien. In de voorwaarden staat dat ze zijn mail account nog drie maanden reserveren. Dat is kennelijk iets anders als activeren want zijn klanten kunnen hem niet benaderen en ook kan hij geen responder instellen die zijn klanten laten weten welk e-mail adres ze nu kunnen gebruiken. Ook is er geen mogelijkheid om zijn mail te forwarder naar een ander mail adres. Of hij moet ervoor betalen en kan dan na minimaal een week zijn e-mail adres gebruiken.
Al met al is het een chaos bij hetnet waar mijn klant de dupe van wordt, dit in tegenstelling tot wat men in de reclame vertelt over het simpel annuleren van elk contract. Dit gaat hem namelijk ruim 19 euro kosten. Is er iemand die dit eerder heeft meegemaakt en welke mogelijke stappen zijn er eventueel te ondernemen wegens b.v. gederfde inkomsten omdat hij al geruime tijd zijn mail niet kan inzien en elke andere optie/alternatief ontbreekt.
Mijn eigen isp, xs4all, heeft voor mijn klant één en ander nagekeken en kon zien dat ondanks de opzegging een nieuwe aanvraag loopt waar absoluut geen goedkeuring voor is gegeven en ook geen handtekening voor is geplaatst. Ik noem dit malafide praktijken en ben in dat opzicht blij dat dit al vaker door trosradar aan de kaak gesteld is. Deze nieuwe aanvraag maakt dat de lijn niet "schoon" is waardoor hij ook nog niet kan overgaan naar een andere isp. Al met al een hele bedoening, graag zou ik hierover reacties vernemen en eventuele stappen die men al heeft ondernomen of kan ondernemen.
Met vriendelijk groet.