rechten consument bij foutieve diagnose?
Geplaatst: 26 jun 2007 18:46
Hallo,
Wij hebben een ford mondeo TDDI 115 pk van 2001. Deze is 5 weken geleden afgeslagen voor een kruising ern wil sindsdien niet meer lopen. De motor draait wel, maar slaat niet aan. De auto is door de ANWB naar een officiele forddealer gebracht. De diagnose aldaar luidde: Kapotte brandstofpomp, kosten 2000,-. Na de reparatie bleek te auto nog steeds niet te starten. men kon het probleem niet traceren en auto is overgebracht naar een andere dealer. Hun diagnose luidde: Kapotte computer. Ook deze is vervangen, maar zonder resultaat. Kosten: 1800. Na 5 weken doet de auto het nog steeds niet en men weet het niet meer. Men heeft inmiddels ook andere dingen aan de auto vervangen, waaronder een nieuwe startonderbreker, nieuw brandstoffilter en een nieuweaccu die door het vele starten stuk was gegaan. Moeten wij opdraaien voor de kosten die gemaakt zijn en wat geen resultaat heeft opgeleverd? Kunnen we de auto ophalen en overbrengen naar een andere dealer waar we meer vertrouwen in hebben? Want ons vertrouwen inmiddels verdwenen.....
Wij hebben een ford mondeo TDDI 115 pk van 2001. Deze is 5 weken geleden afgeslagen voor een kruising ern wil sindsdien niet meer lopen. De motor draait wel, maar slaat niet aan. De auto is door de ANWB naar een officiele forddealer gebracht. De diagnose aldaar luidde: Kapotte brandstofpomp, kosten 2000,-. Na de reparatie bleek te auto nog steeds niet te starten. men kon het probleem niet traceren en auto is overgebracht naar een andere dealer. Hun diagnose luidde: Kapotte computer. Ook deze is vervangen, maar zonder resultaat. Kosten: 1800. Na 5 weken doet de auto het nog steeds niet en men weet het niet meer. Men heeft inmiddels ook andere dingen aan de auto vervangen, waaronder een nieuwe startonderbreker, nieuw brandstoffilter en een nieuweaccu die door het vele starten stuk was gegaan. Moeten wij opdraaien voor de kosten die gemaakt zijn en wat geen resultaat heeft opgeleverd? Kunnen we de auto ophalen en overbrengen naar een andere dealer waar we meer vertrouwen in hebben? Want ons vertrouwen inmiddels verdwenen.....