Pagina 1 van 1

Been gebroken in hotel

Geplaatst: 27 jun 2007 11:23
door hanss
De volgende situatie doet zich voor:
In een NH-hotel in Duitsland wordt de lounge gedweild. Er staat geen waarschuwingsbord dat de vloer glad hierdoor is.
Bij binnenkomst gaat een vrouw onderuit en breekt haar been.
Is nu het hotel aansprakelijk? Kan de rekening van ambulance en verzorging in ziekenhuis worden doorgestuurd naar de hotel manager?

Ik hoor graag een reactie.

Groeten,
Hans

Re: Been gebroken in hotel

Geplaatst: 27 jun 2007 21:22
door C200K
Ja, dat kan.

Of zij er echter iets mee doen is een tweede!

Re: Been gebroken in hotel

Geplaatst: 27 jun 2007 22:29
door hanss
Bedankt, :D ik bedoel natuurlijk:
Kan het hotel aansprakelijk worden gesteld?
Hoeveel kans maakt het om het hotel aansprakelijk te stellen voor de medische kosten?

Re: Been gebroken in hotel

Geplaatst: 28 jun 2007 11:44
door kanovaarder
been breken over gladde hotelvloer

U zult de verzekering van dit hotel daarover moeten gaan aanspreken als de hoteldirectie/eigenaars geen bevredigende reactie geven.
Het zou namelijk best weleens mogelijk kunnen zijn dat in deze situatie dit hotel w e l aansprakelijk is voor de vervolgschade.

Maar, getuigen?
De datum,uur goed genoteerd? Eventueel (hopenlijk) een foto gemaakt?
Dan een aangetekende brief met bericht van ontvangst naar de directie van dat hotel en hen aansprakelijk stellen voor deze schade.
Uw eigen verzekering inlichten.

Trouwens. Had u wel een ongevallen/reisverzekering?
Dan zijn zij diegene die dit ongeval verder zouden moeten afhandelen.

M.vr.gr;

Grootvader

Re: Been gebroken in hotel

Geplaatst: 28 jun 2007 12:27
door hanss
Grootvader, precies.

Heb de horeca-voorwaarden (Nederland) er eens naastgelegd. In artikel 12 gaat het over aansprakelijkheid. Hierin staat:


12.2 Onverminderd het bepaalde in artikel 4.6 is het hotelbedrijf niet aansprakelijk voor beschadiging of verlies van goederen, die in het hotel zijn meegebracht door een gast die daar zijn intrek heeft genomen. De klant vrijwaart het hotelbedrijf tegen aanspraken van gasten terzake. Het hier bepaalde geldt niet voorzover de beschadiging of het verlies te wijten is aan opzet of grove schuld van het hotelbedrijf.


Kern is dat laatste; er zal geen sprake zijn geweest van "opzet", maar wel van "grove schuld".

Nu weet ik niet of deze bepalingen ook gelden in Duitsland.

Over de eigen verzekeringen van die vrouw, daar weet ik de details niet van.

Groeten,
Hans

Re: Been gebroken in hotel

Geplaatst: 28 jun 2007 20:26
door kanovaarder
hotelbepalingen en hun uitsluitingen.

Onverminderd de bepalingen die een bedrijf zoals een hotel ook heeft, deze mogen niet tegen de vigerende wetgeving indruisen.

De duitse wetgeving zal in dit geval nauwelijks of niet afwijken van de nederlandse.

Dus in ieder geval dit een kwestie laten worden van verzekeringsmaatschappijen onderling.
= In dit verband uw reis of zorgverzekering en de verzekering smaatschappij waar het betreffende hotel is ondergebracht.

Daar zit ook de deskundigheid en hebben beide grote belangen.

Grootvader