Tele2 klantgerichtheid ver te zoeken
Geplaatst: 27 jun 2007 22:15
Wij staan een week voor de verhuizing en hebben ruim een maand geleden aangegeven bij Tele2 dat deze verhuizing er aan zat te komen. Daardoor hebben wij ons nieuwe adres doorgegeven zoals Tele2 dit van ons vraagt.
Nu heeft Tele2 een policy dat er minimaal 21 dagen voor de verhuizing een verhuisbericht doorgestuurd moet zijn bij Tele2. Dit zodat desbetreffende problemen die zich voor zouden kunnen doen netjes binnen deze tijd opgelost kunnen worden.
Tot dit punt allemaal heel begrijpelijk...
Nu breekt de dag aan dat ik eens na 3 1/2 week Tele2 bel om mijn nieuwe telefoonnummers op te vragen die ik moet gaan gebruiken op mijn nieuwe adres. (Op de site staat aangegeven dat dit een week voor de verhuizing mogelijk is).
Krijg ik van een Helpdesk medewerker die mij netjes te woord heeft gestaan te horen dat de verhuisprocedure stop is gezet. ????
Dus ik vraag aan hem wat dit precies betekent, maar dat kan hij niet aangeven, want er staat een onbekende foutcode en hij kan me hier niet verder mee helpen. Hij geeft aan dat hij de verhuisprocedure doorstuurd naar een afdeling die deze foutcode gaat oplossen en deze zullen vervolgens binnen 24 uur kontact met mij opnemen omtrent de status en dat na het oppakken de doorlooptijd zo'n 4 dagen bedraagt.
24 uur later vervolgens niks gehoord en neem het heft in eigen handen door nog maar eens Tele2 te bellen. Nu krijg ik een jongen aan de lijn die mij het zelfde verhaal vertelt dat de procedure is stopgezet en dat het niet die dag ervoor maar deze dag is doorgestuurd naar de juiste groep. Hier is nog in te komen, maar ik ben nu wel eens benieuwd wat de foutcode precies is (technisch antwoord).
Maar hier kan hij mij geen antwoord op geven en zet mij in de wacht. Daarna word ik opgenomen en geeft dezelfde jongen aan dat het gaat om een laswerk in de centrale. Verder weet hij er niks van!
Ik geef de jongen aan dat ik de situatie nog niet helemaal snap, maar dat ik het niet netjes vind dat ik mij moet houden aan een tijd om bepaalde gegevens door te geven, zodat zij meer tijd hebben om een verhuizing te realiseren en de nodige fouten op te lossen.
Maar dat als er iets fout gaat en men de deadline niet kan halen mij niet eens inlicht. Of hier nog wat aan gedaan gaat worden.
Nu word de jongen geiriteerd en wil zelfs de telefoon opgooien door kortaf te zijn en zelf het gesprek te beindigen.
(Het gesprek word afgesloten).
Op dit moment bedenk ik mij dat ik voordat ik een huis heb uitgezocht eerst heb gekeken of er een internet verbinding gerealisseerd kan worden op het nieuwe adres. En dat kon, maar ook stond mij bij dat er bij de check werd aangegeven dat de huidige bewoners AL EEN TELE2 ABBO heben lopen. (TELE2 Compleet onbeperkt bellen).
Ik bel dus weer naar Tele2 en krijg een nieuwe medewerker en die legt mij weer uit dat er iets niet goed is. En dat het hele proces doorgeschoven is. Nu stel ik de vraag hoe het kan dat de huidige gebruiker wel een internetverbinding heeft, en er voor mij een laspunt moet worden aangemaakt....
Terwijl we dezelfde providers hebben!
De jongen zet me on hold en komt vervolgens terug met het antwoord dat het laspunt een compleet onzin verhaal is en dat men wat moet vertellen om mij wat te KUNNEN vertellen. (tevreden)
Dus ik word gewoon voorgelogen, omdat niemand weet wat er precies aan de hand is. En het is on hold gezet met een onbekende code. Vervolgens blijkt de verhuizing pas op het laatste moment opgepakt te zijn en de laatste medewerker verteld mij dat de hele procedure zo'n 14 dagen duurt. (Dus van 3 naar 7 naar 14 dagen). En dat houdt nog in dat het alleen maar opgepakt word in die 14 dagen, dus niet eens dat het verholpen word. Daarnaast vraag ik weer waarom er van hun kant geen enkele mededeling omtrent dit punt naar mij word gedaan, terwijl mijn verhuizing vlak voor de deur ligt.
Het volgende antwoord geeft men hier op:
"Sorry meneer, maar zulke dingen nu eenmaal niet vaak voor"!
DUS HOEF JE MENSEN OOK NIET IN TE LICHTEN?
GEWELDIG!!!!
Daarnaast moet ik wel elke maand 60 euro betalen, want ik betaal ook nog eens teveel. Ik stap ook niet over op hun nieuwe aanbieding, want dan zit ik verplicht weer 2 jaar aan Tele2 vast.
Nu heeft Tele2 een policy dat er minimaal 21 dagen voor de verhuizing een verhuisbericht doorgestuurd moet zijn bij Tele2. Dit zodat desbetreffende problemen die zich voor zouden kunnen doen netjes binnen deze tijd opgelost kunnen worden.
Tot dit punt allemaal heel begrijpelijk...
Nu breekt de dag aan dat ik eens na 3 1/2 week Tele2 bel om mijn nieuwe telefoonnummers op te vragen die ik moet gaan gebruiken op mijn nieuwe adres. (Op de site staat aangegeven dat dit een week voor de verhuizing mogelijk is).
Krijg ik van een Helpdesk medewerker die mij netjes te woord heeft gestaan te horen dat de verhuisprocedure stop is gezet. ????
Dus ik vraag aan hem wat dit precies betekent, maar dat kan hij niet aangeven, want er staat een onbekende foutcode en hij kan me hier niet verder mee helpen. Hij geeft aan dat hij de verhuisprocedure doorstuurd naar een afdeling die deze foutcode gaat oplossen en deze zullen vervolgens binnen 24 uur kontact met mij opnemen omtrent de status en dat na het oppakken de doorlooptijd zo'n 4 dagen bedraagt.
24 uur later vervolgens niks gehoord en neem het heft in eigen handen door nog maar eens Tele2 te bellen. Nu krijg ik een jongen aan de lijn die mij het zelfde verhaal vertelt dat de procedure is stopgezet en dat het niet die dag ervoor maar deze dag is doorgestuurd naar de juiste groep. Hier is nog in te komen, maar ik ben nu wel eens benieuwd wat de foutcode precies is (technisch antwoord).
Maar hier kan hij mij geen antwoord op geven en zet mij in de wacht. Daarna word ik opgenomen en geeft dezelfde jongen aan dat het gaat om een laswerk in de centrale. Verder weet hij er niks van!
Ik geef de jongen aan dat ik de situatie nog niet helemaal snap, maar dat ik het niet netjes vind dat ik mij moet houden aan een tijd om bepaalde gegevens door te geven, zodat zij meer tijd hebben om een verhuizing te realiseren en de nodige fouten op te lossen.
Maar dat als er iets fout gaat en men de deadline niet kan halen mij niet eens inlicht. Of hier nog wat aan gedaan gaat worden.
Nu word de jongen geiriteerd en wil zelfs de telefoon opgooien door kortaf te zijn en zelf het gesprek te beindigen.
(Het gesprek word afgesloten).
Op dit moment bedenk ik mij dat ik voordat ik een huis heb uitgezocht eerst heb gekeken of er een internet verbinding gerealisseerd kan worden op het nieuwe adres. En dat kon, maar ook stond mij bij dat er bij de check werd aangegeven dat de huidige bewoners AL EEN TELE2 ABBO heben lopen. (TELE2 Compleet onbeperkt bellen).
Ik bel dus weer naar Tele2 en krijg een nieuwe medewerker en die legt mij weer uit dat er iets niet goed is. En dat het hele proces doorgeschoven is. Nu stel ik de vraag hoe het kan dat de huidige gebruiker wel een internetverbinding heeft, en er voor mij een laspunt moet worden aangemaakt....
Terwijl we dezelfde providers hebben!
De jongen zet me on hold en komt vervolgens terug met het antwoord dat het laspunt een compleet onzin verhaal is en dat men wat moet vertellen om mij wat te KUNNEN vertellen. (tevreden)
Dus ik word gewoon voorgelogen, omdat niemand weet wat er precies aan de hand is. En het is on hold gezet met een onbekende code. Vervolgens blijkt de verhuizing pas op het laatste moment opgepakt te zijn en de laatste medewerker verteld mij dat de hele procedure zo'n 14 dagen duurt. (Dus van 3 naar 7 naar 14 dagen). En dat houdt nog in dat het alleen maar opgepakt word in die 14 dagen, dus niet eens dat het verholpen word. Daarnaast vraag ik weer waarom er van hun kant geen enkele mededeling omtrent dit punt naar mij word gedaan, terwijl mijn verhuizing vlak voor de deur ligt.
Het volgende antwoord geeft men hier op:
"Sorry meneer, maar zulke dingen nu eenmaal niet vaak voor"!
DUS HOEF JE MENSEN OOK NIET IN TE LICHTEN?
GEWELDIG!!!!
Daarnaast moet ik wel elke maand 60 euro betalen, want ik betaal ook nog eens teveel. Ik stap ook niet over op hun nieuwe aanbieding, want dan zit ik verplicht weer 2 jaar aan Tele2 vast.