LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke vaatwasmachine!?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
*assie
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2007 22:09

Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door *assie »

Voor het eerst gaan wij een vaatwasmachine aanschaffen!
De één loopt weg Bosch de ander beslist niet ga zo maar door.
Omdat wij geen ervaring hier mee hebben, hebben jullie misschien tips voor ons!?
Of is het gewoon verstandig om met de hand te blijven afwassen!? :D

Groetjes van Assie :wink:

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door marpet »

Ik wilde eerst nooit aan een afwasmachine, maar omdat ik zo last kreeg van eczeem, uiteindelijk twee jaar geleden een Miele aangeschaft. Deze machine "bekijkt" zelf hoe vuil de vaat is en afhankelijk daarvan is de duur van het programma. Ook heb ik een snelprogramma erop voor de niet zo vieze vaat en die duurt ongeveer een halfuur. Ik ben erg tevreden over deze machine. Zelfs mijn waterverbruik was afgenomen. Ik heb sinds kort een nieuwe keuken en gelukkig was het geen probleem om deze machine te behouden (ik had namelijk nog 8 jaar garantie erop). Ook ideaal is de besteklade.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door C200K »

Supertip van Marpet,

neem een besteklade bovenin!!! Is de allerbeste oplossing! Het is een zegen.

Overigens zeer zeer zeer slechte ervaring met Bauknecht.
Laatst gewijzigd door C200K op 28 jun 2007 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

VvW
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 mei 2007 18:49

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door VvW »

Bij ons wordt de besteklade ook zeer hoog gewaardeerd, voor onze nieuwe keuken staat ook een Miele op het lijstje.

Gr. Vincent

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Hoe dan ook, neem geen Pelgrim. Die staan slecht bekend qua kwaliteit en duurzaamheid. Met een Miele of Bosch doe je eigenlijk altijd wel een goede koop.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Goede ervaringen hebben wij met, AEG / Bauknecht / Bosch / Miele en Zanussi vaatwassers. Zelfs de M-system is een goede vaatwasser (komt bij electrolux vandaan).

Slechte ervaringen met Ariston / Baumatic / Etna en Smeg vaatwassers.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door ronald g »

Zolang het geen indesit ariston, zeg maar alle merken die uit Italie komen ( vraag daar ook om in de winkel) kun je gerust een merk kopen whirlpool of zo iets. De echte duitse merken zijn ook okè, let wel op garantie en de service verlening.

Succes Ronald.

seller panic
Berichten: 51
Lid geworden op: 25 jun 2007 21:55

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door seller panic »

Als je een open keuken hebt, let dan ook op het aantal decibels, dat staat meestal in de boekjes erbij. Het verschil tussen 42 en 49 decibel mag dan niet zo groot lijken, maar het gaat om een logaritmische schaal. Tussen 42 en 49 decibel bestaat een wereld van verschil in lawaaibeleving. Natuurlijk kan je je vaatwasser 's nachts aanzetten (scheelt ook in energieverbruik), maar dat lukt niet altijd en bovendien moet je hem dan 's-morgens met je duffe kop uitruimen.

Van Wikipedia: "de decibel (meervoud decibels en niet decibellen!), afgekort tot dB, is geen eenheid, maar een logaritmische schaal om verhoudingen aan te duiden. Daarbij betekent 0 dB een verhouding 1, dus gelijkheid. Elke verhoging met 10 decibel betekent een vergroting met een factor 10. Een verhoging met 20 dB betekent dus een factor 100, een verhoging met 30 dB een factor 1000 enz. Vooral vermogensverhoudingen worden uitgedrukt in dB."

Mode schijnt te zijn: twee vaatwassers, een voor de vuile vaat en voor de schone (die laatste vervangt dan meteen een keukenkastje).

Toolboy

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Koop een merk en geen handelsnaam :wink:

Miele /asko /siemens/bosch dat zijn de betere merken.

cesje
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jun 2007 13:56

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door cesje »

in ons vorige huis hadden wij een Miele (besteklade bovenin) in een woord GEWELDIG!echt waar
na onze verhuizing kochten wij een BOSCH, geen slecht merk zou je denken, wat een ***DING, wast niet goed schoon, droogt slecht, ik wil heel snel weer een MIELE, prijs de dag dat die BOSCH kaduuk gaat!

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door rvkeuken »

wij hebben al 15 jr naar alle tevredenheid een bosch, volgende wordt weer een bosch.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door D1RK »

@ cesje

Als jou Bosch slecht droogde, staat alles wel goed, zowel het zout als glansspoelmiddel, want als deze fout ingesteld....

Zelfs Miele heeft wel eens klachten, maar hetzelfde oorzaak vaak.

De koudere programma's laten wel vaker condens achter...
Dit geld dus voor alle merken, maar een Bosch hoorde natuurlijk op de juiste waarde afgeleverd te worden, dus slechte service bij het bezorgen, hier is het en zoek het maar uit?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door Ron58 »

Zolang het geen indesit ariston, zeg maar alle merken die uit Italie komen ( vraag daar ook om in de winkel) kun je gerust een merk kopen whirlpool of zo iets.
Whirlpool = Bauknecht = Ikea en komen allen uit Italie.
Deze machines staan ook bij de vaklui slecht bekend, vooral wat betreft de levensduur.

Wij hebben in ons vorige huis een Bauknecht gehad waar met 6 jaar de deur uitdonderde.
Vorig jaar kochten we een huis met een keuken van 5 jaar oud, in deze keuken zat een Bauknecht vaatwasser ingebouwd, wat denk je, na een half jaar dondert ook daar de deur uit.
Als die deur er echt onverwacht uitvalt en je vangt hem niet goed op dan is de hele machine ontwricht.
Een paar onderdelen zoals sproeiarmen en waterpijpjes waren door de vorige eigenaar met tie-raps vastgezet en de manden waren al aan het roesten.
Deze stond dus ook op 6 jarige leeftijd bij het grof vuil.

Nu hebben we een Siemens, een van de modellen met de minste decibels, er gaat anderhalf keer zoveel vaat in en hij is perfect stil.

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Zeer slechte ervaring met AEG. Na 3 jaar volledig afgeschreven. Niet te verhelpen lekkage, waardeloze service. Gedonder met de laden/rekken waar de wieltjes steeds uitvielen. Tenslotte brak een geleiderail af (slecht laswerk). Kortom Pulp!

cesje
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jun 2007 13:56

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door cesje »

@d1rk

bedankt voor je tip, maar echt alles is volgens het boekje, altijd voldoende zout en glansspoel(stand 4) en ik gebruik altijd het hete programma 65*, ik spoel en veeg overigens ook altijd echt vieze pannen/borden altijd af voordat ik ze in de truus stop!
en ik neem ook altijd SUN of Calgonit blokjes met alles erop en erin.
Ik vindt de Bosch gewoon niet bevallen.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door mar53 »

BCC € 129,-- vandaag op de radio.

D,as de allerbeste

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door KlantAdam »

welke vaatwasser ? de siemens natuurlijk!

SIEMENS SE65T372EU toppertje of de siemens SE 60T391 EU

succes

Rakker71
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2007 08:00

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door Rakker71 »

Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met Siemens vaatwassers. In mijn vorige keuken zat een Siemens en in de nieuwe keuken hebben we ook weer voor Siemens gekozen (naar volle tevredenheid). Ik heb vrienden die een Miele hebben maar daar niet tevreden over zijn. Destijds bij aankoop van de keuken kregen we ook nog een advies over Asko vaatwassers. Die schijnen ook heel erg goed te zijn maar die was me toen te duur. Het is een Zweeds merk.

Groet,

Rakker1

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Welke vaatwasmachine!?

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Cesje
Juist de volgens boekje stand 4 zou wel eens lager kunnen, we krijgen in diverse regio's nu zachter water, zowel glansspoel als zout kun je vaak zuiniger, zie waterbedrijf, het schema van Bosch met jou waterleverancier, of haal een teststrookje voor de PH waarde, een plaatselijke winkel met service dus geen grote met verkopers, zou het ook vaak wel weten!
Proberen kan, en als het beter word... of slechter vlug weer terug!
merkloze blokjes werken net zo goed, soms beter, want die alles in een blokjes moet je de glansspoel leeg laten en zout soms ook, en de electronica weet dit niet!
Goedkope huismerk, veel zeep en minder zout en glansspoel erin of helemaal niets, dat werkte het beste, ik heb die dure weggegeven!
Action of Aldi, Lidl en huismerken van diverse supers!
De goedkopere werken bij mijn Bosch het beste, machine uit 1993!

Maar wel na ontkalken want er kwam na het ontkalken veel gruis in het fijnfilter... dus ik was ook eigenlijk te laat, maar kocht deze vaatwasser met gratis huis... of andersom...

@ Dikke Bertha,
Een oude AEG kwam uit eigen fabriek, en de huidige van Zanussi!
Nu geld voor deze gehele groep, dus ook Electrolux, Zanker, Marijnen, Bauknecht, dat de goedkopere Made in Italy zijn, en de duurste soms Made in Germany zijn, dus zoek kleine stikkers, eventueel achterzijde, dus er zijn slechte Italyaanse AEG en goede goedkopere Zannusi's uit Germany...

Dit was eind 2005 begin 2006 en het kan veranderen, maar 80% uit Italy en rest ,dus topmodellen...
Een Bosch is vaak duurder dan Siemens, maar die verkoop meer inbouw, en is hetzelfde, soms kun je de voordeliger vrijstaande slopen en zonder boven blad als inbouw ook vast zetten...
Ik had allen 2 hoekjes van metaal nodig, Hornbach 39 ct dus €0,78 extra.

Gesloten