Pagina 1 van 1

reclame consumentenbond online lidmaatschap zeer misleidend

Geplaatst: 29 jun 2007 17:58
door digibeet1951
Als online-lid van de Consumentenbond valt mij op dat de aanmeldingssite nogal misleidend is.
Voorbeeld van de huidige tekst:

Met Consumentengids Online heeft u op onze website toegang tot:

- alle ruim 300 testresultaten van onafhankelijk onderzoek
- archieven van alle bladen
- de interactieve Productvergelijkers
Binnen een paar stappen neemt u altijd de juiste beslissing en stapt u goed geïnformeerd een winkel binnen. Word daarom direct abonnee van Consumentengids Online.

De werkelijkheid op dit moment is dat slechts 103 tests raadpleegbaar zijn!!
Ook is er op dit moment geen mogelijkheid om de archieven van alle bladen te raadplegen..

Nogal kwalijk voor een consumentenorganisatie deze misleiding.
Op mijn mailtjes, waarin ik deze misleiding aankaart, wordt niet gereageerd.
Foei, consumentenbond.


Inmiddels, 29 juni 2007, nog steeds geen enkele verbetering van de mogelijkheden kunnen ontdekken.
Ook nog geen enkele reactie op mjn mailtjes ontvangen.
Ik ga nu mijn ontevredenheid ventileren op andere sites, zoals RADAR en KASSA.
In deze steeds commerciëler club heb ik geen vertrouwen meer. Mijn online abonnement zeg ik uiteraard op.

Re: reclame consumentenbond online lidmaatschap zeer misleidend

Geplaatst: 29 jun 2007 18:35
door Toolboy
Er is op dit forum:

Al meerdere malen melding gemaakt van de commercieele praktijken van de (consumentenbond) Deze organisatie is er voor zelf verrijking :wink:

Re: reclame consumentenbond online lidmaatschap zeer misleidend

Geplaatst: 29 jun 2007 19:14
door dimmes
:twisted:
Ik heb mijn abonnement opgezegd. Met ingang van 2007 is de prijs van bondonline met 73% verhoogd.
Inmiddels ben ik door de contacten die ik met de consumentenbond heb gehad er van overtuigd geraakt dat ze alles treden wat ze bedrijven vewijten.
1. Ik kreeg op 9 maart met dagtekening 7 maart de abonnementsfactuur voor de periode vanaf 1 maart 2007 met de bewuste verhoging.
2. Mijn protest werd beantwoord met het antwoord dat ze het jammer vonden dat ik per 1 maart 2008 mijn abonnement kon beëindigen.
Mijn protest dat een dergelijke eenzijdige wijziging leidde tot directe ontbinding werd niet gehonoreerd.
3. een brief gestuurd. In het antwoord hetzelfde ze hadden het in november op de website gezet. Nooit gezien!!! Gezien de klachten over hun product begrijp je ook wel waarom je die site niet veel bezoekt. Wat mislukte test resultaten, zonder inzicht in het totaal der resultaten.
4. De reden van de verhoging zou het verbeterde product zijn. Nooit iets van gemerkt, sturen ze 18 juni ineens een mailtje bezoek de vernieuwde website van de consumentenbond. Pardon, de verhoging was toch vanwege het verbeterde product.
5. De consumentenautoriteit gebeld. Alle lof trouwens voor deze dames en heren ook van Consuwijzer. (Maken trouwens naar mijn mening de consumentenbond overbodig). Deze gaven aan dat een dergelijke verhoging zonder persoonlijke mededeling niet kan.
6. Ik de consumentenbond weer gebeld. De vraag om de chef te spreken werd niet gehonoreerd. Later in het gesprek stond hij steeds fluisterend op de achtergrond. Ik uitgelegd wat er aan de hand was. Na wat gefluister met de chef beweren ze ineens wat in hun brief niet werd gemeld dat ze een email hadden gestuurd. Op mijn vraag daarvan dan het bewijs te mogen zien werd gezegd dat dat niet mogelijk was.
7. Een en ander kwam natuurlijk omdat ik nog steeds weigerde te betalen voor deze volgens mij ontbonden overeenkomst. Ik bood ze aan te betalen als ze de mail met daarin de door de Consumentenautoriteit gewenste tekst konden laten zien. Daar zouden ze pas moeite voor gaan doen als ik het liet voorkomen bij de rechter.

Nou ja allemaal te triest voor woorden en een oplichtersfirma waardig. Daar weten ze altijd wel wat van te vinden. Evenals over de KPN als die dat trouwens nog wel aangekondigd doet. Inderdaad maar waar kun je klagen. Dus niet het is een vereniging en de directeur is het klachtorgaan. Maar ja die wordt door de "klantenservice"behandeld.

De vraag is of we de rechterlijke macht hier in Nederland mee moeten lastig vallen, eigenlijk niet. Maar met name organisaties als de consumentenbond moeten wel tot de orde geroepen..

Radar besteedt hier svp aandacht aan. Hun eigen forum barst ook van de klachten over de slechte klantbehandeling en de onverhoedse prijsverhogingen en het wegzetten van allerlei deelproducten tegen extra betaling.

Overigens producttesten door de klant zijn overal op internet te vinden.

Re: reclame consumentenbond online lidmaatschap zeer misleidend

Geplaatst: 02 jul 2007 21:21
door penkstra
Belachelijk!!! Waar hebben we de consumentenbond nog voor nodig als ze zelf via dit soort commerciële praktijken hun leden een poot proberen uit te draaien. Hun commentaar op allerhande organisaties zogenaamd uit naam van de consument wordt nu wel érg ongeloofwaardig!

Tip voor iedereen: wend je bij consumentenproblemen tot Consuwijzer en boycot de Consumentenbond.

Redactie van Radar: een idee om hier aandacht aan te besteden in een uitzending??

Re: reclame consumentenbond online lidmaatschap zeer misleidend

Geplaatst: 28 jul 2007 14:07
door digibeet1951
Omdat de consumentenbond haar onlineleden (abonnementskosten 2007 inmiddels € 40,--!!) nog steeds in de maling neemt, heb ik onlangs een klacht ingediend bij de reclamecodecomissie.

De misleidende tekst (ruim 300 testen en archiefraadpleging van alle bladen) staat nog steeds op de Website. Schaamteloos blijft deze club haar (aspirant)leden belazeren.

Re: reclame consumentenbond online lidmaatschap zeer misleidend

Geplaatst: 28 jul 2007 14:24
door MAXIEM
@@@

Je kunt je al jaren afvragen of de Consumentenbond een bonafide of malafide organisatie is? Het antwoord daarop moet eenieder maar voor zichzelf uitmaken. Ik ben in elk geval nooit lid geweest!

Vriendelijke groet, Maxiem.

Re: reclame consumentenbond online lidmaatschap zeer misleidend

Geplaatst: 05 aug 2007 00:35
door D1RK
Bij een prijsverhoging mag je altijd opzeggen tenzij het duidelijk en tijdig is mede gedeeld, en dat was dus niet zo.

Dus je hoeft niets te betalen tot 2008.
Ook bij verzekeringen werk het zo, maar gezien de testen uit eind vorige eeuw, toen wist ik het al, samen met Konsumenten Kontakt en ze hebben het monopoly...

Ik hoef niet meer.