Pagina 1 van 2
Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 30 jun 2007 12:07
door walra088
Vandaag bij Micro Elektro Hulst geweest voor een combi-magnetron. Uiteindelijk 1 uitgezocht en een verkoper aangesproken. Blijkt apparaat niet op voorraad te staan en we konden het demo model meenemen. Op de vraag of dat met korting zou kunnen werd verontwaardigd gereageerd. Korting? Mijnheer, dat is een verzinsel van de Consumentenbond. In het echt werkt het zo niet. Alla, we wilden dan maar het demo model (dus zonder korting). Zegt de verkoper toch ijskoud: prima, ik heb er alleen geen verpakking bij. Aha, geen verpakking, dan dus toch korting? We betalen immers niet voor iets wat we niet krijgen? Begon die niet aan, want in de supermarkt kreeg je ook geen korting. Na even wat heen en weer gepraat te hebben, zijn we lekker weggegaan. Die combi magnetron hebben we nu goedkoper via het internet besteld. Wordt nog thuisbezorgd ook. Waardeloze zaak, voor mij de laatste keer geweest dat ik er binnen ben geweest.
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 30 jun 2007 18:19
door gravedigger
Ben je nou trots op jezelf?
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 30 jun 2007 19:22
door walra088
Ja zeker! Klant is koning en wordt je niet zo behandeld dan geen klant. Zo simpel is dat. Gelukkig zijn er ook nog zaken waar je wel gezien wordt als iemand die bijdraagt aan het salaris van de verkoper.
Gezien je reactie: toch geen medewerker van ME?
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 30 jun 2007 22:05
door magel725
Gezien je reactie: toch geen medewerker van ME?
En jahoor, daar is er weer één. Iemand die het niet met je eens is MOET natuurlijk wel bij de tegenpartij werken. Is iedereen die het wel met je eens is dan ook meteen werkzaam bij jou??
Even voor de goede orde: het is hier geen Marokko waar je op alles moet afdingen om de juiste prijs te betalen. Als ze bij de Micro Elektro een magnetron uitpakken en het stuk karton weggooien dat eromheen zat, waarom MOETEN ze dan korting geven? Als ze er niet vanaf moeten, of het model is net nieuw, dan is het logisch dat ze geen korting geven.
Ik zie daarom ook niet in waarom een verkoper die geen korting geeft ineens waardeloos is en de beschuldiging slaat helemaal nergens op. Jij bent aangebrand omdat je je zin niet krijgt, dat is iets totaal anders. Of om in jouw onzinnige woorden te spreken: "Je werkt zeker bij de concurrent van Micro Elektro?"
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 30 jun 2007 22:09
door Toolboy
Vaak staat er in de garantie/verkoop voorwaarden.
Alleen retouneren in de orginele verpakking
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 30 jun 2007 22:41
door magel725
Dat is je omruil mogelijkheid wanneer de winkel die aanbiedt. Bij een hygienisch produkt telt die sowieso al niet en garantie blijf je houden ook al is de verpakking weg.
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 30 jun 2007 23:16
door Accutron
Ik heb zelf jaren in die electro handel gewerkt en tot de dag van vandaag vraag ik me nog steeds af wat mensen nou daadwerkelijk willen kopen : een product of korting?
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 30 jun 2007 23:39
door walra088
Transport op eigen risico, volgens de verkoper. En dat dus zonder verpakking. Demo model waar Jan en alleman met zijn handen aan heeft gezeten, verpakking waar je wel voor betaald en niet meekrijgt? En dan nog de volle prijs betalen? Goeie zaak! Dames/heren beterweters: ik zou zeggen: op naar Hulst voor een combi magnetron!
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 01 jul 2007 00:32
door magel725
Transport op eigen risico, volgens de verkoper.
Is dat ooit wel eens anders? Als je een fles cola koopt en die valt uit je handen onderweg naar huis, krijg je dan ook een andere?
En dat dus zonder verpakking.
Spaar je kartonnen dozen dan?
Demo model waar Jan en alleman met zijn handen aan heeft gezeten,
En daar wordt die magnetron minder waard door? 10 mensen die de deur open en dicht hebben gedaan? Als hij daar al niet tegen kan zou ik hem inderdaad niet kopen.
verpakking waar je wel voor betaald en niet meekrijgt?
Wat wil je nou kopen? Een kartonnen doos of een magnetron? Is die kartonnen doos voor jou dan zoveel meer dan 1,50 waard? Ik neem aan dat de Micro Elektro vast wel 1,5 euro (prijs van een grote kartonnen doos) van de prijs had afgehaald, maar ik heb zo het vermoeden dat dat niet genoeg was geweest voor je...
En dan nog de volle prijs betalen? Goeie zaak! Dames/heren beterweters: ik zou zeggen: op naar Hulst voor een combi magnetron!
Inderdaad, je kunt zo naar Hulst om hem alsnog op te halen. Webwinkels sturen vaak ook artikelen op zonder originele doos, dus straks mis je die misschien alsnog en kun je net zo goed een refurbished toestel gekregen hebben.
Dit is gewoon weer een typisch Hollands trekje. Je hoort het woord "showmodel" en het eerste waar je dan aan denkt is "korting". Waarom? Omdat er misschien wel 10 andere mensen aan je artikel hebben gezeten (oeps, de mensen in de fabrieken vergeten we meteen maar even) en er een vetvlek op hebben gemaakt (dit is uiteraard niet op te lossen door er even een doekje over te halen; iets wat je sowieso zou doen) , bovendien is er zuurstof bij gekomen en is het apparaat misschien wel bedorven. Nee, wanneer een ongebruikt en nieuw apparaat zomaar in de open lucht staat, waar iedereen er naar kan kijken, dan moet de winkel absoluut veel minder rekenen voor het apparaat. Wat een schande als ze dat niet doen! Irrationele angst noemen ze dat.
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 01 jul 2007 06:26
door hharteman
De meeste zaken gooien de dozen van de opgestelde apparatuur ook gelijk weg.
Stel je hebt 200 apparaten in de winkel staan.
Dan neemt dat een lekker beetje ruimte in die je wel voor betere zaken kunt gebruiken.
Marges zijn tegenwoordig zo laag dat er weinig ruimte is om te onderhandelen.
Zeker voor een magnetron waar misschien wel €15 op zit.
Moet je hem dan maar weg geven?
Zeker niet als het nog een gangbaar model is.
Kan niet de doelstelling zijn van een winkel.
Bij een winkeldochter wil je nog wel eens water bij de wijn doen.
De reactie waardeloze zaak is voor wat dit betreft zeker niet van toepassing.
Denk dat de meeste winkeliers zo zouden reageren.
Tegen een webwinkel is niet te concureren en deze kan altijd goedkoper zijn.
Alleen voor de service ben je over het algemeen daar slechter af.
Zolang het niet stuk gaat allemaal prima.
Just my 2 cents
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 02 jul 2007 23:19
door Nita
hharteman,Als ik iets koop wil ik Nieuw en dus niet iets voor de volle mep waar jan en alleman met de tengels hebben aangezeten,in de juiste verpakking met alles erop en eraan.Overigens heb ik ooit een strijkbout bij die firma<in andere tad> gekocht die het na 2 dagen al begaf.'LEKKEN"Teruggebracht naar de winkel en ....4 weken zonder strijkbout gezeten.kreeg geen ander moest wachten op reparatie.Goede service dus.
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 03 jul 2007 00:10
door magel725
En wat maakt het uit dat een paar man er aan heet gezeten? Zelf zit je er toch ook aan?
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 03 jul 2007 09:56
door jiping
Het is in ieder geval meteen gezegd.
Ik had een tv uitgezocht en thuis laten bezorgen,
hij was zilverkleurig maar er zat zo'n bruinige waas over zoals je dat weleens bij van dat zilverkleurig plastic ziet.
Beeldbuis onder de stof,
hoekje van de plastic behuizing eraf,
compleet andere afstandsbediening,
géén gebruiksaanwijzing
bruine randen om de knopjes van het veelvuldig indrukken.
en waneer je stukjes folie ter bescherming eraf haalde kon je zien dat het plastic al verkleurd was.
Ongevraagd dus een showroommodel afgeleverd,
werdt nog eens ontkent ook,
volgende dag meteen in de winkel wezen kijken en het showroommodel was toevallig ook uit de schappen.
in de garantievoorwaarden stond ook nog in de keine lettertjes,
"deze voorwaarden zijn niet van toepassing op showroommodellen"
Meteen op laten halen en geld terug gevraagd en mijn tv ergens anders gekocht.
Waarom doen winkels zoiets vraag ik me dan af...
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 03 jul 2007 14:39
door Nita
magel725, Daarom noemt men het ook SHOWROOM model"niet nieuw dus".En wat is een paar man.....2......100?
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 03 jul 2007 14:47
door Nita
jiping,....Je kan er maar vanaf zijn.
GR. Nita.
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 03 jul 2007 15:08
door langerjan
Nita kom eens met een fatsoenlijke bijdrage i.p.v. zinloos commentaar te leveren
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 03 jul 2007 15:27
door Nita
Mijn fatsoenlijke bijdrage is MIJN MENING en ondervinding.En de jouwe????
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 03 jul 2007 22:07
door magel725
magel725, Daarom noemt men het ook SHOWROOM model"niet nieuw dus".En wat is een paar man.....2......100?
Bij een tv kan ik dat snappen omdat de beeldbuis dan een onbekend aantal uren gedraaid kan hebben (en zelfs dat zal bij een nieuw model tv niet spectaculair zijn). Maar bij een magnetron kan ik me niet indenken wat het voor kwaad kan dat 10, 100 of 1000 mensen ernaar gekeken hebben. Van oogcontact wordt een magnetron niet slechter en als 100 mensen het deurtje open en dicht doen; so what? Daar kan ie hopelijk toch wel tegen. Het is niet dat 1000 man er zijn eten in heeft bereid... Waar maak je je dan druk om?
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 07 jul 2007 13:58
door walra088
Magel, waar maak je je nou druk om? Wij klanten zijn allang naar een andere zaak waar de service wel goed is.
Re: Waardeloze verkoper bij Micro Elektro Hulst
Geplaatst: 07 jul 2007 14:53
door D1RK
Een demo zonder doos?
Is alles wel aanwezig, soms ontbreekt het boekje, kabeltjes en zo...
En de winkel exemplaren worden soms geruild voor defecte, want die repareren we later wel eens...
Dus soms is daar een exemplaar wat omgeruild is!
Dat de vragen steller online goedkoper uit is,
Mijn wasmachine heeft geen winkel, verwarming, verkopers en advertentie geplaatst, ook de voorraad van importeur, dus daarom was deze erg veel goedkoper!
Helaas komen er steeds meer mensen die wel kijken en daarna online kopen, dus ze werken voor hun grootste concurenten!
Media Markt, met pen en papier kwam ik ze tegen en later bij ophalen wasmachine weer!
Verder was voor mij de garantie en service belangrijk!
Hoewel de online winkel totaal geen service zou kunnen geven, bij Samsung geeft de importeur 24 uurs service en 2 jaar garantie!
Dus als ik voor 10.00u bel meestal dezelfde dag nog iemand langs!
Gezien de korting dus geen intresse in extra jaren garantie gezeur!
Verder kun je zowel dit officiele service center ook later bellen, of een onafhankelijk reparatie bedrijf!
Ook zal geen enkele winkel praktijk dingen vertellen, zoals het klepje voor de pomp, deze zeef moet je toch 2a3 keer per jaar legen, en dat klepje zit niet zo makkelijk te openen, de zeef zelf is wel goed!
Dit lees ik tenminste vooraf, en accepteerde dat!