LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone UMTS hoge rekening.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MTrap
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2007 15:01

Vodafone UMTS hoge rekening.

Ongelezen bericht door MTrap »

LS,

Ik heb een standaard mobiele abonnement van 27,50 p/m bij Vodafone.
Ik maak gebruik van een Samsung sgh-I600 toestel.
Hiermee kan je dmv Wifi op het toestel internetten.
Thuis heb ik een wifi router , waarmee ik dmv wifi op mijn toestel internet.
Ik browse een beetje op internet en heb met push mail getest.
In mei ben ik benaderd door vodafone dat ik extreem hoge kosten heb gecreeerd. Kosten 1800,- euro !!!! (over de maand Mei en Juni)
het blijkt dat ik lang lopende UMTS sessies had openstaan.
Dit uiteraard tot mijn verbazing want ik weet niet beter dat ik alleen gebruik heb gemaakt van mijn wifi verbinding thuis. (Ik heb nooit een waarschuwing of iets dergelijks gekregen op mijn toestel dat ik gebruik maak van een UMTS verbinding)
Vodafone stelde voor of ik even 600,- aan aanbetaling wou overmaken.
Ik ben hiermee niet akkoord gegaan en vodafone had mij binnen 10 minuten afgesloten.
Ik heb de situatie schriftelijk kenbaar gemaakt en dat ik niet van ben om 1800,- te betalen. Ik heb het geld niet, ik wil het niet betalen en ik ga het niet betalen !!
ik heb schriftelijk naar een specificatie gevraagd en heb deze ook ontvangen. daarin is duidelijk te zien dat ik op 2 a 3 sessies na totaal geen data heb verbruikt. Echter rekent Vodafone per tijd !
terwijl andere telecom profiders per data berekend.
De tarieven zijn niet op de website van vodafone te achterhalen.
ik heb schriftelijk voorgesteld om met een passende tegemoedkoming te komen.
De brief is eind mei opgesteld en heb tot nader geen bevestiging en/of reactie mogen ontvangen.
Ik heb vodafone een rode kaart gestuurd dat ik de automatische incasso in heb getrokken.
Tot mijn verbazing heeft vodafone geld van mijn rekening afgehaald.
ik heb direct daarna het geld via de bank gestoneerd.
Nu vraag ik me af of er meerdere personen met het zelfde probleem rondlopen betreft ongewilde UMTS verbindingen waardoor hoge kosten zijn ontstaan.

MvG M. Trap

pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

Re: Vodafone UMTS hoge rekening.

Ongelezen bericht door pruppie »

http://www.vodafone.nl/Vodafone/Attachm ... 052007.pdf

Op de 4e pagina staat dat je bij een basis abo (dus zonder gebruik te maken van blox) je 75 cent per 15 minuten internet betaald... De tarieven worden duidelijk vermeld op de tarieflijst, ook het feit dat je per tijd -en niet per hoeveelheid data- betaald. Wanneer je je contract aangaat geef je te kennen dat je de accoord gaat met de tarieven van je provider.
Het is dus zeer vervelend, maar Vodafone mag dit zo in rekening brengen. Ik wens je veel succes, hopelijk zal Vodafone coulant zijn en een gedeelte kwijtschelden, maar ik zou er niet bij voorbaat vanuit gaan als ik jou was.

Fully
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 sep 2005 23:55

Re: Vodafone UMTS hoge rekening.

Ongelezen bericht door Fully »

er zijn twee verschillende dingen...
- je kunt met WiFi een verbinding maken met je router thuis
- je kunt ook een UMTS verbinding opzetten via je toestel en die verbinding vervolgens benaderen vanaf je PC of laptop via de router.

uit jouw verhaal concludeer ik dat het laatste het geval is geweest (of zelfs een combinatie van beide)

vwb het rekenen in tijd: dat is standaard bij de Vodafone Basis abonnementen. Wil je op een andere maniert getarifeerd worden dan zijn daar afhankelijk van het soort gebruik
(browsen, push email, blackberry, etc) andere soorten abonnementen voor.

Dirkie
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Vodafone UMTS hoge rekening.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Bij dit soort zaken is het zeker aan te raden om goed te lezen en niet meteen aan de slag te gaan.
Over de voorwaarden in het contract is al genoeg geschreven. Dat was gewoon een kwestie van lezen.
Een ook voor het gebruik van WiFi had het geholpen om eerst even de handleiding te lezen en dat met name de pagina's 175-178. Daar staat hoe je WiFi moet aanzetten en hoe je een verbinding moet maken middels WiFi.
Ik heb nooit een waarschuwing of iets dergelijks gekregen op mijn toestel dat ik gebruik maak van een UMTS verbinding
Dit is wel zichtbaar op het scherm, zie pagina 20 van de handleiding.
Even lezen had je zo wel € 1800,00 kunnen besparen :(

Wat nu te doen?
Volgens mij staat Vodafone in haar recht om je te vragen om dit bedrag te betalen. Het intrekken van je incasso en het storneren van een al gamaakte incasso werken alleen maar in je nadeel.
Ik zou proberen om het geheel aan Vodafone uit te leggen en proberen om tot een betalings regeling te komen. Het moge duidelijk zijn, dat je niet in 1 keer 1800 euro kunt betalen en ook 600 euro is aan de hoge kant.

pelaminoskep
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 sep 2005 12:24

Re: Vodafone UMTS hoge rekening.

Ongelezen bericht door pelaminoskep »

Ik zou inderdaad het bedrag gewoon betalen (evt via een regeling), en dan via de klachtenafdeling van vodafone je klacht aangeven, ze zijn vaak redelijk coulant (hoewel het hier wel om een erg hoog bedrag gaat). Ik denk dat je zo het minst in de problemen komt :S

pelaminoskep
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 sep 2005 12:24

Re: Vodafone UMTS hoge rekening.

Ongelezen bericht door pelaminoskep »

Ik zou inderdaad het bedrag gewoon betalen (evt via een regeling), en dan via de klachtenafdeling van vodafone je klacht aangeven, ze zijn vaak redelijk coulant (hoewel het hier wel om een erg hoog bedrag gaat). Ik denk dat je zo het minst in de problemen komt :S

pelaminoskep
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 sep 2005 12:24

Re: Vodafone UMTS hoge rekening.

Ongelezen bericht door pelaminoskep »

Ik zou inderdaad het bedrag gewoon betalen (evt via een regeling), en dan via de klachtenafdeling van vodafone je klacht aangeven, ze zijn vaak redelijk coulant (hoewel het hier wel om een erg hoog bedrag gaat). Ik denk dat je zo het minst in de problemen komt :S

pelaminoskep
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 sep 2005 12:24

Re: Vodafone UMTS hoge rekening.

Ongelezen bericht door pelaminoskep »

Ik zou inderdaad het bedrag gewoon betalen (evt via een regeling), en dan via de klachtenafdeling van vodafone je klacht aangeven, ze zijn vaak redelijk coulant (hoewel het hier wel om een erg hoog bedrag gaat). Ik denk dat je zo het minst in de problemen komt :S

TurboTomnl
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2007 01:08

Re: Vodafone UMTS hoge rekening.

Ongelezen bericht door TurboTomnl »

Absoluut niet betalen. Zodra Vodafone het geld binnen heeft, maak je geen kans meer om er iets van terug te zien. 1800 euro is veel geld. Dat staat niet in verhouding tot de kosten die zij gemaakt hebben.

Ik heb vrijwel het zelfde meegemaakt. 1300 euro aan GPRS kosten in de maanden mei en juni. Vodafone reageert niet op aangetekende klachtenbrieven en communiceert alleen in de vorm van facturen en dreigbrieven.

Mijn verhaal: Vodafone GPRS: 13 euro per e-mail

noaensyl
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2007 16:12

Re: Vodafone UMTS hoge rekening.

Ongelezen bericht door noaensyl »

ik herken het verhaal van mtrap
ik heb sinds eind juli een umts aansluiting van ongeveer 50 euro p/m bij vodafone.
ik ben nu afgesloten. wij kregen een sms met de vraag of we direct contact op wilde nemen met vodafone.
bleek dat de kosten van het umts gebruik in de maand juli (ik heb hem eind juli gekregen) 300 euro en de maand augustus 1600 euro zijn.
ik barstte echt in tranen uit en heb behoorlijk zitten huilen. ten eerste was ik hierover niet goed geinformeerd
ten tweede is het niet zo dat ik 24 uur op internet heb gezeten met umts. ik heb af en toe youtube aangehad en wat videos bekeken en nu hoor ik van veel dat dat een groot deel van de oorzaak zou zijn.
ik vind dit echt ronduit belachelijk dat dit o extreem duur is en dat dit nooit aan mij verteld is van te voren. anders had ik dit nooit gedaan natuurlijk. nu zit ik hier ook nog eens een jaar aan vast en ik heb gewoon geen idee waar ik het geld vandaan moet halen.
ik snap niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. natuurlijk had ik beter moeten lezen hoe het werkt maar toch vind ik het ook wel hun verantwoordelijkheid hun klanten te informeren over hetgeen ze verkopen. t mobile heeft een web n walk kaart voor al 60 euro all in. dus ongeacht hoelang je erop zit. wat een verschil is dit dan. bijna 2000 euro in een paar weken.
ik vind het schandalig. hoe kom ik hier vanaf en hoe kan ik dit aanpakken?
ik zit echt met mijn handen in het haar.

paul gerarts
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2007 21:55

Re: Vodafone UMTS hoge rekening.

Ongelezen bericht door paul gerarts »

--------------------------------------------------------------------------------

Ook ik heb in Maart een Umts abonnement afgesloten en je raad het al, ik was op zakenreis in Hamburg en heb vanuit het hotel op mijn laptop ingelogd via het externe Umts modem.
Ongeveer een 2 to 3 uurtjes via msn enz. bezig geweest.
Krijg ik een rekening van net geen € 900,-.
Waanzinnig.
Hoe kunnen we deze vodafone praktijken een halt toe roepen?
Ik betaal wel nog voor het abonnement € 48,- per maand maar durf Umts absoluut niet meer te gebruiken.
Vodafone in mijn ogen zijn jullie nog erger als criminelen.

Gesloten