LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Statiegeld voor gasflessen. (voor op de camping)

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
kamphuis73

Statiegeld voor gasflessen. (voor op de camping)

Ongelezen bericht door kamphuis73 »

Ik heb een vraag. Hoe is het mogelijk dat als ik een gasfles koop dat het "statiegeld" niet retour word gegeven als ik deze fles wil inleveren. Men zei tegen mij dat dit "eigendomsflessen" waren. Die gaan 10 jaar mee en dan kun je ze weggooien. Waar betaal ik dan statiegeld voor. Statiegeld zorgt er voor dat schadelijke stoffen voor de natuur weergebruikt kunnen worden en niet in de natuur terecht komen.
En dan net wanneer het onderwerp klimaatverandering zo hot is. Ik snap het niet. Zou iemand mij dit kunnen uitleggen hoe ik mijn statiegeld wel terug krijg. (ik heb het gevoel dat ik opgelicht word) Ik wil niet de flessen niet vullen, dus dan krijg ik ook niets voor de flessen weer, want dat kost geld.

groeten,

D1RK

Re: Statiegeld voor gasflessen. (voor op de camping)

Ongelezen bericht door D1RK »

De flessen zijn bedoeld voor gebruikers, die binnen een jaar meerdere flessen nodig hebben, bij ruilen voor volle moet je altijd het jaartal bekijken want je hoort een gelijkwaardige of nieuwere te krijgen!

Dus accepteer geen 9 jaar oude, voor deze pas gekochte!
Als je erg weinig nodig hebt zijn de kleine blikjes, wegwerpdingen goedkoper!

Zelf vullen is verboden, of soms is een benzine of lampolie/brander voordeliger!

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Gewoon gelul van Dirk.Je koopt een gasfles
eenmaal en is hij leeg dan ruil je hem om betaal
je alleen de inhoud.Gasflessen worden gekontroleerd
door stoomwezen 1x in de twee jaar dacht ik dus heeft
niets met jaartal te maken.

caruso

Ongelezen bericht door caruso »

Tja, wederom een reactie van DIRK.....
en wederom een die aantoont dat-ie alleen verstand van wodka heeft!
Dat zuipt-ie teveel en slaat naar z'n hersenpan......maar daar zat al niks in!

frenkievee

Ongelezen bericht door frenkievee »

Toch heeft Dirk gelijk (ken Dirk niet, want ben nog niet zo lang hier).

Gasflessen mogen maximaal 10 jaar meegaan. Na 10 jaar worden ze uit de roulatie gehaald. En je koopt inderdaad een keer een gasfles en betaal je de fles + het gas en als hij (bijna) leeg is, kun je hem omruilen voor een volle, waarvoor je dan alleen het gas betaald.

Bij CampingGaz, die blauwe gasflessen, is dat altijd al zo geweest en het maakt niet uit hoe oud de fles is. Als je er eenmaal een hebt, dan kun je hem zonder mankeren omruilen voor een volle. Deze mag echter max 10 jaar oud zijn.
Bij de groene is het omruilsysteem pas een aantal jaren van kracht en gelden dezelfde regels.

De gasfles blijft echter altijd je eigendom en je kunt hem dus niet inleveren bij het bedrijf waar je hem gekocht hebt.

caruso

Dan heb ik zeker mijn gezicht mee want ik heb toch echt twee jaar geleden gasflessen ingeleverd en het statiegeld teruggekregen....
En verder zal het me jeuken!

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 10 Jul 2007 16:15 door caruso

--------------------------------------------------------------------------------

Dan heb ik zeker mijn gezicht mee want ik heb toch echt twee jaar geleden gasflessen ingeleverd en het statiegeld teruggekregen....
En verder zal het me jeuken!
Dat zal dan wel caruso want normaal koop je zo'n fles
dus niks geen statiegeld.Wat ik bedoel bij Dirk is het
jaartal.Het maakt nml.niets uit want de flessen worden
om de zoveel tijd gekontroleerd.

tinne

Ongelezen bericht door tinne »

OEF, Durf bijna niets te zeggen, maar als ik een gasfles van een jaar of 2 koop betaal ik daar meer statiegeld op als voor een 9 jaar oude, en inderdaad Caruso, we zullen ons gezicht wel mee hebben, want ik krijg ook altijd mijn statiegeld terug....... (is apart stickertje op de gas fles..)

gewoon bij de doe het zelf zaak in het dorp .....

mvrgr.Tinne

caruso

Hoi Tinne, wij hebben natuurlijk niet zo'n neus als Pinokkio....oeps sorry, Gozik/D!RK bedoel ik natuurlijk!

tinne

Ongelezen bericht door tinne »

schijnbaar toch wel.........

gr. Tinne

kamphuis73

Ik weet niet of dit mijn bedoeling was om hier een fete te starten. Ik ben iemand die hier niet van op de hoogte is. Gaarne wil ik weten of er uiterlijk verschil is met flessen die voorzien zijn van statiegeld of dat het eigendomflessen zijn. Er zit wel een sticker op van een leverancier en daar ben ik ook geweest. Het is zo'n grijze fles van 5,5 kg. Ik hoop dat ik wel met een beetje respect behandeld wordt. Ik vind het niet normaal dat jullie elkaar zo afmaken op het internet. Spreek met elkaar af en vecht het op een andere manier uit. Alvast bedankt.

caruso

Het is "vete" en niet "fete". :D
En ik zal je niet vermoeien met alles omtrent D!RK en al zijn aliassen.
Daar is dit topic te klein voor, niet genoeg Mb's opslag!

frenkievee

Ongelezen bericht door frenkievee »

@Kamphuis73,

Er zal geen uiterlijk verschil zijn. Het stickertje zal hooguit een reclame uiting zijn van de verkoper en zal niets te maken hebben met eventueel statiegeld.
Zie voor de rest mijn eerste reactie (die dacht ik toch behoorlijk serieus was).

groet, frenkievee

kamphuis73

Dit is de reactie van bp nederland:

"Dit is voor ons moeilijk te zeggen omdat wij de flessen niet kunnen zienen niet weten om wat voor flessen het gaan. Het is waar dat er eigendomsflessen zijn en statiegeldflessen. Als u een fles heeft waarstatiegeld op zit dan heeft u destijds een statiegeldformulier ontvangen zodat u geld terug zou krijgen op het moment dat u de fles ging inruilen. Het beste kunt u gaan naar een andere dealer om te kijken wat voor advies hij u kan geven."

Dit lijkt mij dan wel duidelijk. Bedankt voor jullie tijd en inzet.
Hierbij sluit ik deze topic.

Nita

Ongelezen bericht door Nita »

caruso,niemand zit hier meer te wachten op uitleg over de aliassen van Dirk.Dat weten we nu wel.Het verhaal van pinocio kennen we ook allemaal.en....v/foutjes maken we allemaal wel eens, ook gij Brutes.
Koop zelf ook de kleine gasflessen (gewoon weggooien dus) weet dus niets van het statiegeld.

Wel de vr.gr.................Nita.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Allemaal behalve Caruso,,,

Die luisterde toch nooit!

Als je een fles van oude dan 10 jaar inleverde mogen ze deze weigeren!
In Spanje heeft iemand een Campinggas fles gekregen die te oud was, en hij mocht van 4 handelaren een nieuwe kopen, want die oude werden geweigerd!

Dus daarom liefst indien mogelijk een redelijke fles, dat hoorde bij dit ruilsysteem, maar zonder merk op type en inhoud fles is het lastig, en de vragensteller is dus nu boos omdat iemand mijn antwoorden matig vind, terwijl het weer door enkele andere word tegengesproken!

Caruso geeft zelf alleen kritiek op mij, gaat zelden op het onderwerp in, of ook broodje aap.
Niemand hoeft mijn gelijk te geven, als het fout is geef ik het graag toe, zelfs wil ik de fout herstellen, maar omdat Gozik en ik ooit toegaven dat we via 1 IP nummer internet deelden, bij kranten normaal, en hij vind dat dus niets?
Dat we goede buren waren, en lange tijd zelfs werkgever/nemer..
maar je leerde van elkaar en vullen elkaar aan.

Beter lezen geeft minder irritatie!

Nita

Dirkieboy het is al goed.Soms zet je inderdaad iets onsamenhangends neer maar dat(doen we allemaal wel eens)allee,tuffen en doorgaan met het statiegeld ja dan nee op de gasflessen.tussen () vragensteller was niet boos op jou.
gr...........Nita.

kamphuis73

Beste dirk,

Ik wil ff rechtzetten dat ik niet boos ben op jou. Ik vind het ongepast hoe de anderen over jou oordelen. Ik ken jou niet en ook al kende ik je dan zou men iemand in zijn eigenwaarde laten. Mischien hebben de anderen wel gelijk, mischien ook niet, (ik weet het niet) maar ik denk niet dat dit forum de plek is om dat soort dingen uit te vechten op die manier. Ik maakte ook een typefoutje en kreeg ook gelijk van voren. so what. Als jij jou antwoord heb gegeven moet de ander maar zien wat hij of zij daar mee doen. Heb schijt aan de rest.

ps: heb jou verhaal ook gehoord van de leverancier, maar dacht dat ik opgelicht werd.

bedankt voor jou inzet en tot de volgende keer :lol:

Nita

Kamphuis :) :) :) :) :wink:

caruso

Hé Dirkie/Gozikje

jammer voor jou maar ik blijf toch lekker reageren op jouw bijdrages op de manier die ik wil!
Als je constant lariekoek en apekool verkoopt en doet alsof je overal verstand van hebt, zal ik je elke keer weer van repliek dienen.
En als je eens verder kijkt dan je neus lang is zul je zien dat ik ook inhoudelijk kan reageren op vragen enz.
Helaas gaat dat voor jou en je honderd aliassen niet op!

Gesloten