Pagina 1 van 2

Het drama Digitenne

Geplaatst: 11 jul 2007 10:55
door jdek
Hier mijn klachtenbrief naar Digitenne

Op 10 juli 2007 heb ik het nieuwe huurpakket Digitenne opgehaald bij T for Telecom.

Na de zeer eenvoudige installatie in 10 minuten, de rest van de dag bezig geweest om de boel te activeren. Het kaartje via het 0800 nummer actief gemaakt, na vijf minuten zou ik zenders kunnen ontvangen.

Na een half uur nog steeds geen ontvangst, dus probeer ik via de telefooncel de helpdesk te bellen.
Onbewust van de hoge, zeer hoge kosten starttarief 1,40 euro en na enkele toestinslagen 3x verbinding verbroken ruim 5 euro van mijn chippas weg.

Vervolgens terug naar de winkel T for telecom Blokhuis Lisse.
Ik vraag daar netjes om te proberen een werkbaar systeem te maken. Dhr.xxxxx, eigenaar laat mij op voorhand weten geen trek te hebben in het aansluiten van het apparaat door te melden geen tv’s maar alleen monitoren in de zaak te hebben. Terwijl er een Digitenne set in de winkel staat aangesloten. 2 stekkertjes omwisselen was hem te veel.

Ik wordt vervolgens geholpen door een winkelmeisje, die mij liet weten dat ik wel wat zorgvuldiger met de apparatuur mocht omgaan. Hoezo, zorgvuldiger vroeg ik, heb je mij onzorgvuldig zien omgaan met het spul? Nee dus. Het kastje zat niet ingepakt in het binnendoosje, waarop ik als klant direct de zwarte piet kreeg.
Dus onzorgvuldigheid zal wel de oorzaak zijn.

Vervolgens gaat het meisje bellen met de helpdesk KPN.
Oorzaak, het abonnement was nog niet geactiveerd. Omdat ik in juni ook al een Digitenne had besteld ”te snel geef ik toe” moeilijkheden met Casema opzeggen wat achteraf ook gewoon weer moeilijk doen en kul was, want ik ben nu ook per 1 juli volgens de regels van dat abbo af.
Maar daarom heb ik Digitenne in juni weer even (volgens de regels) willen opschorten maar dat kon niet dus afgezegd. Er was ook nog geen ontvanger verstuurd.

Ik weer naar huis, apparaat aangesloten weer niets geen ontvangst. Weer terug naar T for telecom, Ik vraag nogmaals zeer duidelijk hetzelfde ”laten we nogmaals samen proberen een goed werkend systeem te maken”
Er wordt nog steeds van uitgegaan dat de apparatuur goed is. Mijn kaartje getest door het winkelmeisje. Ze zegt kaartje werkt nu op de demoset in de winkel. Ook nog een keer gebeld met KPN helpdesk. Alles van horen zeggen want bellen gebeurt achter gesloten deuren bij T for Telecom.
Ik heb echt het gevoel dat ik wordt geholpen met het idee
”dit kost meer dan het oplevert”

Ik word weer verzocht het apparaat thuis te testen. Ze blijft het uitsluiten dat het aan de apparatuur ligt. Dat gebeurt nooit zegt ze demonstratief.

Na 4x naar T for Telecom werd ik wel wat gedemoniseert.
Dhr xxxxx vroeg mij tussen het helpen van een klant in ”werkt het nog niet” Ik liet hem geïrriteerd weten dat ik tegen hem en het winkelmeisje een klacht ging indienen.
Dhr.Luiks werd daarop boos, en reageerde fel. Ik ben met een klant aan het praten, waarop ik ook weer bozer liet weten niet met de klant te praten maar naar een onderdelenrek staarde.

Ik werd vervolgens na lang wachten geholpen door de 3e man in de winkel.
Vertelt u mij het probleem is? Goed zeg ik, maar ik wil eerst de namen van de personen die mij voorheen geholpen hebben, want ik wil een klacht tegen hen indienen.
Nou zegt de man, laten we nu eerst over het probleem hebben.

Toen werd het helemaal fraai. Ik laat dus weten dat die man ”ik wijs daarbij naar dhr.xxxxx”.
Begint de 3e man ineens denigrerend naar mij te doen. Als u gaat wijzen naar de mensen dan kap ik het gesprek af. Want dat vond hij onbeschoft.
Ik zeg tegen hem dat hij dreigt het gesprek te beëindigen wegens onbeschoft wijzen naar die man, terwijl hij eerder nog de naam niet of nog niet wilde geven? Dat is intimidatie. Als ik de naam had gehad, had ik hem netjes dhr.xxx genoemd.
Oké, vond hij toch wel een argument. Hij wilde de apparatuur omruilen, iets wat hij eigenlijk niet mocht doen. Zij waren distributeur, en alle klachten gingen via de KPN helpdesk. Het leek mij dat de apparatuur omgeruild werd, alhoewel?
Ik heb het in ieder geval helemaal gehad met T for Telcom. Daar kom ik nooit meer.

Thuisgekomen heb ik nog steeds hetzelfde probleem 00% ontvangst 0 tv en 0 radio zenders.
Weer met mijn mobiel naar de KPN helpdesk gebeld, xxxxx beantwoorde maar ook zij kon mij geen hulp bieden. xxxx zegt op de wissel van apparatuur, misschien heeft de winkel een heel foute partij gehad. Het betreft de huur kit van Topfield.


Oké, dan maar weer een retour nummer?

xxxx bezwoer me bijna dat ik het apparaat ook in de winkel kon terugbrengen, terwijl de winkel bij hoog en laag liet weten het via de post moest retourneren.
Technische dienst kon mij pas na 24 uur te woord staan wegens drukte. Aldus xxxx.
Jaja, dat begrijp ik “enigszins sarcastisch”, als iedere nieuwe klant zo aan zijn 10 installatie minuten begint!

Eigenlijk vond ik het van de zotte dat je als nieuwe klant met activatie problemen 24 uur moet wachten op “echt” technisch advies. Als het tenminste niet wordt; Stuur maar op dan krijgt u wel ooit eens een nieuwe! Nou, we zullen zien.
Ondertussen heb ik geen ontvangst, maar mag wel abonnementskosten betalen.


U begrijpt dat op een zodanig manier het nieuwe tv kijken niet echt gewaardeerd wordt.
Veel telefoonkosten, 4x benzine heen en terug naar de winkel, vrije dag verknalt door onwillige verkopers. Dat mag zich wel vertalen in een fikse vergoeding.

Zo, dit probleem even lekker van me afgeschreven, geef ik het terug aan klantenservice KPN, met een afschrift aan Tros Radar Forum.
Echter heb ik daar geen tv ontvangst mee welke ik in Digitenne wel zag zitten, dus zoek ik naar een goede oplossing welke ik nog hoop van KPN te krijgen.
Vervangers zijn er nog genoeg. Betalen voor deze service doe ik niet, dus hoe mijn abbo er ook uit gaat zien: Eerst goede levering vanaf die datum wordt er betaald. Leve de wettelijke 7 dagen zichttermijn.

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 11 jul 2007 11:03
door jdek
ps namen vervangen door xxx
Ik hou de lezers op de hoogte bij positief en negatief nieuws

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 12 jul 2007 01:30
door Marssjo
Wie gaat er nou voor Digitenne naar een T for Telecom winkel en niet naar een Primafoon, MediaMarkt enz. Was dus niet zo slim achteraf.
Ik vind het wel een warrig verhaal, heb je nu zelf vastgesteld dat jouw kaart in de winkel werkte? Zo ja, heeft jouw ontvanger thuis wel voldoende signaalsterkte ? Nederland 1,2 en 3 en een regionale zender moeten het ook zonder kaart doen omdat deze gratis te ontvangen zijn. Helpt het om opnieuw naar zenders te laten zoeken? Alleen roepen "hij doet het niet" is ook erg simpel.

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 12 jul 2007 12:42
door Martin1976
inderdaad beetje warrig verhaal, 'k heb nog nooit zo'n eenvoudige installatie van apparatuur meegemaakt, gewoon pluggen en draaien. Perfect beeld en geluid, staat goed omschreven in de handleiding!

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 13 jul 2007 11:48
door jdek
Ja, ik begrijp het. Het is warrig.
1e, waarom ik naar T forn Telecom ging. Dit was voorheen de primafoon winkel in de bollenstreek.
Die hebben wij dus niet meer. Mediamarkt en primafoon zitten alleen nog in de grotere steden. Net als de steunzenders van Digitenne.

2e Martin, helaas hebben niet alle mensen dat geluk dat het hen nooit tegenzit. Ik ben toch heus niet a-technisch en dat scart en antennekabeltje kan ik ook echt inpluggen.

Ik zou dus teruggebeld worden door KPN Technische dienst na 24 uur en afgesproken woensdag tussen 19.30 en 21 uur.
Nou mooi geen telefoontje, de volgende dag het spul weer ingepakt, en rond 10,30 belde zowaar onverwachts maar toch welkom de KPN.

Het probleem aangehoord, werd er een monteur voor de zelfde dag s'middags besteld.

Monteur kwam mooi op tijd, en liet direct al weten wat het probleem vermoedelijk was.
Ik zit ondanks goede postcode midden in begroeiing en bebouwing, precies tussen de zendmasten van Haarlem en leiden. Dus van beide zenders te weinig signaal.

De monteur kon met kunstgrepen handmatig de zenders tevoorschijn toveren.

Ik was weer blij.
Desondanks is de kwaliteit van het beeld als een matige download van het internet. waardoor ik toch wel erg twijfel aan mijn abbo.

De volgende dag de software update uitgevoerd. Hierdoor werd de kwaliteit van de ontvangst 15% beter

Overigens moest de KPN monteur mijn kaartje tot 2 maal toe en een telefoontje naar KPN helpdesk opnieuw activeren, dus het verhaal van de T for Telecom dat mijn kaartje werkte is ook niet meer geloofwaardig.

Zoals ik al zei, als je geluk hebt en de instalatie staat op een perfect punt, zul je zonder problemen binnen 10 minuten kunnen kijken.
Ik zou hem toch niet snel meenemen naar een camping in een landelijk gebied zoals de reclame suggereerd.

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 13 jul 2007 11:57
door kanovaarder
Digitenne.

En wat ik nou niet begrijp?
Dat die monteur u niet heeft aangeraden om een buitenantenne te nemen.
Maar dan wel één die men richten kan op een bepaalde zender.
Zelf heb ik daarvoor een gewone goedkope campingantenne waarmee ik ( zonder de antenneversterker aangesloten) een prima ontvangst heb.
Dat af en toe stukjes geluid ontbreken ligt dan niet aan die ontvangst maar aan het uitzenden van dat digitale signaal. Iets wat KPN toch nog wel verbeteren moet.

Grootvader

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 13 jul 2007 12:02
door jdek
Ik heb de antenne wel op advies van de monteur op mijn overdekte balkon gezet.

Hoe sluit je die camping antenne dan aan naast de Digitenne?

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 13 jul 2007 16:28
door kanovaarder
Digitenne, een campingantenne-aansluiting

Zo'n campingantenne (zo'n plat geval met l&R van die dubbele zijsprieten heeft gewoon die aansluiting die op die samsung topbox past , een aansluiting die ook rechtstreeks op een TV past.
De meegeleverde versterker is totaal onnodig.
Kosten? van nihil tot 30, 40 euro (schat ik).

Grootvader

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 15 jul 2007 13:39
door jdek
Dus, geen digitene die is meegeleverd aansluiten en alleen zo'n camping antenne?

Hoeveel ontvangst uitslag heb je dan per zender in de uitslagbalk?
Ben wel nieuwsgierig!

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 15 jul 2007 14:06
door kanovaarder
De vraag die u nu stelt is onmogelijk eenduidig te beantwoorden!
Immers, dit hangt van vele factoren af zoals afstand tot een zender, storende gebouwen en zenderkeuze.

Een voorbeeld;

In Amsterdam staan er 2 zenders. De ene aan het IJ, de andere bij de RAI (Scheldeplein voor als u met een planner of met Google Earth e.e.a. wilt nakijken.)
Bewoners van Amsterdam Zuid zouden dus in principe hun antenne gericht hebben staan op de zender RAI omdat deze immers dichterbij staat dan de zender IJ.
Maar......... achter de ringweg A10 staat ook de toren KPN met allerlei straalzenders.
Het is deze toren met zenders die in een aantal gevallen het signaal van digitenne verstoord en daarom zouden deze bewoners hun antenne moeten richten op de verderafgelegen zender IJ.

De meegeleverde binnenantenne is vaak slecht richtbaar op de beste zender omdat dit weer afhankelijk is van de constructie van de woning zelf.
Dat is met een buitenantenne (een doodgewone ouderwetse "hark"antenne is daarvoor ook uitstekend bruikbaar) anders.
Die valt namelijk in de meeste gevallen wel gunstig te richten!

In mijn persoonlijke geval heb ik de al aanwezige campingantenne gewoon op de overkapping van mijn terras geplaatst omdat met een binnenantenne ik meer last had van verkeersstoringen hoewel de ontvangststerkte voldoende was.
Storingen die nu veel minder voorkomen.

Dit alles is dus persoonlijk!

Er was een vraag over Drente waar vlgs KPN geen- of een slecht ontvangst mogelijk was maar uit diverse antwoorden op dit forum bleek dat dit in veel gevallen niet zo hoefde te zijn.
Zelfs las ik dat met ditzelfde digitale kastje ook duitse zenders ontvangen kan worden (bij gunstige omstandigheden uiteraard en afhankelijk van het type kastje voor dat Digitenne.

Uw geval is en blijft dus een zaak van experimenteren!

Ik ben niet degene aan wie u de garantie moet vragen want ik ben ook maar een eenvoudige naar Digitenne kijkende

Grootvader.

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 15 jul 2007 14:24
door D1RK
Naast de kamer antenne van Grootvader zijn er ook nog vele oude TV antenne's voor op het dak, het bekende barbeqeu rooster met 3 kruisjes erop werkt nog beter, zelfs op het ijsselmeer nog digitenne ontvangst ondanks golven en slecht weer!

Hoe beter de antenne, dus een oude TV antenne 2e hands van het dak is vaak beter dan die plastic kamer dingen!

Zelfs als er brommertjes rond rijden die op elke radio te horen zijn, heb ik nog signaal genoeg!

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 15 jul 2007 15:01
door jdek
Oke mensen,

Bedankt voor de info, ik zal komende dagen wat gaan uitproberen.
meer info blijft welkom

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 16 jul 2007 09:25
door four-eyes
Ik lees hier van alles, maar het ergste wat mij overkomt lees ik nergens: geluid en beeld lopen totaal niet synchroon! Dat is zo storend dat ik de handel eigenlijk zo terug wil brengen, antenne-problemen of niet. Ik heb ook handmatig de instellingen en de positie van de antenne geoptimaliseerd, maar ook dat maakt niks uit: het geluid loopt voor het beeld uit. Niet te verteren. Hebben anderen daar geen last van dan?

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 16 jul 2007 09:36
door D1RK
Bij het verplaatsen antenne, want als deze een refectie signaal in plaats van direkt ontvangt is dit vaker het geval, dus iets andere opstelling, vooral buiten antenne heeft dit minder.

Soms is de taalkeuze verkeerd ingesteld, maar ik heb dit eerste apparaat niet meer, vervangen door garantie!

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 16 jul 2007 11:10
door four-eyes
Antenne heen en weer gesleept, maar zeker na de optimalisatie voor Lelystad staat hij nu goed. Taalkeuze is ook goed. Dus ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen. Buitenantenne aanschaffen doe ik niet. Dan kan ik net zo goed terug gaan de kabel. Dan hoef ik niks aan te schaffen en heb ik heleMAAL geen problemen.

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 16 jul 2007 11:38
door kanovaarder
Digitenne (een antwoord aan Dirk)

Beste man,
Als ik praat over een campingantenne moet u niet direct de conclusie trekken dat dit een kamerantenne is.
Integendeel, het zijn antennes die ook vaak bij caravans worden ingebouwd en op 12- en op 230 V kunnen werken indien de ontvangst versterkt moet worden.

Deze soort antennes zijn goedkoper dan een nieuwe hark.
Een oude hark, en daarin ga ik volkomen mee, is nog beter maar een stuk groter.

Grootvader

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 16 jul 2007 13:43
door queenfan
Na de zeer eenvoudige installatie in 10 minuten, de rest van de dag bezig geweest om de boel te activeren. Het kaartje via het 0800 nummer actief gemaakt, na vijf minuten zou ik zenders kunnen ontvangen.

Na een half uur nog steeds geen ontvangst, dus probeer ik via de telefooncel de helpdesk te bellen.
Onbewust van de hoge, zeer hoge kosten starttarief 1,40 euro en na enkele toestinslagen 3x verbinding verbroken ruim 5 euro van mijn chippas weg.
Of ik lees het verkeerd maar sinds wanneer heeft een 0800 nummer gesprekskosten, het is toch een gratis nummer????

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 16 jul 2007 17:41
door KPN
Geplaatst op 16 Jul 2007 12:43 door queenfan


--------------------------------------------------------------------------------
Na de zeer eenvoudige installatie in 10 minuten, de rest van de dag bezig geweest om de boel te activeren. Het kaartje via het 0800 nummer actief gemaakt, na vijf minuten zou ik zenders kunnen ontvangen.

Na een half uur nog steeds geen ontvangst, dus probeer ik via de telefooncel de helpdesk te bellen.
Onbewust van de hoge, zeer hoge kosten starttarief 1,40 euro en na enkele toestinslagen 3x verbinding verbroken ruim 5 euro van mijn chippas weg.


Of ik lees het verkeerd maar sinds wanneer heeft een 0800 nummer gesprekskosten, het is toch een gratis nummer????
Het gratis 0800-nummer was voor het activeren (dat 29,95 kost) en de helpdesk zal wel een ander nummer hebben, KPN kennende niet gratis. Dat is ook wel big business, een bestaand produkt vet verzieken en dan voor de klachten die daardoor ontstaan een dure helpdesk met sukkels die nergens wat vanaf weten opzetten.

Daar halen ze hun winst vandaan bij KPN Digitenne....

Het zou toch niet meer dan fatsoenlijk zijn, om bij zoveel problemen een gratis helpdesk op te zetten.

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 17 jul 2007 18:28
door rcb1978
In plaats van een camping antenne te kopen, zou je ook contact kunnen opnemen met de kpn om zo gratis (service!!!) een buiten antenne opgestuurd te krijgen, ik heb er zelf ook eentje gekregen van de klantenservice, na 2 dagen al in huis, perfect beeld!

Re: Het drama Digitenne

Geplaatst: 17 jul 2007 19:55
door kellfam
Hey digitenne kijkers,
Wie kan mij helpen met het oplossen van de volgende problemen.

Als er een bromfietser langs komt stoort dit op beeld en geluid.
Als er in huis een electrisch iets wordt ingeschakeld stoort dit op beeld en geluid.
Bij een beetje harde wind waait het beeld en geluid van het scherm af.
Bij onweer stoord dit op beeld en geluid.

Men [kpn] belooft 100% beeld en geluid. [met binnenantenne]
Met mijn ouderwetse hark-antenne heb ik nog nooit problemen gehad. Dus waar blijven ze dan met hun 100%.
Waarom zorgt kpn eerst voor de mensen in de steden terwijl daar meestal kabel ligt en de mensen dus niet verstoken zijn van TV ,terwijl mensen in de buitengebieden vaak geen kabel hebben.[zoals wij]
Ik heb gekozen voor digitenne omdat een schotel op een mooi, oud en karakterestiek huis niet uit ziet. Als ik dit had geweten had ik misschien toch voor een schotel gekozen en hier voor een plek gezocht waar hij het minst opvalt.