LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klacht FBTO
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 jul 2007 19:06
klacht FBTO
Ik heb een zorgverzekering bij FBTO en ben erg ontevreden over deze organisatie. Doordat mijn fysiotherapeut in eerste instantie rekeningen naar mijn oude zorgverzekeraar heeft gestuurd, was het bedrag opgelopen tot 500 euro. Ik heb de rekening ingedient bij FBTO en verzocht dit bedrag aan Fa-med (die de rekeningen incasseert voor mijn fysiotherapeut) over te maken. Na een maand was dit echt nog niet gebeurd en kreeg ik een herinnering met daarin de mededeling dat als ik niet binnen 2 weken zou betalen er incassokosten bij zouden komen.
Toen heb ik contact opgenomen met FBTO en gevraagd of het mogelijk was of ze binnen twee weken die rekening konden voldoen. Daar kon de helpdeskmedewerker geen zekerheid over geven en toen is in onderling overleg besloten dat ik alsnog de rekening zelf zou betalen (ach ja, 500 euro heeft iedereen zomaar liggen.....) en dat FBTO dan het geld naar mij zou overmaken. Met spoed, omdat ik dat geld niet kan missen.
Nou, dat met spoed is gebeurd, nu, een halve week later krijg een brief van FBTO dat de 500 euro is overgemaakt... NAAR FA-MED. Dus nu is de rekening 2 keer betaald. Heel fijn. Weer gebeld naar FBTO: de afspraak had nooit gemaakt mogen worden en ik moet zelf maar regelen dat ik het geld terugkrijg van Fa-med (daar heb ik ook al geweldige ervaringen mee...). Of nou ja, na flink aandringen wil FBTO het ook wel terughalen, maar dan krijg ik mijn 500 euro pas over 6 weken terug. Ja hallo, zolang kan ik dat geld niet missen... Nee, super bedrijf dat FBTO. Service zou zijn als ze me nu gewoon het geld zouden terugstorten en dan het geld terughalen. Zij maken tenslotte de fouten (eerst door niet te betalen en dan door foute afspraken te maken). Dus, als je er over nadenkt om bij FBTO te verzekeren: Niet doen!
Toen heb ik contact opgenomen met FBTO en gevraagd of het mogelijk was of ze binnen twee weken die rekening konden voldoen. Daar kon de helpdeskmedewerker geen zekerheid over geven en toen is in onderling overleg besloten dat ik alsnog de rekening zelf zou betalen (ach ja, 500 euro heeft iedereen zomaar liggen.....) en dat FBTO dan het geld naar mij zou overmaken. Met spoed, omdat ik dat geld niet kan missen.
Nou, dat met spoed is gebeurd, nu, een halve week later krijg een brief van FBTO dat de 500 euro is overgemaakt... NAAR FA-MED. Dus nu is de rekening 2 keer betaald. Heel fijn. Weer gebeld naar FBTO: de afspraak had nooit gemaakt mogen worden en ik moet zelf maar regelen dat ik het geld terugkrijg van Fa-med (daar heb ik ook al geweldige ervaringen mee...). Of nou ja, na flink aandringen wil FBTO het ook wel terughalen, maar dan krijg ik mijn 500 euro pas over 6 weken terug. Ja hallo, zolang kan ik dat geld niet missen... Nee, super bedrijf dat FBTO. Service zou zijn als ze me nu gewoon het geld zouden terugstorten en dan het geld terughalen. Zij maken tenslotte de fouten (eerst door niet te betalen en dan door foute afspraken te maken). Dus, als je er over nadenkt om bij FBTO te verzekeren: Niet doen!
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: klacht FBTO
Helaas denk ik dat de zorgverzekeraars allemaal zo'n slechte service geven: ze dalen af naar het niveau van een slechte internetprovider of vervoerbedrijf. En als individu ben je wel afhankelijk van dergelijke lieden. En dan voor zoiets belangrijks als je gezondheid. Bovendien gaat het om grote bedragen. Het begint erop te lijken dat wij consumenten helemaal niemand meer kunnen vertrouwen. Welke consumentenorganisatie laat nu eindelijk eens zijn tanden zien om de consument te beschermen tegen al die niet functionerende klantenservices?Zij maken tenslotte de fouten (eerst door niet te betalen en dan door foute afspraken te maken). Dus, als je er over nadenkt om bij FBTO te verzekeren: Niet doen!
Re: klacht FBTO
Ha, FBTO!!! Het is om te huilen. Ik heb in voorjaar 2006 een brief gekregen dat mijn buikwandcorrectie vergoed zou worden. In oktober 2006 ben ik onder het mes gegaan. Prima verlopen, ik ben helemaal happy met het resultaat. En gisteravond?! Ligt er een briefje van FBTO op de mat! Dat ik niet voor vergoeding in aanmerking zou komen, en dat nota's met een totale waarde van eur3800 niet vergoed worden. Nou, die eur 3800 geef ik nog liever 10 keer uit aan advocaten etc, maar dit ga ik echt tot het uiterste aanvechten!!! First thing deze ochtend ga ik eerst eens bellen, we houden jullie op de hoogte! Koude douche? Container met ijsblokjes zul je bedoelen!! En dit is ook niet het eerste akkefietje, het is gewoon een puinhoop daar!!
Re: klacht FBTO
Eigenlijk is het allemaal de schuld van die geweldige minister Hoogervorst! Hij heeft de hele boel overhoopt gehaald, en wij zitten met de gebakken peren. Ik wil in december echt wel overstappen naar een andere verzekering, maar ik ben bang dat het overal dezelfde bende van chaos en onbekwaamheid is.... zucht.
Re: klacht FBTO
Ik heb vanochtend gebeld, en blijkbaar wachten ze ( 53 weken na de operatie... ) nog steeds op een medische verklaring van de chirurg? Dus ziekenhuis gebeld, die hebben mijn dossier onder het spinnerag vandaan gehaald en sturen (weer) kopietjes van alles naar me op. Dáár gaat het wel snel.. dus zodra ik dat binnen heb stuur ik alles (aangetekend!!) weer op.
Wordt ongetwijfeld vervolgd...
Wordt ongetwijfeld vervolgd...
Re: klacht FBTO
De administratie bij FBTO was en is een groot zooitje. Blij dat ik daar weg ben.
Re: klacht FBTO
Oja! Ik wilde niet overstappen omdat ik bang was dat dat zo'n chaos zou veroorzaken... maar per 1 januari ben ik inderdaad weg daar!
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: klacht FBTO
FBTO is wel goedkoop. Wij zijn er verzekerd maar hebben ze nog niet nodig gehad. Volgens jaar geven ze weer 250 euro korting bij een extra eigen risico van 500 euro. Dat is voor ons pure winst. En in 2008 kunnen we dan ook gratis naar de huisarts, omdat die niet onder het eigen risico valt (vorig jaar wel). De jaarpremie FBTO is in 2008 740 euro (met collectiviteitskorting en korting ivm jaarbetaling).
Maar ik ben het wel met jullie eens dat de administratie puur slecht is. Hoe is het mogelijk dat zo'n goed bedrijf zo enorm afglijdt? Komt dat door Achmea? Ik hoorde namelijk dat de klantenservice van Achmea centraal geregeld wordt en van vroeger uit weet ik dat Zilveren Kruis ook zo slecht was.
Maar ik ben het wel met jullie eens dat de administratie puur slecht is. Hoe is het mogelijk dat zo'n goed bedrijf zo enorm afglijdt? Komt dat door Achmea? Ik hoorde namelijk dat de klantenservice van Achmea centraal geregeld wordt en van vroeger uit weet ik dat Zilveren Kruis ook zo slecht was.
Re: klacht FBTO
Ik heb zelf ook gehad dat ik een rekening had opgestuurd zodat zij die konden vergoeden, maar dat ze daar te lang over deden. Na een paar herinneringen van het ziekenhuis (en brieven naar fbto) toch maar zelf voorgeschoten en 'toevallig' was het toen ook al naar het ziekenhuis overgemaakt. Van het ziekenhuis netjes het geld terug gekregen.
Met gewone declaraties die ik zelf voorschiet heb ik trouwens nooit problemen. Het lijkt dus alsof de problemen voroal spelen bij de afdeling die zelf de rekeningen aan de ziekenhuizen moet betalen en niet bij de afdeling die aan klanten uitbetaalt. Maar het heeft waarschijnlijk inderdaad met de hele achmea-fusiegolf te maken.
Overigens over die buikwandcorrectie, met het huidige vergoedingssysteem mag een ziekenhuis pas de rekeningen versturen als alles is afgerond. Dan kan het dus voorkomen dat je veel later pas een rekening krijgt. Bijvoorbeeld als je na een tijd nog op controle moet langskomen om te zien of alles goed is gegaan. Zo kan het zijn dat je dus pas vele maanden later een rekening krijgt. Maar veel verzekeraars willen binnen een half jaar na afloop van het verzekeringsjaar alle rekeningen binnen hebben. Dat geeft dus een probleem. Maar als de verzekeraar ervan op de hoogte is dat er nog een rekening komt (ook al weten ze nog niet hoeveel precies), dan moeten ze die natuurlijk gewoon vergoeden.
Met gewone declaraties die ik zelf voorschiet heb ik trouwens nooit problemen. Het lijkt dus alsof de problemen voroal spelen bij de afdeling die zelf de rekeningen aan de ziekenhuizen moet betalen en niet bij de afdeling die aan klanten uitbetaalt. Maar het heeft waarschijnlijk inderdaad met de hele achmea-fusiegolf te maken.
Overigens over die buikwandcorrectie, met het huidige vergoedingssysteem mag een ziekenhuis pas de rekeningen versturen als alles is afgerond. Dan kan het dus voorkomen dat je veel later pas een rekening krijgt. Bijvoorbeeld als je na een tijd nog op controle moet langskomen om te zien of alles goed is gegaan. Zo kan het zijn dat je dus pas vele maanden later een rekening krijgt. Maar veel verzekeraars willen binnen een half jaar na afloop van het verzekeringsjaar alle rekeningen binnen hebben. Dat geeft dus een probleem. Maar als de verzekeraar ervan op de hoogte is dat er nog een rekening komt (ook al weten ze nog niet hoeveel precies), dan moeten ze die natuurlijk gewoon vergoeden.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 26 jul 2007 20:01
Re: klacht FBTO
Ik was dit jaar ook bij FBTO verzekerd maar ben daar gillend weg gerend. Wat een stelletje klunzen! Ik heb ook andere verzekeringen bij FBTO ondergebracht en daarover niets dan goeds, maar die lui op de zorgverzekeringsafdeling weten absoluut niet waar ze mee bezig zijn.
Voor 2008 hebben ze weer iets nieuws bedacht, de "internet zorgverzekering". Die is (met de module calamiteiten erbij cadeau) goedkoper dan de reguliere zorgverzekering dus ik wilde graag overstappen van het ene product naar het andere. Omdat ik echter bij een collectiviteit zat, de Vereniging Eigen Huis, kon dat niet online worden geregeld. Bij de veelgestelde vragen stond dat ik daarvoor een 0900-nummer moest bellen.
Dus ik dat 0900-nummer bellen, maar telkens had er na 10 minuten wachten nog niemand opgenomen. Uiteindelijk via de chat geprobeerd contact te maken (want op e-mails reageren ze ook al niet en met een brief durf ik het al niet eens te proberen) en werd ik teruggebeld door een medewerker die aan mij bevestigde dat deze overstap alleen telefonisch geregeld kon worden. Hij verbond mij door met een collega, die vervolgens bij hoog en laag bleef volhouden dat ik helemaal niet kon overstappen! Hoezo: van het kastje naar de muur gestuurd worden?!
Uiteindelijk zou ze wel een e-mail sturen naar de "betreffende afdeling" en deed zij de toezegging dat het allemaal wel goed zou komen. Gisteren, twee weken later, weer even geïnformeerd waarom ik nog geen polis had ontvangen. Bleek het inderdaad niet te kunnen!
Ik had vertrouwen in FBTO, maar ze hebben het afgelopen jaar gewoon gigantisch beschaamd. Dit is ook niet het eerste incident, al eerder is het voorgekomen dat de medewerkers daar stuk voor stuk allemaal andere informatie gaven. Daarover heb ik toen een klacht ingediend bij de "Klantenman", 2 maanden later ontving ik daarop nog eens een nietszeggende reactie omdat ze in de tussentijd op vakantie en ziek was geweest.
Zucht ...
Voor 2008 hebben ze weer iets nieuws bedacht, de "internet zorgverzekering". Die is (met de module calamiteiten erbij cadeau) goedkoper dan de reguliere zorgverzekering dus ik wilde graag overstappen van het ene product naar het andere. Omdat ik echter bij een collectiviteit zat, de Vereniging Eigen Huis, kon dat niet online worden geregeld. Bij de veelgestelde vragen stond dat ik daarvoor een 0900-nummer moest bellen.
Dus ik dat 0900-nummer bellen, maar telkens had er na 10 minuten wachten nog niemand opgenomen. Uiteindelijk via de chat geprobeerd contact te maken (want op e-mails reageren ze ook al niet en met een brief durf ik het al niet eens te proberen) en werd ik teruggebeld door een medewerker die aan mij bevestigde dat deze overstap alleen telefonisch geregeld kon worden. Hij verbond mij door met een collega, die vervolgens bij hoog en laag bleef volhouden dat ik helemaal niet kon overstappen! Hoezo: van het kastje naar de muur gestuurd worden?!
Uiteindelijk zou ze wel een e-mail sturen naar de "betreffende afdeling" en deed zij de toezegging dat het allemaal wel goed zou komen. Gisteren, twee weken later, weer even geïnformeerd waarom ik nog geen polis had ontvangen. Bleek het inderdaad niet te kunnen!
Ik had vertrouwen in FBTO, maar ze hebben het afgelopen jaar gewoon gigantisch beschaamd. Dit is ook niet het eerste incident, al eerder is het voorgekomen dat de medewerkers daar stuk voor stuk allemaal andere informatie gaven. Daarover heb ik toen een klacht ingediend bij de "Klantenman", 2 maanden later ontving ik daarop nog eens een nietszeggende reactie omdat ze in de tussentijd op vakantie en ziek was geweest.
Zucht ...
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: klacht FBTO
Ik heb dezelfde slechte ervaringen. Ik ontvang ook nietszeggende antwoorden van de Klantenman van FBTO. Bovendien krijg ik ook pas antwoord als ik zelf nog eens bel. Is dat ook jouw ervaring? Ik vermoedde zelf dat dit structureel is.Daarover heb ik toen een klacht ingediend bij de "Klantenman", 2 maanden later ontving ik daarop nog eens een nietszeggende reactie omdat ze in de tussentijd op vakantie en ziek was geweest.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 26 jul 2007 20:01
Re: klacht FBTO
Nou ja, ik weet niet of die Klantenman (volgens mij is daarvoor maar één persoon verantwoordelijk) structureel ziek is en op vakantie gaat maar met nietszeggend bedoel ik in ieder geval dat ik een kort mailtje kreeg waarin de reden van de late reactie werd uitgelegd en stond dat zij er vanuit ging dat het probleem inmiddels was opgelost.
Van een Klantenman mag je volgens mij toch een wel iets actievere houding verwachten. Zo'n persoon hoort de oorzaak uit te zoeken en maatregelen aan te dragen om herhaling te voorkomen!
Ik vind de dekkingen van de aanvullende verzekeringen bij FBTO ook veel te beperkt: voor een jaarlijkse vergoeding van maximaal 200 euro tandheelkundige kosten betaal je 11,50 euro premie per maand (138 euro per jaar). Dat is nauwelijks de moeite waard. Als je volgend jaar een nieuwe bril wilt aanschaffen kost de module hulpmiddelen je op jaarbasis 76 euro terwijl er voor een bril (bij een andere opticien dan Specsavers) maar 50 euro wordt vergoed. Is al evenmin de moeite waard, of je moet ook een gehoorapparaat of pruik willen aanschaffen.
FBTO dekt dit soort ziektekosten allemaal maar minimaal dus ik ben weg daar!
Van een Klantenman mag je volgens mij toch een wel iets actievere houding verwachten. Zo'n persoon hoort de oorzaak uit te zoeken en maatregelen aan te dragen om herhaling te voorkomen!
Ik vind de dekkingen van de aanvullende verzekeringen bij FBTO ook veel te beperkt: voor een jaarlijkse vergoeding van maximaal 200 euro tandheelkundige kosten betaal je 11,50 euro premie per maand (138 euro per jaar). Dat is nauwelijks de moeite waard. Als je volgend jaar een nieuwe bril wilt aanschaffen kost de module hulpmiddelen je op jaarbasis 76 euro terwijl er voor een bril (bij een andere opticien dan Specsavers) maar 50 euro wordt vergoed. Is al evenmin de moeite waard, of je moet ook een gehoorapparaat of pruik willen aanschaffen.
FBTO dekt dit soort ziektekosten allemaal maar minimaal dus ik ben weg daar!
Re: klacht FBTO
Mag ik ook even positief reageren of is hier alles kommer en kwel?
Gelukkig hebben wij niets uitzonderlijks meegemaakt met declaraties, maar die van de tandarts werden binnen 10 dagen betaald, terwijl de tandarts pas na 1 maand het geld incasseerde. Ook mijn dochter die veelvuldig gebruikt maakt van de zorgverzekering bij FBTO is zeer tevreden!
Gelukkig hebben wij niets uitzonderlijks meegemaakt met declaraties, maar die van de tandarts werden binnen 10 dagen betaald, terwijl de tandarts pas na 1 maand het geld incasseerde. Ook mijn dochter die veelvuldig gebruikt maakt van de zorgverzekering bij FBTO is zeer tevreden!
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 24 okt 2004 12:05
Re: klacht FBTO
FBTO verzekeren kan je zelf. En gelukkig dan maar want FBTO bakt er niks van.
In 2006 daar verzekerd geweest. Ook voor de tandarts. Er was echter een wachttijd van 6 maanden. Dus voor de al lopende behandeling moest ik zelf 1100,-- ophoesten. De rest van het jaar de tandarts verzekering niet meer nodig gehad. Wel de premie ervoor betaald!!
In aug. 2006 een trippelstoel aangevraagd. Ik kreeg in juni 2007 antwoord dat de stoel besteld was. Ja, ja, wat een snelheid he.
Ik was toen echter al per 1 januari overgestapt naar een andere verzekeraar.
Dus veel kosten gemaakt door FBTO voor helemaal niks.
In 2006 daar verzekerd geweest. Ook voor de tandarts. Er was echter een wachttijd van 6 maanden. Dus voor de al lopende behandeling moest ik zelf 1100,-- ophoesten. De rest van het jaar de tandarts verzekering niet meer nodig gehad. Wel de premie ervoor betaald!!
In aug. 2006 een trippelstoel aangevraagd. Ik kreeg in juni 2007 antwoord dat de stoel besteld was. Ja, ja, wat een snelheid he.
Ik was toen echter al per 1 januari overgestapt naar een andere verzekeraar.
Dus veel kosten gemaakt door FBTO voor helemaal niks.
Re: klacht FBTO
FBTO kan het maar Ohra doet het nog slechter niet wat betalingen betreft maar zoals hun reclame zegt nl OHRA SLUIT U METEEN AF.
Zaterdag 1 December kregen wij drie brieven waarin even werd veteld dat wij per 1 Januari 2008 niet meer verzekerd zijn.Een telefoontje plegen is al een cream maar de callcentre aan de lijn die vertelde het tegenovergestelde,nee hoor U bent gewoon verzekerd en een verontschuldiging kon er zeker af want daar zijn ze goed in.
Brief geschreven naar dhr . de Rooij,schijnt de baas te zijn na een week antwoord."Een bevestiging" en dat ik zo spoedig mogelijk antwoord krijg.
Den Haag waar de administratie zit maakt fout op fout en als klant moet je maar afwachten dat het goed komt.Het is 5 voor 12 dus een beetje spoed had wel gemogen maar zo werkt Ohra niet.
Dus ook dit kan er gebeuren,ik wacht maar af,ben het een beetje zat dit systeem van zorg,geef mij maar ziekenfonds werkt stukken beter.
2105
Zaterdag 1 December kregen wij drie brieven waarin even werd veteld dat wij per 1 Januari 2008 niet meer verzekerd zijn.Een telefoontje plegen is al een cream maar de callcentre aan de lijn die vertelde het tegenovergestelde,nee hoor U bent gewoon verzekerd en een verontschuldiging kon er zeker af want daar zijn ze goed in.
Brief geschreven naar dhr . de Rooij,schijnt de baas te zijn na een week antwoord."Een bevestiging" en dat ik zo spoedig mogelijk antwoord krijg.
Den Haag waar de administratie zit maakt fout op fout en als klant moet je maar afwachten dat het goed komt.Het is 5 voor 12 dus een beetje spoed had wel gemogen maar zo werkt Ohra niet.
Dus ook dit kan er gebeuren,ik wacht maar af,ben het een beetje zat dit systeem van zorg,geef mij maar ziekenfonds werkt stukken beter.
2105
Re: klacht FBTO
Waarschijnlijk op het verkeerde moment niet de juiste persoon van FBTO getroffen. Heb zelf goede ervaringen met FBTO. Ze zijn voor ons zeer coulant geweest t.a.v. gemaakte telefoonkosten bij ziekte in het buitenland. Tenslotte hebben we alle gemaakte kosten vergoedgkregen die te keer meer waren dan waar we volgens de polisvoorwaarden recht op hadden. Dit betrof en doorlopende reisverzekering. Verder overweeg ik over te stappen naar zorgverzekering van de FBTO. Prima club.
Sprik Hoogezand
Sprik Hoogezand
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 26 jul 2007 20:01
Re: klacht FBTO
Met de andere verzekeringen van FBTO hebben wij ook zeer goede ervaringen. Altijd netjes geholpen, mails werden direct beantwoord, schade zonder problemen vergoed, etc.
Maar voor de zorgverzekering is een andere afdeling verantwoordelijk en daar heerst een andere mentaliteit. Het is niet een kwestie van de pech hebben op het verkeerde moment de verkeerde persoon te treffen, maar we hebben echt al meerdere problemen gehad met de zorgafdeling van FBTO. Wat zeg ik? Dit jaar voor slechts 3 eenvoudige dingen contact opgenomen FBTO zorg, alle 3 de keren slecht afgehandeld. Grootste probleem: veel medewerkers daar weten helemaal niet waar ze mee bezig zijn. Slecht opgeleid dus, geen kennis van de materie.
Als ik afgelopen jaar wel één ding heb geleerd: zorgverzekeringen zijn een vak apart. Dus kies voor een zorgverzekeraar die daarin gespecialiseerd is (VGZ, ONVZ, etc.) en niet voor een verzekeraar die dat er wel even bij doet (FBTO, OHRA, etc.).
Maar voor de zorgverzekering is een andere afdeling verantwoordelijk en daar heerst een andere mentaliteit. Het is niet een kwestie van de pech hebben op het verkeerde moment de verkeerde persoon te treffen, maar we hebben echt al meerdere problemen gehad met de zorgafdeling van FBTO. Wat zeg ik? Dit jaar voor slechts 3 eenvoudige dingen contact opgenomen FBTO zorg, alle 3 de keren slecht afgehandeld. Grootste probleem: veel medewerkers daar weten helemaal niet waar ze mee bezig zijn. Slecht opgeleid dus, geen kennis van de materie.
Als ik afgelopen jaar wel één ding heb geleerd: zorgverzekeringen zijn een vak apart. Dus kies voor een zorgverzekeraar die daarin gespecialiseerd is (VGZ, ONVZ, etc.) en niet voor een verzekeraar die dat er wel even bij doet (FBTO, OHRA, etc.).
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: klacht FBTO
Ohra vind ik wel degelijk een stevige zorgverzekeraar. Zij zijn volgens mij begonnen als zorgverzekeraar en zijn er later andere dingen bij gaan doen. Ook FBTO is geen onbelangrijke zorgverzekeraar. Ik zou eerder zeggen: kies niet voor een ex-Ziekenfonds: meestal is daar de administratie niet op orde. (Nuts (hoort bij Ohra), VGZ, Agis, etc.)Als ik afgelopen jaar wel één ding heb geleerd: zorgverzekeringen zijn een vak apart. Dus kies voor een zorgverzekeraar die daarin gespecialiseerd is (VGZ, ONVZ, etc.) en niet voor een verzekeraar die dat er wel even bij doet (FBTO, OHRA, etc.).
Re: klacht FBTO
Iedereen, heeft wel eens slechte ervaringen met een zorgverzekeraar gehad; bij mij werd ineens zonder voorafgaand schrijven de pil niet meer vergoed bij OZ ( nu CZ ). Ben toen overgestapt naar VGZ, die hebben die rekening wel vergoed en we hebben er tot op heden verder geen problemen meer mee gehad. Alleen nu loopt ons kind de kans voor zijn ADHD het geneesmiddel Strattera te moeten gaan gebruiken. VGZ bekend heel eerlijk de hoge eigen bijdrage met geen enkele polis te vergoeden, dus ik moest gaan shoppen. Ben nu bij FBTO internet zorgpolis terechtgekomen; zij beweren op mijn mailtjes/online chat alles vanuit de basisverzekering te betalen als een specialist de noodzaak schriftelijk bevestigd, bij een beperkt aantal andere aanbieders ben je direct genoodzaakt een aanvullend TOP pakket te nemen; dus ik ga toch de proef op de som nemen!
Er zijn zelfs nog mensen tevreden over Menzis!
W V Roosendaal
Er zijn zelfs nog mensen tevreden over Menzis!
W V Roosendaal
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 26 jul 2007 20:01
Re: klacht FBTO
Tevreden met Menzis? Je maakt zeker een grapje?