Pagina 1 van 1

Postbank

Geplaatst: 12 jul 2007 13:17
door Heintraag
Mijn verhaal begint op 4 juni 2007. Op die dag kreeg van AHM Vogel uit 's-Hertogenbosch een flink bedrag gestort op mijn raborekening. Door de doorsluis regeling werd dat geld gestort op mijn nieuwe postbank rekening.

Ik merkte dit bedrag op en heb het snel doorgeschoven naar mijn spaarrekening om te voorkomen dat ik of derden het konden uitgeven. Ik wilde eerst even contact opnemen met Postbank klantenservice wat ik nu moest doen. Klantenservice zei dat ik het beste het geld kon terug storten naar degene waar het vandaan kwam. Let op mensen! DOET DAT DUS NIET.
Waarom niet zul je mischien denken. Dat moet je niet doen omdat de Postbank een afdeling heeft die belast is met het terug halen van foutief gestorte bedragen.

Maar dat gebeurde niet gelijk. Ik was na 5 juni zo druk bezig met werk en allerhande andere zaken dat ik het vergat of er niet aan toe kwam. Met als gevolg dat ik op 25 juni het bedrag min 100 euro voor de eerlijkheid terug storte naar de tegenrekening. Voor mij was daarmee de kous af. Echter op vrijdag 7 juli kwamen ik en mijn vriendin erachter dat onze gezamenlijke rekening rood stond. En ook mijn eigen rekening stond rood. Wat was er aan de hand ? De Postbank had dus van mijn rekening en mijn gezamenlijke rekening een poging gedaan om geld af te schrijven.

Toen ik dus ging bellen met de klantenservice erkende hun de fout en zouden dit herstellen. Echter dat kon alleen gedaan worden door de persoon die het dus op 7 juli in gang had gezet en u raadt het al die was er niet meer om 16:00 uur. Maandag dus verder kijken.

Op maandag kreeg ik haar eindelijk aan de lijn na het bekende kastje-muur-kastje systeem te hebben doorgelopen. Sorry Sorry had niet moeten gebeuren ik zal het meteen rechtzetten en het geld wat u al had gestort terug storten op uw rekening , dan trekken we daar het restant vanaf wat nog terug gevorderd moet worden. Prima. Dat geld zou dus dinsdag ochtend op mijn rekening aanwezig moeten zijn. U raadt het mischien al, niet dus. Dus ik weer bellen. Kreeg die mevrouw aan de lijn en had was ergens fout gegaan. Waar wist ze niet maar ze zou de opdracht opnieuw aanmaken en er spoed achter zetten.

Woensdag ochtend stond het er nog niet op. Dus ik weer bellen. Ja het stond toch echt in de pijplijn om overgemaakt te worden blablabla. Donderdag ochtend zou het erop staan. Kon gewoon niet mis gaan.

Verbazingwekkend stond het er vanmorgen nog niet. Ik weer bellen en kreeg de manager uiteindelijk te spreken van de klantenservice. Die man is toen alles gaan uitzoeken en kwam om 11:00 terug met de boodschap dat het vanavond met de spoedzending wordt meegenomen en dat dat proces niet te wijzigen was zodat het vandaag al werd gedaan. Sorry sorry sorry etc blabla. Blijkt dus dat de Postbank geen een mogelijkheid heeft om iemand als ik te voorzien van geld als er geld door hun fout van mijn rekening wordt gehaald. Geen noodpotje, niks.

Dit is kortom Financiele gijzeling. Ik kan nu helemaal niks. Geen boodschappen doen. Niet de auto tanken. Alles waarvoor gepint dient te worden of alles waar geld naar toe moet worden overgemaakt kan nu dus niet plaats vinden door dat de Postbank mij financieel gegijzeld heeft. Morgen vroeg krijg ik dus eindelijk mijn geld terug.

De postbank kan rekenen op een stevige klachtenbrief alhoewel ik sterk het vermoeden heb dat die ergens in een la beland.

Re: Postbank

Geplaatst: 12 jul 2007 14:02
door SJZ
het bedrag min 100 euro voor de eerlijkheid terug storte
Wat is er eerlijk aan om 100 euro achterover te willen drukken?

Re: Postbank

Geplaatst: 12 jul 2007 14:05
door Heintraag
Ik had het ook kunnen houden. Maar goed. Heb dat ook tegen de postbank gezegd afgelopen vrijdag dat ze die 100 ook mogen afhouden van het naar mij terug te storten bedrag.

Los daarvan houden hun mij en mijn vriendin nu al bijna een week financieel gegijzeld. En praat dat maar eens goed.

Re: Postbank

Geplaatst: 12 jul 2007 15:34
door roro25
Dit heeft nu onverschuldigde betaling. Art 6:203 BW. Zelfs de rente die je over het bedrag hebt ontvangen moet je teugbetalen. Waarom dan 100 euro achterhouden Vindt dit echt belachelijk.

De postbank is gerechtigd om het bedrag terug te boeken confrom de algemene bankvoorwaarden. Tja en als je het bedrag min 100 euro overboekt dan krijg je dit soort acties van de postbank.

Ik noem dit eigen schuld dikke bult.......

Re: Postbank

Geplaatst: 13 jul 2007 07:25
door Heintraag
Slappe reactie roro25. Goed, die 100 euro had niet gemoeten. Mee eens.

De Postbank echter bevestigde dat ze niet gezien hadden dat ik al 2400 terug had geschreven naar de tegenrekening. Ze hadden dus in hun recht gestaan als ze die 100 hadden gevorderd, in plaats daarvan zagen de 2400 over het hoofd en zijn vervolgens een volle week kwijt met het terugzetten van mijn 2400 euro. Excuses alom tot aan de manager van de klantenservice aan toe. Maar zelfs die kon het niet verspoedigen en gaf toe dat de Postbank ouderwetse systemen hanteert voor terugboeken vanaf interne rekeningen naar particuliere rekeningen.

Eigen schuld dikke bult ? Think again!

Geld is inmiddels terug gestort. Een volledige week later. Hoe moeilijk kan het zijn voor de bank zelf om geld van de ene naar de andere rekening te schuiven ? Moeilijk kennelijk. Postbank bedankt en al die moraalridders hier zijn belachelijk. De groeten.

Re: Postbank

Geplaatst: 13 jul 2007 09:37
door roro25
postbank is kennelijk nog een bank waar echt alles nog met de post gaat. Ze hadden zeker een postduif in geschakeld, maar die is zeker nooit aangekomen.

Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het ingewikkeld is omdat gezien uw eigen beschrijving gebruik maakt van de overstapservice.
Waarschijnlijk heeft de zender van het geld een verzoek tot teruggave bij zijn bank gedaan. Die bank is eerst naar de Rabo gegaan en toen naar de Postbank. De postbank heeft waarschijnlijk via de rabo naar de bank van ontvanger geboekt. En de gemiddelde overboeking van postbank naar een bank duurt nu eenmaal gemiddeld 5 werkdagen. Voor de postbank is het al helemaal ingewikkeld dat zij nu een bedrag min 100 hebben zien weggaan, maar niet weten of dit het bedrag is wat al teruggeboekt is.

Wel hadden zij een voorlopige voorziening kunnen treffen.

Kortom zoek een bank waarbij het elektronisch betalen wel mogelijk en het bankieren sneller gaat. (hoeveel storingen in mijnpostbank.nl de afgelopen weken en hoe lang)

edit:

Ben liever een moraalridder dan dat ik mij niet meer recht in de ogen kan kijken omdat ik bijna 5% van de ontvangen hoofdsom in eigen zak wil steken.
En ja het is vevelend als je daar door anderen mee wordt geconfronteerd

Re: Postbank

Geplaatst: 13 jul 2007 12:17
door Baskruit
Ik ben het helemaal met roro25 eens.

Re: Postbank

Geplaatst: 13 jul 2007 21:39
door jer0
Hein,

Je bent weer zo'n typisch voorbeeld van: zeuren over de afhandeling van anderen maar je eigen daden vergoeilijken..

Heel simpel: als je geld ontvangt wat NIET van jou is, geef je dat terug (vraag maar eens aan je pa/ma/opa/oma hoe zoiets ook weer werkte).

Je bent geen held als je 100 euro inhoudt. Sterker nog, je bent een *** dief !