Postbank
Geplaatst: 12 jul 2007 13:17
Mijn verhaal begint op 4 juni 2007. Op die dag kreeg van AHM Vogel uit 's-Hertogenbosch een flink bedrag gestort op mijn raborekening. Door de doorsluis regeling werd dat geld gestort op mijn nieuwe postbank rekening.
Ik merkte dit bedrag op en heb het snel doorgeschoven naar mijn spaarrekening om te voorkomen dat ik of derden het konden uitgeven. Ik wilde eerst even contact opnemen met Postbank klantenservice wat ik nu moest doen. Klantenservice zei dat ik het beste het geld kon terug storten naar degene waar het vandaan kwam. Let op mensen! DOET DAT DUS NIET.
Waarom niet zul je mischien denken. Dat moet je niet doen omdat de Postbank een afdeling heeft die belast is met het terug halen van foutief gestorte bedragen.
Maar dat gebeurde niet gelijk. Ik was na 5 juni zo druk bezig met werk en allerhande andere zaken dat ik het vergat of er niet aan toe kwam. Met als gevolg dat ik op 25 juni het bedrag min 100 euro voor de eerlijkheid terug storte naar de tegenrekening. Voor mij was daarmee de kous af. Echter op vrijdag 7 juli kwamen ik en mijn vriendin erachter dat onze gezamenlijke rekening rood stond. En ook mijn eigen rekening stond rood. Wat was er aan de hand ? De Postbank had dus van mijn rekening en mijn gezamenlijke rekening een poging gedaan om geld af te schrijven.
Toen ik dus ging bellen met de klantenservice erkende hun de fout en zouden dit herstellen. Echter dat kon alleen gedaan worden door de persoon die het dus op 7 juli in gang had gezet en u raadt het al die was er niet meer om 16:00 uur. Maandag dus verder kijken.
Op maandag kreeg ik haar eindelijk aan de lijn na het bekende kastje-muur-kastje systeem te hebben doorgelopen. Sorry Sorry had niet moeten gebeuren ik zal het meteen rechtzetten en het geld wat u al had gestort terug storten op uw rekening , dan trekken we daar het restant vanaf wat nog terug gevorderd moet worden. Prima. Dat geld zou dus dinsdag ochtend op mijn rekening aanwezig moeten zijn. U raadt het mischien al, niet dus. Dus ik weer bellen. Kreeg die mevrouw aan de lijn en had was ergens fout gegaan. Waar wist ze niet maar ze zou de opdracht opnieuw aanmaken en er spoed achter zetten.
Woensdag ochtend stond het er nog niet op. Dus ik weer bellen. Ja het stond toch echt in de pijplijn om overgemaakt te worden blablabla. Donderdag ochtend zou het erop staan. Kon gewoon niet mis gaan.
Verbazingwekkend stond het er vanmorgen nog niet. Ik weer bellen en kreeg de manager uiteindelijk te spreken van de klantenservice. Die man is toen alles gaan uitzoeken en kwam om 11:00 terug met de boodschap dat het vanavond met de spoedzending wordt meegenomen en dat dat proces niet te wijzigen was zodat het vandaag al werd gedaan. Sorry sorry sorry etc blabla. Blijkt dus dat de Postbank geen een mogelijkheid heeft om iemand als ik te voorzien van geld als er geld door hun fout van mijn rekening wordt gehaald. Geen noodpotje, niks.
Dit is kortom Financiele gijzeling. Ik kan nu helemaal niks. Geen boodschappen doen. Niet de auto tanken. Alles waarvoor gepint dient te worden of alles waar geld naar toe moet worden overgemaakt kan nu dus niet plaats vinden door dat de Postbank mij financieel gegijzeld heeft. Morgen vroeg krijg ik dus eindelijk mijn geld terug.
De postbank kan rekenen op een stevige klachtenbrief alhoewel ik sterk het vermoeden heb dat die ergens in een la beland.
Ik merkte dit bedrag op en heb het snel doorgeschoven naar mijn spaarrekening om te voorkomen dat ik of derden het konden uitgeven. Ik wilde eerst even contact opnemen met Postbank klantenservice wat ik nu moest doen. Klantenservice zei dat ik het beste het geld kon terug storten naar degene waar het vandaan kwam. Let op mensen! DOET DAT DUS NIET.
Waarom niet zul je mischien denken. Dat moet je niet doen omdat de Postbank een afdeling heeft die belast is met het terug halen van foutief gestorte bedragen.
Maar dat gebeurde niet gelijk. Ik was na 5 juni zo druk bezig met werk en allerhande andere zaken dat ik het vergat of er niet aan toe kwam. Met als gevolg dat ik op 25 juni het bedrag min 100 euro voor de eerlijkheid terug storte naar de tegenrekening. Voor mij was daarmee de kous af. Echter op vrijdag 7 juli kwamen ik en mijn vriendin erachter dat onze gezamenlijke rekening rood stond. En ook mijn eigen rekening stond rood. Wat was er aan de hand ? De Postbank had dus van mijn rekening en mijn gezamenlijke rekening een poging gedaan om geld af te schrijven.
Toen ik dus ging bellen met de klantenservice erkende hun de fout en zouden dit herstellen. Echter dat kon alleen gedaan worden door de persoon die het dus op 7 juli in gang had gezet en u raadt het al die was er niet meer om 16:00 uur. Maandag dus verder kijken.
Op maandag kreeg ik haar eindelijk aan de lijn na het bekende kastje-muur-kastje systeem te hebben doorgelopen. Sorry Sorry had niet moeten gebeuren ik zal het meteen rechtzetten en het geld wat u al had gestort terug storten op uw rekening , dan trekken we daar het restant vanaf wat nog terug gevorderd moet worden. Prima. Dat geld zou dus dinsdag ochtend op mijn rekening aanwezig moeten zijn. U raadt het mischien al, niet dus. Dus ik weer bellen. Kreeg die mevrouw aan de lijn en had was ergens fout gegaan. Waar wist ze niet maar ze zou de opdracht opnieuw aanmaken en er spoed achter zetten.
Woensdag ochtend stond het er nog niet op. Dus ik weer bellen. Ja het stond toch echt in de pijplijn om overgemaakt te worden blablabla. Donderdag ochtend zou het erop staan. Kon gewoon niet mis gaan.
Verbazingwekkend stond het er vanmorgen nog niet. Ik weer bellen en kreeg de manager uiteindelijk te spreken van de klantenservice. Die man is toen alles gaan uitzoeken en kwam om 11:00 terug met de boodschap dat het vanavond met de spoedzending wordt meegenomen en dat dat proces niet te wijzigen was zodat het vandaag al werd gedaan. Sorry sorry sorry etc blabla. Blijkt dus dat de Postbank geen een mogelijkheid heeft om iemand als ik te voorzien van geld als er geld door hun fout van mijn rekening wordt gehaald. Geen noodpotje, niks.
Dit is kortom Financiele gijzeling. Ik kan nu helemaal niks. Geen boodschappen doen. Niet de auto tanken. Alles waarvoor gepint dient te worden of alles waar geld naar toe moet worden overgemaakt kan nu dus niet plaats vinden door dat de Postbank mij financieel gegijzeld heeft. Morgen vroeg krijg ik dus eindelijk mijn geld terug.
De postbank kan rekenen op een stevige klachtenbrief alhoewel ik sterk het vermoeden heb dat die ergens in een la beland.