LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] JVC en klantvriendelijkheid gaan niet samen
JVC en klantvriendelijkheid gaan niet samen
In oktober 2006 kocht ik een JVC DVD speler van 600,- euro. het gaat om de DH-MR300. Na een half jaar ging deze al kapot, gelukkig binnen de garantietermijn. Ik heb hem laten repareren. Echter, bij thuiskomst bleek hij nog minder te doen dan hij al deed!
Ik wilde dus een andere DVD speler, aangezien ik kennelijk in het bezit was van een ondeugdelijk product.
Ik alles netjes en zeer uitgebreid op papier gezet en naar JVC gestuurd. Als antwoord ontving ik een standaard briefje met daarin de mededeling dat ik de DVD speler maar gewoon weer naar de reparateur moest brengen.
Toen ik hierover belde met de afdeling After Sales van JVC werd ik op een ontzettend arrogante en onbeschofte manier te woord gestaan. "Had u maar een goede leverancier moeten kiezen", was het antwoord. Toen ik haar nogmaals wees op de slogan op hun site:"Voldoen aan de behoeftes van de consument middels hoogwaardige producten en perfecte service; dat is het dagelijkse streven van JVC Nederland." zei ze:"Dat geld misschien voor bedrijven, maar niet voor een eenvoudige consument." De arrogantie ten top!
Ik wederom een klacht over het gedrag van de medewerkster en uiteraard over het nog steeds niet verholpen probleem met de DVD speler gestuurd aan de directie van JVC, maar wekenlang geen reactie.
Toen na een maand hierover belde met JVC bleek het hoofd van de afdeling After Sales in het bezit van mijn 2e brief. Deze man was nog arroganter dan zijn medewerkster. "JVC doet geen zaken met consumenten."Ik geloof best dat ze dat juridisch gezien niet mogen, maar gewoon pro-actief meedenken en met name klantvriendelijkheid en klantgerichtheid komt duidelijk niet in hun woordenboek voor. Hij zei dat hij niet begreep dat ik boos was over de hele gang van zaken!
Na aandringen zei hij toch toe samen met BCC (leverancier) mijn klacht te gaan bekijken. Ik mocht de DVD speler en het hele dossier inleveren bij BCC, de naam van het hoofd After Sales vermelden en dan zou hij samen met BCC kijken of ze mij tegemoed konden komen.
Maar nee, deze belofte heeft hij niet waargemaakt. BCC belde net dat ze hem hadden gesproken en hij niet geinteresseerd was in mijn klacht!!
De speler staat nu gewoon weer bij de reparateur.
Ik raadt iedereen stellig af om apparatuur van JVC te kopen.
Ik wilde dus een andere DVD speler, aangezien ik kennelijk in het bezit was van een ondeugdelijk product.
Ik alles netjes en zeer uitgebreid op papier gezet en naar JVC gestuurd. Als antwoord ontving ik een standaard briefje met daarin de mededeling dat ik de DVD speler maar gewoon weer naar de reparateur moest brengen.
Toen ik hierover belde met de afdeling After Sales van JVC werd ik op een ontzettend arrogante en onbeschofte manier te woord gestaan. "Had u maar een goede leverancier moeten kiezen", was het antwoord. Toen ik haar nogmaals wees op de slogan op hun site:"Voldoen aan de behoeftes van de consument middels hoogwaardige producten en perfecte service; dat is het dagelijkse streven van JVC Nederland." zei ze:"Dat geld misschien voor bedrijven, maar niet voor een eenvoudige consument." De arrogantie ten top!
Ik wederom een klacht over het gedrag van de medewerkster en uiteraard over het nog steeds niet verholpen probleem met de DVD speler gestuurd aan de directie van JVC, maar wekenlang geen reactie.
Toen na een maand hierover belde met JVC bleek het hoofd van de afdeling After Sales in het bezit van mijn 2e brief. Deze man was nog arroganter dan zijn medewerkster. "JVC doet geen zaken met consumenten."Ik geloof best dat ze dat juridisch gezien niet mogen, maar gewoon pro-actief meedenken en met name klantvriendelijkheid en klantgerichtheid komt duidelijk niet in hun woordenboek voor. Hij zei dat hij niet begreep dat ik boos was over de hele gang van zaken!
Na aandringen zei hij toch toe samen met BCC (leverancier) mijn klacht te gaan bekijken. Ik mocht de DVD speler en het hele dossier inleveren bij BCC, de naam van het hoofd After Sales vermelden en dan zou hij samen met BCC kijken of ze mij tegemoed konden komen.
Maar nee, deze belofte heeft hij niet waargemaakt. BCC belde net dat ze hem hadden gesproken en hij niet geinteresseerd was in mijn klacht!!
De speler staat nu gewoon weer bij de reparateur.
Ik raadt iedereen stellig af om apparatuur van JVC te kopen.
Laatst gewijzigd door flounder op 12 jul 2007 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: JVC en klantvriendelijkheid gaan niet samen
Dag flaunder,
Je had dit gewoon via de VERKOPER moeten regelen!!!
Groeten, Maxiem.
Je had dit gewoon via de VERKOPER moeten regelen!!!
Groeten, Maxiem.
Ik heb zoveel problemen gehad met JVC, (Jammer Voor je Centen ) Met een digitale videocamera, autoradio's (2x) en een Radio.
De videocamera was zo erg dat wanneer ik in het schemer wilde filmen er alleen maar zwart te zien was, terwijl het overdag goed is. Na het bestuderen van de boekjes en navraag bij de winkel heeft mnij er toe besloten om een Sony te kopen.
Het 2 autoradio's gehad van JVC beide gingen na ongeveer 1,5 a 2 jaar kapot. Dit was of de luidspreker uitgang, de rand om de radio, beeldscherm die kuren had enz.
En een radio die was al kapot vanaf de dag dat ik hem uit de verpakking haalde, kon direct terug naar de dealer en was hem 2 weken kwijt, dit herhaalde zich 3 keer.
Ook heb ik geprobeerd om bij kennissen een dvd recorder te installeren, ben er maar mee opgehouden en was achteraf ook niet nodig geweest. Ook deze is kapot gegaan en 2 keer gerepareerd en ligt nu als grofvuil op zolder.
Dus voor mij geen JVC meer.
De videocamera was zo erg dat wanneer ik in het schemer wilde filmen er alleen maar zwart te zien was, terwijl het overdag goed is. Na het bestuderen van de boekjes en navraag bij de winkel heeft mnij er toe besloten om een Sony te kopen.
Het 2 autoradio's gehad van JVC beide gingen na ongeveer 1,5 a 2 jaar kapot. Dit was of de luidspreker uitgang, de rand om de radio, beeldscherm die kuren had enz.
En een radio die was al kapot vanaf de dag dat ik hem uit de verpakking haalde, kon direct terug naar de dealer en was hem 2 weken kwijt, dit herhaalde zich 3 keer.
Ook heb ik geprobeerd om bij kennissen een dvd recorder te installeren, ben er maar mee opgehouden en was achteraf ook niet nodig geweest. Ook deze is kapot gegaan en 2 keer gerepareerd en ligt nu als grofvuil op zolder.
Dus voor mij geen JVC meer.
Pas na 3x repareren binnen garantie mag je geld terug eisen of ander produkt uitzoeken, het verschil in prijs mag je verrekenen.
Als je op http://www.kieskeurig.nl een iets langer bestaand exemplaar zoekt en de gebruikers ervaringen heb je meer zekerheid.
Goedkopere doen het vaak beter, zelf een DVD met 160 Gb schijf en brande goed, dus voor E295,- en dan maar geen bekend merk.
Deze heeft geen negative reactie's en werkt al 27 maanden dagelijks als video en de RW's willen na vele malen bakken wel eens lastig als geen disk eruit gegooid worden, per merk DVD RW verschillend, en na de update komen de nieuwe er ook beter uit!
Dus merkloos en 27 maanden goed!
De oude geweigerde passen nog wel in de PC dus geen huisvuil, maar teveel gebrand en geven wel eens witte vlekken op het scherm!
Als je op http://www.kieskeurig.nl een iets langer bestaand exemplaar zoekt en de gebruikers ervaringen heb je meer zekerheid.
Goedkopere doen het vaak beter, zelf een DVD met 160 Gb schijf en brande goed, dus voor E295,- en dan maar geen bekend merk.
Deze heeft geen negative reactie's en werkt al 27 maanden dagelijks als video en de RW's willen na vele malen bakken wel eens lastig als geen disk eruit gegooid worden, per merk DVD RW verschillend, en na de update komen de nieuwe er ook beter uit!
Dus merkloos en 27 maanden goed!
De oude geweigerde passen nog wel in de PC dus geen huisvuil, maar teveel gebrand en geven wel eens witte vlekken op het scherm!
Ik zou eerst eens opzoeken wat het inhoudt voordat je met het nieuwe modewoord begint te strooien. Het is deze arrogante manier van aankondigen dat je iets gedaan wilt hebben waardoor een ander, in dit geval JVC, zijn hielen in het zand zet en je niet helpt. Vervolgens passeer je degenen die je kunnen helpen ook nog eens door naar de directie te schrijven. Net of de mensen die over honderdduizenden euro's beslissen zin hebben in het gejammer van iemand die zijn zin niet krijgt. Tegenwoordig meent iedereen ineens belangrijk genoeg te zijn om met de directie te moeten communiceren en ook die beginnen dat minder te waarderen. En dan niet zien dat ze zelf arrogant bezig zijn...Ik wilde dus een andere DVD speler, aangezien ik kennelijk in het bezit was van een ondeugdelijk product.
Mensen die de verantwoordelijkheid hebben gekregen om je problemen op te lossen moet je niet op deze manier passeren of arrogant te woord te staan. Daar heb je alleen maar jezelf mee.
Wat lees ik in je post? "Iets gaat stuk dus ik eis een nieuwe. Daarvoor luister ik niet naar het antwoord "nee" en vraag ik net zo lang om een ander tot iemand me mijn zin geeft. Ik ben niet arrogant maar de anderen wel." Het lijkt me een mooie basis om het woord arrogant ook eens op te zoeken.
-
Hoewel Maxiem behoorlijk recalcitrant is, heeft ze wel gelijk. Je moet pas bij de fabrikant aankloppen als je er met de winkelier niet uitkomt, want met hem heb je een koopovereenkomst en vandaar dat dat je eerste aanspreekpunt is.
Verder ben ik ook niet gecharmeerd van de Japanse Vuil Container.
Verder ben ik ook niet gecharmeerd van de Japanse Vuil Container.
Dag captain pervert,
Je schrijft:
Groeten, Maxiem.
Je schrijft:
Ik ben me van geen kwaad bewust!Hoewel Maxiem behoorlijk recalcitrant is, ................
Groeten, Maxiem.
Als je eerst naar de fabrikant gaat en er komen problemen, dan kun je niet meer bij de winkelier aankloppen, omdat hij in dat geval geen partij is.Je moet pas bij de fabrikant aankloppen als je er met de winkelier niet uitkomt, want met hem heb je een koopovereenkomst en vandaar dat dat je eerste aanspreekpunt is.
Ga je eerst naar de winkelier en daarna naar de fabrikant, dan kun je altijd bij problemen terugvallen op de winkelier.
Dat is ook de reden dat ik altijd tegen mij klanten zeg dat ze als eerste naar mij moeten komen als er problemen zijn. Dat eis ik zelfs van ze.
Beste Magel725,
de DVD speler is kapot gegaan, naar JVC teruggebracht en vervolgens ONGEREPAREERD teruggegeven alszijnde "gerepareerd". 2x Kapot dus....
Ik heb mij PAS DAARNA tot de verantwoordelijke afdeling gewend en een nieuw apparaat geeist en werd daar direct bijzonder onprofessioneel, arrogant en onbeschoft behandeld.
Tja, dan schrijf ik dus een brief naar de directie, primair over het gedrag van de betreffende medewerkster van de afdeling After Sales. Dit werd mij nota bene geadviseerd door de erg vriendelijke en correcte secretaresse van Dhr Eeckelhout, algemeen directeur JVC Benelux B.V.
Is dat arrogant?
En trouwens, waar denk je dat die "tonnen" (neem maar van mij aan dat het om tientallen miljoenen gaat, als we over omzet praten) vandaan komen? Juist ja, van de klanten. Zonder (tevreden) klanten geen onderneming hoor.
Maar van intergrale kwaliteitszorg (of vind je dat weer een modewoord?) heeft JVC kennelijk nog nooit gehoord.
de DVD speler is kapot gegaan, naar JVC teruggebracht en vervolgens ONGEREPAREERD teruggegeven alszijnde "gerepareerd". 2x Kapot dus....
Ik heb mij PAS DAARNA tot de verantwoordelijke afdeling gewend en een nieuw apparaat geeist en werd daar direct bijzonder onprofessioneel, arrogant en onbeschoft behandeld.
Tja, dan schrijf ik dus een brief naar de directie, primair over het gedrag van de betreffende medewerkster van de afdeling After Sales. Dit werd mij nota bene geadviseerd door de erg vriendelijke en correcte secretaresse van Dhr Eeckelhout, algemeen directeur JVC Benelux B.V.
Is dat arrogant?
En trouwens, waar denk je dat die "tonnen" (neem maar van mij aan dat het om tientallen miljoenen gaat, als we over omzet praten) vandaan komen? Juist ja, van de klanten. Zonder (tevreden) klanten geen onderneming hoor.
Maar van intergrale kwaliteitszorg (of vind je dat weer een modewoord?) heeft JVC kennelijk nog nooit gehoord.
Je kunt het wel proberen recht te praten, maar feit is dat een fabrikant toch een keer of 3 mag proberen iets te repareren voordat je een nieuwe kunt eisen.
Het is behoorlijk arrogant ja. Een directeur heeft wel iets belangrijkers te doen dan zich druk te maken over jouw probleempje. Jij kan jezelf als klant wel belangrijk voor JVC voelen, maar dat ben je totaal niet. Het gaat om de massa, niet om jou. Dit soort gedrag is net het gedrag van een klein kind dat zijn zin niet krijgt en het tegen zijn ouders gaat zeggen/klikken. Het is pas echt droevig wanneer volwassenen dat nog steeds doen.Tja, dan schrijf ik dus een brief naar de directie, primair over het gedrag van de betreffende medewerkster van de afdeling After Sales. Dit werd mij nota bene geadviseerd door de erg vriendelijke en correcte secretaresse van Dhr Eeckelhout, algemeen directeur JVC Benelux B.V.
Is dat arrogant?
@magel725,
Wanneer word je zelf eens volwassen???
Maxiem.
Wanneer word je zelf eens volwassen???
Maxiem.
Ik neem mijn voorbeeld aan jou, dus het kan nog even duren.
Ik ben van mening dat jvc goede producten levert, maar door de wildgroei en de parallel import de markt behoorlijk verziekt wordt. Containers vol worden uit Verweggistan gehaald en hier verkocht. Daar verdient de importeur geen kwartje aan, maar er wordt wel verwacht dat hij service levert. Dus als bcc en kornuiten van die import gebruik maken dan moeten zij het oplossen met de leverancier uit Verweggistan. Komt er dus op neer dat u bij de verkopende winkel moet zijn. Jvc nederland hoeft geen service te verlenen aan producten die niet door hun ge-importeerd zijn. Zal wat worden als je aan niemand iets verkocht hebt toch aansprakelijk bent.
Ronald.
Ronald.
Dag magel725,
Een goedkoop antwoord en helemaal bij je passend.
Maxiem.
Maxiem.
En ? krijgt de topic starter nou nog hulp/advies.
Of gaat dit ook een persoonlijke vete worden?
Flounder waarom ben je niet meteen naar de verkopende partij gestapt?
Of zit er nog een verhaal tussen
Of gaat dit ook een persoonlijke vete worden?
Flounder waarom ben je niet meteen naar de verkopende partij gestapt?
Of zit er nog een verhaal tussen
Wanneer je een goedkope vraag stelt krijg je een soortgelijk antwoord.Dag magel725,
Maxiem.
Om wat voor vage reden dan ook trek je je mijn reakties persoonlijk aan en daaruit trek je je conclusie dat ik onvolwassen ben. Over wie denk je dat dat iets zegt? Mijn posts zijn inhoudelijk en dat je het er vaak niet mee eens bent kan zijn maar dat is mijn probleem niet. Ik ga ook niet op zo'n kinderachtige manier naar jou als je een andere mening hebt, Maxiem.
Dag magel725,
Je schreef:
Vriendelijke en collegiale groet, Maxiem.
Je schreef:
Hier is dus niets inhoudelijks aan. Je moet eens leren om met respect en fatsoen antwoord te geven op een respondent. Bijkbaar heeft de voorschoolse periode bij jou geen zoden aan de dijk gezet en daarom kwalificeer ik jouw gedrag als kinderlijk en misplaatst,Het is behoorlijk arrogant ja. Een directeur heeft wel iets belangrijkers te doen dan zich druk te maken over jouw probleempje. Jij kan jezelf als klant wel belangrijk voor JVC voelen, maar dat ben je totaal niet. Het gaat om de massa, niet om jou. Dit soort gedrag is net het gedrag van een klein kind dat zijn zin niet krijgt en het tegen zijn ouders gaat zeggen/klikken. Het is pas echt droevig wanneer volwassenen dat nog steeds doen.
Nogmaals dag magel725,
Je schreef:
Je schreef:
Ook hier is van inhoudelijkheid geen spoor te bekennen. Alweer dus een kinderlijke, restpectloze en onfatsoenlijke reactie.Je hebt RECHT op een goede broek en die probeert de winkelier te leveren. Ga dan niet als een bloedzuiger te werk om de laatste druppels er ook nog uit te zuigen. Bovendien is een hoofdkantoor niet "gevoeliger". Sterker nog: het interesseert ze helemaal niets. Alleen denkt tegenwoordig elke consument dat zijn klacht oh zo speciaal is dat iedereen er maar van mee moet genieten. Pappa-hij-pest-me-gedrag.
MMM beiden hebben mijn posting niet gelezen.
Maxiem en magel begraaf de strijd bijl NU jullie hebben beiden een toegevoegde waarde op dit forum.
Maxiem en magel begraaf de strijd bijl NU jullie hebben beiden een toegevoegde waarde op dit forum.