LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
vraag1301
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2007 12:39

Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door vraag1301 »

Gisteren werden we gebeld door World Travel Club. Na het beantwoorden van vijf zeer makkelijke vragen werd ons verteld dat we een vakantie voor 4 personen gewonnen hadden naar de Canarische Eilanden. We moeten wel zelf de prijs komen ophalen in Maarssen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit serieus is. Het zou een reclame actie zijn, vanwege het openen van een nieuw reisbureau. Ik heb even wat huiswerk gedaan: ze staan wel ingeschreven bij de KvK maar niet bij de ANVR. Heeft iemand misschien ervaring met dit bedrijf of met zulke acties? Is dit een wassen neus of een poging om je iets duurders te verkopen? Of hebben we gewoon een keertje mazzel?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door jor »

Is dit een wassen neus of een poging om je iets duurders te verkopen?




Daar sla je de spijker dus op zijn kop. je kunt aannemen dat het om een soort time-sharing zal gaan en als je daar niet op ingaat mag je (gratis) op reis. Gratis tussen aanhaaltekens omdat het je vrijwel altijd nog meer gaat kosten dan een zelfgeboekte reis. Lees eens terug in dit topic en je zal zien dat gratis een vies woord is in deze branch. jammer maar het is niet anders. had je echt wel gegund al kan ik je niet.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door MLF »

Ik heb gegoogled maar het lijkt of het niet eens bestaat

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik gun jou ook een gratis vakantie, mits je maar een heel duur ticket koopt voor de volle prijs!

Of het is time share, makkelijk te kopen maar niemand wil het later hebben, dus overkopen via marktplaats is veel voordeliger, soms betaal je dan maar 20% of nog minder, en dan is het als je altijd met eigen auto naar dezelfde plek wilt wel leuk!

Er zijn diverse 65+ ers die jaarlijks enkele maanden zo voordelig overwinteren!
Zo kun je dus duur gekochte Time Share wel verkopen aan mensen die er wel blij mee zijn, maar dan wel 10% tot 20% wat de meeste betaalden!

Ik ben dus ook iemand die straks als ik 65+ ben graag geniet van jou miskoop die veel te duur was!

margreeth
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2007 13:35

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door margreeth »

Ook wij zijn afgelopen week benaderd met de zelfde aanbieding. inmiddels heb ik de uitnodiging schriftelijk ontvangen, In de kleine lettertjes staat de volgende zin:" Men moet tenminste 1 week per jaar gebruik maken van een hotel of Resort buiten Nederland naar wens."
Wij vermoeden dat dat het addertje onder het gras is, dat je je verplicht om ieder jaar tenminste 1 week via deze organisatie een reisje te maken.
wij hebben wel het plan om naar die avond in Maarssen toe te gaan en zal naar aanleiding van die informatie weer reageren , of we er naast zaten met ons vermoeden....
Want een bijna gratis vakantie is eigenlijk te mooi om waar te zijn!

vraag1301
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2007 12:39

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door vraag1301 »

Intussen hebben wij ook de brief binnen van Word Travel Club. WTC blijkt aangesloten te zijn bij Club la Costa. In de brief staat dat de accomodatie gratis is, dat er alleen 29 euro pp betaald moet worden aan administratiekosten. Het vervoer zal niet gratis zijn. Er zijn dus wel degelijk kosten aan verbonden.
Navraag deed leren dat het praatje in totaal 2 uur gaat duren en dat WTC inderdaad met time-sharing heeft te maken.
Wij gaan er niet heen! Dit is een verkapte manier om ons een dure vakantie te gaan aansmeren. Aangezien wij geen domme mensen zijn trappen wij hier niet in. Wij raden andere mensen aan hier eveneens niet op in te gaan. CLC wordt op deze site meermalen genoemd als een malafide bedrijf mbt time-sharing.
Wees gewaarschuwd: Ook de World Travel Club te Maarssen houdt zich bezig met deze agressieve oplichterij, ook al zullen sommige mensen vinden dat dat niet het geval is. Ga er niet op in!!!!

dagmarcel
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:39

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door dagmarcel »

Hoi,

Ook wij zijn gebeld en hebben inmiddels een bevestigingsbrief ontvangen... We gaan uit nieuwsgierigheid naar de bijeenkomst... Geen idee wat we moeten verwachten (we gaan gewoon nergens vanuit), maar we gaan luisteren en laten ons vooral niets aansmeren. Tevens zullen we eens een paar kritische vragen af gaan vuren, want een vaag verhaal is het wel!

(En uiteraard zorgen wij wel dat op het moment van de bijeenkomst ons huis niet onbeheerd achter blijft :!: )

We zijn benieuwd naar meer ervaringen!

BarbaraM
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2007 13:54

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door BarbaraM »

Er zijn blijkbaar zeer veel mensen benaderd hiervoor zo ook wij. Wij proberen wel te gaan a.s. vrijdagavond. Ben zeer benieuwd wat ze te vertellen hebben. Ach, baat het niet, schaad het niet. Ik ben er zelf bij en heb een goed stel hersens (al zeg ik het zelf ;))

Kan iemand mij misschien vertellen wat "Time sharing" precies inhoud?

Groetjes, B

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Barbara M,

Tik eens Time share hierboven in bij Zoeken, en je hebt de hele avond lees plezier en wil dit nooit hebben!

Ik wens je een leuke avond, teken niets en geef geen adres of bankrekening nummers!

dagmarcel
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:39

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door dagmarcel »

Goedemorgen,

Wij zijn naar de bijeenkomst geweest. Het kantoor in Maarssen ziet er gelikt uit en we zijn vriendelijk ontvangen. Ze proberen je uiteraard iets te verkopen en aangezien wij absoluut niet van plan waren zulke beslissingen te nemen, waren we na een eerste gesprekje al klaar en konden we naar huis. We kregen wel een mooie doos met 3 flessen wijn mee (zou je krijgen als je je afspraak bevestigt 48 uur van tevoren) en een accomodatievoucher. Je mag met deze bon een weekend of week vakantie vieren in 1 van hun accomodaties in Zuid Spanje. Het vervoer e.d. is voor eigen rekening en je betaalt dus 29 euries administratiekosten, maar de rest ziet er goed uit...

Mocht je meer willen weten... Het hele gebeuren is van Club la Costa: http://www.clublacosta.com/ Ze proberen je in eerste instantie het Trial Membership te verkopen...

Groet!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ik het goed begrijp, je hebt je adres achter gelaten, 3 flessen wijn en gratis kennismaken in ...
Dus dan kan je daar elke dag lastige verkopers verwachten!

De enige die wel tevreden zijn met Time share zijn oude bejaarden!
Die kopen op mijn advies dure overeenkomsten voor weinig, komen overwinteren, en verdienen aan verhuur in hoogseizoen!

Als ik de reiskosten naar dit kantoor reken is die wijn wel erg duur!
En wat was dit voor wijn? En welke waarde?

Verder heeft mijn Vriend Gozik het Russische bekeken, redelijk foutloos geschreven en ook te vinden op diverse consumenten site's in Russia, dus ook daar bekend, en de reactie's zijn dan iets anders dan op deze site!

dagmarcel
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:39

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door dagmarcel »

Ons adres hadden ze allang. Je hebt namelijk al eerst een brief gekregen als bevestiging. Telefoonnummers en adresbestanden zijn gewoon overal te koop, dus da's geen drama...

Wij wonen in de buurt van Maarssen, rijden een auto van de zaak, dus de wijn was gratis... En het maakt mij niet wat voor wijn het is en hoe duur, als hij maar lekker is! (Je moet een gegeven paard niet in zijn bek kijken, hè :wink: )!
En ook de voucher is wellicht nog wel te gebruiken, al denk ik inderdaad dat ze daar weer proberen je het product aan te smeren, maar ook daar ben je weer zelf bij en als je meteen duidelijk bent, moet het geen probleem zijn, lijkt me...

Maar op het hele time-sharing-verhaal en een lidmaatschap van Club la Costa zou verder nooit ingaan! En dat zou ik mensen ook niet aanraden, tenzij je zwemt in het geld of wellicht inderdaad met pensioen bent en veel en luxe op vakantie gaat!

margreeth
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2007 13:35

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door margreeth »

Wij hebben vanavond ook een doos wijn in ontvangst genomen en de coupon voor een week gratis verblijf in een luxe appartement in zuid Spanje
Mijn eerste vraag aan hen was welk addertje waar onder het gras zat.want filantropische instellingen zijn al eeuwen uit gestorven....
Daar gaven ze direct duidelijk antwoord op. :" om te kijken of ze bij ons ook de interesse konden opwekken om ons aan te sluiten bij de club la costa."
Na 10 minuten was ons gesprek al beeindigd omdat we aangaven dat wij altijd kampeer vakanties houden.En dat wij alleen gekomen waren om onze "prijs" in ontvangst te nemen.
De reactie daarop was dat het dan geen zin had om een 2 uur durend praatje te houden cq aan te horen, en zo is het!
Wij gaan volgend jaar lekker een weekje weg tegen geringe kosten naar een luxe resort, nou dan heb ik dat ook eens mee gemaakt en daarna gaan we gewoon weer fijn kamperen

dagmarcel
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:39

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door dagmarcel »

Hoi Margreeth!

Precies ons idee! Heel verstandig en alvast veel plezier!!

Groet...

MLJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2007 08:48

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door MLJ »

Nadat wij alle berichten in dit forum gelezen hadden zijn wij afgelopen zaterdag ook naar de bijeenkomst geweest. Het gaat als volgt:
iedereen wordt apart genomen door een verkoper, hij vraagt van alles en verteld van alles maar niets concreets, na 1,5 uur weet je nog niets. Op vragen van ons over wat het concept nou precies inhoudt krijgen wij geen antwoord, daar mag hij niets over zeggen dat gaat zijn baas ons straks vertellen. Na 1,5 uur valt in een promtiefilmpje het woord time-sharing pas. Daarna komt "de baas" er bij zitten, een gladde Belgische verkoper, die ons heel snel verteld wat de bedoeling is, hij doet ons een fantastich aanbod en het kost maar ? 4000,-- euro, een koopje volgens hem. Op de vraag of we er even een nachtje over mogen slapen en de informatie mee naar huis mogen nemen is het antwoord resoluut nee. Het is nu beslissen of niet. Hier zijn wij uiteraard niet op in gegaan, dus was de gladde verkoper heel snel weer verdwenen. Alles is omgeven door vaagheid, in de gratis vakantie heb ik ook geen vertrouwen, wij gaan er dus ook geen gebruik van maken. Je krijgt inderdaad een coupon, waar je terplaatse je handtekening op moet zetten, waarom? de coupon neem je mee naar huis. Om te reserveren moet je deze coupon opsturen, dus mèt handtekening, terwijl er nog van alles onduidelijk is. Over de accomodatie die je gaat boeken is geen enkele informatie te verkrijgen, dus je weet absoluut niet waar je terecht gaat komen. Alles is vaag vaag vaag. Wij willen niet het risico lopen dat we een vlucht hebben geboekt, en er terplaaste niets, of niets fatsoenlijks blijkt te zijn. Kortom het is zonde van je tijd.

Caro Consument
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2007 11:43

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door Caro Consument »

Dit lijk wel érg veel op het concept van The Vacation Store, waarover op dit forum ook veel berichten te lezen zijn. Die berichten zou ik dan ook maar even lezen......

margreeth
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2007 13:35

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door margreeth »

Die Belgische meneer waar je het over had , hebben wij dus maar een paar minuten gesproken . Die man is een zeer gewiekste verkoper, daar is op zich niks op tegen.
Wat je zegt over de "vaagheden" dat kan ik goed begrijpen, wij vonden het ook wonderlijk dat we onze handtekening moesten zetten op een coupon die met ons mee naar huis ging. Je hebt ook gelijk dat het raar is dat we niet een brochure mee kregen waar alle resorts in staan zodat je kunt kiezen waar je naar toe wilt, op die coupon kun je alleen maar aangeven wanneer je weg wilt ,maar niet waar naartoe . Ik heb op internet al eens even zitten kijken naar de prijzen van vluchten naar zuid Spanje , nou dat loopt aardig in de papieren.
Dit zijn voor ons argumenten om nog eens te bedenken of we van deze aanbieding gebruik maken.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door D1RK »

Gezocht;

Alcohollist die mijn 5 uitnodigingen wil hebben, dus 15 gratis flessen?
Ik kreeg dus op diverse zaken adressen, en doorgestuurd vanuit vorige woning...

Zelfs een magazijn zonder brievenbus had post ontvangen!
Normaal komt hier nooit iets sinds het kantoor daar al ruim 12 jaar weg is!

Helaas heeft niemand verteld welke wijn, want er zitten zulke grote verschillen tussen, dus wie verteld mij welke wijn ze geven?

margreeth
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2007 13:35

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door margreeth »

het gaat om het al dan niet vertrouwen hebben in de WTC !!
de wijn is het lokkertje niet , dat is die coupon toch?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Vakantie gewonnen bij World Travel Club?

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik denk dat die wijn betrouwbaarder is dan WTC...
dus welke soort??????

En ik was dus 5x winnaar!

Gesloten