Vertraging Transavia
Geplaatst: 13 jul 2007 14:35
Na een vertraging van (de terugvlucht vanuit Hurghada) -in eerste instantie- 2 uur werd ons op de luchthaven een versnapering aangeboden in de vorm van 2 kleine kleffe broodjes en bekertje water. Vlak voor aankomsttijd werd medegedeeld, dat we zouden landen in Keulen omdat doorvliegen naar Amsterdam zou betekenen dat de crew de toegestane vlieguren zou overschrijden. De suggestie werd gewekt, dat dit vooraf niet bekend was. Later bleek dit wel het geval te zijn, hetgeen blijkt uit een reactie van Transavia op onze klacht. In Keulen zijn we met bussen naar Amsterdam vervoerd. Er was geen sprake van begeleiding en opvang. Ook moesten we zelf zorgdragen voor de koffers, dit in tegenstelling tot hetgeen de medewerker van Transavia ons vertelde. Het aanwezige beveiligingspersoneel in Keulen (ander personeel was er niet) als ook de buschauffeurs, zeiden dat er door Transavia regelmatig wordt uitgeweken naar Keulen. Reden hiertoe zou zijn, dat men 's nachts onvoldoende landingsrechten heeft in Amsterdam. Uiteindelijk zijn we ruim 17 uur onderweg geweest (voor een vlucht van 6 uur). Transavia stelt, dat er geen enkele aanleiding is voor compensatie en grijpt terug op "overmacht". Over gebrekkige communicatie en informatie wordt met geen woord gesproken.