Pagina 1 van 1

bericht verwijdert

Geplaatst: 19 jul 2007 13:39
door NadineKrijgh
bericht verwijderd

Re: bericht verwijdert

Geplaatst: 21 jul 2007 23:59
door magel725
Het hele anti-Makro verhaal gaat er dus over dat de leverancier van de pc's van de Makro 2 keer niet komt opdagen om de pc op te halen voor reparatie? Dan maak je toch voor een derde keer een afspraak op een vrije dag! Je hoeft niet persé afspraken te plannen op dagen dat je werkt, dat is namelijk het voordeel van zelf een afspraak kunnen plannen, lijkt me.

Ik vind het niet fatsoenlijk dat de leverancier tot 2 keer toe niet komt opdagen, maar om daar nu ook al een principe kwestie van te gaan maken gaat me erg ver. Bovendien is de manier van communiceren erg aggressief.
Ik heb aangegeven dat ik mijn rechtbijstand in zou schakelen en wanneer men niet met een fatsoenlijke oplossing en bejegening zou komen ik de PC bij het vuilnis zou zetten, een nieuwe zou gaan kopen bij een andere zaak en ik nooit meer een voet binnen Makro zou zetten.
5% van de boze klanten zijn niet meer tevreden te krijgen, wat je ook doet. In die klanten kun je dus best zo min mogelijk tijd, geld en energie steken want je krijgt er niets meer voor terug. Door dit soort uitspraken en dreigementen te doen wordt je bij die groep ingedeeld en is het voor de Makro niet meer "nodig" om je probleem fatsoenlijk op te lossen.

Tegenwoordig moet alles perfect gaan, anders is een winkel niet meer klantvriendelijk. 1 foutje (of in dit geval 2) kost je meteen je kop. Ik kan niet anders aanraden door op een normale manier om te gaan met anderen, ook als er iets mis gaat. Het blijven mensen die je moeten helpen. Nu kent iedereen je daar en komt het niet meer zo makkelijk goed.

Re: bericht verwijdert

Geplaatst: 23 jul 2007 22:47
door NadineKrijgh
Bedankt voor je reactie.

De manier van aanspreken en de benadering is net zo belangrijk als het niet helpen. Misschien nog wel belangrijker.

Mijn uitspraken en dreigemenen waren een re-actie op de houding van de Makro. Ik ben normaal geen aggressief mens die snel over de kook gaat, dit werd toch echt veroorzaakt door de belachelijke benadering van de klanten service.

Geen tijd en aandacht besteden aan klanten omdat ze kwaad zijn en het waarschijnlijk toch niet meer goed komt is een beetje vreemd in mijn ogen. Zorg ervoor dat je klanten niet zo kwaad hoeven te worden. Het is 40% duurder een nieuwe klant aan te werven dan een bestaande te behouden.

Wanneer ik normaal was aangesproken het eerste OF tweede gesprek en normaal was geholpen was er niks aan de hand geweest. Fouten maken we allemaal en we hebben ook allemaal wel eens een wat mindere dag. Maar bij het derde gesprek was dat nog te veel gevraagd.

Ook hoef het van mij absoluut niet meer goed te komen. Dat dat de houding van Makro is zegt voor mij genoeg.

Daarnaast heb ik echt wel iets beters te doen met mijn tijd dat 3 keer een dag wachten op een leverancier van Makro. Dat het van je verwacht wordt zonder dat er andere mogelijkheden zijn vind ik niet kunnen.
Mijn vrije dagen zijn niet ongelimiteerd.

Re: bericht verwijdert

Geplaatst: 24 jul 2007 12:23
door Captain Pervert
De service is slecht, maar je hebt in eerste instantie ook veel minder voor je PC betaald (mag ik hopen). Waarom ben je anders naar die pasjeshandel gegaan. Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Re: bericht verwijdert

Geplaatst: 25 jul 2007 14:41
door NadineKrijgh
Captain Pervert, daar heb je helemaal gelijk in.
Zal dan ook de eerste en de laatste keer zijn.
Stom om een PC te kopen bij een zaak waar ze ook een krop sla verkopen.
De volgende PC maar ook andere apparaten zullen alleen nog maar in de daarvoor bestemde winkels aangeschaft worden.

Re: bericht verwijdert

Geplaatst: 25 jul 2007 23:27
door ikbenik
De volgende PC maar ook andere apparaten zullen alleen nog maar in de daarvoor bestemde winkels aangeschaft worden.
De consumenten leren het wel! :lol:

Re: bericht verwijdert

Geplaatst: 26 jul 2007 11:03
door Captain Pervert
Haha, dat is het adagium dat ikbenik in zijn grafsteel wil hebben staan, wat mooi dat je dat bijna letterlijk overneemt ;)


"Hier ligt ikbenik

Rust zacht

Koop geen computer naast de hagelslag"

Re: bericht verwijdert

Geplaatst: 26 jul 2007 11:49
door D1RK
Mijn salaris voor een hele dag is hoger dan de reparatie bij een vakman zou kosten als ik zelf betaalde!

Vaak is het probleem maar klein, en kost weinig!
En hoe vaak gaan ze langs komen om de gerepareerde terug te bezorgen, of zetten ze hem zomaar in de regen voor de deur?

Als ik een dag vrij zou moeten nemen, je mag het ook opsturen mits je de kosten zelf betaalde, bespaard een dag, en ik wil niet hele dag wachten.

Heb het een keer meegemaakt dat ik even op wc zat, maar zag daarna busje wegrijden en doos voor deur, dus wat als het langer duurde of slecht weer was!

Re: bericht verwijdert

Geplaatst: 29 jul 2007 11:52
door jowi08
Als mevr. Nandine Krijgh ook in de verkoop zit, weet zij dat afspraken met leveranciers heilig zijn. Deze worden door het bedrjf bepaald en niet door een service afdelng van dat bedrijf, die voeren alleen uit wat er door het bedrijf bepaald is.
Om dan zo een brief op te stellen, en mensen persoonlijk aan te vallen, vind ik niet zo heel erg netjes. :roll:

Re: bericht verwijdert

Geplaatst: 29 jul 2007 12:43
door bot321
Geplaatst op 26 Jul 2007 10:49 door D1RK


Heb het een keer meegemaakt dat ik even op wc zat, maar zag daarna busje wegrijden en doos voor deur, dus wat als het langer duurde of slecht weer was!


DIRK heb jij een wc met een glazen deur? :lol: :lol:

Re: bericht verwijdert

Geplaatst: 29 jul 2007 13:05
door ikbenik
De fabrikant bepaald door wie de fabrieksgarantie wordt uitgevoerd.

De consument, winkelier en geschillencommissies hebben hierin totaal GÉÉN invloed.


Tuurlijk kun je als winkelier de garantieproblemen zelf verhelpen, maar daardoor vergooi je het recht op de fabrieksgarantie.

Het is te makkelijk gezegd dat dit een probleem is van de winkelier en dat je als consument zijnde hier niets mee te maken hebt.

Want daarmee sluit je als consument de ogen voor de echte problemen die er zijn.


De winkelier is wel het aanspreekpunt bij problemen. Maar de winkelier is nooit aansprakelijk en verantwoordelijk voor de misstappen die de fabrikant doet.

Re: bericht verwijdert

Geplaatst: 29 jul 2007 13:14
door jowi08
zal wel, maar dan ga je nog steeds niet zo met mensen om, om ze in een kwaad daglicht te zetten. ook in een bedrijf zijn regels waar iedereen zich aan te houden heeft, en dat wordt nog steeds van bovenaf bepaald en niet door een medewerk(st)er.

Re: bericht verwijdert

Geplaatst: 15 nov 2007 12:17
door Breinstein
tja wat moet je hier op zeggen. het is niet netjes van de leverancier om 2 keer niet te komen, maar om daarvoor de makro aansprakelijk te stellen gaat een beetje ver. mijn ervaringen met de Makro zijn prima en koop al jaren allerlei producten daar. de opmerking dat je 'voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten' en 'koop geen pc bij een bedrijf dat ook sla verkoopt' is naar mijn idee erg kansloos.

maar goed, als het goed is ligt de pc al bij het vuilnis door een gebruikersprobleem. misschien moet je daar eerst een naar kijken voordat je je frustraties op anderen botviert.

Re: bericht verwijdert

Geplaatst: 15 nov 2007 13:58
door BBCS
het is niet netjes van de leverancier om 2 keer niet te komen, maar om daarvoor de makro aansprakelijk te stellen gaat een beetje ver.
Die regels gelden alleen bij consumentenkoop.

En bij de Makro zijn de regels van consumentenkoop en consumentenbescherming niet van toepassing.

Bij de consumentenkoop is de winkelier verantwoordelijk voor de goede verloop van de garantieafwikkelingen.
Bij de Makro zijn deze regels niet van toepassing.

Re: bericht verwijdert

Geplaatst: 16 nov 2007 00:43
door alfatrion
Anders dan bij een consumentenkoop is de winkelier is niet gebonden aan mededelingen die door de vorige verkopers zijn gedaan. Echter is de winkelier nog wel altijd verplicht om een deugdelijk product te leveren en kan aansprakelijk worden gesteld als dit achteraf niet zo blijkt te zijn. Wel is het zo dat de winkelier dit kan beperken, wat meestal middels een garantie van de winkel gebeurt.

Dat de winkelier bij een consumentenkoop aansprakelijk te houden zou zijn voor iemand die bij een ander bedrijf werkt die vervolgens niet komt opdagen lijkt mij sterk. Het lijkt mij dat je gewoon dat andere bedrijf hebben.