LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] een paar vragen mbt. DVR-recorder UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Art60

een paar vragen mbt. DVR-recorder UPC

Ongelezen bericht door Art60 »

Ik heb een paar vragen mbt. de DVR-recorder van UPC.
1) kan ik met de recorder ook van een ander kanaal een programma opnemen terwijl ik iets aan het kijken ben, bijv. ik kijk naar Nederland-1 en wil tegelijkertijd iets van RTL-5 opnemen?
2) ik begrijp dat er geen mogelijkheid is om DVD's op te nemen?
3) levert installatie nog problemen op als je een home cinema set hebt? Ik heb twee scart-aansluitingen, kan ik één voor de DVR-rec. gebruiken en de ander voor de home cinema set? Het klopt dat de DVR-rec. de UPC mediabox vervangt (dus krijg ik niet én een mediabox én een DVR-rec.)?
4) is de ervaring dat als ik naar een UPC-winkel ga ik de boel meteen mee kan krijgen en de aansluiting daadwerkelijk binnen een uur gepiept is (dan ga ik er van uit dat ook een relatieve leek het zelf kan)?
Ik hoop dat iemand de vragen kan en wil beantwoorden.
Dank, Art60

rene117

Re: een paar vragen mbt. DVR-recorder UPC

Ongelezen bericht door rene117 »

nee is niet moelijk scart er in tv stekker er in en de rest wijst zig van zelf

en ja je kan er gewoon mee op nemen als jij naar nl 1 kijkt
kan je gelijk op nemen van net5

MaffeDarkie

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

1) kan ik met de recorder ook van een ander kanaal een programma opnemen terwijl ik iets aan het kijken ben, bijv. ik kijk naar Nederland-1 en wil tegelijkertijd iets van RTL-5 opnemen?
Je kunt inderdaad op 1 zender kijken en de andere zender gewoon opnemen.
2) ik begrijp dat er geen mogelijkheid is om DVD's op te nemen?
Klopt inderdaad.
3) levert installatie nog problemen op als je een home cinema set hebt? Ik heb twee scart-aansluitingen, kan ik één voor de DVR-rec. gebruiken en de ander voor de home cinema set?
De installatie zou geen problemen op mogen leveren.
Het klopt dat de DVR-rec. de UPC mediabox vervangt (dus krijg ik niet én een mediabox én een DVR-rec.)?
Als je bedoeld dat je zelf al een mediabox hebt, dan klopt het inderdaad en zou je je mediabox in moeten leveren. Heb je geen mediabox, dan kun je ook voor de mediabox kiezen het vervangt elkaar dus niet (tenminste, niet op korte termijn).
4) is de ervaring dat als ik naar een UPC-winkel ga ik de boel meteen mee kan krijgen en de aansluiting daadwerkelijk binnen een uur gepiept is (dan ga ik er van uit dat ook een relatieve leek het zelf kan)?
Wanneer de UPC winkel deze op voorraad heeft dan zou je deze inderdaad meteen mee moeten krijgen. Het installeren is dan (zelfs voor een leek) een fluitje van een cent.

Mijn persoonlijke mening:

Zelf heb ik geen DVR vanwege de eenvoudige reden dat ik zelf wil uitmaken wat ik voor hoelang bewaar en de wijze waarop ik iets bewaar. Ik zou bijvoorbeeld alles op DVD willen branden als ik iets wil bewaren of afspelen bij iemand anders. Ook werken niet alle functies van de DVR. Op korte termijn koop ik dus liever een DVD/HDD-Recorder die ik aansluit op de mediabox.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. Kijk overigens anders eens op http://www.chelloo.com/ dit is een community voor en door chello/upc klanten waarin ook onderwerpen van digitale televisie (Mediabox, DVR als ook HDTV) besproken worden.

Art60

Ongelezen bericht door Art60 »

Ik heb van twee mensen gehoord dat het probleem met digitale tv, in tegenstelling tot de analoge versie, is dat je er dus niet twee signalen tegelijk mee kunt ontvangen, dus niet én kijken naar RTL4 en op hetzelfde ogenblik bijv. Net5 opnemen. Is dit dan een fabel?
Als het aansluiten van een eigen DVD-recorder op de mediabox geen problemen oplevert, heeft dat ook mijn voorkeur, tenslotte neem ik ook liever op losse DVD-schijfjes op dan op één grote harde schijf.

hadiebart

Ongelezen bericht door hadiebart »

als je iets aansluit op die mediabox kun je alleen dat opnemen waarnaar je kijkt.

Dus ja, journaal even kijken terwijl je een film op wil nemen kan dus niet.

Het kan wel als je de dvd recorder direct op de muurantenne aansluit en vervolgens de mediabox op de dvdrecorder aansluit.
Mag niet van upc want dan worden updates enzo niet doorgegeven. Maar het werkt wel. Doorlussen dus...
Dan heb je dus wel een analoge kwaliteit video opname, maar wel nog digitaal beeld om gewoon tv te kijken.

Gesloten