LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kijk en luistergeld & upc
kijk en luistergeld & upc
het volgende
kijk en luistergeld wordt allang niet meer betaald, sinds 1999 afgeschaft
ik betaal echter wel aan upc voor radio en televisie
hoe zit dat?
ik had altijd gedacht dat de overheid de diensten radio en tv simpelweg had overgedragen aan upc
ik zit me nu te bedenken dat ik nooit een abonnement bij upc heb afgesloten voor radio en tv, maar krijg wel iedere 2 maanden een rekening
ik had wel wel ooit internet van upc, maar dat heb ik al ruim 2 jaar niet meer
ik snap het ff niet
iemand?
bvd
joy
kijk en luistergeld wordt allang niet meer betaald, sinds 1999 afgeschaft
ik betaal echter wel aan upc voor radio en televisie
hoe zit dat?
ik had altijd gedacht dat de overheid de diensten radio en tv simpelweg had overgedragen aan upc
ik zit me nu te bedenken dat ik nooit een abonnement bij upc heb afgesloten voor radio en tv, maar krijg wel iedere 2 maanden een rekening
ik had wel wel ooit internet van upc, maar dat heb ik al ruim 2 jaar niet meer
ik snap het ff niet
iemand?
bvd
joy
Re: kijk en luistergeld & upc
Dat geld dat je nu aan UPC betaalt, betaalde je vroeger aan je gemeentelijke kabelbedrijf. Dat heeft niets met kijk- en luistergeld te maken, maar met het netwerk waar jij van profiteert...
Kijk- en luistergeld betaalt iedereen met een inkomen, via de belasting, feitelijk is het nu vaak duurder, dan toen we per toestel moesten betalen.
Je kan het gelukkig gewoon opzeggen, net zoals je dat bij de vorige eigenaar (de gemeente) had gedaan.
Los hiervan, je hebt altijd een basispakket van de kabel nodig, of moet je hebben liever gezegd, als je internet via de kabel hebt.
Staat allemaal in die overeenkomst die je ooit hebt getekend.
Kijk- en luistergeld betaalt iedereen met een inkomen, via de belasting, feitelijk is het nu vaak duurder, dan toen we per toestel moesten betalen.
Je kan het gelukkig gewoon opzeggen, net zoals je dat bij de vorige eigenaar (de gemeente) had gedaan.
Los hiervan, je hebt altijd een basispakket van de kabel nodig, of moet je hebben liever gezegd, als je internet via de kabel hebt.
Staat allemaal in die overeenkomst die je ooit hebt getekend.
Die je misschien nooit bij UPC zelf hebt getekend, wij hadden ooit een gemeentelijke kabel, die verkwanseld is aan A2000 die later overgenomen is door UPC.Staat allemaal in die overeenkomst die je ooit hebt getekend.
Als klant ging je automatisch mee en nieuwe algemene vooraarden o.i.d. hebben we nooit gekregen, alleen een prijsverdubbeling bij UPC.
ok
ik heb alleen geen intetnmet via de kabel
maar adsl van planet
ik heb ook nooit een overeenkomst getekend, dat is toen idd automatisch overgegaan naar upc
dus, betaal ik nu nog steeds voor een basispakket?
ik heb alleen geen intetnmet via de kabel
maar adsl van planet
ik heb ook nooit een overeenkomst getekend, dat is toen idd automatisch overgegaan naar upc
dus, betaal ik nu nog steeds voor een basispakket?
Als je dat niet betaalde dan had je geen tv ontvangst.dus, betaal ik nu nog steeds voor een basispakket?
Het kijk en luistergeld was voor de publieke omroepen om programma's te kunnen maken en had niets te maken met het ontvangen van het signaal, dit zijn twee aparte zaken.
Kijk en luistergeld betaal je nog steeds, alleen je ziet het niet meer, het zit nu in de belasting.
Je kon het signaal (betaald) ontvangen via de kabel of (gratis) via een antenne op je dak.
Met die antenne op je dak kon je alleen publieke en dus geen commerciële zenders ontvangen, inmiddels is dat signaal uit de lucht en is vervangen door een digitaal signaal waar je speciale apparatuur voor moet kopen.
Het basispakket voor UPC is 48 euro in de drie maanden, als je er van af wil moet je een alternatief zoeken, zoals digitenne of een schotel.
Maar ook dan betaal je als je meer wilt zien dan alleen de publieke omroepen.
ok
geheel en al duidelijk
bedankt!
geheel en al duidelijk
bedankt!
Geplaatst op 22 Jul 2007 08:03 door Ron58
--------------------------------------------------------------------------------Die je misschien nooit bij UPC zelf hebt getekend, wij hadden ooit een gemeentelijke kabel, die verkwanseld is aan A2000 die later overgenomen is door UPC.Staat allemaal in die overeenkomst die je ooit hebt getekend.
Als klant ging je automatisch mee en nieuwe algemene vooraarden o.i.d. hebben we nooit gekregen, alleen een prijsverdubbeling bij UPC.
Ik had het ook over wanneer je internet van UPC hebt.
In dat geval heb je echt wel een overeenkomst getekend, daar staat in dat je het basistelevisiepakket nodig hebt om gebruik te maken van internet.
Wanneer je internet opzegt, dan moet je ook het basispakket televisie opzeggen als je dat ook niet meer wil. Doe je dat niet, dan blijft dat gewoon doorlopen!Los hiervan, je hebt altijd een basispakket van de kabel nodig, of moet je hebben liever gezegd, als je internet via de kabel hebt. Staat allemaal in die overeenkomst die je ooit hebt getekend.
Ik ben een internetkabelaar van de eerste orde.Ik had het ook over wanneer je internet van UPC hebt.
In dat geval heb je echt wel een overeenkomst getekend, daar staat in dat je het basistelevisiepakket nodig hebt om gebruik te maken van internet.
In '96/'97 heb ik me aangesloten bij (heette toen) telekabel en dat kabelbedrijf was van de gemeente. (zoals energiebedrijven dat toen ook nog waren)
Wilde je TV, dan kon je niet anders dan je aansluiten bij dat ene kabelbedrijf. Immers, de dakantenne mocht niet meer.
Ik kan me absoluut niet heugen dat men toen gezegd heeft dat voor een kabelinternetverbinding je ook het standaard TVpakket moest hebben.
Waarschijnlijk komt dat ook omdat iedereen dat toch wel had omdat dit de enige manier was om TV in je huis te krijgen (de spaarzame satelietgebruiker uitgezonderd). Een keuze was er op TV ontvangst simpelweg niet.
Jaren later is telekabel overgenomen door Chello en daarna heeft die fusie/verkoop(?) aan UPC plaatsgevonden. Mijn telekabel emailadres heb ik steeds behouden en werk daar tot op de dag van vandaag nog mee.
Een nieuw Chello/UPC contract met voorwaarden heb ik nooit gehad en dus ook niet ondertekend. Wel mocht ik nogmaals borg betalen voor een modem, waarvoor ik al eens borg had betaald (destijds aan telekebal) en nooit heb terug ontvangen.
Onlangs eindelijk die oude borgrekening teruggevonden, dus deze dubbele borg betaling wordt nog een leuk zaakje. Maar dat terzijde.
Deze topic ontdek ik nu pas. Vanmorgenheb ik nml een topic geopend over betalen voor diensten die waarvan je geen gebruik maakt.
De koppelverkoop door UPC wanneer je je kabelinternetverbinding wilt houden (eis: standaard kabelTV pakket). Zou ik digitenne of een andere digitaleprovider, anders dan sateliet, willen bataal ik dus dubbel voor iets.
Hoezo vrije keuze?
Wanneer je zo slim bent om televisie op een andere manier te krijgen dan via UPC, dan ben je denk ik ook wel zo slim, om internet bij een andere provider te nemen.
Maar ja, dan krijg je weer last van koppelverkoop van KPN, waarbij je verplicht telefonie van KPN moet nemen, terwijl je al mobiel belt met een andere provider.
Neem je er geen telefonie van KPN bij, dan betaal je, nog meer dan het goedkoopste telefoonabonnement van KPN, extra aan je provider.
De meeste mensen die nu bij Chello zitten, zaten daar nog niet in 1996. En de meesten hebben dan ook wel een contract getekend bij hun aanvraag van Chello.
Maar ja, dan krijg je weer last van koppelverkoop van KPN, waarbij je verplicht telefonie van KPN moet nemen, terwijl je al mobiel belt met een andere provider.
Neem je er geen telefonie van KPN bij, dan betaal je, nog meer dan het goedkoopste telefoonabonnement van KPN, extra aan je provider.
De meeste mensen die nu bij Chello zitten, zaten daar nog niet in 1996. En de meesten hebben dan ook wel een contract getekend bij hun aanvraag van Chello.