Uit winkel gezet bij Grando Zoetermeer
Geplaatst: 22 jul 2007 10:56
Op Zaterdag 21 juli hadden wij om 10 uur 's ochtends een afspraak bij Grando keukens in Zoetermeer voor een gesprek. De verkoper bleek een oude rot in het vak, met 35 jaar verkoopervaring.
Al snel bleek dat het door ons uitgekozen front leverbaar was binnen twee series. De serie 4000 (Häcker) en de serie 7000 (Häcker Systemat). Naast de gewone fronten wilden we ook een paar kasten met glasdeuren welke alleen leverbaar bleken binnen de duurdere 7000 serie. Hierop vroegen wij of het mogelijk was om de glasdeuren uit de duurdere serie te combineren met de overige kasten uit de goedkopere serie. Hierop werd geïrriteerd gereageerd dat dit absoluut niet de bedoeling was en ook vragen om problemen was. Je combineerde toch ook geen Audi onderdelen met Skoda onderdelen?
Om in te kunnen schatten hoeveel duurder de keuken zou gaan worden als we alles uit de duurdere 7000 serie zouden nemen vroegen we naar het prijsverschil tussen een vergelijkbare kast uit de twee series. Hierop wees de verkoper naar zijn voorhoofd met de mededeling dat er geen offerte op zijn voorhoofd stond. Onze vraag gewoon de prijzen uit de twee boeken te mogen vergelijken werd geïrriteerd beantwoord met de mededeling dat de prijzen niet vergeleken konden worden omdat ze ex BTW waren! De irritaties liepen bij de verkoper nog verder op toen we, op zijn vraag, aangaven niet ons budget door te willen geven.
Verder gaande met de duurdere serie vroegen wij of een bepaald model glasdeur geleverd kon worden. Hierop werd stellig aangegeven dat dat niet mogelijk was. Tot onze stomme verbazing zagen we deze echter wel in het boek staan. Toen we op een gegeven moment het boek iets naar onze kant schoven om beter de mogelijke opties te kunnen zien kregen we een norse vermaning naar ons hoofd. Dit was niet gewenst!
Onze vraag over het merk van de gebruikte lades en scharnieren werd beantwoord met, Blüm. Alsof we randdebielen waren werd dit nog even gespeld B, L, U, M. Hierop merkte ik op dat de keuken in de showroom, waar we eerder naar gekeken hadden, niet was voorzien van Blüm onderdelen. Nadat de verkoper dit zelf ook had moeten constateren snauwde hij op de zeer ongeloofwaardige toon "Hettich is zelf nog beter dan Blüm".
Bij het uitzoeken van de eerste hoge kast voor onze keuken zagen we op de schets, in het boek, een extra (loze) naad in een front zitten. Op onze vraag naar deze naad ontplofte de verkoper met de mededeling dat hij bij nog zo'n vraag zou stoppen met het verkoopgesprek. Dit was voor ons het moment om op te stappen.
In plaats van ons op een enigzins nette manier naar buiten te begeleiden. Werden we nu op luide toon gesommeerd om buiten te gaan spelen. Op weg naar de uitgang vroeg een collega wat er aan de hand was. Voordat we hier een antwoord op konden geven stond onze verkoper ons bij de uitgang toe te schreeuwen onmiddellijk het pand te moeten verlaten. Hij zou zijn collega wel vertellen wat er gebeurd was.
Helaas voor Grando heeft deze ene verkoper het, binnen één uur, voor elkaar gekregen dat wij in geen enkel filiaal van Grando nog een keuken zullen gaan kopen.
Al snel bleek dat het door ons uitgekozen front leverbaar was binnen twee series. De serie 4000 (Häcker) en de serie 7000 (Häcker Systemat). Naast de gewone fronten wilden we ook een paar kasten met glasdeuren welke alleen leverbaar bleken binnen de duurdere 7000 serie. Hierop vroegen wij of het mogelijk was om de glasdeuren uit de duurdere serie te combineren met de overige kasten uit de goedkopere serie. Hierop werd geïrriteerd gereageerd dat dit absoluut niet de bedoeling was en ook vragen om problemen was. Je combineerde toch ook geen Audi onderdelen met Skoda onderdelen?
Om in te kunnen schatten hoeveel duurder de keuken zou gaan worden als we alles uit de duurdere 7000 serie zouden nemen vroegen we naar het prijsverschil tussen een vergelijkbare kast uit de twee series. Hierop wees de verkoper naar zijn voorhoofd met de mededeling dat er geen offerte op zijn voorhoofd stond. Onze vraag gewoon de prijzen uit de twee boeken te mogen vergelijken werd geïrriteerd beantwoord met de mededeling dat de prijzen niet vergeleken konden worden omdat ze ex BTW waren! De irritaties liepen bij de verkoper nog verder op toen we, op zijn vraag, aangaven niet ons budget door te willen geven.
Verder gaande met de duurdere serie vroegen wij of een bepaald model glasdeur geleverd kon worden. Hierop werd stellig aangegeven dat dat niet mogelijk was. Tot onze stomme verbazing zagen we deze echter wel in het boek staan. Toen we op een gegeven moment het boek iets naar onze kant schoven om beter de mogelijke opties te kunnen zien kregen we een norse vermaning naar ons hoofd. Dit was niet gewenst!
Onze vraag over het merk van de gebruikte lades en scharnieren werd beantwoord met, Blüm. Alsof we randdebielen waren werd dit nog even gespeld B, L, U, M. Hierop merkte ik op dat de keuken in de showroom, waar we eerder naar gekeken hadden, niet was voorzien van Blüm onderdelen. Nadat de verkoper dit zelf ook had moeten constateren snauwde hij op de zeer ongeloofwaardige toon "Hettich is zelf nog beter dan Blüm".
Bij het uitzoeken van de eerste hoge kast voor onze keuken zagen we op de schets, in het boek, een extra (loze) naad in een front zitten. Op onze vraag naar deze naad ontplofte de verkoper met de mededeling dat hij bij nog zo'n vraag zou stoppen met het verkoopgesprek. Dit was voor ons het moment om op te stappen.
In plaats van ons op een enigzins nette manier naar buiten te begeleiden. Werden we nu op luide toon gesommeerd om buiten te gaan spelen. Op weg naar de uitgang vroeg een collega wat er aan de hand was. Voordat we hier een antwoord op konden geven stond onze verkoper ons bij de uitgang toe te schreeuwen onmiddellijk het pand te moeten verlaten. Hij zou zijn collega wel vertellen wat er gebeurd was.
Helaas voor Grando heeft deze ene verkoper het, binnen één uur, voor elkaar gekregen dat wij in geen enkel filiaal van Grando nog een keuken zullen gaan kopen.