Dubieus incassobeleid Tiscali
Geplaatst: 22 jul 2007 11:39
Deze keer eens geen klachten over een slecht functionerende provider, maar wel over het dubieze incassobeleid van Tiscali.
Bij veel internetproviders wordt je, middels de eenzijdige algemene voorwaarden, gedwongen toe te staan dat de kosten van het maandelijks abonnement en eventuele andere kosten via automatische incasso worden afgeschreven.
Op zichzelf heb ik daar nog geeneens zo'n bezwaar tegen, dit kan immers meehelpen de kosten van het abonnement zo laag mogelijk te houden.
Waar ik echter wel grote bezwaren tegen heb, is het moment waarop de verschuldigde bedragen worden afgeschreven. Bij Tiscali wordt dit in het algemeen al rond de 9e van de maand, voorafgaande aan de betreffende maand, afgeschreven. De laatste keer al op 6 juli j.l. voor de kosten van mijn ADSL abonnement over de maand augustus 2007. Krijgt u al ruim 3 weken van tevoren uw salaris, ik in ieder geval niet.
Ik kan maar 1 reden daarvoor bedenken en deze is dat als je enige honderdduizenden abonnee's hebt, dit flink wat extra rente oplevert.
Bij Tiscali heb ik, middels een aangetekende brief aan de directie, hierover geklaagd en men antwoordde mij onlangs doodleuk dat men dit betreurt maar er niets aan kan doen. Een nog slechter en ongemotiveerder antwoord kan je je niet voorstellen.
Het zou goed zijn als er bij automatische incasso's eens duidelijke regels komen, vanaf welk moment men de verschuldigde bedragen mag afschrijven. Een automatisch incasso mag geen vrijbrief zijn om ongestraft verschuldigde bedragen maar af te schrijven op een (veel te vroeg) moment als men goeddunkt.
Wie heeft dezelfde slechte ervaringen (ook bij andere providers) en richting Radar: kan en wil deze aan deze misstanden het e.e.a. doen?
Peter van Geffen
Bij veel internetproviders wordt je, middels de eenzijdige algemene voorwaarden, gedwongen toe te staan dat de kosten van het maandelijks abonnement en eventuele andere kosten via automatische incasso worden afgeschreven.
Op zichzelf heb ik daar nog geeneens zo'n bezwaar tegen, dit kan immers meehelpen de kosten van het abonnement zo laag mogelijk te houden.
Waar ik echter wel grote bezwaren tegen heb, is het moment waarop de verschuldigde bedragen worden afgeschreven. Bij Tiscali wordt dit in het algemeen al rond de 9e van de maand, voorafgaande aan de betreffende maand, afgeschreven. De laatste keer al op 6 juli j.l. voor de kosten van mijn ADSL abonnement over de maand augustus 2007. Krijgt u al ruim 3 weken van tevoren uw salaris, ik in ieder geval niet.
Ik kan maar 1 reden daarvoor bedenken en deze is dat als je enige honderdduizenden abonnee's hebt, dit flink wat extra rente oplevert.
Bij Tiscali heb ik, middels een aangetekende brief aan de directie, hierover geklaagd en men antwoordde mij onlangs doodleuk dat men dit betreurt maar er niets aan kan doen. Een nog slechter en ongemotiveerder antwoord kan je je niet voorstellen.
Het zou goed zijn als er bij automatische incasso's eens duidelijke regels komen, vanaf welk moment men de verschuldigde bedragen mag afschrijven. Een automatisch incasso mag geen vrijbrief zijn om ongestraft verschuldigde bedragen maar af te schrijven op een (veel te vroeg) moment als men goeddunkt.
Wie heeft dezelfde slechte ervaringen (ook bij andere providers) en richting Radar: kan en wil deze aan deze misstanden het e.e.a. doen?
Peter van Geffen