LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flexi-front shaving system

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ollie47
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2009 17:18

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door ollie47 »

Ook ik ben zo stom geweest een proefzending te willen ontvangen. Kort daarop heb ik nog een tweede zending gekregen.

Om op te zeggen ben ik naar www.flexifront.com gegaan. Daar op het nederlandse vlaggetje geklikt en op "vraag de klantenservice" geklikt.
Onder "Kies onderwerp" heb ik "Opzeggen lidmaatschap" gekozen. Vervolgens heb ik mijn Lidnummer en Internet code ingevoerd. Die staan genoteerd op de brief die aan de factuur vastzit.

Daar kreeg ik te zien: "Je bericht is verstuurd!".

Vervolgens kreeg ik van Flexifront het volgende mailtje in mijn mailbox;

Hallo!
Je bericht betreffende:
Lidmaatschap beëindigen is ontvangen. Je krijgt op dit adres een bevestiging wanneer je bericht behandeld is.

Met vriendelijke groeten
Flexifront Kundtjänst

Nu maar afwachten.......

heist
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2009 21:57

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door heist »

Wat doe je als Flexifront zich wendt tot incassobureau en dat bureau stuurt je overzicht van betalingen verschuldigd aan Flexifront?
Ik vind dat ik niet strafbaar ben door niet te betalen, heb immers om proefpakket gevraagd dat ik overigens niet heb ontvangen. Noch acceptgiro's, noch leveringen, noch bevestiging aanvraag proefpakket. Iemand suggestie wat te doen met die betalingen? Gewoon negeren, lijkt me. Maar er staat ook in dat eventuele kosten van een gerechtelijke procedure aan mij verbonden zullen worden.

Riek20
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2009 18:11

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door Riek20 »

ook ik heb dus te makenmet een incasso burea terwijl ik nooit wat besteld heb gehad en de rekeningen blijven maar binnen stromen op geen enkele manier contact te krijgen!heeft iemand een mail adres voor mij want kan ook niet inloggen meer

Toolboy

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door Toolboy »

@Riek20
Stuur een pm naar m`n envelopje en ik zal u proberen te helpen.

Groet T

henrilevison
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2009 21:18

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door henrilevison »

Ik krijg vandaag een telefoontje van mijn schoonoeder (R'dam) dat mijn vrouw eebn scheerset zal ontvongen (met vermelding van de 3.5 euro), zoals aangevraagd.
Dit is een verrassing, wij wonen in Engeland en weten niets van een dergelijke aanvraag.
Henri Levison

mcdj
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2009 14:32

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door mcdj »

Nu al twee dagen achter elkaar gebeld door een brutale callcentermedewerker van Flexifront... ik weiger me te identificeren bij dit bedrijf en heb ze aangegeven mij niet meer te bellen. Ken het hele bedrijf niet, maar heb even gegoogled. Scheermesjes? belachelijke zwendel, ik weet ook niet hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen. Is hier niet een orgaan voor waar je een klacht kan neerleggen?

Wilhelm777
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2010 14:53

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door Wilhelm777 »

Ik kreeg ook een Gratis proefpakketje toegestuurd van Flexifront. Bij het uitpakken viel het handvat van het scheermesje al uit elkaar, ik heb alles weer in de doos gedaan, en bekeken wat het nou eigenlijk was. Bleek dat als ik het retour zou zenden, ik er van af was. Nou mooi dacht ik, retour gezonden, nooit meer wat van gehoord. Tot ik eind vorig jaar een bief in de bus kreeg van Incasso bureau Alektum. Ik zou een schuld bij Courlux International SA hebben van 62,50 euro. Het bedrijf zei me niks, dus heb ik niet betaald, en het gezien als een foutje. Nu blijkt dus dat dit Flexifront is. Ze zeggen dat ik het heb aangevraagd. Dit blijkt dan via Internet te moeten zijn gebeurd, maar ik weet van niks.

Zoekend op het Inet kwam ik echter nog wel wat meer linkjes tegen van het bedrijf die schuil gaat achter Flexifront. Namelijk dus die Courlux International SA.

Deze staan bekend om meerdere gevallen van oplichting, onder verschillende namen. Ik snap ook niet dat dit in Nederland zo maar kan, dat zo`n buitenlands bedrijf gewoon maar kan blijven doorgaan met hun praktijken in dit land.

Ik ben reumapatient, heb een uitkering, en heb door de crisis op het moment geen stuiver om aan mijn kont te krabben. Dus ze kunnen dreigen wat ze willen, ik kan ze nog geen eens betalen, als ik het al zou willen.

Ik heb dus ook nooit meer iets toegezonden gekregen. Ik neem aan dat ze daar dus wel waar aan hun woord zijn geweest. Stuur het retour, en je krijgt verder niks. Als ik dat hier zo boven lees tenminste van elke maand een pakketje. Maar hoe hun op 62,50 euro komen voor het toesturen van een GRATIS proefpakketje...... De medewerker van Alektum heb ik dit ook allemaal verteld, en hij zou een aantekening maken. Ik heb hem er ook op gewezen dat hij het beste maar eens moest Googlen op Courlux International SA. Zo dat hun Incasso bureau ook weet met wie ze samen werken.

Maar waarom heb ik toch het gevoel dat het hiermee nog lang niet is afgedaan....

jacd
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2010 17:35

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door jacd »

Hallo allemaal,
Ik weet niet of deze topic nog gelezen wordt, maar wellicht heb ik nog enige extra informatie van deze rare mensen.

Zowel Flexifront als Bamboo by Courlux zijn onderdeel van K.P. HAGEMAN FULFILMENT B.V., HAGEMAN CARDS B.V. EN K.P. HAGEMAN DIRECT MAIL B.V
Kortweg Hagemangroep uit Zwijndrecht gevestigd op de pascalstraat.

Hun algemene telefoonnummer is makkelijk te Google op een van de bedrijfsnamen.

Maar als je dat nummer belt zal je een dame aan de lijn krijgen welke bij hoog woord beweerd geen idee te hebben over wat voor sokken of scheermesjes je het hebt en de naam Flexifront en of bamboo sokken of Courlux zegt haar zogenaamd niets, op het moment dat je haar toestemming geeft om een telefoonnummer voor je te vinden op internet verbreekt ze de verbinding.

Nu komt het leuke als je dan vervolgens het 0900 nummer belt (0900-4564564)
Krijg je exact de zelfde dame aan de lijn en als je haar dan bedankt voor het verbreken van de verbinding, zegt ze dood leuk dat ze de verbinding niet verbrak maar dat de verbinding door technische redenen verbrak, hoe dan ook het is toch het juiste bedrijf blijkbaar, vervolgens geeft ze ook aan dat ze het andere nummer waarneemt ivm afwezigheid van personeel of dergelijke.

Aan haar doorgegeven dat ik mijn lidmaatschap wilt beëindigen en dat dat via hun site niet geheel netjes verloopt, na opgave van mijn lidnummers gaf mevrouw aan dat dat geregeld was en dat ik per direct geen lid meer zou zijn.
Uiteraard heb ik gelijk om een bevestiging gevraagd welke ik dan ook in mijn mailadres heb gekregen en wat denken jullie ......
Mail is verzonden vanaf Courlux Klantenservice [[email protected]]

Nu maar hopen dat de kous hier mee af is.

MarloesK
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2010 15:05

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door MarloesK »

Ook wij hebben te maken met een strijd tegen Flexifront / Alektum. Tot dreigbrieven van Alektum aan toe. Echt radeloos en moe van te worden.
Vorig jaar kreeg mijn vriend een proefpakket scheerspullen. Teruggestuurd omdat we dit niet hebben aangevraagd en hij scheert met een apparaat. Daarna de ene factuur na de andere! Ook mesjes weer ontvangen en teruggestuurd. Uit wanhoop na al die brieven van Alektum maar mails gestuurd. En gewoon geen reactie van Flexifront na terugsturen en brieven, en ook niet van Alektum! Alektum zou toch beter moeten weten nu met flexifront als ze al die gedupeerden spreken enzo. Vraag me af of Alektum ook betrouwbaar is.. ahum. Ik durf al neit te bellen, en ga toch maar aangifte doen wat ik kon terugvinden in de andere forums hierover. Misschien dat dat werkt

hansbrink1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2010 19:56

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door hansbrink1964 »

Tja weer een geval van internetoplichting. Ik heb onlangs een eerste pakker opgevraagd maar nu 3 maanden later mmmm. nog niets ontvangen. Mijn voorgevoel wat juist..
Ik heb zonet opgezegd via de site en een ontvangstbevesitiging via mail gekregen. Ik ben er klaar mee met die oplichters....

jacquesroo
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2010 18:13

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door jacquesroo »

Tja, ook ik zei de gek. ik dacht ach een gratis set scheermesjes is nooit weg, goed ik krijg die rommel en had zoiets van ach het is gratis ik gooi het gewoon weg. Dom natuurlijk had eerst even de vorrwaarden etc. moeten lezen. natuurlijk kreeg ik een tweede zending rommel en dit keer met een accept giro, of ik maar even wat geld over wilde maken. nog steeds in de veronderstelling dat ik toch echt een gratis probeer set had aan gevraagd verder niets gedaan, maar enige tijd later krijg toch een dringend verzoek een bedrag van 17.90 over te maken anders werd er een incasso procedure opgestart. Ik had geen zin in ellenlang getouwtrek heb dus het bedrag op 19-06-10 overgemaakt, met idee stom geweest heb nu betaalt klaar. Nee hoor helemaal niet klaar, na een heerlijk weekend mudial muziek kom ik vandaag weer thuis en wat ligt er op de deurmat?? Jawel een in casso van Alektum of ik maar even binnen zeven dagen 62.18 wil over maken. ik heb notabene drie weken geleden uit moeheid maar betaald.Heb een bankafschrift, ga ze gewoon uitdagen. deze mensen dienen verwijderd te worden uit de samenleving, niet dan

Wen9983
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2009 16:11

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door Wen9983 »

Ik kreeg een pakketje met scheermesjes binnen op iemand zijn naam die hier niet eens woont.

Ik gebeld en alles terug gestuurd maar vervolgens bleef ik post krijgen dus weer 3 x gebeld en de post terug gestuurd.

Nu kreeg ik gister weer een brief van ze en heb er een duidelijke tekst opgeschreven en retour gestuurd.

Nu vandaag krijg ik een brief van Alektum dus ik gelijk weer bellen en weer uitgelegt dat deze persoon hier niet woont want in de brief staat dat ik 62,22 moet betalen en doe ik dan niet dan word er een procedure opgestart.

ik ben nu maar eens niet netjes gebleven aan de telefoon en heb gevraagt of ze het daar wel helemaal snappen en hoevaak iemand moet aangeven dat die persoon hier niet woont en uiteraard waren ze het daar niet mee eens.

Volgens de man hebben ze nu eindelijk me adres verwijderd en moet ik geen post maar krijgen maar tjee wat een zooitje is het daar zeg !

ambervanrees
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2010 22:53

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door ambervanrees »

Ik heb hetzelfde als de rest. Ik was 17 toen ik de scheermesjes bij de post kreeg, ik dacht leuk probeer verpakking. Later kreeg ik er nog meer opgestuurt. Toen zat er ook een acceptgiro bij, toen dacht ik die ga ik niet betalen. Ik had de scheermesjes niet besteld ofzo dus ik vond het onzin. Nu heb ik dus ook een paar keer een brief gekregen van alektum dat ik een schuld heb van €95 euro. Ik ben nog maar 18 dus heb nog niet echt veel geld, en voor mij is 95 euro heel wat. Ik heb dus geen zin om dit te betalen. Maar wat zijn de gevolgen dan hiervan? Krijg ik dan niet op een gegeven moment een deurwaarde aan de deur? En volgens mij doet Alektum er ook weinig aan. Ik weet dus niet of ik nou beter de rekening gewoon moet betalen of niet. Kunnen jullie mij advies geven, en misschien hebben sommige er meer ervaring mee.

Groetjes

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Alektum is een hele sjieke onder incassobureau's.

Er zijn heel veel mensen ingestonken bij Flexi-front, ik kreeg het ooit ook een keertje als geintje van een vriendin opgestuurd.
Was met van die boekjes met zogenaamde aanbiedingen, maar ook hier werd
€ 4.95 steeds hoger en hoger, ik heb het niet betaald en ze hebben me gedreigd tot aan de rechter.

Als je goed nadenkt, weet je zelf ook wel dat de opcenten buiten gerechtelijk hoog zijn, maar ze kunnen het proberen.

Mijn advies in deze, niet betalen.

ray28
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2010 21:16

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door ray28 »

Hellaas mijn partner ook mee gedaan aan enquete eenmaal scheermesjes ontvangen en toen begon de ellende nu al een jaar helaas al 140eu betaalt aan deze zwendel met hun dreig brieven wat nu en zij zijn niet te bereiken ondanks fax en mail wie gaat dit stoppen dan toch maar een advocaat?

Wen9983
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2009 16:11

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door Wen9983 »

Ray als je het nummer belt wat op de brief staat van alektum dan krijg je gewoon iemand aan de telefoon en daar kan je dan je verhaal bij doen.

Ik kreeg ieder geval gelijk een man aan de lijn.
Succes allemaal

dewaterjuffer
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2010 10:36

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door dewaterjuffer »

Een mail ontvangen met een uitnodiging voor een enquête. Hoe men aan het mailadres komt: mogelijk via andere klanten voor wie dit marketingbureau uit Hilversum heeft gewerkt. Zie hun website. De enquête 'Meet je mening' heeft de stelling 'ik scheer liever nat dan droog' ja/nee. Je maakt kans op mooie prijzen. Die dus nooit zullen komen, want Venundoo is ongetwijfeld érg creatief. Wel krijg je een bevestiging van FlexiFront over een bestelling van scheermesjes voor 0 euro. Vervolgens komt een brief dat je alleen maar administratiekosten hoeft te betalen. En voor je het weet is een incassobureau ingeschakeld.
Aanname: Venundoo komt op één of andere manier aan mailadressen. De vraag is hoe. Een antwoord kan zijn dat adresbestanden van wél bonafide klanten (zie onder 'clients' op hun website) worden misbruikt voor minder achtenswaardige klanten, zoals FlexiFront. Of deze bonafide klanten verkopen hun adresbestanden.
Conclusie: bescherm je gegevens, ook naar je energieleverancier, je zorgverzekering en wat al niet meer. Maak een extra mailadres aan op bijvoorbeeld Hotmail of Gmail, waarin je zo min mogelijk gegevens opgeeft en een alias. Zoek op internet eerst informatie over een afzender als je deze niet kent. En reageer al helemaal niet op enquêtes als 'Meet je mening'. Zie de site van Venundoo onder 'Over Venundoo' voor wat betreft de bedoeling van jouw antwoord.

srinne22
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2010 22:40

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door srinne22 »

Ik ben dus ook zo slim geweest om in die aanbieding van gratis scheermesjes te trappen.
Ik kreeg de aanbieding via een mail, "Wilt u eens geheel vrijblijvend het genot ervaren van dit nieuwe revolutionaire scheersysteem? Wij zijn heel erg benieuwd wat u van dit nieuwe systeem vindt en geven daarom dit scheersysteem gratis weg "
Ik trap er normaal niet in, maar omdat het een uitprobeersetje was en je nergens aan vast zou zitten.. dacht ik, waarom niet?

Ik heb net de mail en de bevestiging nagelezen en ik kan er toch niets anders van maken, je zit ongevraagd aan een abonnement vast.. Ik heb 4 dagen geleden een brief ontvangen van Stella Lady, waar opeens wordt gesproken van 3,50 administratie en verzendkosten.. Mijn factuur zal met het pakketje meegestuurd worden en ik wordt in de brief ook attent gemaakt van de consequenties die volgen als ik het bedrag niet overmaak. In de brief staat ook vermeld dat ik vanaf nu elk half jaar 16 scheermesjes zal ontvangen, deze zullen 13,90 kosten (plus administratie en verzendkosten). Ik vraag mij, na het lezen van jullie verhalen, toch echt af hoe ze dan opeens op 62 euro komen? ALs je voor een jaar moet betalen dan kan dat nooit meer kosten dan (2*13,90 +3*3,50=) 38,30

Wie weet heb ik wel een superaanbieding te pakken...:-s
Ik heb volgens de brief 14 dagen opzegtermijn, dus ik hoop er nog onder uit te kunnen komen.

Voor de minderjarigen, Courlux mag geen bestellingen leveren aan personen onder de 18 jaar. Zij hebben dus een fout gemaakt, lekker niet betalen.

karelishier
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 sep 2010 12:47

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door karelishier »

Bij dit soort site's , altijd vragen om een getekend formulier, dat kunnen ze niet leveren dus hebben ze geen poot om op te staan.

Moonflower
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2010 21:15

Re: Flexi-front shaving system

Ongelezen bericht door Moonflower »

volgens mij zit ik ook in de "malle", molen!! :shock: :shock:

2 weken geleden stuurde ik het "helaas wel opengemaakte " pakketje terug...
wel weer netjes dichtgeplakt!
met op het pakje geschreven: retour afz.en het adres omcirkeld!
ik weet niet welk adres precies... maar volgens de brief die erbij zat moest het binnen 14 dagen ongeopend terug gestuurt worden!?
terwijl ik niet eens wist wat erin zat!?
beetje vreemd vond ik het wel, ook omdat ik helemaal niks besteld heb...
en er stond ook in de brief iets over dat ik of iemand anders het voor mij heeft aangevraagd? :roll: :|
naja... iig heb ik het terug gestuurd en dacht dat het daarmee klaar was!
op het pakketje heb ik ook geschreven: dit heb ik nooit besteld!
Krijg ik vandaag weer het zelfde pakketje binnen!! ... alleen nu een stella refill set aantal:2 productnummer 30002
bedrag € 13,90 + porto verzendkosten: €3,50 Te betalen: € 17,40
het naarste van alles vind ik: dat ik het pakketje vandaag gekregen heb ( woensdag 13 Oktober 2010) en op de brief staat bij de datum: 30-09-2010 :(
dus dat pakketje is dus precies 13 dagen onderweg geweest?? :oops:
dus ik moet nu rennen naar de postbus om hem nog op tijd terug te kunnen sturen! Dit ruikt naar oplichting!
ik zal deze brief morgen ff kopieëren en vòòr 17:00uur zorgen dat ie retour gaat! dan is het nog binnen de 14 dagen (hoop ik)
ik krijg wel sterk het idee dat ze het willen "proberen" bij mij!
ik bedoel: mij bang proberen maken zodat ik uiteindelijk betaal!!
maar ik betaal dus echt niet! Ik heb nergens om gevraagt en niks besteld!
als het bij mij net zo gaat als bij alle andere gedupeerde... dan zijn we nog lang niet klaar! klagen ze maar aan! komt er een zitting (op hun kosten) Weet ik meteen hun echte namen! Dus laat maar komen!
ik heb niks besteld: dat weet ik 100% zeker! ook geen enquette ingevuld!
Er is al zoveel aangifte gedaan tegen hun... dat ik wel sterk in mijn schoenen moet staan...
het slaat werkelijk alles! echt waar!
:shock: :cry: :oops: :| :( :shock: :o :) :D :P :mrgreen:
enne... :idea: misschien huil ik wel vòòr dat ik wordt geslagen :p
nog wat meer info:
Klantenservice
Stella Lady
PB 2035
3330 DA Zwijndrecht
Telefoon: 0900 456 456 4
Fax: 078 623 05 47
Geen E-mailadres??
http://www.flexifront.com
-------
if undeliverable please return to:
P.O. Box 7003
3109 AA Schiedam
-------
via TNT Post verstuurd door hun
-------------
courlux international sa switserland
Route de la Broye 117
CH-1623 semsales Switserland ch-217-3531930-1

groetjes Moonflower :?

Gesloten