LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe keuken!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
jerkar

Nieuwe keuken!

Ongelezen bericht door jerkar »

Heb al paar avonden gelezen op dit forum...
Als ik alles zo lees kom ik tot de conclusie dat de rit naar Duitsland niet zoveel zal opschieten, bij de meeste mensen in elk geval.
We gaan dit weekend eens in de buurt kijken bij de kleinere keukenzaken (omgeving Bergen op zoo/breda, iemand nog tips?)

We willen een eiland van 2.40 bij 1.20 breed , met 5pit +wokbrander, eilandafzuigkap, miele vaatwasser. In vaste kastenwand (240 breed) willen we graag inbouwkoffiezetapparaat, koelkast en stoomoven.
Graag wel de zichtbare apparaten van 1 en hetzelfde merk. AEG vinden we erg mooi, Siemens / Bosch ook maar erg duur.
Ook willen we graag een composiet werkblad, van 8 cm. Hoeveel is dit normaal opgedikt?
Wat vinden jullie een redelijke prijs voor bovenstaande maten en apparatuur? Op dit forum lees ik dat Ikea erg duur is, maar als je alleen hebt over kastjes (ex apparatuur en werkblad) kom ik neer op zo'n 2000 euro bij zelfmontage.
Ik vind dat meevallen, maar ja ik ben maar een leek.
Bij keukenconcurrent geweest, haha, ik weet het, offerte 23500 euro, nee we tekenen niet, en ineens 14000 euro. HAHA.

Als je magnetron en oven, en stoomoven wilt gebruiken, kun je het waarschijnlijk niet af met zo´n AEG stoomoven die ook hetelucht heeft en magnetron in zich?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.

ikbenhetgezeurzat

Re: Nieuwe keuken!

Ongelezen bericht door ikbenhetgezeurzat »

Bezoek nu eens gewoon een winkel en ga daar al je vragen stellen. Je weet al zoveel dus wat wil je nu. Op deze site zitten alleen maar mensen die jou naar hun winkel willen trekken. Bezoek een winkel waar je zelf een goed gevoel bij hebt en laat je niet lijden door allerlei verhalen op dit forum! De aankoop van jouw keuken bestaat voor 80% uit het gevoel wat je hebt bij de winkel en de adviseur.

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 01 sep 2007 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

kuchina

Ongelezen bericht door kuchina »

Idd ga gewoon naar de winkel, je weet precies wat je wilt, ga op je gevoel af,. jij bepaalt wat een goede prijs is voor jouw gevoel en niemand anders,. klaar,. basta

seller panic

Ongelezen bericht door seller panic »

Gun die jongen toch gewoon z'n Ikea-kastjes en zijn (combi-)stoomoven en doe niet zo neerbuigend. Hij stelt toch gewoon een vraag.

Als je graag kookt, is het fijn om goede apparatuur te hebben en waarom zou je daar niet je geld aan uitgeven in plaats van aan dure kastjes, die na een paar jaar toch niet zo degelijk blijken als de verkoper had voorgespiegeld. In de keuken die wij voor ogen hebben vormt apparatuur ook een substantiële component van de totale kosten.

Zelfs als die IKEA-keuken veel slechter zou zijn dan dan wat in een doorsneekeukenwinkel aan prijstechnisch verantwoorde oplossingen wordt aangeboden (wat niet noodzakelijkerwijs zo hoeft te zijn) dan kan ie nu alvast gaan sparen voor een serieuze keuken van een merk aan de bovenkant van de markt en te zijner tijd z'n combi-stoomoven gewoon overzetten.

Gelet op de discussies op dit forum en mijn eigen ervaringen tot nu toe, lijkt een voordeel van IKEA me in ieder geval de prijstransparantie.

seller panic

Pfffff

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

Het valt mij op dat als de prijzen maar laag genoeg zijn dit ineens transparant heet.....vaag?

jerkar

Het gaat erom een zo goed mogelijk kwaliteit keuken te hebben voor een zo goed mogelijke prijs. Dat wil iedereen lijkt mij.
M.b.t. ikea hebben we gekeken om prijzen goed te kunnen vergelijken. Om een voorbeeld te geven, we hebben nu een Erkalinea Keuken waar de frontjes na 4 jaar loslieten..
Destijds is ons ook verteld dat dat een prima merk was... Prijs was in elk geval duur genoeg. Ik zet nu mijn twijfels bij dat merk,.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Het valt mij op dat als de prijzen maar laag genoeg zijn dit ineens transparant heet.....vaag?
Transparant betekent voor mij duidelijk inzichtelijke, per onderdeel gespecificeerde prijsopbouw, waarbij prijs per onderdeel controleerbaar is in bijvoorbeeld catalogus.

Heeft niets met duur / goedkoop te maken.

jerkar

Heeft iemand misschien nog een tip voor de stoomoven?
Wij denken aan stoomoven van AEg of Bosch, waarschijnlijk Bosch. Kun je hier ook enigszins fatsoenlijk in bakken (taart, stokbrood e.d.) of heb je hier echt een conventionele oven naast voor nodig?

Tips zouden erg welkom zijn.

hark

Ongelezen bericht door hark »

Ik zou het wel weten : 2 apparaten nemen waarvan 1 een combi oven / magnetron is en de andere een stoomoven.
Zelf helemaal wild van de SMEG serie FV38X ic.m. de FM38X ( en evt. de FP38X)

seller panic

Of een combi-stoomoven en een combi van oven + magnetron. Hebbie van alles wat. :?

WARNING!

Ongelezen bericht door WARNING! »

Transparant betekent voor mij duidelijk inzichtelijke, per onderdeel gespecificeerde prijsopbouw, waarbij prijs per onderdeel controleerbaar is in bijvoorbeeld catalogus.
Vraag je dat ook als je een auto gaat kopen azijn zeiker, vraag je dan ook wat die 6 airbags in de deuren los kosten? Jij wel denk ik! Daar zul je namelijk nog aardig van schrikken. Kun je beter niet weten. Is ook niet belangerijk natuurlijk. Het gaat tenslotte om de totaal prijs. Als je losse prijsjes wil ga dan naar Ikea. kun je lekker 16 avondjes gaan klooien aan een pruts ontwerp vol fouten en problemen. Lekker goedkoop dat wel.......sorry liet me even gaan.

seller panic

@ jerkar: misschien ook naar combi-stoomoven van Gaggenau kijken. Oven en stoomoven ineen. Stoomoven wordt nagespoeld met koud water voordat je m opendoet, zodat niet een hele wolk stoom je gezicht en je huis in ploft. Kost een paar centjes maar ...

Je kunt ook eerst naar een demonstratie bij Gaggenau in Zoetermeer (heb overigens geen aandelen Siemens).

kuchina

Ongelezen bericht door kuchina »

hmm transparante prijzen,.. wat voor inkt moet ik daarvoor gebruiken? En waar kan ik die kopen?

seller panic

Bij een nieuwe auto heb je ten minste een algemeen verkrijgbaar en toegankelijk boekje waarin de prijzen voor de verschillenden modellen, motoriseringen, uitvoeringen en opties staan. De meeste mensen bestuderen die lijstjes en prijzen zorgvuldig, zonder meteen azijnpisser te zijn. Het prijsverschil tussen een uitvoering met twee of acht airbags laat zich dan makkelijk bepalen.

Bij nieuwe auto's (maar ook bij tweedehands, door groot aanbod) is er beduidend meer transparantie. De meeste mensen weten wat de bruto-marge van een dealer is en wat die - mede afhankelijk van het merk - bereid is daarvan weg te geven, hetzij in de vorm van korting op een nieuwe auto, hetzij in de vorm van "gratis" opties of in de vorm van inruil. Een marktconforme deal is daar dus veel eenvoudiger te realiseren.

Ook daar zijn er echter mensen genoeg die uit onwetendheid (of zelfs, bij heel chique mensen, uit beleefdheid) de vraagprijs betalen. In dat opzicht verschillen auto's weer weinig van keukens, of beter gezegd verschillen sommige autokopers dan weer weinig van sommige keukenkopers.

seller panic

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

Het vergelijken van mijn inkoop prijzen en marges van goederen of keukens gaat niemand wat aan, als je bij de supermarkt iets koopt vraag je ook niet wat de inkoop prijs is. Je betaalt wat het je waart, is of je koopt ergens anders, stoppen dus met gezever over “ik weet niet wat de prijzen zijn”. In een offerte staan de prijzen, een keuken is geen eenheids worst. Aan kasten en hout hangt een fabrieks prijs, de prijs voor een keuken en ontwerp word bepaald door de verkoper, de tijd die hij in het ontwerp steekt, de service, de kwaliteit van de montage enz. Moeilijk met elkaar te vergelijken dus. U bepaalt of u het ervoor over hebt.

Het vergelijken van auto’s en keukens gaat meestal niet op. Een auto komt kant-en-klaar uit de fabriek ontworpen en uitgedacht door ingenieurs, terwijl keuken kasten, stollen, wangen, panelen, passtukken en andere onderdelen meer de bouwstenen zijn om een mooi en praktisch ontwerp te maken in combinatie met de juiste apparatuur. Niet door een ingenieur maar een goede keuken ontwerper/adviseur maakt hier dan iets prachtigs mee volledig op uw situatie en wensen afgestemd. Ook hiervoor zal moeten worden betaald. Laat je de keuken door Jan des Bouvrie ontwerpen dan kost een keuken meer dan bij bijvoorbeeld Maxx. Kijk als je bij de Lidl en schildersezel koopt met wat olieverf een doek en penseeltjes dan ben je een paar tientjes kwijt. Laat je er door een goede kunstschilder iets moois mee doen, iets meer!

Pfffff

m monteur

Ongelezen bericht door m monteur »

hallo

bij de betere merken kun je gewoon via je keukenzaak naar demonstraties dan kan je zelf ervaren wat je er van vind.kun je ook vragen stellen aan mensen die er verstand van hebben verkopers weten immers ook niet alles

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

Bij een nieuwe auto heb je ten minste een algemeen verkrijgbaar en toegankelijk boekje
en waarom hebben we dat niet in de keukens? Wel simpel, mijn verkoopboek is een dikke 350 pagina's dik, die van die auto misschien 4. Of denk je dat de klanten 25 euro willen betalen voor de complete catalogus.....? Dacht 't niet, ze vinden een kraan van 100 euro vaak al teveel.

Gesloten