Pagina 1 van 1

Gas FX

Geplaatst: 26 jul 2007 15:16
door erwinf
Heeft iemand ervaring met GAS FX oftewel LPG, ik zit erover na te denken om hiernaar over te stappen rij momenteel benzine maar met 40 รก 50000 per jaar zou LPG goedkoper zijn, gaarne positieve dan wel negatieve reacties hierover.

Re: Gas FX

Geplaatst: 26 jul 2007 16:44
door Quark
ik rijd vanaf 2005 in een Seat Leon uit 2001 1.6 16V op LPG 3.

(Deze auto is vanaf de levering op LPG gezet)

Ik rijdt +/- 20.000 KM per jaar hij rijdt op GAS 1 op 10 en voor nog geen 20 euro heb ik de tank weer vol.

Ik betaal 54 euro in de maand aan houderschap belasting, en heb met het gas systeem nog geen problemen gehad.

Volgens een collega van mij die er wat verstand van heeft is het wel aan te raden om een 16 klepper te nemen omdat volgens hem deze hydraudische kleppen (?) heeft.

Maar waarschijnlijk zijn er op dit forum mensen die hier over meer kunnen vertellen.

Re: Gas FX

Geplaatst: 27 jul 2007 17:50
door speedo
Duitsland is tegenwoordig wat groener dan NL dus er wordt tegenwoordig heel veel LPG (en aardgas)-toegepast in auto's.
En het is een groot land(veel auto's).
En ja, dus ook Opels op LPG dus.
Daardoor is het wel aardig om hun LPG-ervaringen te lezen.
Veel plezier.

http://www.autogas-einbau-umbau.de/modu ... play&fid=3

Ook zou u uw autovragen op het Autoweek-forum kunnen zetten.

Re: Gas FX

Geplaatst: 27 jul 2007 20:23
door Sometimes
Aan GasFx mankeert weinig, ik zou eerder mijn energie steken in de auto waar de lpg installatie in moet.

Ik heb in 2005 in een 1 jaar oude auto via GasFx een Vialle LPi installatie laten bouwen. Wel wat kleinere problemen gehad, allemaal netjes opgelost door GasFx / het inbouwstation.
Auto is ondertussen verkocht.

Probleem is eerder dat veel autofabrikanten de garantie intrekken of stomweg verbieden om een lpg installatie in te bouwen in verband met slechte compatibiliteit met de electronica in de auto. Daarnaast is niet elke motor even geschikt voor lpg. De hardheid van de kleppen is hierbij van belang. Helaas bestaan er geen simpele lijstjes met motoren die wel en niet goed gaan in combinatie met lpg.

Tot slot: de eigen rijstijl kan ook nog een belangrijke rol spelen. Ben je iemand die warm rijden onzin vindt en regelmatig even lekker door de toeren jagen prettig vindt, bespaar jezelf dan een boel ellende en blijf uit de buurt van lpg installaties.

Re: Gas FX

Geplaatst: 19 mar 2008 16:06
door P@tje
niemand kan verbieden wat je aan je auto laat bouwen. Wel kunnen ze de garantie op dat deel ongeldig maken.
Wat je zegt is dus hetzelfde.

Re: Gas FX

Geplaatst: 19 mar 2008 16:25
door pbarendse
@Sometimes: Op de site van GasFX is per merk en type auto te zien of er gas in kan. De meeste Toyota's bijvoorbeeld kan het niet, in verband met het type motor wat wordt gebruikt (VVTI).

Ik rijd zelf inmiddels een ruim jaar in een Megane met gas (zakelijk), en bevalt me prima. In de Megane kan een grote gastank (netto 60 liter) dus ik sta niet veel meer bij de pomp dan met benzine. Mijn collega heeft een Grand Scenic, en daar gaat maar een klein tankje in. Hij staat vaak al na 300 km te tanken (ik pas rond de 600...) Let dus goed op de grootte van de gastank.