UPC in Alkmaar e.o. kort verlies verbinding
Geplaatst: 26 jul 2007 22:00
Erg tevreden was ik met mijn internetverbinding van UPC, ik betaal €66 per maand voor een 8mbit (1megabyte) per seconde verbinding, inclusief digitale televisie.
Niet goedkoop, wel snel en constant.
Tot afgelopen februari, toen begon de ellende.
Ik mag graag spellen spelen op internet, en af en toe verloor ik kort verbinding met het internet, niks werkte meer, MSN messenger werd afgemeld en ook VOIP programma's zoals Teamspeak gooiden mij eraf en na een paar seconden (10-15 seconden) was de verbinding weer terug.
Eerst dacht ik: kan gebeuren, maar toen het vaker gebeurde merkte ik dat er meer mensen dit probleem hebben, zij logden ook af van MSN Messenger of Teamspeak en kwamen tegelijk met mij weer online.
Al deze mensen wonen, net als ik, in Alkmaar.
Navraag leerde mij dat ook deze mensen last hadden van het af en toe wegvallen van de internetverbinding, en al snel vond ik de website waar medewerkers van UPC klanten kostenloos helpen om problemen op te lossen: http://www.chelloo.com en dan met name het forum.
Op dit forum vond ik het volgende topic over dit probleem: http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=5.0
en ik dacht dat als het reeds bekend was bij UPC dit probleem wel snel opgelost zou zijn.
Helaas kwam er geen oplossing en op 6 mei van dit jaar meld ik mij aan op het forum om te vermelden dat ook ik dit probleem heb. Binnen dagen melden zich nog meer UPC klanten met hetzelfde probleem, en wat blijkt: menigeen komt uit Alkmaar, net als ik, en zelfs de tijden van het wegvallen van de verbinding zijn identiek.
De medewerkers van UPC vragen om klantgegevens zodat ze ons in de gaten kunnen houden en het probleem op kunnen sporen.
Van zeker 7 UPC abonnees uit Alkmaar werden gegevens verzameld, en vervolgens hoorden wij niks.
Na weken posten op het forum en contact met medewerkers van UPC heb ik mij, voor de zekerheid, telefonisch gemeld bij de helpdesk van UPC, daar wist men uiteraard nergens van en ik moest mijn best doen om geen monteur te laten langskomen. De uitspraak:"Jullie weten ervan, ik verlies de verbinding tegelijk met meerdere mensen uit deze regio" waren overtuigend.
Collega's en vrienden met het zelfde probleem belden op mijn advies ook de helpdeks, maar zelfs na maanden van overleg met medewerkers van UPC gaf de helpdesk telkens het antwoord:"Er zijn geen storingen in Alkmaar, weet u zeker dat uw bekabeling goed is aangesloten?"
Na maanden van frustraties (het eeuwige "we zijn ermee bezig" van de UPC medewerkers op eerder genoemd forum in combinatie met het "we weten nergens van" bij de helpdesk) heb ik besloten om te vragen om een tegemoetkoming in de maandelijkse kosten, want uiteraard bleef ik wel elke maand het volledige bedrag betalen voor de diensten van UPC.
Helaas kon men hier niet aan beginnen, als de problemen zijn opgelost zal een "gepaste" tegemoetkoming worden verzorgd.
Uiteraard was ik het hier niet mee eens, maar de medewerker van UPC verzekerde mij dat er wel eens problemen zouden kunnen ontstaan als UPC zou ingaan op mijn verzoek tot reduceren van het maandbedrag, welke problemen hiermee werden bedoeld is nooit duidelijk geworden, er kwam simpelweg geen reactie of een reactie als "We zijn ermee bezig, zodra we meer weten hoor je het".
Dit duurt nu dus al maanden, en er lijkt geen schot in de zaak te zitten.
Graag zou ik klanten van UPC in de regio Alkmaar willen vragen te reageren op dit topic als zij de klachten herkennen, zodat er misschien een front gevormd kan worden en er verandering komt in de situatie.
Dus: heeft u een internetabonnement van UPC, woont u in de regio Alkmaar en valt uw internetverbinding geregeld weg voor korte tijd?
Plaats een bericht hier en deel uw ervaringen!
Niet goedkoop, wel snel en constant.
Tot afgelopen februari, toen begon de ellende.
Ik mag graag spellen spelen op internet, en af en toe verloor ik kort verbinding met het internet, niks werkte meer, MSN messenger werd afgemeld en ook VOIP programma's zoals Teamspeak gooiden mij eraf en na een paar seconden (10-15 seconden) was de verbinding weer terug.
Eerst dacht ik: kan gebeuren, maar toen het vaker gebeurde merkte ik dat er meer mensen dit probleem hebben, zij logden ook af van MSN Messenger of Teamspeak en kwamen tegelijk met mij weer online.
Al deze mensen wonen, net als ik, in Alkmaar.
Navraag leerde mij dat ook deze mensen last hadden van het af en toe wegvallen van de internetverbinding, en al snel vond ik de website waar medewerkers van UPC klanten kostenloos helpen om problemen op te lossen: http://www.chelloo.com en dan met name het forum.
Op dit forum vond ik het volgende topic over dit probleem: http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=5.0
en ik dacht dat als het reeds bekend was bij UPC dit probleem wel snel opgelost zou zijn.
Helaas kwam er geen oplossing en op 6 mei van dit jaar meld ik mij aan op het forum om te vermelden dat ook ik dit probleem heb. Binnen dagen melden zich nog meer UPC klanten met hetzelfde probleem, en wat blijkt: menigeen komt uit Alkmaar, net als ik, en zelfs de tijden van het wegvallen van de verbinding zijn identiek.
De medewerkers van UPC vragen om klantgegevens zodat ze ons in de gaten kunnen houden en het probleem op kunnen sporen.
Van zeker 7 UPC abonnees uit Alkmaar werden gegevens verzameld, en vervolgens hoorden wij niks.
Na weken posten op het forum en contact met medewerkers van UPC heb ik mij, voor de zekerheid, telefonisch gemeld bij de helpdesk van UPC, daar wist men uiteraard nergens van en ik moest mijn best doen om geen monteur te laten langskomen. De uitspraak:"Jullie weten ervan, ik verlies de verbinding tegelijk met meerdere mensen uit deze regio" waren overtuigend.
Collega's en vrienden met het zelfde probleem belden op mijn advies ook de helpdeks, maar zelfs na maanden van overleg met medewerkers van UPC gaf de helpdesk telkens het antwoord:"Er zijn geen storingen in Alkmaar, weet u zeker dat uw bekabeling goed is aangesloten?"
Na maanden van frustraties (het eeuwige "we zijn ermee bezig" van de UPC medewerkers op eerder genoemd forum in combinatie met het "we weten nergens van" bij de helpdesk) heb ik besloten om te vragen om een tegemoetkoming in de maandelijkse kosten, want uiteraard bleef ik wel elke maand het volledige bedrag betalen voor de diensten van UPC.
Helaas kon men hier niet aan beginnen, als de problemen zijn opgelost zal een "gepaste" tegemoetkoming worden verzorgd.
Uiteraard was ik het hier niet mee eens, maar de medewerker van UPC verzekerde mij dat er wel eens problemen zouden kunnen ontstaan als UPC zou ingaan op mijn verzoek tot reduceren van het maandbedrag, welke problemen hiermee werden bedoeld is nooit duidelijk geworden, er kwam simpelweg geen reactie of een reactie als "We zijn ermee bezig, zodra we meer weten hoor je het".
Dit duurt nu dus al maanden, en er lijkt geen schot in de zaak te zitten.
Graag zou ik klanten van UPC in de regio Alkmaar willen vragen te reageren op dit topic als zij de klachten herkennen, zodat er misschien een front gevormd kan worden en er verandering komt in de situatie.
Dus: heeft u een internetabonnement van UPC, woont u in de regio Alkmaar en valt uw internetverbinding geregeld weg voor korte tijd?
Plaats een bericht hier en deel uw ervaringen!