LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarbeleg wordt Aegon, maar er verandert niets

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Spaarbeleg wordt Aegon, maar er verandert niets

Ongelezen bericht door peewee »

Aegon heeft de besmette naam Spaarbeleg van de markt gehaald. Door de vele rechtszaken was er geen houden meer aan. Wie wilde nog in zee gaan met Spaarbeleg.......geen hond dus.

Voor Spaarbeleg wordt voortaan de naam Aegon gebruikt. Dus alles wat er de komende maanden in de pers over de Spaarbeleg SprintPlan of Spaarbeleg KoersPlan affaire in de persmedia verschijnt zal direct imago schade voor Aegon gaan opleveren.
Handige jongens daar bij Aegon ! Wereldvreemd of grenzeloos arrogant of een combinatie van beide.

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: Spaarbeleg wordt Aegon, maar er verandert niets

Ongelezen bericht door mankon »

ja heb inderdaad correspondentie omtrent de naamswijziging gekregen.
Nu maar van harte hopen, dat het gezegde opgaat:
wie het laatst lacht.........
Met de 60/40 regel zou ik best kunnen leven overigens.
Wat een ontzettende uitgekookte, linke galbakken zijn het toch ook.
Diep triest hoe onze "samen"leving in elkaar steekt.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Spaarbeleg wordt Aegon, maar er verandert niets

Ongelezen bericht door D1RK »

Er waren gewoon teveel namen met bijna gelijke producten, en dan moet je wel eens een grote schoonmaak houden!

Aegon bank, voor meerdere produkten een duidelijk adres, dus meer duidelijkheid en minder doorsturen.

Ik zie meer voor dan nadelen!

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: Spaarbeleg wordt Aegon, maar er verandert niets

Ongelezen bericht door mankon »

Beste Dirk,

Blijkbaar geen gedupeerde,maar goed, ieder zijn, of haar mening hoor!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Spaarbeleg wordt Aegon, maar er verandert niets

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik ben maar een klein beetje fout gegaan, maar alle produkten van Eagon zijn nu duidelijker, zowel de goede als slechte produkten nu een duidelijk verband, dus je weet wat het is.

Door fusie en overname, verkoop enz.... is de firma onduidelijk geworden, en vooral bij problemen is duidelijkheid belangrijk.

Omdat je bij contractbreuk minder krijgt, moet ik nog 2 jaar wachten en daarna nooit meer, maar als ze minder uitkeren en teveel kosten rekenen kijk ik eerst of een rechtszaak nut zou kunnen hebben, eerst kijken en dan kosten maken, want de reclame heb ik nog na 13 jaren!

Die reclame mag niet misleidend zijn geweest, en daar beroep ik me op!
Omdat ik de rest achteraf kreeg is dit dus na het ondertekenen, en dan is die geldigheid twijfelachtig!
Voor tekenen moet alles duidelijk en eerlijk zijn, dus die reclame vooraf waarmee je besliste wat je doet, is belangrijker dan de officiele stukken die ze na het tekenen pas beschikbaar stelde!

Eerdere Rechtszaken ook zo beslist!

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: Spaarbeleg wordt Aegon, maar er verandert niets

Ongelezen bericht door bia »

Ik begrijp niet goed dat ruim 1½ jaar na beeindiging van mijn 5 jarig contract (Dec 2005) Spaarbeleg mij nog > klant < duft te noemen.

Hoop van Harte dat onder de nieuwe naam: AEGON Bank alle gedupeerde snel worden uitbetaald.

Glenn en Bia

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Spaarbeleg wordt Aegon, maar er verandert niets

Ongelezen bericht door peewee »

Glen & Bia,

Er is geen sprake van een nieuwe naam: Aegon Bank is ALTIJD al de formele naam van Spaarbeleg geweest. Kijk maar in de Algemene Voorwaarden van het SprintPlan contract.

Er is slechts sprake van een zeer doorzichtige poging van Aegon om de negatieve publiciteit die inmiddels om de naam Spaarbeleg hing, van zich af te schudden.

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: Spaarbeleg wordt Aegon, maar er verandert niets

Ongelezen bericht door bia »

Sorry peewee foutje van mijn zijde excuses

Maar alnog hoop ik van Harte dat het recht mag zegenvieren het komend jaar 2008 en dat alle gedupeerde correct worden uitbetaald.

Groetjes Glenn en Bia
Laatst gewijzigd door bia op 02 aug 2007 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Spaarbeleg wordt Aegon, maar er verandert niets

Ongelezen bericht door four-eyes »

Heb als Koersplan-klant ook een brief + brochure met de nieuwe naam gekregen. Net als Peewee dacht ik meteen: ha, die zijn hun sporen aan het uitwissen. Nou, mij strooien ze geen zand meer in de ogen. Ik ga nevernooitmeer in zee met Aegon.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Spaarbeleg wordt Aegon, maar er verandert niets

Ongelezen bericht door peewee »

Op de site www.sprintplanclaim.nl staat nu ook een nieuwsbericht (van 1 augustus jl.) dat Spaarbeleg altijd al AEGON Bank heette en gewoon met de naam aan het goochelen is. Dat het verdwijnen van de naam Spaarbeleg dus geen enkel nadelig gevolg heeft voor de schadeclaim. Die gaat gewoon door als voorheen.

cornelia88
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:02

Re: Spaarbeleg wordt Aegon, maar er verandert niets

Ongelezen bericht door cornelia88 »

Klopt. Ik heb de brief ook gehad, maar die ligt al bij het oud papier.

Wanneer is er nu zicht op een volgende uitspraak? Ik heb het idee dat het maar vooruitgeschoven wordt. Laatste blad van V&G gaf ook niet veel nieuwe aanknopingspunten :D

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Spaarbeleg wordt Aegon, maar er verandert niets

Ongelezen bericht door peewee »

Cornelia88

Ach de advocaat van Spaarbeleg zal wel hevig traineren in de rechtszaak. De advocaat van VC&G zal, vermoedelijk, moeten sleuren, duwen en trekken om de zaak in de procedure vooruit te krijgen. En het Gerechtshof kijkt lijdelijk toe, want een Gerechtshof heeft nog duizenden andere zaken te behandelen en gaat echt geen voorrang geven. Hoe belangrijk deze zaak voor tienduizenden SprintPlan-gedupeerden ook is.

Zoals in het laatste blad stond. De rechtszaak van VCG zal in de hoger beroepszaak bij het Gerechtshof pas rond het eind van dit jaar/ begin volgend jaar tot een vonnis van het Gerechtshof leiden. Eerder -misschien al deze maand- is het vonnis in de Gesp-zaak te verwachten en dan is daarmee al min of meer duidelijk hoe het Gerechtshof aankijkt tegen de vele fouten die Spaarbeleg met het SprintPlan maakte. Het is denk ik precies zoals in het laatste blad Geldzaken stond. 'Gedupeerden zullen geduld moeten hebben, maar die schadevergoeding komt er. Linksom of rechtsom !''

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Spaarbeleg wordt Aegon, maar er verandert niets

Ongelezen bericht door Pieter »

Er is slechts sprake van een zeer doorzichtige poging van Aegon om de negatieve publiciteit die inmiddels om de naam Spaarbeleg hing, van zich af te schudden.
Een wel heel doorzichtige :lol:

Waar komt de naam AEGON nog meer voor?
O ja Dexia heeft legiolease van AEGON overgenomen.
En Dexia heeft Bank Labouchere van AEGON overgenomen
Deze twee laatse bijelkaar staan voor meer dan 600.000 financieel gedupeerden. Tel daarbij op wat Spaarbeleg aan gedupeerden heeft gemaakt. Last but not least de 50.000 AEGON vliegwiel gedupeerden Tja AEGON is dan denk ik net zo'n de besmettelijke naam als spaarbeleg. Immers AEGON is de maatschappij die de bakermat is van bijna 1 miljoen financieel gedupeerden varierend van aandelenlease tot beleggingspolis :idea:

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Gesloten