Pagina 1 van 2

niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 27 jul 2007 17:39
door slechtzicht
Hallo,

Ik weet niet of dit al eens behandeld is (kan het niet vinden) dus ik leg het even voor.
Bij de Aldi kun je van alles kopen, ook electronica en horloges e.d.
Steevast zegt de dame achter de kassa dat je de kassabon goed moet bewaren voor de garantie.

Ik heb dus de bon van een horloge die ik daar gekocht heb goed bewaard, en nu 6 maanden na aankoop istie kapot.
Ik dus naar de Aldi, en daar zegt men nu dat er in de verpakking ook nog een bonnetje zat met een retouradres bij garantiegevallen.
Ik heb de verpakking gewoon weg gegooid, dus geen adres en geen bonnetje....

Helaas dat had u niet moeten doen, uw probleem.


Mijn vraag is dus als volgt, mag de aldi mij gewoon wegsturen?
Ik mag toch altijd de spullen die onder garantie vallen weer inleveren bij de winkel waar ik het gekocht heb toch?

Graag een antwoord, want anders moet ik het horloge tegen mijn zin waarschijnlijk toch in de afvalcontainer gooien...


Groeten jan.

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 27 jul 2007 19:52
door kanovaarder
Aldi garantie-aanspraken.

Die cassiere moet een herscholing hebben!
De winkel die dit soort producten verkoopt is ook verantwoordelijk voor de service en de garantie.
Volgens de consumentenwetgeving heeft u niets te maken met een reparateur of fabrikant; dat is een zaak tussen de Aldi en die reparateur/fabrikant.
Dus, hup!
Drankje even laten staan en naar die Aldi.
Nee, niet nu! Nu zijn ze gesloten!
Morgen dus!
Maar toch dat drankje maar even laten staan, hoewel?

Grootvader

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 27 jul 2007 20:08
door slechtzicht
Bedankt kanovaarder, ik dacht inderdaad ook al dat het zo zat maar wist het niet zeker.
Is er ook een bepaald artikel in de wet die ik kan uitprinten om mee te nemen zodat ik bewijs heb van mijn gelijk?

Jan

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 27 jul 2007 20:58
door Toolboy
Yep grootvader zo is het.

Edoch een ieder gewaarschuwd de aldi heeft alle verantwoordelijkheid doorgeschoven naar de importeur o.a.(boxfort) dat zijn onderlinge afspraken.
Trap daar niet in , is het gekocht bij de aldi ,dan is deze verandwoordelijk voor het verkochte product

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 27 jul 2007 22:32
door kanovaarder
Garantieaanspraken Aldi.

Wil je de wetsartikelen dan verwijs ik je naar de site van Vara Kassa Online.
Nog niet geregistreerd? Doe dit dan wel en vraag aan de "expert" Read om even een link naar de desbetreffende wetsartikelen te geven.

Hij doet dit bijna dagelijks.
Ik ben te lui om te gaan zoeken. Zeker als een ander dit beter kan!
Maar de ALDI zal zelf het product moeten innemen en opsturen ter reparatie.
Sterker nog!
Je maakt met onze adviezen in de hand en een beetje druk een grote kans dat je of een nieuw horloge krijgt of je geld retour want.......
DAAR schijnt die Aldi weer wel goed in te zijn!
Vaak een voorbeeld voor veel andere (vooral internet)bedrijven.

Grootvader
en nee! ik heb géén lange oren!!
Soms alleen een grote ***.

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 28 jul 2007 11:34
door roro25
boek 7 BW Consumentenkoop; ik dacht art. 7:6a BW uit mijn hoofd gezegd.

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 28 jul 2007 12:08
door MAXIEM
Dag slechtzicht,

Grootvader is "te lui" :cry: om te zoeken (is niet zo'n beste eigenschap op zijn leeftijd!). Hier dan even de verwijzingen:


1. Wetboek Online:

http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html

BW7 boek 7 consumentenkoop:

BW7:6a BW7:17 BW7:18 BW7:21 BW7:22 BW7:24

Groeten, Maxiem.

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 28 jul 2007 14:06
door kanovaarder
garantieaanspraken Aldi


En ja hoor.....
Daar zijn die wetsartikelen.
Zie je wel dat luiheid ook loont?

In ieder geval, U bent geholpen en daar ging het toch om?

Grootvader

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 28 jul 2007 16:28
door slechtzicht
Ja inderdaad,

Hier kan ik wel wat mee.
Eerst ga ik denk ik het hoofdkantoor benaderen dat ze bij een van hun vestigingen handelen in strijd met de wet.
Wellicht dat we dan verder komen bij de vestiging zelf.

Iedereen bedankt voor de moeite, groeten jan.

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 29 jul 2007 13:32
door ikbenik
Ik heb dus de bon van een horloge die ik daar gekocht heb goed bewaard, en nu 6 maanden na aankoop istie kapot.
Ik dus naar de Aldi, en daar zegt men nu dat er in de verpakking ook nog een bonnetje zat met een retouradres bij garantiegevallen.
Ik heb de verpakking gewoon weg gegooid, dus geen adres en geen bonnetje....

Helaas dat had u niet moeten doen, uw probleem.
Het weggooien van de verpakking is geen reden tot weigering van de garantieafwikkeling.

Je hebt de aankoopbon, dus dient de Aldi de garantieclaim in behandeling te nemen.

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 03 aug 2007 21:28
door slechtzicht
Hoi,
En dan nu hoe het afgelopen is..

Ik heb het nummer gebeld dat ik had gekregen, het bleek het Aldi kantoor in drachten te zijn.
Ik kreeg een dame aan de lijn die mij vertelde dat de aldi gewoon altijd zo werkte.
Op mijn vraag of ze enigsinds op de hoogte was van het consumentenrecht verbond ze me door met iemand anders die mij beter te woord kon staan.

Deze dame begon ook weer over de aldi formule, en dat ze nou eenmaal op deze wijze hun garantie afwikkelden.
Op mijn vraag of dat hun het recht gaf om de rechten van de consument te schenden gaf ze als antwoord dat bij het kopen van een artikel bij de aldi ik automatisch accoord ging met de voorwaarden.
Ik natuurlijk meteen reageren dat die stelling belachelijk is, ze kunnen door het verkopen van een artikel en het overhandigen van een kassabon mijn recht als consument niet aan de kant schuiven.
De dame begon weer over hun manier van werken, ik dus weer over mijn rechten en dat de aldi zich niet boven de wet kon plaatsen.

De dame werd op laatst kribbig en zei dat ik als ik zo moeilijk wou doen maar naar de winkel moest gaan om mijn geld terug te vragen.
Ik mocht haar naam opgeven om te bellen, als ze in de winkel zouden weigeren.

Ik ben naar de winkel gegaan, de medewerker was op zijn zachtst gezegd niet blij....maar ik heb mijn geld terug gekregen.
Je zou dus zeggen eind goed al goed, maar zo ervaar ik het dus niet.

Wat bij het volgende probleem met de garantie?
Weer dezelfde weg afleggen?

Naar mijn mening wordt het tijd dat er wat aan de manier van werken van de aldi gebeurt.
Hun voorwaarden en manier van werken zijn volgens de wet toch niet in orde?
Er moet dus vind ik geprotesteerd worden tegen hun manier van werken in het algemeen.

Iemand een idee hoe dit aan te pakken?



Groeten Jan.

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 03 aug 2007 22:03
door kanovaarder
Die ALDI-garantie.

Tsja,
Toch maar weer ook bij een volgende keer direct naar de desbetreffende Aldiwinkel waar u een product gekocht heeft.
Dit vooral met electronica omdat er wel weer legio klachten zijn over "Boxer" voorzover ik weet de reparateur van Aldi-artikelen waaronder erg lange wachttijden.

Overigens had u dit hoofdkantoor gewoon kunnen overslaan.
Een beetje druk op de chef gezet en die gegeven wetsartikelen in zijn hand gedrukt dan zal dit ongetwijfeld veel sneller gaan.

Ik zie tenminste regelmatig goederen teruggebracht worden en geld teruggegeven wordt.

Tip!

Maak van zo'n bonnetje een copie (bijv. in Word= opslaan als...)

Grootvader

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 05 aug 2007 13:39
door magel725
Aldi heeft de beste service las ik hier in het computer subforum, omdat ze klanten doorsturen naar de fabrikant. Geldt dat stiekem toch niet?

Met bon heb je recht op en werkend produkt binnen de termijn. Over terugbrengen kan ik kort zijn: daar heb je geen recht op. Dus terug met het bonnetje en op laten sturen voor reparatie, mits die daar binnen valt en het niet om een lege start batterij gaat.

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 05 aug 2007 14:55
door D1RK
Hoewel Grootvader en Maxiem juridisch gelijk hebben....

Deze Hagelslag verkoper besteed de service uit!
Je moet naast de verpakking alles goed doorlezen, en dus met kassa bon en dit adres...

Als je het opstuurde en de kassa bon erbij krijg je een nieuw horloge, omdat reparatie vaak te duur is!
Soms geven ze geld terug als niet meer leverbaar!

Als je zomaar de verpakking weg gooide, dat mag, maar niet alles weggooien, als je even verder had gekeken had je dit briefje met adres gehouden naast de kassa bon!

De kassiere is ook maar een supermarkt medewerker, en heeft geen verstand wat je verkoopt!

Zonder de orginele verpakking moet je zelf voor een verzendveilige zorgen, alleen als binnen 2 weken kapot kun je geld terug krijgen of een andere als nog aanwezig!

Zij maken extra werk voor een goede service, dit papiertje extra kost ook geld, en als U niet alles rustig bekijkt, jammer dan!

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 06 aug 2007 10:25
door Captain Pervert
Het probleem is gewoon dat het personeel (en klaarblijkelijk zelfs niet een wat hoger geplaatste manager) een scholing heeft op het gebied van consumentenrecht. Ze krijgen ook maar instructies. Dit geldt voor bijna alle winkels.

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 19 aug 2007 15:52
door jeroentje271
Ze verkopen niet voor niets alles tegen dumpprijzen.
Die gasten moeten lekker bij het verkopen van voedsel e.d. uit dozen blijven. En zeker niet op andere markten bewegen als je er werkelijk de ballen verstand van hebt. Voor mij is het echt een shitbedrijf waar ik liever nooit een voet over de drempel zal zetten.

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 19 aug 2007 16:04
door gravedigger
Niemand verplicht je toch om dat te doen??

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 19 aug 2007 22:24
door jeroentje271
Ze verkopen te goedkoop artikelen, dwingen anderen om te volgen en kunnen vervolgens geen service verlenen.

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 19 aug 2007 22:33
door gravedigger
Voor service moet je niet naar Aldi gaan. Loop nou gewoon die deur voorbij en ga naar Appie. Dan heb je je service. Hoe simpel kan het leven zijn :D

Re: niet bij Aldi retouneren

Geplaatst: 20 aug 2007 22:35
door Captain Pervert
Ach kom, AH verkoopt ook telefoons enzo. En als die kapot gaan, weten ze bij AH net zoveel over consumentenrecht als bij Aldi: geen reet.

Ik heb in veel winkels gewerkt, en alleen bij Ikea kregen we fatsoenlijke training over de rechten en plichten van de klant.