LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rotpunktkeuken, goeie prijs?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
capricorn

rotpunktkeuken, goeie prijs?

Ongelezen bericht door capricorn »

Hallo,
Ik heb een offerte liggen van rotpunkt (Studio MT programma= kunststof fronten met stootranden in rvs kleur met Linea greeplijst inox glad) voor een U-keuken (340 bij 280 bij 150) en ben benieuwd wat jullie van de prijs vinden.

basisfronten zijn 72 hoog. Grofweg bestaat deze keuken uit (v.l.n.r.):
- 90 brede en 58 hoge bovenkast met 2 deuren (daaronder komt amerikaanse koelkast)
- 216 hoge ombouwkast voor oven
- 120 brede onderkast met 2 onderladen en een besteklade
- 115 brede carrousselkast met doorlopende deur (le mans plateau wordt niet vermeld in de offerte?)
- 60 brede spoelkast
- 60 brde vaatwasser front
- 125 brede en 45 diepe hoekonderkast met planken (in diepte ingekort)
- 45 brede en diepe halfhoge kast

werkblad:
- 38 mm Dekker multiplex kunsstof werkblad (185x60 bij 222x60 bij 50x39.5), randaferking kunststof afgeplakt (werkblad moet 6 cm dik zijn, waarom 3,8cm is mij een raadsel)

apparatuur:
afzuigkap: Siemens LC46956
vaatwasser: Siemens SL 66T373EU
kookplaat: siemens ER 847501N
Oven: Siemens HB330550
kraan: Doeko MK2400C
(totaal apparatuur ongeveer €3000,-)

prijs excl. montage en excl. amerikaanse koelkast €8800,-
montage €950 ,-

Wat zou deze keuken volgens jullie mogen kosten?

maxx

Re: rotpunktkeuken, goeie prijs?

Ongelezen bericht door maxx »

werkblad:
- 38 mm Dekker multiplex kunsstof werkblad (185x60 bij 222x60 bij 50x39.5), randaferking kunststof afgeplakt (werkblad moet 6 cm dik zijn, waarom 3,8cm is mij een raadsel)
Beste Capricorn,

38mm is de dikte van het basismateriaal van het werkblad. Vanuit deze dikte wordt opgedikt naar 60mm.

MVG

capricorn

Dus er komt iets van een soort koofje van dat materiaal aan de onderkant te hangen waar je tegen aankijkt? hoe zit dat dat met de lades die moeten gewoon open en dicht kunnen. wordt het blad dan met blokjes o.i.d. verhoogd op de kasten gemonteerd?

Hoe schat je verder de prijs van de offerte met een dergelijke opstelling in?

groet.

WARNING!

Ongelezen bericht door WARNING! »

Nee, de lades kunnen dan niet open....ja ik weet het...dat is beetje raar maar de keuken branche is een beetje dom, verzinnen wel een 60MM dik werkblad maar weten dan niet of de lades nog open kunnen. Dat moet dus nog blijken tijdens de montage. Zo'n 60MM dik werkblad heeft trouwens wel een krachtstroom aarding nodig!!!!Let hierop!

capricorn

grapjas, ik vraag hoe ze dat monteren, niks anders.

En over die krachtstroom (uit dat andere topic over pyrolyse): vergelijk eens een paar ovens met zelfreinigingssysteem op kieskeurig.nl en je zal zien hoeveel ovens er met een aansluitwaarde van meer dan 3600 Watt tussen zitten. Bovendien maakte een keukenadviseur mij daarop attent, dus je opmerking over de keukenbranche is niet helemaal waar.

WARNING!

Lolbroek, ovens met een aansluitwaarde van meer dan 3600W hebben niets maar dan ook niets maar dan ook echt niets met krachtstroom te maken (lees: helemaal niets).

WARNING!

Maar dan ook echt niets he...........................

WARNING!

Echt niets...........

WARNING!

niets...........

m monteur

Ongelezen bericht door m monteur »

hallo

lades kunnen natuurlijk gewoon open geen probleem.wat die aan sluitwaarde betreft dat moet je als verkoper ten allertijden bekijken bij elk product met een risico.

capricorn

Hallo Warning,

Je naam doet je eer aan want ik hoop dat degenen die bij jou een keuken hebben gekocht een goeie brandverzekering hebben afgesloten.

Electronica voor dummies - les 1: Spanning * Stroomsterkte = Vermogen. Zoals je weet levert ons electriciteitsnet 220 Volt bij (in ons huis) 16 Ampere. Dan kom ik uit op 3520 Watt. Als je een hoger vermogen nodig hebt, wat dus bij een aantal apparaten nodig (zie de aanlsuitwaarde ervan) is, heb je dus meer spanning en/of meer stroomsterkte nodig. Dat doen ze door in jouw meterkast door een erkend monteur een aanpassing te doen zodat jij je 3 fasen/krachtstroom aansluiting kan maken in de keuken. In praktisch elk huishouden krijg je al krachtstroom binnen met een spanning van 380/400 Volt. Je stopcontacten leveren echter alleen maar via één stroomvoerende draad aan, bij krachtstroom zijn dat er 3 (=3 fasen). Krachtstroom is dus niks anders dan gewone stroom, alleen wat meer dan je in huis gewend bent.
Tot zover de les electronica.

Verkoop jij toevallig ook inductiekookplaten? Het zal wel, dus ik vrees het ergste. Nou zit er aan dit soort 3 fasen/krachtstroom apparaten wel een perilex stekker gemonteerd. Nu maar hopen dat mensen die stekker niet zelf gaan vervangen voor een gewone...

m monteur

hallo capri

volgens mij is het al een tijdje 230 paar jaar geleden ingegaan van 220 langzaam naar 230 gebracht.
even gewoon om te weten.
groet,

capricorn

ja klopt idd, maar niemand houdt daar rekening mee vanwege het verlies dat optreedt en in de volksmond is het nog altijd bekend onder 220 Volt. Maar om precies te zijn klopt het.

m monteur

klopt helemaal,

als nu eens 50% van alle verkopers dan ook eens wat meer van elektra af komen te weten.zouden de mensen weer een beetje beter geholpen kunnen worden.het is maar hoe ver je verkoop intresse gaat in het keukenvak.

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste m monteur en capricorn,

Zoals wel vaker denken een stelletje wijsneuzen waaronder een monteurtje het te kunnen winnen van de vakmensen verkopers, dit is natuurlijk een utopie. En ondanks dat beide slachtoffers K.O. op de grond liggen deel ik toch nog wel even de genade klap toe. Daar gaan we dan. Vooral het monteurtje moet even opletten.

Krachtstroom is de term die wordt gebruikt voor een elektrische aansluiting tussen twee of drie fasen met een hogere spanning, in het geval van een laagspanningsaansluiting is dat 400 V in plaats van 230 V.
Krachtstroomaansluitingen worden in huishoudens en keukens zelden meer aangetroffen, maar tegenwoordig worden fornuizen, ovens, kookplaten of M.V. afzuigmotoren aangesloten met een perilex 2 of 3x230 volt aansluiting. In de industrie en de bouw zijn krachtstroomaansluitingen nog wel gebruikelijk voor zware lasapparaten, compressoren, drogers of andere machines. Een perilex aansluiting voor een oven kan door elke elektricien worden gemaakt hiervoor zijn geen kracht aansluitingen nodig die door het energie bedrijf dienen te worden aangelegd. Het zijn namelijk gewoon twee of drie groepen van 220 V. die middels een bruggetje (klein plastic beugeltje) aan elkaar zijn verbonden zodat ze gezamenlijk uitslaan ingeval van een kortsluiting. Als jullie nog meer willen leren..laat het me weten.

m monteur

beste gwte

ik weet niet wat ik je misdaan hebt maar geef alleen aan dat 220 in 230 is veranderd en dat de helft van de verkopers geen verstand van montage zaken heeft.dat jij bij die anderen helft hoort is een pre voor jou, maar een beetje respect voor ieder zijn vak is wel op zijn plaats.doe niet mee op dit forum om een batlle uit te vechten tussen verkopers en monteurs.maar je moet met me eens zijn dat er gewoon veel rotte appels in keuken land zijn.

groet

seller panic

Ongelezen bericht door seller panic »

We zijn weer ver van het onderwerp van dit topic afgedwaald. Jammer dat er geen actieve moderators zijn.
Vanuit deze dikte wordt opgedikt naar 60mm.
Je betaalt dus eigenlijk voor 2,2 cm nepwerkblad.

capricorn

toch weer ff off-topic:

krachtstroom is idd wel altijd 380/400 volt maar ook altijd 3 fasen en geen 2. (bij een krachtstroomaansluiting staat tussen elk van de fasen en de nul wel een wisselspanning van 230 Volt, tussen de fasen onderling echter 380/400).

Maar goed. De bewering van Warning! dat krachtstroom pertinent niets te maken heeft met de aansluitwaarde van een apparaat is niet juist. Want als je wel een oven of inductieplaat of ander apparaat hebt die op 380/400 Volt werkt gaat die bewering dus niet op.

On topic:
Ik ben dus wel benieuwd hoe van 3,8 naar 6 cm wblad wordt gewerkt zonder dat de laden daardoor niet meer openkunnen. Wordt het werkblad met 2,2 cm verhoogd aangebarcht op de kasten en waarmee gebeurt dat dan? Wordt er een eerst houten frame onder het werkblad bevestigd van 2,2 cm dik?

groet

seller panic

Ongelezen bericht door seller panic »

We hoeven in dit opzicht helemaal niet off topic, als iedereen voor dit soort dingen even de Wikipedia of een andere betrouwbare vron raadpleegt. Er lijkt dan weinig discussie meer nodig:

"Krachtstroom is de term die wordt gebruikt voor een elektrische aansluiting tussen twee of drie fasen van een driefasenenergiesysteem, in plaats van tussen één fase en het sterpunt. Een krachtstroomaansluiting heeft daarom een hogere spanning, in het geval van een laagspanningsaansluiting is dat 400 volt in plaats van 230 V. Vroeger was dit respectievelijk 380 V en 220 V. De benaming "krachtspanning" zou dus eigenlijk beter zijn.

Een krachtstroomaansluiting heeft drie fase-aansluitingen en een nulaansluiting. Tussen de fasen staat een spanning van 400 (380) volt. Tussen elke fase en de nul staat een spanning van 230 (220) volt. De fasen werden vroeger R, S en T genoemd, maar nu spreken we over L1, L2 en L3.

Krachtstroomaansluitingen worden in huishoudens soms aangetroffen voor elektrische fornuizen, maar tegenwoordig worden fornuizen aangesloten met een perilex 2x230 volt aansluiting. In de industrie zijn krachtstroomaansluitingen gebruikelijker.

Een aansluiting tussen twee draden van een "driefasige altenator" wordt wisselstroom genoemd omdat deze op een 2- of 3-fasige motor een magnetisch wisselveld induceert.

Een aansluiting tussen drie draden van een "driefasige altenator" wordt draaistroom genoemd omdat die op een 3-fasige motor een magnetisch draaiveld induceert.

Na transport en distributie via het hoogspanningsnet, wordt de aangeleverde driefasenspanning met een nettransformator ter plaatse omgezet van 10 kV naar 400 V, ten behoeve van industriële gebruikers, de glastuinbouw, grote gebouwen en flats. In de stadswijken wordt voor de huisaansluitingen in verdeelkasten de aangevoerde driefasenspanning van 400 V teruggebracht naar een éénfasige netspanning van 230 V. Als namelijk de aangeboden driefasenspanning van 400 V tussen de aansluitklemmen L1 en L2, L1 en L3 en L2 en L3 aanwezig is, dan is dus de fasespanning Uf tussen L1, L2 en L3 en N (n) = 400/√3 =
230 volt. Dit is in Nederland en grote delen van Europa de gebruikelijke netspanning voor de huishoudens."

seller panic
[/quote]

capricorn

nou noem je net een bron waarover je juist wel zou kunnen discussieren. :roll: want de wetenschappelijke onderbouwing van wikipedia definities wordt gevormd door iedereen die er zijn steentje aan bij wil dragen, en wie heeft het dan bij het juiste eind, is dat altijd de meerderheid en waaruit bestaat die dan?
Maar in dit geval is het allemaal duideijk denk ik en kunnen we over dit onderwerp stoppen.

Gesloten