LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia Nuon

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
lint

Intrum Justitia Nuon

Ongelezen bericht door lint »

Ik heb mijn termijnbedrag aan de Nuon een keer te laat betaald en kreeg na betaling aan de Nuon toch nog een brief van Intrum Justitia met een verhoging van €50,00 . (incassokosten)
Deze heb ik dan ook niet betaald de hoofdsom was inmiddels al voldaan.
Na nog wat dreigbrieven van Intrum Justitia zijn ze gestopt en dacht ik er klaar mee te zijn.
Maar op de jaarafrekening gaat de Nuon ineens de incassokosten verrekenen met mijn terug te ontvangen berdag.
MAG DAT?
De Nuon heeft immers deze kosten niet bij mij in rekening gebracht maar Intrum Justitia.

Wie heeft hier ervaring mee?

D1RK

Re: Intrum Justitia Nuon

Ongelezen bericht door D1RK »

Was U optijd met betalen herrinering?
Als U een acceptgiro krijgt heeft deze een uiterste betaaldatum, als U maar een dag later is mogen ze de gemaakte kosten doorberekenen!

Dus wat stond er op de acceptgiro als betaaldatum?
En wanneer is het bij U afgeschreven?
Als U betaalde terwijl de Interim Justitia al opdracht kreeg omdat op die datum niets binnen was, mogen ze het wel doorberekenen!
Niet de ontvangstdatum Incassobrief, maar de uiterste betaaldatum dat het bij hun binnen moet zijn!

Als U deze brief enkele dagen na betalings datum kreeg was U dus vermoedelijk telaat!
Jammer maar het is niet anders!

Morenita

Ongelezen bericht door Morenita »

Bij te laat betalen word het bedrag verhoogd met €15,- en als je dan nog niet betaald met €50,- bovenop de 1ste verhoging en de termijn nota, dan was je heel laat met betalen.... het zijn dus geen kosten van intrum justitia maar van nuon zelf.

cybertomaat

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Heb ff een paar Interim Justitia onderwerpen overgeslagen.
(als ik een Mod. was zou ik er eens wat samenvoegen)
Ik wach ff je reactie op Morenita af ...
Wie weet is het wel typisch interim justitia
(mijn i.j. topic ... ff zoeken ... zoals je is opgedragen in de
gebruikersvoorwaarden :lol: )

>cybertomaat<

Gesloten