Pagina 1 van 1

Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 29 jul 2007 10:34
door Chief
Het gaat om de reisorganisaties Maxisun Travel en Toshi Travel (Sunplus), die zijn gevestigd in Rotterdam.

Voor zo’n 1250 gedupeerde reizigers moest de vakantie nog beginnen; ruim 650 vakantiegangers verblijven momenteel nog in Turkije

De reizen werden overwegend verkocht via internet. De Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) stelt de gedupeerde vakantiegangers schadeloos. De financiële strop bedraagt meer dan een miljoen euro.

Het is onduidelijk of het bij beide in Rotterdam gevestigde reisbedrijven om een en dezelfde eigenaar/directie gaat. Als oorzaak van het faillissement wordt de Turkse luchtvaartmaatschappij FlyAir aangewezen.

FlyAir is afgelopen week in Nederland en België onder verscherpt toezicht geplaatst omdat de maatschappij zich niet aan de veiligheidsregels houdt. De maatregel werd al eerder genomen, maar na enige tijd weer ingetrokken. Ook vertragingen en annuleringen van vluchten zijn bij FlyAir schering en inslag.

De Turkije-specialist Economy Holidays ging begin van deze maand ook failliet. Dat bezorgde SGR een schadepost van meer dan twee miljoen euro.

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 29 jul 2007 10:36
door rene117
dit was all woensdag bekent

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 29 jul 2007 10:39
door Chief
dit was all woensdag bekent
Had dan een topic geopend, kijk dat is nou informatie en geen gezeik,
hier kan je tenminste gedupeerde mee op de hoogte brengen :wink:

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 29 jul 2007 11:24
door rene117
ja weet ik daar geef ik je ook gelijk in het is ook triest voor de mense die gebeokt hebben en nu niet op vakantie kunnen
maar zo als ik al zij vanaf donderdag is de site van hun ook uit de lucht

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 29 jul 2007 11:51
door G7
maar zo als ik al zij vanaf donderdag is de site van hun ook uit de lucht
Dat stond inderdaad al heel duidelijk in een van de andere topics, dus om hierover weer een aparte topic voor de openen!

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 29 jul 2007 12:26
door rene117
tja wat moet ik er van zeggen

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 29 jul 2007 17:05
door Henri42
Rene 117

tja wat moet ik er van zeggen



Jij hoeft niets te zeggen,hoeveel ervaring heb jij met reizen naar Turkije en met chartervluchten ????? :P :?

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 29 jul 2007 18:14
door rene117
nou ik ben all 24 keer in turkye geweest dus laat me raaien
als jij daar naar toe ga moet je wel een hele lange kabel van 3500 kilometer mee nemen om je bagger upc te kunnen

maar ja mensen zo als jij snapen niet hoe het werkt

kijk dit schriijf jij

Geplaatst op 24 Jul 2007 19:49 door Henri42


--------------------------------------------------------------------------------

Fly Air staat weer eens op de zwarte lijst van de inspectie, a la 2 jaar geleden Onur



en nog meer dus je lult weer uit je nek

Geplaatst op 27 Jul 2007 17:20 door Henri42


--------------------------------------------------------------------------------

boeken bij oad arke tui thomas cook dan heb je dit gezeik niet.

Aod en Arke is een pot nat

Tui lees op de Forum eens na over TUI

Thomas Cook ismij onbekend. lees nou eens goed thomas cook ombekent

Niet iedereen heeft een zak vol geld om een duurdere reis te boeken

dus slaap lekker en droom lekker verder

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 10 aug 2007 10:21
door Jmied
Ik was een van die gedupeerde reizigers die al in Turkye was.. na een hoop gezeur mocht ik na anderhalve week naar huis wat ook niet van harte was.. bleek dat we niet op de passagierslijst stonden e.d. maar ik was uiteindelijk thuis. Ik heb alles zelf moeten betalen dus de extra nachten in het hotel e.d. en nu ik mn geld bij het SGR wil halen doen ze of hun neus bloed..

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 11 aug 2007 09:12
door Henri42
weer hebben een drietal Turkse reisburo,s de stekker eruit getrokken en 2000 reizigres gedupeerd achter gelaten, de SGR overweegt om de bijdrage aan het garantie fonds te verhogen.

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 11 aug 2007 10:14
door G7
Dat is trouwens ook al oud nieuws Henri, maargoed!
de SGR overweegt om de bijdrage aan het garantie fonds te verhogen.
En dat is maar goed ook, want dit loopt de spuigaten uit! :wink:

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 16 aug 2007 08:40
door Henri42
SGR heeft tegen minimaal een van de 6 failliete turkse reisburo,s inmiddels bij de politie aangifte gedaan wegens malversaties, triest maar waar. :oops:

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 16 aug 2007 11:47
door wilma36
Ik heb me reis bij Vakantieknallers geboekt 2 dagen voor we weg zouden gaan ging maxisun failliet en de reis ging niet door.
Nu zegt de SGR ja maxisun is failliet ,maar vakantieknallers niet dus u krijgt u geld niet terug.
Vakntieknallers had maxisun als uitvoerende touroperator en NU.
Ben ik me geld 2200 euro echt kwijt.
Ik word van kastje naar de muur gestuurd.

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 16 aug 2007 12:02
door kanovaarder
Maxisun en Vakantieknallers.

Duidelijk is dat vraagsteller nu een vordering heeft op Vakantieknallers want met dit "bedrijf"heeft hij/zij een overeenkomst.
Niet met de uitvoerder van die reizen!!!

Dit betekend;

a/ Een aangetekende brief met bericht van ontvangst naar Vakantieknallers
waarin hij/zij het aan Vakantieknallers betaalde terug vordert binnen en
en dit binnen een redelijke termijn, zeg 7 werkdagen, dit op zijn/haar
rekening teruggestort wil zien.

b/ Bij het niet reageren of daar onvoldoende op reageren kan hij/zij in
deze brief vermelden dat zij anders de vordering over zal dragen aan
een incassobureau met alle extra kosten voor Vakantieknallers
vandien.

Kies daarvoor Directincasso, een incasso bureau op basis van No cure- No- pay waarmee ik een uitstekende ervaring had.
{ zelfs indien ook bij Vakantieknallers door faillisement er ook niets meer te halen valt toch zelf erg lage kosten waaronder 30,50 euro aan dossiervorming}
Dit bureau heeft ook een "laatste waarschuwingservice" een brief verstuurd door Directincasso namens hen die de vordering aan dit burau in handen heeft gegeven.

Gaat Vakantieknallers ook failliet dan is er toch weer wel die aanspraken op het garantiefonds reizen, of waren zij daar niet bij aangesloten?

Grootvader

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 16 aug 2007 12:05
door wilma36
beste grootvader

A heb ik inmiddels gedaan. met ontvangst bewijs maar nog niet retour ontvangen.
wel een brief van een vage advocaat die vind dat ik met maxisun een overeenkomst had.

B is een heel goed idee bedankt

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 16 aug 2007 13:15
door rene117
deze firma is over de kop
uw heeft een brief gehad van een atvocaat
sgr geeft aan hier niet op ingaan
staat op de site

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 16 aug 2007 13:17
door rene117
wilma36 dit is voor jou


'-- Zoekachtergrond en Logo --


Samenvatting
Garantieregeling
Wist-u-datjes?


Informatie aanvragers
Schaden
Reglementen

Downloads Logo's
Reglementen
Diversen

Contact informatie
Calamiteitenfonds
Maxisun Travel BV: financieel onvermogen

Op 26 juli 2007 heeft Maxisun Travel BV te Rotterdam financieel onvermogen bij SGR aangemeld. Maxisun Travel BV handelt tevens onder de namen Litoral Travel, Maxianatolia, Maxisenior, Maxisnow, Maxistudent, Maxitennis en Travel Choice. Maxisun Travel kan de geboekte reizen niet meer uitvoeren. Consumenten die rechtstreeks bij Maxisun Travel BV een reis onder de SGR-garantieregeling hebben geboekt en niet meer op reis gaan ontvangen een dezer dagen een brief met instructies hoe zij reeds vooruitbetaalde reissommen van SGR terugbetaald kunnen krijgen. Zij kunnen ook vooruitlopend op deze brief op de pagina downloads, diversen de Akte van cessie downloaden en uitprinten. U vindt het menu in de linkermarge. De akte van cessie kan in de plaats van onze brief worden ingevuld en ondertekend, en samen met de boekingsbevestiging en betaalbewijzen aan SGR worden gezonden. De adresgegevens staan op de akte van cessie vermeld. Na ontvangst van een complete claim betaalt SGR binnen 2 werkdagen het reisgeld terug. Consumenten die via een reisbureau hebben geboekt kunnen bij dat reisbureau terecht voor meer informatie en hulp bij het indienen van een claim. Wij verzoeken alle consumenten die nog niet op reis waren geen betalingen meer aan Maxisun Travel BV te doen, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van een eventueel aangestelde bewindvoerder/curator. Betalingen gedaan na 26 juli 2007 worden niet meer door SGR gegarandeerd.

Re: Maxisun en Sunplus failliet.

Geplaatst: 16 aug 2007 21:50
door 007: reisagent
Ik heb me reis bij Vakantieknallers geboekt 2 dagen voor we weg zouden gaan ging maxisun failliet en de reis ging niet door.
Nu zegt de SGR ja maxisun is failliet ,maar vakantieknallers niet dus u krijgt u geld niet terug.
Vakntieknallers had maxisun als uitvoerende touroperator en NU.
Ben ik me geld 2200 euro echt kwijt.
Ik word van kastje naar de muur gestuurd.
Ja, dit is een lastige en hoogst vervelende zaak, zeker als je op deze manier een hoop geld lijkt kwijt te raken.

Maar, er is altijd hoop maar het is wel zaak om een ander goed uit te pluizen. De vraag in deze is namelijk wie de reisorganisator is; is dat Maxisun of Vakantieklungels.

Als het Maxisun is, dan dient de SGR wel degelijk uit te keren maar hiervoor moet aantoonbaar worden gemaakt dat Vakantieknallers als reisburo is opgetreden. Het bewijs hiervoor is snel te vinden; kijk op de boekingsovereenkomst want hier dient Maxisun dan als reisorganisator (touroperator) aangegeven te zijn. Is dit het geval dan kan er een claim worden ingediend bij de SGR, zoals ook in hun voorwaarden staat.

Anders is het echter als Vakantieknallers de reis onder eigen naam heeft verkocht; zij zijn dan zèlf de reisorganisatie en dus gehouden de reis uit te voeren ook al hebben zij dit bij Maxisun ondergebracht. Kunnen zij (Vakantieknallers dus) de reis niet uitvoeren, dan zal men dat toch zelf keurig op moeten lossen met de klant; "afschuiven" naar Maxisun is uiteraard niet aan de orde.

Ik heb inmiddels het vermoeden dat dit laatste het geval is en dat de SGR daarom (in dat geval ook terecht) niet tot betaling overgaat. Immers, Vakantieknallers is nog steeds niet failliet en is dus gehouden de reis uit te voeren. Overigens is het wel vreemd dat de website van Vakantieknallers opeens uit de lucht is; een voorbode van naderend onheil?

Kortom, Wilm36, kijk nog eens goed wat er op je bevestiging staat want mogelijk is het dan duidelijk waar je je geld uiteindelijk terug moet halen.