LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie Direct.GEEn klant,WEL een rekening?????

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
rm1966
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2007 10:12

Energie Direct.GEEn klant,WEL een rekening?????

Ongelezen bericht door rm1966 »

Om te beginnen heb Ik nooit van mijn kant uit of die van Energie Direct op enige manier contact met Energie Direct (Callcenter of wat dan ook)gehad.Niet telefonisch,niet per E-Mail of op welke manier dan ook TOTDAT:

Op 16 April 2007 kreeg Ik een brief binnen van Energie Direct met de dagtekening 12 April 2007 met als onderwerp "Welkombevestiging".De gegevens die hierin vermeldt staan waren onjuist zoals mijn E-Mailadres,mijn telefoonnummer en rekeningnummer.Hierin staat een telefoon nummer(0900-2020688)(0,10 Eurocent per minuut) die men dient te bellen en een code moet invoeren als men GEEN gebruik wenst te maken van de diensten van Energie Direct .Dit nummer heb Ik direct gebeld en de code ingevoerd.
(Zie telefonisch overzicht hieronder gekopieerd en geplakt zoals vermeldt staat op mijn eigen CAIW webpage van de maand April 2007,overige nummers heb Ik voor de privacy van deze personen weggelaten.)


"BEGIN QUOTE"

OVERZICHT GESPREKKEN
Bekijk het overzicht van uw gesprekken en kosten. Indien u meerdere VOIP abonnementen heeft dan kunt u per telefoonnummer de gegevens opvragen. U hoeft enkel het betreffende nummer in de selectiebox te kiezen (indien u een enkel abonnement heeft dan verschijnt deze selectiebox niet). Kosten worden per maand weergegeven, u kunt de voorgaande maanden kiezen met de betreffende selectieboxes.

U kunt uw gespreksgegevens exporteren naar Excel door op het logo achter de maand-jaar selectieboxes te klikken.

Gesprekken tussen CAIWAY Voice abonnees onderling worden aangeduid als 'on-net call'. Deze gesprekken zijn altijd gratis!

Hoewel CAIW er naar streeft de getallen op deze pagina zo nauwkeurig mogelijk weer te geven kan het om technische redenen voorkomen dat de afgebeelde gespreksoverzichten niet geheel overeenkomen met de werkelijkheid. Aan de getallen op deze pagina kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.
sluit venster

Beloverzicht voor telefoonnummer:
Toon gesprekken voor de maand: Exporteer naar Excel

Datum en tijd Gebelde nummer Gespreksduur (seconden) Kosten (incl. BTW)

16-04-2007 09:14:06 00319002020688 167 € 0,32


"EINDE QUOTE"

Hiermee dacht Ik dat de zaak was afgedaan tot Ik gisteren d.d. 28 Juli 2007 een rekening binnen kreeg van Energie Direct met de dagtekening van 25 Juli 2007 van 186,- Euro.
Uiteraard ben Ik niet van plan deze rekening te betalen aangezien Ik GEEN klant bij hen bent,maar bij Eneco (waar Ik niets van hebt gehoord over een (eventuele)overname door Energie Direct)waar de rekeningen tot op heden zijn voldaan.

Om even kort samen te vatten:
1. Ik heb direct het nummer gebeld en de code ingevoerd(Ik ben dus geen klant)
2. Niets meer gehoord tot gisteren(28 Juli 2007) een rekening binnen kwam.
3. Nooit contact met Energie Direct gehad op welke manier dan ook(OOK GEEN CALLCENTER)
4. Niets van mijn huidige leverancier(Eneco) vernomen.
5. Geen contract ondertekend of waar dan ook mee akkoord gegaan(gezien er nooit contact s geweest).
6. Het enige waar zij over beschikken zijn mijn naam en adres.
7. Alle overige gegevens zoals E-Mail,Telefoon en banknr zijn ONJUIST.


Mijn vraag is wat moet of kan Ik hiertegen doen?Ik ben dus GEEN klant bij hen,maar toch krijg Ik een rekening toegestuurd.Helaas kan Ik vandaag nog geen actie ondernemen aangezien het zondag is en ondanks dat er in de paar brieven die Ik van Hen hebt volstaat met het zinnentje dat contact uitsluitend per E-Mail is,is dat E-Mail adres bij mij niet bekend en staat dat nergens in geen ene brief vermeldt.

Hartelijk dank voor Uw aandacht en eventuele reacties over hoe dit op te lossen.

wicher2
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2007 19:14

Re: Energie Direct.GEEn klant,WEL een rekening?????

Ongelezen bericht door wicher2 »

Lekker klant worden van EnergieDirect is veel voordeliger dan Eneco.zie het als een onverwachts cadeautje!Grts Wicher.(Alleen Even Eneco Energie afzeggen) En je betaald de laagste prijs,net als vele andere klanten van ED.

Chris62
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 jul 2007 00:22

Re: Energie Direct.GEEn klant,WEL een rekening?????

Ongelezen bericht door Chris62 »

Als het op zo'n manier moet zou ik NIETS met EnergieDirect te maken willen hebben, zelfs als ze de goedkoopste zijn en dat valt achteraf altijd nog te bezien, soms verhogen ze de vastrechtkosten zodanig dat je alsnog meer betaalt.

Wat zou je moeten doen? Volgens mij hoef je niets te doen, juist ook niet die code doorbellen want daarmee hebben ze het bewijs dat jij hun brief ontvangen hebt. Maar zelfs dan hoef je niets te doen. Ik zou hooguit een brief sturen aan Eneco dat EnergieDirect op agressieve wijze probeert het leveringscontract bij Eneco weg te kapen en dat je daar je het daar niet mee eens bent, met het verzoek aan Eneco om niet mee te werken aan een eventuele switch.

scooby!!
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 okt 2005 21:18

Re: Energie Direct.GEEn klant,WEL een rekening?????

Ongelezen bericht door scooby!! »

eneco waarschuwen heeft geen zin , als een energiemaatschappij bericht krijgt van de concurent, moeten ze gewoon meewerken

Chris62
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 jul 2007 00:22

Re: Energie Direct.GEEn klant,WEL een rekening?????

Ongelezen bericht door Chris62 »

Dat is toch een vreemde werkwijze. Een concurrent vraagt om een klant en die wordt dan zonder controle bij de klant geswitched?

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Energie Direct.GEEn klant,WEL een rekening?????

Ongelezen bericht door Kyle »

je moet een klacht indienen bij consuwijzer.nl
en als ze moeilijk doen de geschillencommissie inschakelen
www.sgc.nl of dreigen dat je de DTE inlicht (waakhond energiemarkt)

succes ermee!

rm1966
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2007 10:12

Re: Energie Direct.GEEn klant,WEL een rekening?????

Ongelezen bericht door rm1966 »

Gisteren Zondag 29 Juli 2007 heb Ik een fax gestuurd naar Energie Direct met daarin de mededeling dat Ik GEEN klant bent en ook NOOIT wenst te worden.Rekeningen zullen NIET betaald worden.

Vandaag Maandag 30 Juli contact met Eneco gehad en het bleek inderdaad dat Ik ALLEEN voor gas geswitched zou zijn naar Energie Direct.Eneco en alle andere leveranciers zijn wettelijk verplicht na de liberalisering na zo'n verzoek van een concurent zonder enige vorm van verificatie hiermee akkoord te gaan.
Vanaf eind Augustus wordt de leverantie van gas weer overgenomen door Eneco en deze zal dus ook Energie Direct hierover inlichten.

Wat betreft de rekening die Ik heb ontvangen en eventuele die nog volgen:Deze zullen NIET betaald worden.Tot en met Juli 2007 zijn alle termijn bedragen gewoon bij Eneco voldaan.

Bedankt voor de tip Kyle.Ik zal zeker een klacht indienen bij DTE.

Gesloten